heippa.
jos hankkii tallentava dikipoksin,voiko siitä siihen tallennettuja ohjelmia siirtää tallentavalla dvd-soittimella dvd:lle?? voi tavallinenkin pulliainen osata?
ja tarkoittaahan tallentava dvd-soitin sitä,että sillä voi tallentaa suoraan ohjelmat dvd:lle (samalla tavalla kuin vhs:lle)? onko siinä ns. show view -nauhoitus mahdollinen, eli ajastus?
digi-boxilta dvd:lle ja pari muuta kysymystä
4
371
Vastaukset 4
Toki niitä voi kopioida DVD:lle. Ei tämä ole mitenkään sen hankalampaa kuin muukaan tallentaminen ko. DVD-laitteella. Ajastus bokseissa tehdään ohjelmaoppaasta. Se on paljon helpompaa kuin mikään Showview-ajastus.
- VHS:llä
Tässä kohden sitten saatetaan törmätä odottamattomaan ongelmaan eli kuvasuhteeseen. Tallentavalla boksilla ohjelma voi olla anamorfisessa 16:9 -muodossa. En tiedä osaavatko kaikki DVD-tallentimet tallentaa tiedon kuvasuhteesta. Joka tapauksessa jopa tavallinen videonauhuri kykeni kokeiluissani nauhoittamaan tallentavalta boksilta anamorfisen signaalin. Kun sitten katsoin ohjelman VHS:ltä, televisio osasi mennä 16:9 -modeen eli ilmeisesti tuo kuvasuhdebitti (=wss?) tallentuu ainakin mulla myös kasetille (ja tulee siis tallentavasta digiboksista ulos). Mun ikivanhan Panasonic-VHS:n ei muuten pitäisi tietää mitään näistä nykyajan laajakuvamodeista!
Mutta jos homma ei käykään näin helposti, kuvasuhteen joutuu asettelemaan telkusta manuaalisesti. Tai sitten joku sivullinen, jonka telkkari ei tue kuin 4:3 -kuvaa, joutuu katsomaan vääränmuotoista kuvaa mikäli ottaa lainaan näin tehdyn VHS:n tai DVD:n ...
Digiboksilta VHS:lle kopioitu kuva on muuten toistossa parempi, kuin mihin VHS ikinä ana-kaudella pystyi! - ulkomaalainen
VHS:llä kirjoitti:
Tässä kohden sitten saatetaan törmätä odottamattomaan ongelmaan eli kuvasuhteeseen. Tallentavalla boksilla ohjelma voi olla anamorfisessa 16:9 -muodossa. En tiedä osaavatko kaikki DVD-tallentimet tallentaa tiedon kuvasuhteesta. Joka tapauksessa jopa tavallinen videonauhuri kykeni kokeiluissani nauhoittamaan tallentavalta boksilta anamorfisen signaalin. Kun sitten katsoin ohjelman VHS:ltä, televisio osasi mennä 16:9 -modeen eli ilmeisesti tuo kuvasuhdebitti (=wss?) tallentuu ainakin mulla myös kasetille (ja tulee siis tallentavasta digiboksista ulos). Mun ikivanhan Panasonic-VHS:n ei muuten pitäisi tietää mitään näistä nykyajan laajakuvamodeista!
Mutta jos homma ei käykään näin helposti, kuvasuhteen joutuu asettelemaan telkusta manuaalisesti. Tai sitten joku sivullinen, jonka telkkari ei tue kuin 4:3 -kuvaa, joutuu katsomaan vääränmuotoista kuvaa mikäli ottaa lainaan näin tehdyn VHS:n tai DVD:n ...
Digiboksilta VHS:lle kopioitu kuva on muuten toistossa parempi, kuin mihin VHS ikinä ana-kaudella pystyi!Nimittäin minä onnistin hankimaan sellaista DVD-laitetta, joka talentaa 16:9-lähetykset 3:4-muodossa ja se ei ole ennen hauska, vain aivan virheostos. Epäs ole myyjä sanonut ja se tietokin oli käyttöohjeissä aivan pienenä painettu.
Oli minulla toinenkin asia: kun noita HD-bokseja tule kauppoihin, onko näissä siten myös kiintolevy vain menekö se siiheen, että kopiosuojan vuoksi ei saa edes ennen kovalevyllekaan? VHS:llä kirjoitti:
Digiboksilta VHS:lle kopioitu kuva on muuten toistossa parempi, kuin mihin VHS ikinä ana-kaudella pystyi!Niin se on hirveän hankalaa asettaa TV:stä sitä suhdetta. Jos TV ei kuvasuhteen muuttamista osaa ei se myöskään sitä videonauhaakaan oikein toista. DVD-levyn kuvasuhteen sentään voi aina asettaa tietokoneella, jolloin kaikki soittimet osaavat näyttää sen oikein.
Philipsin tallentimet osaavat tallentaa widescreen tiedon siten, että ne itse sen ymmärtävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12731- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494