S60 vaeltava

vaunu_

Koeajoin S60 maillia yhden illan. Auto ei mennyt hetkeäkään suoraan vaan nopeudesta riippumatta sitä piti ohjata jatkuvasti. Onkohan tämä ominaisuus vai yksilövika?

Onko asfaltin poikittaissaumoissa kuuluva natina myös yksilökohtainen asia vai ominaisuus?

Muuten hieno peli ja sopisi omiin tarpeisiin paremmin kuin hyvin.

20

2656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvotin

      jos alustapuoli kunnossa niin ei tarvi kokoajan ohjata, kyllä vakaa ajettava jos kunnossa kokeile toista autoa.

      • vaeltelee!

        Tyhmyyksissäni (Vaihtohyvitys!!!!!) vaihdoin kesällä ko. autoon. A4 jälkeen vaikea ajettava (ajeltava!). Vuodenvaihteessa nöyrryin, ja vaihdoin takaisin uuden A4. Sippiä tuli rumasti. Volvo oli menettänyt arvostaan yli kymppitonnin. Toki Summum menettää heti kaiken arvonsa, mutta kuitenkin. Penkitkin ko. yksilössä oli jotain kovaa koppuraa, vaikka ne nahkaisina myytiinkin. Xenonit olivat lyhyiden osalta yllättävän kehnot. Toki ovat vanhaa tekniikkaa, että se siitä. Ja se vaeltelu olikin sitten omaa luokkaansa!

        Kaiken kaikkiaan, pettymys koko lulla. Premiumia ainoastaan hinnaltaan, ja sekin vain uutena!


      • Wanna-Be
        vaeltelee! kirjoitti:

        Tyhmyyksissäni (Vaihtohyvitys!!!!!) vaihdoin kesällä ko. autoon. A4 jälkeen vaikea ajettava (ajeltava!). Vuodenvaihteessa nöyrryin, ja vaihdoin takaisin uuden A4. Sippiä tuli rumasti. Volvo oli menettänyt arvostaan yli kymppitonnin. Toki Summum menettää heti kaiken arvonsa, mutta kuitenkin. Penkitkin ko. yksilössä oli jotain kovaa koppuraa, vaikka ne nahkaisina myytiinkin. Xenonit olivat lyhyiden osalta yllättävän kehnot. Toki ovat vanhaa tekniikkaa, että se siitä. Ja se vaeltelu olikin sitten omaa luokkaansa!

        Kaiken kaikkiaan, pettymys koko lulla. Premiumia ainoastaan hinnaltaan, ja sekin vain uutena!

        ...Skodalle ollenkaan. Ainakaan ellei ole varaa ostaa kuin skooda...


      • epämukava
        vaeltelee! kirjoitti:

        Tyhmyyksissäni (Vaihtohyvitys!!!!!) vaihdoin kesällä ko. autoon. A4 jälkeen vaikea ajettava (ajeltava!). Vuodenvaihteessa nöyrryin, ja vaihdoin takaisin uuden A4. Sippiä tuli rumasti. Volvo oli menettänyt arvostaan yli kymppitonnin. Toki Summum menettää heti kaiken arvonsa, mutta kuitenkin. Penkitkin ko. yksilössä oli jotain kovaa koppuraa, vaikka ne nahkaisina myytiinkin. Xenonit olivat lyhyiden osalta yllättävän kehnot. Toki ovat vanhaa tekniikkaa, että se siitä. Ja se vaeltelu olikin sitten omaa luokkaansa!

        Kaiken kaikkiaan, pettymys koko lulla. Premiumia ainoastaan hinnaltaan, ja sekin vain uutena!

        Minä taas totesin A4 koeajon jälkeen, että auto kaikin puolin niin epämukava (jousitus, istuimet, melu ja radion ääni) kuin auto voi olla vaikka onkin ihan käypäinen ajettava. 10ke ylihintaa minun mielestä


      • vaeltaa
        vaeltelee! kirjoitti:

        Tyhmyyksissäni (Vaihtohyvitys!!!!!) vaihdoin kesällä ko. autoon. A4 jälkeen vaikea ajettava (ajeltava!). Vuodenvaihteessa nöyrryin, ja vaihdoin takaisin uuden A4. Sippiä tuli rumasti. Volvo oli menettänyt arvostaan yli kymppitonnin. Toki Summum menettää heti kaiken arvonsa, mutta kuitenkin. Penkitkin ko. yksilössä oli jotain kovaa koppuraa, vaikka ne nahkaisina myytiinkin. Xenonit olivat lyhyiden osalta yllättävän kehnot. Toki ovat vanhaa tekniikkaa, että se siitä. Ja se vaeltelu olikin sitten omaa luokkaansa!

        Kaiken kaikkiaan, pettymys koko lulla. Premiumia ainoastaan hinnaltaan, ja sekin vain uutena!

        A4 farmari 1,8 T quattro ainakin vaeltaa talvikelillä aivan järjettömästi. Pitkästä matka-ajosta ei meinaa tulla yhtään mitään ainakaan kahden aikuisen ja koiran kuormalla. Ja kova meteli siinä on.
        V70 vaelsi myös, mutta siinä vaeltelu loppui kokonaan, kun nosti ilmanpaineet kohdalleen. Auttaisiko sama konsti sitten s60:n kulkuun...


      • Wanna-Be
        vaeltaa kirjoitti:

        A4 farmari 1,8 T quattro ainakin vaeltaa talvikelillä aivan järjettömästi. Pitkästä matka-ajosta ei meinaa tulla yhtään mitään ainakaan kahden aikuisen ja koiran kuormalla. Ja kova meteli siinä on.
        V70 vaelsi myös, mutta siinä vaeltelu loppui kokonaan, kun nosti ilmanpaineet kohdalleen. Auttaisiko sama konsti sitten s60:n kulkuun...

        Minusta aluksi tuntui että siinä bensaluukun takapinnassa olevat ilmanpainesuositukset (s60/v70) ovat ainakin kitkarenkaille hieman alakantissa. Siitä kun nosti 1-2/10 bar niin pehmeillä kitkoillakin on jämerä tuntuma. Tosin nämä ovat vissiin tottumus- ja makuasioita, tämän "talven" olen ajellut suosituspaineilla ja hyvin menöö eikä vaella muutakuin sinne mihin kuski haluaa.


      • vaunu_
        Wanna-Be kirjoitti:

        Minusta aluksi tuntui että siinä bensaluukun takapinnassa olevat ilmanpainesuositukset (s60/v70) ovat ainakin kitkarenkaille hieman alakantissa. Siitä kun nosti 1-2/10 bar niin pehmeillä kitkoillakin on jämerä tuntuma. Tosin nämä ovat vissiin tottumus- ja makuasioita, tämän "talven" olen ajellut suosituspaineilla ja hyvin menöö eikä vaella muutakuin sinne mihin kuski haluaa.

        mutta enempi tuo vaikuttaa ohjaustuntumaan kuin suuntavakauteen. No, kysyin kuitenkin liikkeestä josko autossa olisi jotain vikaa. Myyjän mukaan se menee niin kuin pitääkin.

        Loppupäätelmä: S60 suuntavakavuus on yksi markkinoiden heikoimmista (mukaan lukien Tojotat). Sääli, se kun oli muuten hyvä peli.


      • Wanna-Be
        vaunu_ kirjoitti:

        mutta enempi tuo vaikuttaa ohjaustuntumaan kuin suuntavakauteen. No, kysyin kuitenkin liikkeestä josko autossa olisi jotain vikaa. Myyjän mukaan se menee niin kuin pitääkin.

        Loppupäätelmä: S60 suuntavakavuus on yksi markkinoiden heikoimmista (mukaan lukien Tojotat). Sääli, se kun oli muuten hyvä peli.

        et ole tainnut ajaa volvolla vaan bemarilla tai tojotalla. muutoin ei noin posketonta väitettä voi käsittää. seuraava pykälä volvosta on juna, kun suuntavakavuudesta puhutaan.


      • yhtäläisyys junaan
        Wanna-Be kirjoitti:

        et ole tainnut ajaa volvolla vaan bemarilla tai tojotalla. muutoin ei noin posketonta väitettä voi käsittää. seuraava pykälä volvosta on juna, kun suuntavakavuudesta puhutaan.

        on kääntösäde. Varmasti hyvä laite tuo Volvo, kun paremmasta ei ole kokemusta.


      • Wanna-Be
        yhtäläisyys junaan kirjoitti:

        on kääntösäde. Varmasti hyvä laite tuo Volvo, kun paremmasta ei ole kokemusta.

        Kun parempaa ei ole näissä alle 100 ke hintaluokan autoissa. Ei mitään kiemurtelevia ja sisustuslaadultaan ave-octavia -luokan kanssa kilpailevia bemareita referenssiksi, kiitos.


      • ja suuntavakavuus
        vaunu_ kirjoitti:

        mutta enempi tuo vaikuttaa ohjaustuntumaan kuin suuntavakauteen. No, kysyin kuitenkin liikkeestä josko autossa olisi jotain vikaa. Myyjän mukaan se menee niin kuin pitääkin.

        Loppupäätelmä: S60 suuntavakavuus on yksi markkinoiden heikoimmista (mukaan lukien Tojotat). Sääli, se kun oli muuten hyvä peli.

        Kyllä ilmanpaineilla vaikutetaan suuntavakavuuteen vieläpä oikein merkittävästikin. Toki ohjaustuntumaankin niillä on vaikutusta, tottakai. Myös muun muassa ohjauskulmien säädöillä voidaan vaikuttaa molempiin.
        Yhteenvetosi kertoi kyllä varsinaisen asiasi.


      • vaunu_
        ja suuntavakavuus kirjoitti:

        Kyllä ilmanpaineilla vaikutetaan suuntavakavuuteen vieläpä oikein merkittävästikin. Toki ohjaustuntumaankin niillä on vaikutusta, tottakai. Myös muun muassa ohjauskulmien säädöillä voidaan vaikuttaa molempiin.
        Yhteenvetosi kertoi kyllä varsinaisen asiasi.

        Olen ajanut V70llä ja se kulki ihan mukavasti.
        Toisaalta en halua ostaa autoa jollaisen koeajossa tulee ilmi selvä suuntavakauspuute ja ja myyjä on sitä mieltä, että siinä ei ole vikaa, vaikka olisikin. En missään tapauksessa kiistä etteikö auto voinut olla viallinen. Ainakin se oli huonoin Volvo mitä olen kokeillut. Tosin tämä oli ensimmäinen mitä kokeilin oikeasti osto tarkoituksessa. Muut tuttavien ja vuokraamon autoja.

        Ostaisitko itse auton (merkin) mistä sinulla ei aiemmin ole koekemusta ja joka ei koeajossa mene likimainkaan suoraan. Joko auto on huono ajaa tai Volvo liike ei kykene pitämään koeajoautoaan kunnossa.

        Ilmanpaineista, jos ilmanpaineet on erilaiset pyörien kesken, tietysti se vaikuttaa mutta tarkoitin lähinnä pientä heittoa kaikissa pyörissä (vaikkapa ulkoilman lämpötilan mukaan). Jos pieni -0.2 heitto aiheuttaa noin suuren ajettavuus ongelma on autossa silloinkin jotain perusteellista vikaa.

        Itse kyllä sanoin myyjälle, että mielestäni autossa on pyöränkulman pielessä. Ilmilö oli juuri sellainen kuin jos takapään camber on voimakkaampi kuin edessä jolloin perä ohjaa etupäätä enemmän. Auto taittuu kurviin tällöin upeasti (koska perä ei nuljaa) mutta soutaa suoralla jatkuvasti.

        Auto oli muuten napakymppi ja olisi huomattavasti enemmän hintansa arvoinen kuin A4 jos kulkisi suoraan. Audi taas on ehkä hintaluokan epämukavin auto mitä tällä vuosikymmenellä on valmistettu.


      • toista
        vaunu_ kirjoitti:

        Olen ajanut V70llä ja se kulki ihan mukavasti.
        Toisaalta en halua ostaa autoa jollaisen koeajossa tulee ilmi selvä suuntavakauspuute ja ja myyjä on sitä mieltä, että siinä ei ole vikaa, vaikka olisikin. En missään tapauksessa kiistä etteikö auto voinut olla viallinen. Ainakin se oli huonoin Volvo mitä olen kokeillut. Tosin tämä oli ensimmäinen mitä kokeilin oikeasti osto tarkoituksessa. Muut tuttavien ja vuokraamon autoja.

        Ostaisitko itse auton (merkin) mistä sinulla ei aiemmin ole koekemusta ja joka ei koeajossa mene likimainkaan suoraan. Joko auto on huono ajaa tai Volvo liike ei kykene pitämään koeajoautoaan kunnossa.

        Ilmanpaineista, jos ilmanpaineet on erilaiset pyörien kesken, tietysti se vaikuttaa mutta tarkoitin lähinnä pientä heittoa kaikissa pyörissä (vaikkapa ulkoilman lämpötilan mukaan). Jos pieni -0.2 heitto aiheuttaa noin suuren ajettavuus ongelma on autossa silloinkin jotain perusteellista vikaa.

        Itse kyllä sanoin myyjälle, että mielestäni autossa on pyöränkulman pielessä. Ilmilö oli juuri sellainen kuin jos takapään camber on voimakkaampi kuin edessä jolloin perä ohjaa etupäätä enemmän. Auto taittuu kurviin tällöin upeasti (koska perä ei nuljaa) mutta soutaa suoralla jatkuvasti.

        Auto oli muuten napakymppi ja olisi huomattavasti enemmän hintansa arvoinen kuin A4 jos kulkisi suoraan. Audi taas on ehkä hintaluokan epämukavin auto mitä tällä vuosikymmenellä on valmistettu.

        Kumma homma. Ei tuon mallin suuntavakavuuden puutteesta kai ole yleensä valitettu. Toista yksilöä koittamalla voisi ehkä saada selvyyttä asiaan, jos s60 muuten kiinnostaa.


      • muista
        vaeltelee! kirjoitti:

        Tyhmyyksissäni (Vaihtohyvitys!!!!!) vaihdoin kesällä ko. autoon. A4 jälkeen vaikea ajettava (ajeltava!). Vuodenvaihteessa nöyrryin, ja vaihdoin takaisin uuden A4. Sippiä tuli rumasti. Volvo oli menettänyt arvostaan yli kymppitonnin. Toki Summum menettää heti kaiken arvonsa, mutta kuitenkin. Penkitkin ko. yksilössä oli jotain kovaa koppuraa, vaikka ne nahkaisina myytiinkin. Xenonit olivat lyhyiden osalta yllättävän kehnot. Toki ovat vanhaa tekniikkaa, että se siitä. Ja se vaeltelu olikin sitten omaa luokkaansa!

        Kaiken kaikkiaan, pettymys koko lulla. Premiumia ainoastaan hinnaltaan, ja sekin vain uutena!

        Muistathan ,ettei kukaan oikeasti voi väittää Audin A4:sta premiumluokan autoksi.

        Voisi herättää hiukan hilpeyttä,kun jotain suurta johtajaa tuotas pikku Audilla jonnekkin kissanristiäisiin.
        Taitaisi siinä lievästi arvovaltakin hiukan laskea.
        Autonahan se sinällään voi olla köyhälle kansalle paljonkin parempi,kuin Volvo,mutta se Status...


      • Itä Mäki
        muista kirjoitti:

        Muistathan ,ettei kukaan oikeasti voi väittää Audin A4:sta premiumluokan autoksi.

        Voisi herättää hiukan hilpeyttä,kun jotain suurta johtajaa tuotas pikku Audilla jonnekkin kissanristiäisiin.
        Taitaisi siinä lievästi arvovaltakin hiukan laskea.
        Autonahan se sinällään voi olla köyhälle kansalle paljonkin parempi,kuin Volvo,mutta se Status...

        No no, kyllä Audi ja Skoda ovat nykyään jo länsiautoiksi jotenkuten laskettavia.


      • Audikin

    • pää-pipi

      ** S60 vaeltava vaunu

      -autotkin vaeltaa, ihan kun sopulitkin. No kaipa ne kesäksi takaisin tulee!

      ** Koeajoin S60 maillia yhden illan
      -maillin matkaan meni koko ilta!

      ** Onko asfaltin poikittaissaumoissa kuuluva natina myös yksilökohtainen asia vai ominaisuus?
      - Kysäiseppäs noilta pikimiehiltä, olisko joku unohtanut laittaa poikittaissaumaan natinan-esto-nauhan.

    • urbåå

      ei sitä saa ohjata se menee suoraan ilmankin. Lue vanhat TM testit, siellä kerrotaan asiasta.

    • kunhan

      hankkii kunnon renkaat. Koeta Nokia NRVi.

    • Anonyymi

      Vaikka onkin 16 vuotta vanha juttu, niin 2008 s60 on vaeltanut kaikki vuodet. Mittarissa vasta 100000. Mieluumminlähden pihasta 2001 Hiasella, joka kulkee leveillä renkailla kuin juna. Ääntäkin on reilusti enemmän. Pyöristä ei voi säätää kuin aurauskulman. Muut säädöt puuttuvat edestä ja takaa. Pitänee kokeilla eri rengaspaineita, tai sitten leveämpiä renkaita. Muuten hieno peli 5-koneella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      406
      3140
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      131
      1732
    3. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      20
      1461
    4. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1410
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      64
      1127
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      34
      1121
    7. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      84
      1114
    8. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      1053
    9. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      155
      1010
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      209
      920
    Aihe