vi-siblin s

aloittanut

Ongelmanani on ollut ummetus jo useamman kuukauden ja ajattelin tähän vaivaan kokeilla vi-sibliniä. Mikään tähän mennessä kokeilemistani tuotteista ei ole tehonnut; mm. dupalac, levolac ym. ja kuitujen, veden juominen, liikunta eikä mikään.
Saapa nähdä olisiko tästä apua.

Kysymys siis kuuluukin, mitä eroa on vi-siblinillä ja vi-siblin S: llä? Itse ostin tuota jälkimmäistä kun se oli kalliimpaa niin ajattelin että myös tehokkaampaa.. tiedä siitä sitten..?

14

18160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttanut....

Sama juttu, minulle ei ollut apua noista mistään, ei vi-siblinistäkään, ELI,
      on katsottava tosi tarkkaan mitä syö, LIHA oli pahinta minulle ja on, jos vähänkin syön,
      JOS vi-siblinistä ei ole apua, sitten vain porkkana ja näkkäri dieetille, se on ainoa tapa.

On myös laxoberon, se tehosi ja "suoli kyllä toimi", käytin vain sitä liian pitkään, vuosia, nyt yritän saada mahan normaaliksi, puoli vuotta sitten lopetin laxoberonin käytön,
      nyt katson vain mitä ruokaa suuhun laitan, siitähän kaikki on kiinni.

• saanut

ummetukseni kuntoon Movicolilla, puoli pussia joka aamu puoleen lasillista vettä.Jokaisen täytyy kokeilla itse millainen annostus Movicolia auttaa. ( ei saa mennä ripulille.)Vatsa toimii kuin kello joka aamu samaan aikaan.Juon myös vettä 1,5-2 litraa/pvä ja syön kuituleipää ym. kuitupitoista ruokaa.Movicol on siksikin hyvä tuote koska se ei laiskistuta suolta,sitä voi käyttää pitkänkin ajan.Näin mulle sanottiin apteekissa.Sitten on myös sellanen tuote kun TehoLaxa, luontaistuotekaupassa. Ei muuta kun kokeilemaan kumpi tuote on sinulle parempi:)

• apu

Oletkos kokeillut syödä luumusosetta? ihan sitä mitä pikkulapsillekin annetaan, siitä vois olla apua, purkki päiväs. Toinen vaihtoehto olis sitte pellavansiemenrouhe, sitähän saa ihan lähikaupasta ja sekoittaa sitten esim. puuroon, veteen, jugurttiin. Kokeilepas noita.

• avusta

Kiitos vinkeistä. Luumusosetta oon syönyt, se ei ole tepsinyt. Pellavansiemeniä en viitsi syödä, koska se ei ilmeisesti ole suositeltavaa raskaana oleville. Laxoberosinia olen joutunut muutaman kerran ottamaan kun ei oo muista ollut apua, mutta siitäkään ei ole kuin väliaikainen apu.
        Tuosta movicolista en ole ikinä kuullutkaan, joten täytyypä tutustua.
        Tietäiskö kukaan vielä, että mitä eroa on siis tuolla Vi-Siblinillä ja Vi-Siblin S :llä?

• on makeutettu

sorbitolilla. Vilkaisin Pharmaca Fennicasta. Siitä ässättömästä en huomannut mainintaa, liekö makeutettu millään. Jaa, että kalliimpaa, enpä hoksannut kysyä hintaa, itsekin ostin S-tuotetta.

• erot

Eli minun tietääkseni se sininen vi-siblin on enemmän ummetukseen ja oranssi löysään vatsaan. eli se sininen tais olla vi-siblin s ja oranssi pelkkä vi-siblin.

miksette te kysy apteekissa et mitä eroa niillä on, vaan ostatte ihan summassa? Jos esim ostatte löysään vatsaan sinistä visibliniä saatatte pahentaa oireita.

• windy4
        erot kirjoitti:

Eli minun tietääkseni se sininen vi-siblin on enemmän ummetukseen ja oranssi löysään vatsaan. eli se sininen tais olla vi-siblin s ja oranssi pelkkä vi-siblin.

miksette te kysy apteekissa et mitä eroa niillä on, vaan ostatte ihan summassa? Jos esim ostatte löysään vatsaan sinistä visibliniä saatatte pahentaa oireita.

Apteekissa sanottiin että sininen visiblin sopii diabeetikoille, ei muuta eroa.

• kiitos.
        windy4 kirjoitti:

Apteekissa sanottiin että sininen visiblin sopii diabeetikoille, ei muuta eroa.

Alkuperäinen kiittää tiedoista. Hyvä juttu, jos niillä ei ole muuta eroa kuin tuo makeutus-juttu ja jos sattuu olemaan niin että sininen olisi ummetukseen niin sittenpä on tullut oikeaa tuotetta ostettua:)

• tiukuli84
        erot kirjoitti:

Se ero on siinä, että Vi-Siblin S on makeutettu *käväisee lukemassa purkin kyljestä* sorbitolilla ja Vi-Siblin ilman ässää on "luonnonmakuista". Samalla myös Vi-Siblin -purkissa ilman ässää on 50g enemmän tavaraa kuin Vi-Siblin S -purkissa. Mutta miten sen hyödyn siitä kalliimmasta tavarasta sitten ottaa - saako sitä menemään kurkusta enemmän alas, kun on paremman makuista vai? :D

Ja muutoinkin, miulle on kerrottu, että ko. tuotteella on SEKÄ löysentävä ETTÄ kiinteyttävä vaikutus ulosteeseen. Eli jos syöt ripulilla sitä, se on ok tai jos syöt sitä ummetukseen, se on ok. Mene ja tiedä.

• fhgf

Visiblin paketissa on 80annosta.
      Visiblin S paketissa on 110 annosta.
      Sillä selittyy hintaero!

• jgkrolgire

Vi-Sibliniä on tosiaan kahta laatua. Toinen on makeutettu sokerilla ja toinen makeutusaineella, eli sorbitolilla. Makeutusaineella makeutettu kai on sopivampi vaihtoehto diabeetikoille. Molemmat mielestäni ovat huonoksi varsinkin ärtyneen suolen hoidossa, koska sokereita ei suositella nautittavaksi suurempia määriä, koska se aiheuttaa lisää ilmavaivoja suolistossa. Luonnollisempi korvaaja Vi-siblinille ja psylliumkuitu jota saa luontaistuotekaupoista. Siihen ei ole lisättyä sokeria tai makeutusaineita. Siitä on jopa positiivisia tuloksia vatsavaivojen hoidon yhteydessä.

• sarah-90

Oireeni alkoivat kun lopetin kahvinjuonnin. Aloin voida pahoin joka päivä joinain päivinä oksensin joinain en. Ummetus oli kova ja aloin hoitaa sitä kuidulla. Kuidun kanssa suoli toimi joka aamu silti päivällä oli ripulia ja illalla pelkkää limaa. kun lopetin kuidun paino tippui 5 kg. Suolisto ongelmat jatkuivat ummetusta, jatkuvaa limaa. välillä tummaa välillä kirkasta limaa. Välillä oli kiire juosta vessaan ja tuli pelkkää kirkasta limaa.

Nyt hakeuduin vatsalääkärille kun aloin olla jo poikki tämän suoleni kanssa ja ajattelin että masennun ihan totaalisesti. Sain ärtyvän suolen diagnoosin. kunnes labra testien tulokset tulivat ja minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.

• jonh

Agiolax on tehokas ummetuksen hoitoon,ei pitkäaikaiseen käyttöön .
      Agiocur käy pitempään käyttöön

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      304
      11676
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5319
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4299
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe