Mikä on hintaero?
Olen eritttäin epäluuloinen laminaattitason suhteen. Jos se on läheskään yhtä vaikea hoitaa ja pitää puhtaana kuin laminaattilattia niin ei kiitos laminaattia keittiöön!
Mietin vain että onko keittiötasot jotenkin erilaista kuin lattia laminaatti.
Kivi kiinnostaisi...
Hinnan ja käytännöllisyyden puolesta olisi varmaan viisainta valita se sellainen taso jossa on joku kivi tai marmori kuviointi. Ei nyt millään tule mieleen mikä sen tason nimi on. Oisko jotai ikilevyä vai mitä lie. Täällä ei hirveesti ole niistä ollut juttua.
laminaatti/kivitaso
10
4670
Vastaukset
- ja kallein
Kiven hinta kaikkinen kuluinenn (työstöt, rahti) tulee noin 3 kertaa kalliimmaksi kuin laminaatti. Ikilevy on vanhan kansan nimitys laminaatille. Kyse on todella lujasta materiaalista. Muista valita reunanauhoiksi abs-nauhat. Silloin ei lohkeile. Seuraavaksi paras vaihtoehto lienee taivereuna, mutta älä missään tapauksessa ota tasoa jonka reunatkin on laminaattia. Sellainen reuna lohkeilee ajan kanssa.
Kivi paras mutta kallis. - Riksu
Huomattavasti kalleimmaksi tulee kivitaso, josta joku edellä mainitsikin. On käyttöä ajatellen ikupäiväinen, kestävin, huoleton vaihtoehto. Suoja- aineen laittamista tasolle suositellaan pari kertaa vuodessa, helppo laittaa. Käytössä huolettomin ehdottomasti.
Laminaattitason hinta on halpa. Laminaatti ei vaadi käsittelyä. Helppohoitoinen, normaalikäytön kestävä, yksi suosituimpia materiaaleista. Ei voi verrata laminaattilattiaan. Eli kestää vesipesun ( pesuaineen).
Puutaso laminaattia kalliimpi, suoja-aineen laittoa pari kertaa (muistaakseni) vuodessa suositellaan. - mahtaa olla
tasomateriaali nykykeittiössäsi? Laminaatti on ehdottomasti yleisin tasomateriaali ja kaikkein helpoin. Puu on ihana, mutta herkästi pilaantuva. Kivi on kestävä, mutta sitä vasten astiat särkyvät erittäin herkästi.Meillä on laminaattitaso nykyisessä keittiössä ja varsin todennäköisesti seuraavassakin, ellei puutasojen käsittelyssä edistytä vielä niin paljon, ettei tarvitse jatkuvasti kytätä kosteutta ja varoa jokaista terävää kulmaa.
- uusi keittiö
Meille on tulossa uuteen keittiöömme n. 2 metriä massiivipuutasoa ja lieden ympärille kiveä saman verran. Olen sitä mieltä, että jos tekee uuden keittiön ja vähänkin haluaa satsata ulkonäköön, niin kivi ja puu ovat ainoat vaihtoehdot.
Ei laminaatissa mitään vikaa ole, mutta on mielestäni halvan ja luonnottoman näköinen, sopii ehkä kodinhoitohuoneeseen. Kivi on materiaalina tietenkin kova, mutta en usko, että sen kanssa nyt astioita rikki saadaan ellei niitä paiskomaan lähde. Ei meidän lasipöytäänkään ole mitään vielä särkynyt. Puuta pitää hoitaa ehkä kerran vuodessa ja se paranee vaan ajan saatossa, ei pienet kolhut, ainakaan minun mielestäni edes haittaa. - ***
uusi keittiö kirjoitti:
Meille on tulossa uuteen keittiöömme n. 2 metriä massiivipuutasoa ja lieden ympärille kiveä saman verran. Olen sitä mieltä, että jos tekee uuden keittiön ja vähänkin haluaa satsata ulkonäköön, niin kivi ja puu ovat ainoat vaihtoehdot.
Ei laminaatissa mitään vikaa ole, mutta on mielestäni halvan ja luonnottoman näköinen, sopii ehkä kodinhoitohuoneeseen. Kivi on materiaalina tietenkin kova, mutta en usko, että sen kanssa nyt astioita rikki saadaan ellei niitä paiskomaan lähde. Ei meidän lasipöytäänkään ole mitään vielä särkynyt. Puuta pitää hoitaa ehkä kerran vuodessa ja se paranee vaan ajan saatossa, ei pienet kolhut, ainakaan minun mielestäni edes haittaa....tehtiin keittiösuunnitelmaa eräässä liikkeessä ja mietittiin vaihtoehtoja. Myyjä sanoi kivitason olevna n. 5 kertaa kalliimpi kuin laminaattitaso. Massiivipuutaso sitten kai asettuu siihen väliin.
- on se
*** kirjoitti:
...tehtiin keittiösuunnitelmaa eräässä liikkeessä ja mietittiin vaihtoehtoja. Myyjä sanoi kivitason olevna n. 5 kertaa kalliimpi kuin laminaattitaso. Massiivipuutaso sitten kai asettuu siihen väliin.
mutta myös 5 kertaa parempi ja arvokkaamman näköinen. meidän musta kivitaso (220 cm, aukko keskellä) tuli maksamaan töineen päivineen n. 700 eur ja merbau-puutaso (240 cm) n. 600 eur.
onhan siinä hintaa, mutta säästän jossain muussa sitten :) - alfarakentaja
on se kirjoitti:
mutta myös 5 kertaa parempi ja arvokkaamman näköinen. meidän musta kivitaso (220 cm, aukko keskellä) tuli maksamaan töineen päivineen n. 700 eur ja merbau-puutaso (240 cm) n. 600 eur.
onhan siinä hintaa, mutta säästän jossain muussa sitten :)...hintaa tuli kivitasoineen 9000, aika paljon tuli tasoa. Ilman koneita. Laminaattitasoilla olisi ollut melkein 2500 halvempi paketti... Kivi on kallista, tai oikeastaan sen työstö tekee siitä kalliin.
- laminaatit
uusi keittiö kirjoitti:
Ei laminaatissa mitään vikaa ole, mutta on mielestäni halvan ja luonnottoman näköinen, sopii ehkä kodinhoitohuoneeseen. Kivi on materiaalina tietenkin kova, mutta en usko, että sen kanssa nyt astioita rikki saadaan ellei niitä paiskomaan lähde. Ei meidän lasipöytäänkään ole mitään vielä särkynyt. Puuta pitää hoitaa ehkä kerran vuodessa ja se paranee vaan ajan saatossa, ei pienet kolhut, ainakaan minun mielestäni edes haittaa.ovat todella puun näköisiä, kokielemalla vain huomaa kumpi on aitoa ja tietenkin ajansaatossa, kun aito puu elää ja kolhiutuu :)
Juuri viikonloppuna juteltiin keittiömyyjien kanssa ja sanoivat massiivipuutasoista, että ne täytyy öljytä melko usein ja kannattaa huomioida, että öljyn täytyy antaa kuivua eli tasot eivät ole heti käytössä.Kosteutta eivät kestä yhtään.
Itse otan kiveä ja laminaattia. - vielä,
laminaatit kirjoitti:
ovat todella puun näköisiä, kokielemalla vain huomaa kumpi on aitoa ja tietenkin ajansaatossa, kun aito puu elää ja kolhiutuu :)
Juuri viikonloppuna juteltiin keittiömyyjien kanssa ja sanoivat massiivipuutasoista, että ne täytyy öljytä melko usein ja kannattaa huomioida, että öljyn täytyy antaa kuivua eli tasot eivät ole heti käytössä.Kosteutta eivät kestä yhtään.
Itse otan kiveä ja laminaattia.että silloin raskii kiveä ottaa enemmänkin esim. saarekkeen kanneksi, ei tarvitse pihistellä vain hellan ympärille ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197