ERNU ja EMO???

minätyperäihminen.:

voisittekko kertoa tarkemmin mitä ovat ns. ernut ja emot?:D minulle on sanottu että minulla on emo tyyli taikka ernu..haluaisin siis tietää mitä sillaset ovat.:) olen siis 13-vuotias tyttö..:D kiittti

178

10860

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myyhy

      -mustat tiukat pillifarkut
      -esim. mustavalkoruudullinen vyö tai henkselit roikkumassa
      -raitapaita, tai muu vastaava ihonmyötäinen pusero, huppari, bändipaita
      -suuri palestiinalaishuivi
      -converset tai vansit
      -mustat pörröiset hiukset
      -tummiksi meikatut silmät ja mahdollisesti paksu- ja muovisankaiset silmälasit
      -musiikkimakuun kuuluu emobändit kuten Lapko ja Disco Ensemble

      Niin ja ehkä tärkein ominaisuus on se, ettei tyttöjä ja poikia erota toisistaan.

      • sfasfagag

        Noo toi oli ehkäpä semmoinen perus emo-tyyli.. Mutta ei ne emo ja ernu ihan sama asia ole. Emo on tommonen suht selkeä tyylisuuntaus, kun taas ernu tulee sanoista ERilainen NUori, eli ernu voi pukeutua hyvinhyvinhyvin monella tavalla. Ernu -sanalla on usein pilkkaava merkitys. Sellasta pakko-olla-erilainen -meininkiä monesti.


      • rtkohtrphlhg
        sfasfagag kirjoitti:

        Noo toi oli ehkäpä semmoinen perus emo-tyyli.. Mutta ei ne emo ja ernu ihan sama asia ole. Emo on tommonen suht selkeä tyylisuuntaus, kun taas ernu tulee sanoista ERilainen NUori, eli ernu voi pukeutua hyvinhyvinhyvin monella tavalla. Ernu -sanalla on usein pilkkaava merkitys. Sellasta pakko-olla-erilainen -meininkiä monesti.

        Lapko ja DE eivät ole emobändejä. Emoa on My chemical romance, 30 seconds to mars ymmäysmäys. Lapkoa ja DE:tä voi kutsua musiikiksi emoa ei.


      • :Daasdas
        rtkohtrphlhg kirjoitti:

        Lapko ja DE eivät ole emobändejä. Emoa on My chemical romance, 30 seconds to mars ymmäysmäys. Lapkoa ja DE:tä voi kutsua musiikiksi emoa ei.

        30 secs to mars ei ole mitään emoa : DD se on vähän väärä käsitys. Originaali emomusiikki on jotain ihan muuta ja on ollut olemassa jo kauan. 2000luvun alussa kun toi ihme emokulttuuri tuli esille niin vähän kaikki leimattiin emoks.


      • juoppopaska
        rtkohtrphlhg kirjoitti:

        Lapko ja DE eivät ole emobändejä. Emoa on My chemical romance, 30 seconds to mars ymmäysmäys. Lapkoa ja DE:tä voi kutsua musiikiksi emoa ei.

        My Chemical Romancellä on emo- musiikin liittyviä sanoja, mut eivät ole emo-bändi vaik ne pukeutuu mustaan ja on mustat meikit jne ei tarkoita et ne ovat emo-bändi.
        mut niil on kyl vähäse emo- style....


      • iiimoouu
        juoppopaska kirjoitti:

        My Chemical Romancellä on emo- musiikin liittyviä sanoja, mut eivät ole emo-bändi vaik ne pukeutuu mustaan ja on mustat meikit jne ei tarkoita et ne ovat emo-bändi.
        mut niil on kyl vähäse emo- style....

        MCR ei ole emo bändi, se on emojen suosima bändi!


      • JA MINÄ OLEN...
        juoppopaska kirjoitti:

        My Chemical Romancellä on emo- musiikin liittyviä sanoja, mut eivät ole emo-bändi vaik ne pukeutuu mustaan ja on mustat meikit jne ei tarkoita et ne ovat emo-bändi.
        mut niil on kyl vähäse emo- style....

        Eli en nyt hauku ketään mut jos joku on emo se ei kirjottele bogeihin hei kaikki mä käytän mustii vaatteita ja tupeeraan hiukset mä oon NIIN emo emo tulee sanasta Emotional emot ovat yleensä masentuneita (en yleistä)
        Scene on tyyli joka on lähellä emoa mutta ei kuitenkaan ole emoa se on kiinni itsestään jos sä juoksentelet kaupungilla ja sanot kokoa ajana kavereilles hei kattokaa oon scene se ei oo kivaa scenet on söpöilijöitä ja pitää kaikesta söpöstä shokki väreillä värjätyt hiukset ovat söpöt minut luokitellan sceneksi koska olen juuri tuollainen JOS JOLLAIN ON JOTAIN PAHAA SANOMISTA MIKSETTE LÄHE KÄVELEEN JA TULKAA MEILLE SANOO PÄIN NAAMAA >=( Mutta kaikki scenet siellä VAHVUUTTA Olkaa itsenne


      • <3
        JA MINÄ OLEN... kirjoitti:

        Eli en nyt hauku ketään mut jos joku on emo se ei kirjottele bogeihin hei kaikki mä käytän mustii vaatteita ja tupeeraan hiukset mä oon NIIN emo emo tulee sanasta Emotional emot ovat yleensä masentuneita (en yleistä)
        Scene on tyyli joka on lähellä emoa mutta ei kuitenkaan ole emoa se on kiinni itsestään jos sä juoksentelet kaupungilla ja sanot kokoa ajana kavereilles hei kattokaa oon scene se ei oo kivaa scenet on söpöilijöitä ja pitää kaikesta söpöstä shokki väreillä värjätyt hiukset ovat söpöt minut luokitellan sceneksi koska olen juuri tuollainen JOS JOLLAIN ON JOTAIN PAHAA SANOMISTA MIKSETTE LÄHE KÄVELEEN JA TULKAA MEILLE SANOO PÄIN NAAMAA >=( Mutta kaikki scenet siellä VAHVUUTTA Olkaa itsenne

        No on hieman juu ärsyttävää kun kaikki huutelee kapes et "Mee viiltelee!" jne. Itse luokittelen itseni emogootiksi jos joku ny sattuu sitä joskus kysymään. Pukeudun yleensä tummiin farkkuihin, niittivyöhön ja jokin paita vaan :D Ihan niinkuin tavallisestikkin. Minulla on pinkki mustat hiukset, jotka yleensä tupeeraan. Ernu. Niinkuin joku tossa sanoikin jotkut sanovat, et se on "Erillainen nuori" tyylinä se tarkoittaa lyhyesti kauheeta manga/japani friikkiä. Satumpa tuntemaan muutaman ernuksi itseään kutsuvan. Ernujakin on moneen hieman toisistaan poikkeavaan tyyliin. Jotkut ovat hieman lolitamaisia ja jotkut taas hieman emomaisia.

        Että tässä minun näkemykseni... Ja en tiedä kuuntelenko "Emo musaa" kuuntelen sitä mistä tykkään. Oli se sitten mitä tahansa.

        JA
        JOS JOLLAKIN ON JOTAIN VALITTAMISTA NI TULEE SEN SIT V###U KANS SANOO!


        P.S Kaikki jotka edustavat jotakin tyyliä. Älkää menkö massaan! Uskaltakaa olla erillaisia!


      • <3
        <3 kirjoitti:

        No on hieman juu ärsyttävää kun kaikki huutelee kapes et "Mee viiltelee!" jne. Itse luokittelen itseni emogootiksi jos joku ny sattuu sitä joskus kysymään. Pukeudun yleensä tummiin farkkuihin, niittivyöhön ja jokin paita vaan :D Ihan niinkuin tavallisestikkin. Minulla on pinkki mustat hiukset, jotka yleensä tupeeraan. Ernu. Niinkuin joku tossa sanoikin jotkut sanovat, et se on "Erillainen nuori" tyylinä se tarkoittaa lyhyesti kauheeta manga/japani friikkiä. Satumpa tuntemaan muutaman ernuksi itseään kutsuvan. Ernujakin on moneen hieman toisistaan poikkeavaan tyyliin. Jotkut ovat hieman lolitamaisia ja jotkut taas hieman emomaisia.

        Että tässä minun näkemykseni... Ja en tiedä kuuntelenko "Emo musaa" kuuntelen sitä mistä tykkään. Oli se sitten mitä tahansa.

        JA
        JOS JOLLAKIN ON JOTAIN VALITTAMISTA NI TULEE SEN SIT V###U KANS SANOO!


        P.S Kaikki jotka edustavat jotakin tyyliä. Älkää menkö massaan! Uskaltakaa olla erillaisia!

        Lisään nyt vielä, että tarkoitukseni ei ole ernuissa loukata ketään. Voihan sitä pukeutuakkin niinkuin emo vaikka ei sisimmältään olisikaan. Tämä pätee kaikkiin ihmisiin.


      • iimoo

        no ei nyt aina noit kaikkiikaa... mut yleensä... mut ei AINA. Voi olla tavalliset pillit, ei pakosti henkseleit tai vyötä. Ei aina pörröhiukset. Ja ne silmälasit on enemmä kyl scenejä. Kyllä erottaaa, koska tytöilt heruu aika usei...


      • emo lover =)
        rtkohtrphlhg kirjoitti:

        Lapko ja DE eivät ole emobändejä. Emoa on My chemical romance, 30 seconds to mars ymmäysmäys. Lapkoa ja DE:tä voi kutsua musiikiksi emoa ei.

        ei vittu.. UNOHIT BLACK VEIL BRIDESIN JA ESCAPE THE FATEN..


      • SceneQueen
        rtkohtrphlhg kirjoitti:

        Lapko ja DE eivät ole emobändejä. Emoa on My chemical romance, 30 seconds to mars ymmäysmäys. Lapkoa ja DE:tä voi kutsua musiikiksi emoa ei.

        Nii 30 seconds to Mars on kaukana emo musiikista, emo musiikkii on tyylii joku children of bodom-.-


      • SceneQueen
        <3 kirjoitti:

        Lisään nyt vielä, että tarkoitukseni ei ole ernuissa loukata ketään. Voihan sitä pukeutuakkin niinkuin emo vaikka ei sisimmältään olisikaan. Tämä pätee kaikkiin ihmisiin.

        Nii voi mut jos sä vaan pukeudut ku emo etkä oo sisimmältäs emo ni sillon sä et oo emo:)! Sillon se on vaa pintaa ja kaikki luulee et oot emo:O


      • UNOHITALESANAN!
        emo lover =) kirjoitti:

        ei vittu.. UNOHIT BLACK VEIL BRIDESIN JA ESCAPE THE FATEN..

        Sä unohit alesanan!


      • ...
        SceneQueen kirjoitti:

        Nii 30 seconds to Mars on kaukana emo musiikista, emo musiikkii on tyylii joku children of bodom-.-

        Children Of Bodom on nyt kaukana emo-musiikista, Bodomi on jotain Extreme Metalia ja vähä kaikkee muuta metalin tyylilajeja...


      • Wolf~
        UNOHITALESANAN! kirjoitti:

        Sä unohit alesanan!

        ja bring me the horizon....


      • shadow_angel
        SceneQueen kirjoitti:

        Nii voi mut jos sä vaan pukeudut ku emo etkä oo sisimmältäs emo ni sillon sä et oo emo:)! Sillon se on vaa pintaa ja kaikki luulee et oot emo:O

        onko sit pakko olla just "täydellinen emo"? jos tykkää käyttää sellasii vaatteita ja näyttää sellaselta, ni eikö sais vaikka ei oiskaan masentunu tai viiltele? ite oon just joku mikälie sekasikiö emoo ja hevarii yms:D:D mut en mä viiltele, oo masentunu tai muutenkaa muistuta emoo luonteeltani koska oon aika vilkas ja iloinen ihminen:D
        eiks sais olla sellanen ku ite haluu?
        jos pukeutuu jonku tietyn tyylin mukaan, ni pitääks sit mennä siihen ihan täydellisesti? eikö vaan sais olla oma ittensä niinku jotku tääl sanoo?:D


    • Murikiri

      Jos joku sanoo että oot ernu ni olisit ylpee.
      (Minä mikään ernu ole ;D)

      Emot onkin sitten kaikki homoja. XD No ei ihan kaikki. Esko on.

      • Ja se on emo

        Eiks oo aika hyvä esimerkki? : )


      • säälittävää

        on se kiva ku ihmisii leimataa tyyli takii...


      • emoboy93

        Mä oon emo ja oon 100% hetero! PS:kaikki emot ei myöskään viiltele tms.


      • emogirrl
        emoboy93 kirjoitti:

        Mä oon emo ja oon 100% hetero! PS:kaikki emot ei myöskään viiltele tms.

        SAMAA mieltä kaikki emot ei todellakaa oo homoja! ite oon emo ja kans hetero 100% mut useimmiten emot luokitellaan bisseiks (bi). ei silti tarvii yleistää kiitos :) kaikki emot ei myöskään viiltele mut sillon ne on ns. wnb emoja. mitä välii on jos viiltelee omatpahan on ranteet. ja musaa kuuntelen mm. bring me the horizon, bullet for my valentine, snow white's poison bite jne. "emomusa" on yleensä screamoa.


      • antiemo
        emogirrl kirjoitti:

        SAMAA mieltä kaikki emot ei todellakaa oo homoja! ite oon emo ja kans hetero 100% mut useimmiten emot luokitellaan bisseiks (bi). ei silti tarvii yleistää kiitos :) kaikki emot ei myöskään viiltele mut sillon ne on ns. wnb emoja. mitä välii on jos viiltelee omatpahan on ranteet. ja musaa kuuntelen mm. bring me the horizon, bullet for my valentine, snow white's poison bite jne. "emomusa" on yleensä screamoa.

        Juustohöylällä vai kirjastokotilla?


      • antiemo
        emogirrl kirjoitti:

        SAMAA mieltä kaikki emot ei todellakaa oo homoja! ite oon emo ja kans hetero 100% mut useimmiten emot luokitellaan bisseiks (bi). ei silti tarvii yleistää kiitos :) kaikki emot ei myöskään viiltele mut sillon ne on ns. wnb emoja. mitä välii on jos viiltelee omatpahan on ranteet. ja musaa kuuntelen mm. bring me the horizon, bullet for my valentine, snow white's poison bite jne. "emomusa" on yleensä screamoa.

        Juustohöylällä vai kirjastokortilla?


      • haloooo
        antiemo kirjoitti:

        Juustohöylällä vai kirjastokortilla?

        hei jättäkää pliis emot rauhaan et ei tuu enempää sairaalareissuja


      • iimoou
        emoboy93 kirjoitti:

        Mä oon emo ja oon 100% hetero! PS:kaikki emot ei myöskään viiltele tms.

        hyvä emoboy93,minäki oon emo,hemmetin ylpeä siitä ja 100%hetero eikä ne kaikki emot tosiaankaan viiltele.ihmiset jotka niin väittää eivät tiedä emoista mitään.


      • bsbfszbft

        Meilläpäin kun puhutaan ernuista tarkoitetaan yleensä semmosta KAWAIIII!!!!!!!! japani-ihkuttajaa...


      • trollolllo
        bsbfszbft kirjoitti:

        Meilläpäin kun puhutaan ernuista tarkoitetaan yleensä semmosta KAWAIIII!!!!!!!! japani-ihkuttajaa...

        KAWAII RAKISUTAKAWASHIMASHITA DESU NEKO SAPPOROO >____


      • SceneQueen
        emoboy93 kirjoitti:

        Mä oon emo ja oon 100% hetero! PS:kaikki emot ei myöskään viiltele tms.

        Niinpä! Ei se tarjota jos pukeutuu emo tyylii et ois joku vitun narkkari, ei ulkonäön perusteella voi päätellä et viilteleeks joku ittää vai ei


      • SceneQueen
        säälittävää kirjoitti:

        on se kiva ku ihmisii leimataa tyyli takii...

        Joo mäki oon emo enkä oo homo! Eiks sitä ny saa ihminen sitäpaitsi olla just sellane ku on??


      • Stybe
        emogirrl kirjoitti:

        SAMAA mieltä kaikki emot ei todellakaa oo homoja! ite oon emo ja kans hetero 100% mut useimmiten emot luokitellaan bisseiks (bi). ei silti tarvii yleistää kiitos :) kaikki emot ei myöskään viiltele mut sillon ne on ns. wnb emoja. mitä välii on jos viiltelee omatpahan on ranteet. ja musaa kuuntelen mm. bring me the horizon, bullet for my valentine, snow white's poison bite jne. "emomusa" on yleensä screamoa.

        Emomusahan on emomusaa :D "Emo" tyyli pohjautuu "Emo" - Eli emotive hardcore - musiikin pohjalle, kyseisen musiikin kuuntelijat pukeutuivat makunsa mukaan ja scenet alko muokkaamaan siitä ihan omaa tyyliään, jossa kaikilla on sateenkaaria päässä ja pandasilmät...Emo on nimenomaan musiikkia, pukeutuminen on joko sceneä tai "Emo-musiikin mukaan pukeutumista"


    • -.-

      Josset herranjumala tiedä, googleta.

    • Sohvi

      Iteki haluaisin tietää mitä ne tarkottaa. Ernu tarkottaa ainaki Erilaista Nuorta... Mut toi Emo... En sit tiiä...

      • SceneQueen

        Jos joku ei herranjumala tiiä mikä on emo// huhhuh// Google on sitä varten urpot•.•


    • Ernu..

      Elikkäs tuo emo tuossa tulikin jo.. JA EMOT EI OO HOMOJA (ei silleen että ois pahaa olla homo, ite oon bi).. Eruja on siis todellaki monenlaisii, mut yleensä (ainakin mää ja nuo kaksi kaikki tuntemani ernut) ernut ei tahdo olla massaa. Eivätosta mustia tennareita, koska kaikila on, limeenvihreä pinkki lilat karvakumisaappaat vois olla kivemmat

      • emo/ernu;/

        mmoi oon tämmöi tyttö jja mua luullaa välillä pojaks :) käytän yleensä 2 niittivyötä päälekkäin ja semmoi bändi paita tai joku muu ja hupparii ja tennareit en mustia vaa oranssei tällä hetkellä:))) mulla on mustat hiukset ja sillai niinku scene hair leikatut :D mustat ,mut en tiiä oonko ernu vai emo ??? ;/


      • tormentedsoul
        emo/ernu;/ kirjoitti:

        mmoi oon tämmöi tyttö jja mua luullaa välillä pojaks :) käytän yleensä 2 niittivyötä päälekkäin ja semmoi bändi paita tai joku muu ja hupparii ja tennareit en mustia vaa oranssei tällä hetkellä:))) mulla on mustat hiukset ja sillai niinku scene hair leikatut :D mustat ,mut en tiiä oonko ernu vai emo ??? ;/

        Et, kumpikaan, sä oot wannabe


      • VOI HELVEEEETTIII
        emo/ernu;/ kirjoitti:

        mmoi oon tämmöi tyttö jja mua luullaa välillä pojaks :) käytän yleensä 2 niittivyötä päälekkäin ja semmoi bändi paita tai joku muu ja hupparii ja tennareit en mustia vaa oranssei tällä hetkellä:))) mulla on mustat hiukset ja sillai niinku scene hair leikatut :D mustat ,mut en tiiä oonko ernu vai emo ??? ;/

        VITTU ÄLKÄÄ JAUHAKO PASKAA, TE KUTSUTTE ITTEENNE BI-SEKSUAALEIKS VAAN SEN TAKIA KOSKA SE ON ''MUOTIA'' .


      • sinä mikään

        ernu ole. Olet pelkkä lapsellinen kusipää joka leikkii jotain roolipeliä yrittäen olla jokin hahmo joka todellisuudessa ET OLE!


      • ...
        VOI HELVEEEETTIII kirjoitti:

        VITTU ÄLKÄÄ JAUHAKO PASKAA, TE KUTSUTTE ITTEENNE BI-SEKSUAALEIKS VAAN SEN TAKIA KOSKA SE ON ''MUOTIA'' .

        toi on oikeesti ihan saatanan raivostuttavaa, etenkin sen takia että ne jotka ovat ihan oikeasti bi-seksuaaleja/homoja/lesboja saatetaan teidän takia leimata ns. wannabeiksi


      • Ccaroo
        emo/ernu;/ kirjoitti:

        mmoi oon tämmöi tyttö jja mua luullaa välillä pojaks :) käytän yleensä 2 niittivyötä päälekkäin ja semmoi bändi paita tai joku muu ja hupparii ja tennareit en mustia vaa oranssei tällä hetkellä:))) mulla on mustat hiukset ja sillai niinku scene hair leikatut :D mustat ,mut en tiiä oonko ernu vai emo ??? ;/

        Haluaisin kuulla TEIDÄN mielipiteenne mun tyylistä:

        -Mustat housut/farkut, jos on tavalliset, siniset farkut ni niissä ois hakaneuloi ja vöitä (joskus kyllä mustissakin farkuis)
        -Tummanruskeet hiukset(näyttää mustilt), lila pidennys
        -Käytän koruja, ranteissa joka päivä, kaulassa. Kaulakorut joko kaverikorui, mustii korui, rantees vähä kaikkee
        -Mustat silmät, käytän kajaalii tosi paljon
        -kuuntelen Bullet for my valentinee, Tokio Hotellii, 30 Seconds to Marsia
        -mustat kynnet

        Olenko teidän mielestä emo?


      • jankku96
        Ccaroo kirjoitti:

        Haluaisin kuulla TEIDÄN mielipiteenne mun tyylistä:

        -Mustat housut/farkut, jos on tavalliset, siniset farkut ni niissä ois hakaneuloi ja vöitä (joskus kyllä mustissakin farkuis)
        -Tummanruskeet hiukset(näyttää mustilt), lila pidennys
        -Käytän koruja, ranteissa joka päivä, kaulassa. Kaulakorut joko kaverikorui, mustii korui, rantees vähä kaikkee
        -Mustat silmät, käytän kajaalii tosi paljon
        -kuuntelen Bullet for my valentinee, Tokio Hotellii, 30 Seconds to Marsia
        -mustat kynnet

        Olenko teidän mielestä emo?

        mäkin kuuntelen bullet for my valentinee ja oon emo käytän kaken laista ja oon hulluna mustaan ja valkoseen mä en välitä mitä muut sanoo käytän sitä mikä päällä näyttää hyvält hyvältä sanois kaverit mitä vaa.


      • emooooooooooooooou
        Ccaroo kirjoitti:

        Haluaisin kuulla TEIDÄN mielipiteenne mun tyylistä:

        -Mustat housut/farkut, jos on tavalliset, siniset farkut ni niissä ois hakaneuloi ja vöitä (joskus kyllä mustissakin farkuis)
        -Tummanruskeet hiukset(näyttää mustilt), lila pidennys
        -Käytän koruja, ranteissa joka päivä, kaulassa. Kaulakorut joko kaverikorui, mustii korui, rantees vähä kaikkee
        -Mustat silmät, käytän kajaalii tosi paljon
        -kuuntelen Bullet for my valentinee, Tokio Hotellii, 30 Seconds to Marsia
        -mustat kynnet

        Olenko teidän mielestä emo?

        "emo is not what you look like, it is what you feel"


      • SceneQueen
        Ccaroo kirjoitti:

        Haluaisin kuulla TEIDÄN mielipiteenne mun tyylistä:

        -Mustat housut/farkut, jos on tavalliset, siniset farkut ni niissä ois hakaneuloi ja vöitä (joskus kyllä mustissakin farkuis)
        -Tummanruskeet hiukset(näyttää mustilt), lila pidennys
        -Käytän koruja, ranteissa joka päivä, kaulassa. Kaulakorut joko kaverikorui, mustii korui, rantees vähä kaikkee
        -Mustat silmät, käytän kajaalii tosi paljon
        -kuuntelen Bullet for my valentinee, Tokio Hotellii, 30 Seconds to Marsia
        -mustat kynnet

        Olenko teidän mielestä emo?

        Oot munmielest ainaki:) tupeeraatsä hiuksii scene tyylii?


      • SceneQueen
        VOI HELVEEEETTIII kirjoitti:

        VITTU ÄLKÄÄ JAUHAKO PASKAA, TE KUTSUTTE ITTEENNE BI-SEKSUAALEIKS VAAN SEN TAKIA KOSKA SE ON ''MUOTIA'' .

        EHKÄ ME ITE SE PAREMMIN TIEDETÄÄN KU SÄ!!!! MÄ OON BI/EMO JA VITUN YLPEE SIITÄ!JA SE EI OLE MUOTIA,VITTU LOPETA TOI SE ON IHA SAMA ONKO BI- TAI LESBO/HOMO MUT JOKANEN SAA OLLA SELLANEN KU HALUAA ILMAN ETTÄ JOKU ITSERAKAS KUSIPÄÄ TULEE TÄNNE PÄTEMÄÄ, PITÄÄKÖ SE TAKOA KALLOO??


      • SceneQueen
        sinä mikään kirjoitti:

        ernu ole. Olet pelkkä lapsellinen kusipää joka leikkii jotain roolipeliä yrittäen olla jokin hahmo joka todellisuudessa ET OLE!

        Rasistit/ne jotka vihaa meitä emoja , painukaa helvettii!! Mä puolustan omaa tyylisuuntaani niin kauan ku tarvii


      • SceneQueen
        SceneQueen kirjoitti:

        Oot munmielest ainaki:) tupeeraatsä hiuksii scene tyylii?

        tai et kyllä ole!!!!


    • Semmoinen

      Hmm...Mä olen aina miettinyt tota kun ihmisiä luokitellaan. Tuo on ernu, tuo on emo, tuo on sitä ja tuo tätä. Se on niin ahdasmielistä. Ei voi kysyä mikä on ernu ta mikä on emo. Taidat tarkoittaa stereotypioita näistä kahdesta.

      Mietitäämpäs. "Ernu" eli erilainen nuori. Eihän se voi olla tyyli. Se on ajatukset ja kaikki mitä on sisällä. Miksi näitä mangaan ja animeen hurahtaneita sanotaan ernuiksi? Ai ne on erilaisia? Hupsista vaan nehän sekä näyttää että ajattelee ja ylipäätänsä on toistensa kopioita.

      "Emo"istakin voisin sano vaikka mitä, mutta en ehkä vielä. Toivottavasti ymmärsitte mun pointin!

      • pointtia

        ei ymmärtänyt kukaan koska olet lapsellinen wannabe psykologi!

        Sinä et ole "aina" ajatellut sitä kuinka ihmisiä luokitellaan. Sinä ajattelit sitä tasan ja ainoastaan silloin kun oksensit tuon helvetin typerän jokapäiväisyyden tänne muiden luettavaksi!

        Te "erilaiset nuoret" olette pelkkiä kopioijia kaikki! Saatanan typeriä näyttelijöitä jotka ette ymmärrä että kun tulevaisuus tulee, se tulee teillekin, niin te häpeätte tätä teidän filosofointianne ja tuota teidän oksettavaa tyyliä jonka joku vitun pelle jossain muotitalossa on teidän pään menoksi luonut! ETtekö te vitun ääliöt tajua että se pelle siellä muotitalossa käyttää teidän rahojanne luodakseen "teille" tyylin josta saa taas vetää rahat pois!

        Te helvetin ääliöt ajattelette että te olette muka syntyneet joksikin vitun fruittareiksi, hoppareiksi, homoiksi tai vitun bussinkuljettajiksi, mutta jokainen teistä on TEHNYT VALINNAN siitä alkaako joksikin vitun homoksi! Myös sinä saatanan toisia kopioiva "erilainen nuori"!

        Ettekö te saatanat ymmärrä että te tulette vielä häpeämään itseänne ja tyhmyyttänne!


      • Semmoinen
        pointtia kirjoitti:

        ei ymmärtänyt kukaan koska olet lapsellinen wannabe psykologi!

        Sinä et ole "aina" ajatellut sitä kuinka ihmisiä luokitellaan. Sinä ajattelit sitä tasan ja ainoastaan silloin kun oksensit tuon helvetin typerän jokapäiväisyyden tänne muiden luettavaksi!

        Te "erilaiset nuoret" olette pelkkiä kopioijia kaikki! Saatanan typeriä näyttelijöitä jotka ette ymmärrä että kun tulevaisuus tulee, se tulee teillekin, niin te häpeätte tätä teidän filosofointianne ja tuota teidän oksettavaa tyyliä jonka joku vitun pelle jossain muotitalossa on teidän pään menoksi luonut! ETtekö te vitun ääliöt tajua että se pelle siellä muotitalossa käyttää teidän rahojanne luodakseen "teille" tyylin josta saa taas vetää rahat pois!

        Te helvetin ääliöt ajattelette että te olette muka syntyneet joksikin vitun fruittareiksi, hoppareiksi, homoiksi tai vitun bussinkuljettajiksi, mutta jokainen teistä on TEHNYT VALINNAN siitä alkaako joksikin vitun homoksi! Myös sinä saatanan toisia kopioiva "erilainen nuori"!

        Ettekö te saatanat ymmärrä että te tulette vielä häpeämään itseänne ja tyhmyyttänne!

        Mä en koskaan tuu häpeämään itseeni tai tyhmyyttäni. Sä voit sanoa mua wnb psykologiks niin paljon kun huvittaa. Luuletko sä että se jotenkin vaikuttais mun mielipiteeseen? Mä en pyri olemaan psykologi, mä ilmaisen mielipiteeni siitä että luokittelu ei edistä mitään!

        Totta en ehkä ole aina pohtinut sitä kuinka ihmisiä luokitellaan, mutta siinä olet väärässä että olisin miettinyt sitä vasta kun kirjoitin sen viestin. Oon miettinyt sitä siitälähtien kun mut hakattiin pahasti, koska en näytä keneltäkään!

        Sä kuvittelet että mä olen tekopyhä. Sun mielestä mä olen pelkkä penikka, joka ei tiedä mistään mitään. Oota vaan sitä päivää kun sulle käy samalla tavalla kun mullekki kävi. Katotaan mitä sä sitten kelaat!


      • Jepulis111

        Olen osin samaa mieltä kanssasi. Ihmisten jatkuva luokittelu eri "genreihin" ja yhteen luonteenpiirteeseen on mielestäni ahdasmielistä ja lyhytnäköistä. Itse en yritä, en edes halua pukeutua jonkin tietyn muoti-ilmiön mukaan. Minulla on oma tyyli, mutta sitä ei voi luokitella mihnkään genreen. Sitä on sanoin hankala kuvata. En yritä olla erilainen tai samanlainen kuin muut, olen se mikä itse olen. Omasta mielestäni se on jotenkin huomionhakuisuutta pukeutua väkisin erilailla kuin muut ja taas samanlaiseksi muutautuminen kuin oma kaveriporukka on jotenkin oman itsensä kadottamista. On tietenkin niitä, jotka OIKEASTI pitävät esim. hopparityylistä ja löytävät sen kautta samanhenkisiä ihmisiä. Tietenkään se pinta ei kerro kaikkea vaan sisimmästähän se tyyli tulee.


      • SceneQueen
        pointtia kirjoitti:

        ei ymmärtänyt kukaan koska olet lapsellinen wannabe psykologi!

        Sinä et ole "aina" ajatellut sitä kuinka ihmisiä luokitellaan. Sinä ajattelit sitä tasan ja ainoastaan silloin kun oksensit tuon helvetin typerän jokapäiväisyyden tänne muiden luettavaksi!

        Te "erilaiset nuoret" olette pelkkiä kopioijia kaikki! Saatanan typeriä näyttelijöitä jotka ette ymmärrä että kun tulevaisuus tulee, se tulee teillekin, niin te häpeätte tätä teidän filosofointianne ja tuota teidän oksettavaa tyyliä jonka joku vitun pelle jossain muotitalossa on teidän pään menoksi luonut! ETtekö te vitun ääliöt tajua että se pelle siellä muotitalossa käyttää teidän rahojanne luodakseen "teille" tyylin josta saa taas vetää rahat pois!

        Te helvetin ääliöt ajattelette että te olette muka syntyneet joksikin vitun fruittareiksi, hoppareiksi, homoiksi tai vitun bussinkuljettajiksi, mutta jokainen teistä on TEHNYT VALINNAN siitä alkaako joksikin vitun homoksi! Myös sinä saatanan toisia kopioiva "erilainen nuori"!

        Ettekö te saatanat ymmärrä että te tulette vielä häpeämään itseänne ja tyhmyyttänne!

        Vaikka mä joskus sitä häpeäisin, sen aika ei oo nyt! Jos kerta joku uskaltaa erottua joukosta ja on ylpee siitä nimiksei annettais sen tehä sillee, antaa sen elää omaa elämää, ku sullaki on sellane!! Jos ei ni hanki sellane äläkä tuhlaa sitä siihen et haukut jotai josta et tiedä paskaakaa koska et voi tietää ku sul ei oo joko kokemusta tai aivoja, tai ei kumpaakaa vittu HANKI OMA ELÄMÄ!!!!


      • you copycat
        pointtia kirjoitti:

        ei ymmärtänyt kukaan koska olet lapsellinen wannabe psykologi!

        Sinä et ole "aina" ajatellut sitä kuinka ihmisiä luokitellaan. Sinä ajattelit sitä tasan ja ainoastaan silloin kun oksensit tuon helvetin typerän jokapäiväisyyden tänne muiden luettavaksi!

        Te "erilaiset nuoret" olette pelkkiä kopioijia kaikki! Saatanan typeriä näyttelijöitä jotka ette ymmärrä että kun tulevaisuus tulee, se tulee teillekin, niin te häpeätte tätä teidän filosofointianne ja tuota teidän oksettavaa tyyliä jonka joku vitun pelle jossain muotitalossa on teidän pään menoksi luonut! ETtekö te vitun ääliöt tajua että se pelle siellä muotitalossa käyttää teidän rahojanne luodakseen "teille" tyylin josta saa taas vetää rahat pois!

        Te helvetin ääliöt ajattelette että te olette muka syntyneet joksikin vitun fruittareiksi, hoppareiksi, homoiksi tai vitun bussinkuljettajiksi, mutta jokainen teistä on TEHNYT VALINNAN siitä alkaako joksikin vitun homoksi! Myös sinä saatanan toisia kopioiva "erilainen nuori"!

        Ettekö te saatanat ymmärrä että te tulette vielä häpeämään itseänne ja tyhmyyttänne!

        Oon kyl sitä mieltä että emot, ernut ja scenet on kaikki yhtä kopioita ku olla ja voi harva osaa olla esim. Emo mutta on kuitenki sellai omanlainen lähes kaikilla emoilla on mustat hiukset mut mulla onki oranssia ja blondia mun hiuksissa.


    • asdiasd

      ei se liity pelkkään pukeutumiseen, enemmänki jos ajattelee kuten ernut ja emot taiemt

    • kyssä!!!

      että millanen tyyli mul on...? (oon tyttö)
      Punaset pillifarkut, korkeevartiset lenkkarit, jonkillaine farkkutakki, aika lyhyet lakatut hiukset yms... Kuuntelen lähinnä Fall Out Boyta, joskus guns n rosesii ja jtn...

      • hennnaaa-

        emo


      • nfvdlis

        kyssä!!!: taidat olla tavis . . . et pahemmin kertonut luonteestasi tms. tyyliin vaikuttaa paljon muukin kin vaan pukeutuminen ja musiikki. ainakaan emo, gootti, lissu tai ernu et ole :'''D


      • gfefdef
        nfvdlis kirjoitti:

        kyssä!!!: taidat olla tavis . . . et pahemmin kertonut luonteestasi tms. tyyliin vaikuttaa paljon muukin kin vaan pukeutuminen ja musiikki. ainakaan emo, gootti, lissu tai ernu et ole :'''D

        emo vai ernu hahahh.. Susta tulis hyvä metästäjä sit, kaikki elukat kuolis nauruu ku näkee sut :DD


      • _FunkY_

        Mun mielest kuulostat normi hepult....


      • gjvbgd

        miks te kaikki haluutte tietää mihin tyylin kuulutte tai keitä ootte?? ei se tyyli luokittele ihmistä. jos ette itse tiedä keitä ootte niin ei sitten kukaan! on säälittävää kysellä muilta että kuka minä olen tai mihin tyyliiin kuulun. omasta mielestäni olemme yksilöitä jokainen omalla tavallamme eli periaatteessa me kaikki olemme ns. ernuja vai onko teidän mielestänne edes samanlaista nuorta joka voitaisiin kuvata sanuksi. minua varmaan haukutaan täällä tämän jälkeen mutta en välitä sillä en aio tulla lukemaan niitä haukkuja. jokatapauksessa fiksu ja kypsä henkilö ymmartää kantani. ps.on surullista jos ette näe itseänne tai muita yksilöinä.


      • emoimouu

        joku rokkarin ja ernuun sekoitus :)älä siis huoli ette te kaikki voi meitä oikeita emoja olla siis OIKEITA ei mtn vtn teinipissiswannabeita :).


      • SceneQueen

        Vittu sä oot ihan tavis! Kai sä ny hyväihminen tiiät millanen tyyli sulla on ja sä et tod. Oo emo jos nii luulet o.O voi hlvetti miten voi ihmine olla tyhmä???!


      • asdfghjklöäemooo

        retu.


      • oottenolojakaikki
        gjvbgd kirjoitti:

        miks te kaikki haluutte tietää mihin tyylin kuulutte tai keitä ootte?? ei se tyyli luokittele ihmistä. jos ette itse tiedä keitä ootte niin ei sitten kukaan! on säälittävää kysellä muilta että kuka minä olen tai mihin tyyliiin kuulun. omasta mielestäni olemme yksilöitä jokainen omalla tavallamme eli periaatteessa me kaikki olemme ns. ernuja vai onko teidän mielestänne edes samanlaista nuorta joka voitaisiin kuvata sanuksi. minua varmaan haukutaan täällä tämän jälkeen mutta en välitä sillä en aio tulla lukemaan niitä haukkuja. jokatapauksessa fiksu ja kypsä henkilö ymmartää kantani. ps.on surullista jos ette näe itseänne tai muita yksilöinä.

        Ihme tappelu jostai kuka on emo kuka ei ja nii edellee oliver sykesiäki pidetää emona vaikka ei oo sitä juuri ole pikemminkin voisin sanoo et metalcore/deathcore/post-hardcore bändeille on syntynyt sellai oma tyyli jossa on vaikutteita emosta, hardcoresta, metallista ynm mutta jota ei periaatteeasa ole olemassa :) ja SceneQueen ku lukee noit sun juttuis tääl ni ei voi olla repeemättä mee viiltelee jos et muuta keksi en oo tulossa takas et hauku vaa nii paljon ku sielu sietää jos ny näitä enää luet :)


      • SceneQueen
        oottenolojakaikki kirjoitti:

        Ihme tappelu jostai kuka on emo kuka ei ja nii edellee oliver sykesiäki pidetää emona vaikka ei oo sitä juuri ole pikemminkin voisin sanoo et metalcore/deathcore/post-hardcore bändeille on syntynyt sellai oma tyyli jossa on vaikutteita emosta, hardcoresta, metallista ynm mutta jota ei periaatteeasa ole olemassa :) ja SceneQueen ku lukee noit sun juttuis tääl ni ei voi olla repeemättä mee viiltelee jos et muuta keksi en oo tulossa takas et hauku vaa nii paljon ku sielu sietää jos ny näitä enää luet :)

        no en kyllä viiltele. Ja voi anteeks kun mielipiteist-.-


      • EmoBadass
        asdfghjklöäemooo kirjoitti:

        retu.

        Retui vittu kaiikki ( paitsi scenet ja emot jotka tääl ny o)


      • voivittu:DDDD
        SceneQueen kirjoitti:

        no en kyllä viiltele. Ja voi anteeks kun mielipiteist-.-

        Oon kans samaa mieltä sun kannattaa lopettaa tää meuhkaaminen jos oot oikee emo ni älä hehkuta olevas emo


    • ...

      Ernut on sellasia japanilaisia ihailevia tyyppejä, jotka käyttää paljon erivärisiä vaatteita. Ernut myös yhdistää paljon erilaisia vaatteita, ja niillä on kanssa paljon värikkäitä koruja.

      Emot pukeutuu taas yleensä mustavalkoseen, ja ainakin tytöt vetävät usein paksut kajalirajaukset silmiin.

      Sori lyhyt selitys :/

      • pikad

        yleensä ernut ei oo ernui vaan ihan normaalei.

        Ne ketkä on ernui ei sano sitä


      • lol!
        pikad kirjoitti:

        yleensä ernut ei oo ernui vaan ihan normaalei.

        Ne ketkä on ernui ei sano sitä

        Eii helevetti, DE muka EMOBÄNDI? Mene sinä nussimaan Alex Evansia, ehkäpä tunnistat sitte emon =)


      • ööhöhöh
        lol! kirjoitti:

        Eii helevetti, DE muka EMOBÄNDI? Mene sinä nussimaan Alex Evansia, ehkäpä tunnistat sitte emon =)

        niinpä. sama ku mulle tultiin selittää joskus et All that remains on emobändi... huhhuh mitä paskaa


      • Murdoc<3

        aijaa näköjään mun kavereit haukutaan ernuks, kiva kiva.
        Vaik tykkääkin japanilaisesta mangasta, animesta ja pukeutuu vähän värikäämmin(siis vaan ihan vähä) ei oo ernu. hah jos tollanen pitäis paikkaansa, mäkin olisin ernu.


      • blääblöösdiofjdsj

        huoh! tosi törkeetä japani fanei luokitella ernuiksi. -.-' mä tykkään japanin kielestä, maasta, musiikista & mangasta/animesta, mutta on ihan niinku kuka tahansa normaali nuori, pukeudun niin ku haluan ja hyvältä tuntuu, enkä todellakaan väliät mitä muut sanoo.


      • SceneQueen
        Murdoc<3 kirjoitti:

        aijaa näköjään mun kavereit haukutaan ernuks, kiva kiva.
        Vaik tykkääkin japanilaisesta mangasta, animesta ja pukeutuu vähän värikäämmin(siis vaan ihan vähä) ei oo ernu. hah jos tollanen pitäis paikkaansa, mäkin olisin ernu.

        LOLITA,saatana!


    • hammer-on

      on musiikkityyli, ja ERNU tarkoittaa ERilainen NUori.

      • Ei oo tietoo__

        Oon 12v tyttö. Käytän farkkulegginssejä( vaalean siniset, harmaat ja demin siniset), käytän huppareita, toppeja, pussihousuja, ja kenkinä tennareita tai lenkkareita.. Talvella talvikenkiä.. Mut ois kiva tietää, mikä oon. Ja en meikkaa..


      • sdfeghtfyg
        Ei oo tietoo__ kirjoitti:

        Oon 12v tyttö. Käytän farkkulegginssejä( vaalean siniset, harmaat ja demin siniset), käytän huppareita, toppeja, pussihousuja, ja kenkinä tennareita tai lenkkareita.. Talvella talvikenkiä.. Mut ois kiva tietää, mikä oon. Ja en meikkaa..

        lissuhuora


      • suorien sanojen ada.
        Ei oo tietoo__ kirjoitti:

        Oon 12v tyttö. Käytän farkkulegginssejä( vaalean siniset, harmaat ja demin siniset), käytän huppareita, toppeja, pussihousuja, ja kenkinä tennareita tai lenkkareita.. Talvella talvikenkiä.. Mut ois kiva tietää, mikä oon. Ja en meikkaa..

        wnbpissis joka yrittää olla niin vanhan näkönen. ja todennäköisesti sellane joka heruttaa kuvissa ja itkee ku raiskattii. raaka totuus.


      • rawru
        suorien sanojen ada. kirjoitti:

        wnbpissis joka yrittää olla niin vanhan näkönen. ja todennäköisesti sellane joka heruttaa kuvissa ja itkee ku raiskattii. raaka totuus.

        mooi! oon 12v tyttö ja pukeudun mustiin farkkuihin yleensä minulla roikkuu henkselitkin siinä. käytän tennareita jotka ovat mustat ja paitani on yleensä huppari tai bändipaita. hiukseni ovat mustat tuperretut ja kauheasti lakkaa. meikkiä on paljon mustaa kajaalia ja ripsaria olen kajaalin suur kuluttaja ! olenko siis ernu vai emo?


      • lonnukka
        rawru kirjoitti:

        mooi! oon 12v tyttö ja pukeudun mustiin farkkuihin yleensä minulla roikkuu henkselitkin siinä. käytän tennareita jotka ovat mustat ja paitani on yleensä huppari tai bändipaita. hiukseni ovat mustat tuperretut ja kauheasti lakkaa. meikkiä on paljon mustaa kajaalia ja ripsaria olen kajaalin suur kuluttaja ! olenko siis ernu vai emo?

        Rawru, olet wannabe. ET ole EMO etkä ERNU vaan WNB, koska EMOSTA on kyse SIITÄ mitä tunnet, ei miten pukeudut. Monet tyylit juontaa juuret musiikista, esim punk, emo ja j-rock, eli ei voi sanoa olevansa emo jos pukeudut pilleihin ja käytät vyötä joka roikkuu puolperseessä, jos et kuuntele emomusiikkia. JOKA muuten on Lapkoa, MCR-ia, SKSK-ta ja yleisesti screamoa.


      • vanhempineito
        Ei oo tietoo__ kirjoitti:

        Oon 12v tyttö. Käytän farkkulegginssejä( vaalean siniset, harmaat ja demin siniset), käytän huppareita, toppeja, pussihousuja, ja kenkinä tennareita tai lenkkareita.. Talvella talvikenkiä.. Mut ois kiva tietää, mikä oon. Ja en meikkaa..

        pelkkä lapsellinen pikkutyttö jonka ei tarvi olla vielä mikään muu ko lapsi niinku NORMAALIT ala-aste ikäset :)


      • häh????:::..

        no onpa "erilainen", jos saman tyylin edustajia on useita ;)


    • kaskdf

      emo ei oo varsinaisesti tyyli, se tulee sanasta emotional = tunteellinen.

      • EMOKO?

        hei mikä mää oon voiks joku kerrtoo luulsin et oon ehk emo tai enru
        jooo mulla on mustat tai siniset tai puanset pllit sit vaklkone tai musta tai pinki


      • Sininen Banaani
        EMOKO? kirjoitti:

        hei mikä mää oon voiks joku kerrtoo luulsin et oon ehk emo tai enru
        jooo mulla on mustat tai siniset tai puanset pllit sit vaklkone tai musta tai pinki

        Oliko toi olevinaan joku vitsi?!!
        Jumalauta mitä lissu kieltä hyväky selvää sai!
        Jos nyt iha oikeesti oot tollane oot kyllä tosi lissu!
        Hyii Saatana!


      • googlaase

        omk siis hakkaakko mukki;o


      • -.-''
        EMOKO? kirjoitti:

        hei mikä mää oon voiks joku kerrtoo luulsin et oon ehk emo tai enru
        jooo mulla on mustat tai siniset tai puanset pllit sit vaklkone tai musta tai pinki

        EMOKO? Kannatan sitä vaihtoehtoa että vittu mee osastolle jos luulet et oot emo.. Oot pissislissu.


      • Stybe

        Se ei tule pelkästään sanasta emotional, vaan lyhenteestä "emocore" , joka voidaan johtaa kahteen sanayhdistelmään eri musiikkityyleistä:

        emotive hardcore

        emotional hardcore


    • vieläkin naurattaa

      Eli. Kaikki, jotka kyselette, tyyliin "mulla on mustat pillifarkut, kajaalia kuluu, mikä oon" :Kova, RAW totuus on, että ootte pelkki' wannabeita. Koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta, että ette te voi luokitella itteenne minnekkään pelkkien vaatteiden perusteella! Ja miks pitäiskään? On se kyllä huvittavaa katella kun tuolla yläasteen puolella juoksentelee toinen toistensa kopioita. Missä on omaperäisyys? Missä on OMA TAHTO??

      Niin, ja nää "ernut" EI ole omaperäisiä, niinkun joku about 12 v edellä erehty luulemaan...Eli siis koittakaa keksiä jotain omaa, älkääkä pelkästään ottako mallia jostain scene bff 4ever:stänne!

      Case is closed.

      • agreeed

        Amen to that :D


      • Tünafish.
        agreeed kirjoitti:

        Amen to that :D

        ja tätä netissä viiltelystä kertomisesta kutsutaan leuhkimiseksi. tai nettihuoraamiseksi. lisäksi epämääräinen teksti ja uhkailu ovat hyvin inhottavia asioita.


      • Tünafish.
        Tünafish. kirjoitti:

        ja tätä netissä viiltelystä kertomisesta kutsutaan leuhkimiseksi. tai nettihuoraamiseksi. lisäksi epämääräinen teksti ja uhkailu ovat hyvin inhottavia asioita.

        vielä lainaus eräältä nettisivulta : In recent years the media has linked the Emo scene closely with issues of cutting and self-harm, but in reality when you step back and look self-harming objectively, there is no medical or cultural link that connects it to any one social group. Self-harming stems from some serious mental illnesses, namely borderline personality disorder, and is also carried out by people who are suffering, or who have suffered from significant trauma or emotional upset. Cutting is also usually linked to other psychological symptoms such as depression, social phobia and extreme anxiety. When you look at the medical reasons behind cutting and self-harming, it is impossible to suggest it affects any one group of individuals, and so claiming that somehow a fundamental part of the Emo culture is very misleading.


      • hämmentynytjoo
        Tünafish. kirjoitti:

        vielä lainaus eräältä nettisivulta : In recent years the media has linked the Emo scene closely with issues of cutting and self-harm, but in reality when you step back and look self-harming objectively, there is no medical or cultural link that connects it to any one social group. Self-harming stems from some serious mental illnesses, namely borderline personality disorder, and is also carried out by people who are suffering, or who have suffered from significant trauma or emotional upset. Cutting is also usually linked to other psychological symptoms such as depression, social phobia and extreme anxiety. When you look at the medical reasons behind cutting and self-harming, it is impossible to suggest it affects any one group of individuals, and so claiming that somehow a fundamental part of the Emo culture is very misleading.

        Kun on näitä nettikauppoja esim.

        http://www.cybershop.fi/

        niin onko tämä kauppa nyt ernuille, emoille vai kaikille?


      • icecreamEater
        hämmentynytjoo kirjoitti:

        Kun on näitä nettikauppoja esim.

        http://www.cybershop.fi/

        niin onko tämä kauppa nyt ernuille, emoille vai kaikille?

        okei. en oo emo. mutta voitteko olla te jotka inhootte niit nii hiljaa. en kestä enää ku useimmat valittaa siit et ne on mukama kaikki homoja tai viiltelee. ja täs kysyttii vaa et mitä emot ja ernut ovat. ei et miks kukaa ees haluu pukeutuu sillasiks tai et oonko minä emo... se on nii ärsyttävää. nyt ne ketkä lukee tän nii varmaa valittaa mul et oon emo tai tälläst. mut ihan tiedoks vaa nii en oo emo vaikka kuuntelen screamoa. bye!


      • mmh246363
        hämmentynytjoo kirjoitti:

        Kun on näitä nettikauppoja esim.

        http://www.cybershop.fi/

        niin onko tämä kauppa nyt ernuille, emoille vai kaikille?

        HYVÄNE AIKA KYLLÄHÄN IHMISET SAA OSTAA TAVAROITA MISTÄ KAUPASTA HALUAA -.O
        Minä olen tuolta kerran yhden laukun ostanut ja mikään ei tietääkseni luokittele mitään kauppaa ._.


      • SceneQueen
        hämmentynytjoo kirjoitti:

        Kun on näitä nettikauppoja esim.

        http://www.cybershop.fi/

        niin onko tämä kauppa nyt ernuille, emoille vai kaikille?

        Se on lähinnä emoille ja gooteille mut miksei ernuillekki(: ite oon emo ja ostan sielt vaatteita paljo


    • scs3

      Jotta homma hoituu siististi ilman näitä tenavia selittelemässä ties mitä, tämä auttaa; http://urbaanisanakirja.com/

      Buddhan siunausta tiellesi.

    • lollollll

      Ootte oikeesti säälittäviä -.-'

    • minäääää

      No itseasiassa tässä on emon piirteitä
      - Värikkäät tai mustat hiukset
      - tiukkoja paitoja
      - tummia vaatteita jossa on jotain pientä värikästä
      - pallopää eli tupeeratut hiukset
      - mustat pillivarkut
      - vansit tai converset tai tennarit
      - tummat meikit
      - kolmio huivi
      - ruudullisia nappipaitoja
      - joku niitivöy

      • xxNiksuxxx

        Hävettää wannabe't ja kaikki harhaluulot meistä Emo'ista :/ Valitettavasti kaikki kutsuu minua sellaiseksi "viiltäjä-kid'iksi" vaikka en viiltelyä harrasta.. Noh,mitäs minä välittämään tuollaisesta.

        minäääää,tuossa on todella hyviä pointteja.!
        Mutta muistakaa että ei kaikki Emot meikkaa (minä kyllä meikkaan)


      • Kameli-.-
        xxNiksuxxx kirjoitti:

        Hävettää wannabe't ja kaikki harhaluulot meistä Emo'ista :/ Valitettavasti kaikki kutsuu minua sellaiseksi "viiltäjä-kid'iksi" vaikka en viiltelyä harrasta.. Noh,mitäs minä välittämään tuollaisesta.

        minäääää,tuossa on todella hyviä pointteja.!
        Mutta muistakaa että ei kaikki Emot meikkaa (minä kyllä meikkaan)

        Käytän värikkäitä vaatteita. Viiltelen, meikkaan paljon, olen 12v. NO oikeastaan olen aika tavis.


      • nmu
        Kameli-.- kirjoitti:

        Käytän värikkäitä vaatteita. Viiltelen, meikkaan paljon, olen 12v. NO oikeastaan olen aika tavis.

        tyttöhyvä, sulla on vielä aikaa olla lapsi.


      • tyttö 15 vvvvvveeeee
        Kameli-.- kirjoitti:

        Käytän värikkäitä vaatteita. Viiltelen, meikkaan paljon, olen 12v. NO oikeastaan olen aika tavis.

        voi vittu mikä kameli oot aika lapsi vielä rupeamaan yhtään miksikään :DDDD kiitos nauruista,pentu :DDDD


      • sad emo:'(
        Kameli-.- kirjoitti:

        Käytän värikkäitä vaatteita. Viiltelen, meikkaan paljon, olen 12v. NO oikeastaan olen aika tavis.

        Ennusko et 12 vee tyttö viiltelee:O:O vuosisadan läppä:D:D:D:D:D:D...


      • Sceneee
        sad emo:'( kirjoitti:

        Ennusko et 12 vee tyttö viiltelee:O:O vuosisadan läppä:D:D:D:D:D:D...

        nojoo.. 12 vee n tyypin ei tartte meikata viel .


      • purkkiananas
        sad emo:'( kirjoitti:

        Ennusko et 12 vee tyttö viiltelee:O:O vuosisadan läppä:D:D:D:D:D:D...

        kehumatta voin sanoa aloittaneeni viiltelyn 11-vuotiaana, älä ala itkee jos ei ole omaa kokemusta asiasta.


    • Allu69lol

      Joo elikkä oon jo monta vuotta kuullu samaa paskaa kuinka emot ja ernut ja jrokkarit on täysin sama asia.
      Näin ei tosiaankaan ole. Jrokkarit hakevat muodin pääosin Japanista ja kuuntelevat japanilaista musaa, lukevat mangaa, kattovat animee etc. EI VIILTELE ITSEÄÄN! Ja kaikki jrokkarit ei välttämättä lue mangaa etc.. Heille se on tyyli mikä ratkasee. Ja hieno tyyli onkin.

      Emot, noh niiden tunnusmerkit voitte hakea aiemmista kommenteista

      Ernu sen sijaan on käsite joka tulee sanoista "ERilainen NUori". Tämä käsite on monien epäkypsien teinien (13 - 17) vuotiaiden väärässä käytössä. ERILAINEN NUORI ...miettikääpä sitä käsitettä. En sanois että on mitään ERILAISIA NUORIA. Nuorilla tyyli muuttuu koko ajan ja mikään ei teini-iässä ole pysyvää. Kypsymättömyys ja vittumainen asenne muita kohtaan on perus yläaste / lukio käyttäytymistä.
      Itse olen tämän huomannut. Olen itse ylpeä, hetero japanilaisen musiikin kuuntelija ja mangaa ja animea ihaileva mies. Ei se silti tarkoita että olisin lopunelämääni tällainen vaikka aika pysyvältä tämä vaikuttaakin sillä olen OIKEASTI japanista kiinostunut (kulttuuri, kieli, historia, muoti yms). Toki olen saanut paljon paskaa niskaan lukio aikoina koska en ollut hip hoppia/räppiä kuunteleva henkilö, enkä lacostea, micmacia käyttänyt. Ymmärsin jo tossa vaiheessa että ei toi asenne lukion jälkeen jatku vaan silloin aikustuu ja eikä ulkonäkö tai kiinostuksen kohteet ole jatkuvan syrjinnän kohteena. Koettakaa ymmärtää ja kestää lukio ja yläaste. Kun elämän pääsette aloittamaan huomaatte ettei harrastukset, musiikki, seksuaalisuus, muoti ole enää ongelma. Kannattaa vaan hyväksyä itsensä sellasena kun on. Jos vielä lukion jälkeen pidätte japanista, emo musasta, TMS, on se luultavasti silloin melko pysyvää. Muistakaa että lukion loppuun asti kaikki pistetään koetukselle ja ei pidä hukata itseään massaan vaan jos pidätte jostakin, pitäytykää siinä älkääkä antako muiden yrittää videä sitä pois. Ne jotka selviävät lukion loppuun omana itsenään, ovat kypsiä ja ne jotka muuttuvat lukioon tultuaan hevarista hoppariksi tai toisin päin, ovat niitä joilla ei pokka vaan kestä. Kestäkää ihmiset, kestäkää.

      • saatanan kameli

        selitäpäs miten viiltely liittyy siihen millä tavalla pukeutuu?


      • bffft

        J-rockarit ovat kyllä niitä japanilaisia miehiä/naisia jotka siis soittavat sitä ernumusaksi sanottua japanilaista rockia.


    • näinonaisaiaat

      emo is not what you look like, it is what you feel

    • ernut rulez!

      Emo on nykyään sellainen kauhea massatyyli, melkein kaikki on nykyään jtn emoja.

      Ernu on sellainen tyyppi joka erottuu massasta :)

      • 5454543543543543

        ranteet vuotaa verta ja mustat vaatteet


      • jalkasienikasvain
        5454543543543543 kirjoitti:

        ranteet vuotaa verta ja mustat vaatteet

        jjoo okei , meiksi sai hyvät naurut parista viestistä tääl.







        GO WNB STYLE GO!


      • minähei
        jalkasienikasvain kirjoitti:

        jjoo okei , meiksi sai hyvät naurut parista viestistä tääl.







        GO WNB STYLE GO!

        Teillä täällä kauhee väittely ja kaikki kysyy ''oonko emo ????''' lol jos te jotaki ootte nii idiootteja.
        Parempi vaa olla oma ittensä ku mikää semmone mikä o hemmetti muiden mielestä hienoo. - .-

        piiplle hei emot on sairaita ihmisiä, viiltely yms.. sellaste kannattaa hakeutuu hoitoo.
        Scenet ja ernut taas on pimeitä jos ne on sellaisia että luokittelee itsensä sceneksi tai ernuksi aitoja ernuja ja scenejä on ne jotka on luonnostaan sellasii ja pukeutuu niin KOSKA HALUAA (vaikka ei ikinä edes ois kuullu tuollasten sanojen merkitystä) , ei sellaset jotka vaan haluaa kuulua siihen genreen..


      • Hello kitty scene.
        minähei kirjoitti:

        Teillä täällä kauhee väittely ja kaikki kysyy ''oonko emo ????''' lol jos te jotaki ootte nii idiootteja.
        Parempi vaa olla oma ittensä ku mikää semmone mikä o hemmetti muiden mielestä hienoo. - .-

        piiplle hei emot on sairaita ihmisiä, viiltely yms.. sellaste kannattaa hakeutuu hoitoo.
        Scenet ja ernut taas on pimeitä jos ne on sellaisia että luokittelee itsensä sceneksi tai ernuksi aitoja ernuja ja scenejä on ne jotka on luonnostaan sellasii ja pukeutuu niin KOSKA HALUAA (vaikka ei ikinä edes ois kuullu tuollasten sanojen merkitystä) , ei sellaset jotka vaan haluaa kuulua siihen genreen..

        MÄ en tajua miks kaikki alkaa haukkuun jos joku oikeesti päättää olevansa vaikkapa emo ,scene ?
        se on kaikkien oma valinta eikä kukaan muu voi siihen puuttua x)!
        ite oon scene eikä se alkanu ulkonäöst vaan luonteest oon aina RAKASTANUT hello kittyy
        jne.
        se vaan tulee sydämest ei siit mitä näet kun katsot peiliin no onhan ne scenet erinäkösii tai niil on eri tyylisuuntaus mut mekin ollaan vaa ihmisii ei mtn avaruusolioit /:


      • pumpampampam
        Hello kitty scene. kirjoitti:

        MÄ en tajua miks kaikki alkaa haukkuun jos joku oikeesti päättää olevansa vaikkapa emo ,scene ?
        se on kaikkien oma valinta eikä kukaan muu voi siihen puuttua x)!
        ite oon scene eikä se alkanu ulkonäöst vaan luonteest oon aina RAKASTANUT hello kittyy
        jne.
        se vaan tulee sydämest ei siit mitä näet kun katsot peiliin no onhan ne scenet erinäkösii tai niil on eri tyylisuuntaus mut mekin ollaan vaa ihmisii ei mtn avaruusolioit /:

        menkääs ny te wnb emot ! "MOI KAIKKI OON EMO, VIILTELEN JA OON NII EMO


      • viisastu!!!

        koeteppa sinäkin ernut rulez nimim.kantaja tajuta wannabe-emojen ja oikeiden emojen ero JA SE,että mikä vtn ernu se semmonen on joita alka oleen jo kaupungit pullollaan.ernu tarkoittaa ERilaista NUorta ei mtn helvetin klooniporukkaa.


      • SceneQueen
        Hello kitty scene. kirjoitti:

        MÄ en tajua miks kaikki alkaa haukkuun jos joku oikeesti päättää olevansa vaikkapa emo ,scene ?
        se on kaikkien oma valinta eikä kukaan muu voi siihen puuttua x)!
        ite oon scene eikä se alkanu ulkonäöst vaan luonteest oon aina RAKASTANUT hello kittyy
        jne.
        se vaan tulee sydämest ei siit mitä näet kun katsot peiliin no onhan ne scenet erinäkösii tai niil on eri tyylisuuntaus mut mekin ollaan vaa ihmisii ei mtn avaruusolioit /:

        Ei sitä voi päättää vaa et:" hei mä ryhdyn ny emoks/sceneks ku se tyyli näyttää kivalta!"niiku tossa on tullu jo esille: emo is not what you look, its what u feel. Mieti sitä


    • jummivittujammi

      Kuka on saanu päähänsä et kaikki emot on homoja? Mut mikäs siinnä. On homotki ihmisiä.

    • scarye :3

      Sinänsä ärsyttää koska Emoa ei voi luokitella pelkkien vaatteiden ja meikin perusteella.Käytän paljon Tummia pillifarkkuja,& bändi/tummia löysiä T-paitoja, tupeeraan mustat hiukseni, käytän tummaa silmä meikkiä Koska se tyyli sopii mulle. Kaduil huudellaa et mee kotii viiltelee= ei kiitos. Kaikki tulee kysyy et "hei ku sähän ooot tollai emo ni tykkääks verestä ja sellasist söpöist jutuist. Angstaatko paljon.Ja eihän emot ureile?" mitä vittua saanen kysyä? =D

    • D'espairsRay<33

      :''D juu eli onhan se kiva olla erilainen ja niin edespäin, mut kummiski, eiks oo kivempi olla omanlainen ku jonkun kopio. mulle huudellaan perään kaikke ''EMO!'' yms. ja en kyl luokittelis itteeni emoks kun kuuntelen vähän kaikkee muuraki kuten: J-rock, punk rock ja K-pop. pukeudun kyllä vähän ''emosti'' jos nyt niin voisi sanoo, itsekyllä luokittelisin itteni ernuks, ja se kun se ei ole tyylisuuntaus! ernu voi pukeutua/ajatella miten vaan, kunhan ei ole massa. mä otan tyyli vinkkei esim netistä tai lehdistä, yhdistelen niit ja saan omanmieleisen kokonaisuuden, en kopioi muiden tyylejä!

    • entinenemo91

      Multa on jäänyt vähän epäselväksi, että mitä nämä oikeat emot nyt sitten ovat. Täällä hoetaan, että jos tuut kyselee niin oot wannabe. Ja toisaalta sitä ei saisi päättää ryhtyä emoksi. Miten emoksi sitten tullaan? Pelkät vaatteet eivät tee emoa. Mikäs sitten? Pitääkö olla tunteellinen, masentunut, taiteellinen, homo, runoilija, viiltelijä tai kuunnella "emo-musaa"?

      Itse pukeuduin emoksi sen kultakaudella joskus vuosina 06-07. Omat kaverit pukeutuivat myös samaan tyyliin ja jokaisella meistä oli mustat hiukset. En omistanut minkäänlaista emo-mentaliteettia. Kavereiden tyyli vaan kiehtoi. Olenko siis oikea emo vai wannabe?

      Kaikissa genreissä on omat elitistinsä, mutta raja siinä kuka ryhmään kuuluu ja kuka on oikea, on mielestäni aika häilyvä. En häpeä sitä miten pukeuduin tuolloin. Iän myötä moni kasvaa ulos emoudesta ja niin oma kaveriporukkanikin. Seksuaalisuus hämmensi ja kutsuimme itseämme bisseiksi noihin aikoihin, mutta nykyään suurimmalla osalla on poikaystävät. Ainoa asia mikä hävettääkin on se miten ehdottomasti kutsuin itseäni lesboksi, vaikka kasvettuani kiinnostuin myös vastakkaisesta sukupuolesta.

      Etsin itseäni edelleen, enkä siksi täysin heteroksi vieläkään tunnustaudu. Silti miehet vetävät nykyään enemmän puoleensa. Tunsin lukiossa antavani kasvot homoudelle, koska koko koulu opettajat mukaan lukien tiesivät minusta. Joku saattaa olla sitä mieltä, että pistän oikeat homot huonoon valoon.. en tiedä mitä mieltä minusta todellisuudessa oltiin, mutta olin positiivisesti yllättynyt miten hyvin kaikki suhtautuivat. Kaksi kaveriporukkaamme kuulunutta tyttöä seurustelevat edellen kolmatta vuotta.

      • hiaatus

        Emo on musiikkityyli (emotional hardcore, punkmusiikin tyylilaji) jossa on populäärimusiikkia synkemmät, tunteellisemmat lyriikat. Se ei siis alunperin ole ollut pukeutumistyyli, vaan sekä musiikkityyli että ajatusmaailma. 2000- luvulla kuitenkin emo- käsite ymmärrettiin eri lailla, pukeutumistyylinä, niin kuin tänäkin päivänä. Emous on mielestäni ollut 2000- luvulla ns. muoti-ilmiö ja se on levinnyt laajalti. Tämän vuoksi oikea käsite on hautautunut jonnekkin maan rakoon jonka seurauksena tämän kaltaisia kysymyksiä syntyy.

        Itse olen ollut useamman vuoden ns. emo. Kuunnellut tunnerikasta musiikkia, kirjoitellut runoja yms. Sain nuorempana myös paljon kritiikkiä pukeutumiseni takia, ollessani erilainen. Sanaa emo käytettiin haukkumanimenä ja tuon vuoksi ei ollut mukavaa myöntää itseään ''emoksi''. Nykyään tyylini on muuttunut, mutta olen silti se sama ihminen joka kuuntelee saman suuntaista musiikkia ja kirjoittelee runoja sun muuta.

        Sinun kohdallasi on ehkä käynytkin niin, että olet ollut wannabe-emo, kulkenut muodin mukana tietäen oikeasta emoudesta hyvin vähän. Mitä bi-seksuaalisuuteen tulee, jokainen meistä käy läpi suuntautuneisuutensa, yleensä teini-iässä. Olen itsekin pohtinut ja pohdin ehkä joskus vieläkin omaa suuntautuneisuuttani.

        Eniten itseäni vihastuttaa stereotypiat. Esimerkiksi se, kun sanotaan että emot viiltelevät. Itse en ole kertaakaan viillellyt enkä edes ajatellut moista. Tunnen kuitenkin ihmisiä jotka hakevat huomiota viiltelyllä ja se on mielestäni naurettavaa. Eikö asioita voisi hoitaa toisella tavalla?


    • tyyppi:3

      Moi, kaikki... oon 11w kohta 12w:3. ja oon tosi yksinäinen ja haluaisin olla emo tai ernu:3, mutta ku mä en saa meikata, leikata hiuksiani tai mitää muutakaa... Isosisko sano et mun pitäis alkaa meikkaa sit ku ite haluun ja alottaa se rohkeesti..siis tarvitsisin neuvoja tehdä itselleni jotain järkevää... tai sillei.:3
      JA MÄ VIHAAN LISSUJA JA PISSIKSIÄ ja kun luokalla o kaks lissupissisä niin menee hermo niitte kaa..:

    • Miks helvetissä kaikki pikkukakarat yrittää olla niin kovii ja sit kuitenkin tälleen vaan kyselee nimimerkin varas "mikä on emo?"

      vittu en kestä tätä. oon saanut täält paljon paskaa päälleni. yritän ottaa suuren osan läppänä. mut naww.. :/

      lissut on perseestä, jokaisen kuulus saada kuulan päähän.

      sori jos häiritsin. (:

    • _Basic_

      Joku sano tuol yhes topicis aika hyvi:

      "Ei pidä/tarvi mennä massojen mukana, mutta miks pitää näyttää jotenki henkisesti sairaalta?"

      Miettikää sitä...

    • FUck you

      Tunnustan olevani emo ja ajattelevani niin kuin emo. Minusta tuli emo kun masennuin ja kasvatin ns: emohiukset (mustat silmien päälle) ja aloin kuuntelemaan masentavaa musiikkia. Mielestäni kaikkien emojen ei tarvitse olla masentuneita niinkuin eivät olekkaan niinkuin normaalitkin ihmiset voivat olla masentuneita. Saan kuulla paljon kritiikkiä tyylistä mm: koulumme opettajilta joka ei ainakaa edistä asemaani:(

      • Hei vaan

        Masennus on ehkä medikalisaation huonoin keksintö/tekosyy ikinä.

        Nynny


    • hei kaikki....ES!!!!

      hello ..aim tventi jears old girl....i thik aim not good enlish but i hope yuo anderstand mi!
      dont boter emo guys ..thei are very cooolls! peas man!

    • hasdiasid

      EMO:
      - kerroksittain leikatut tupeeratut hiukset, yleensä mustat
      - paljon kajaalia
      - emotionaalinen eli tunteellinen
      - tummat vaatteet, pääkallokuviot
      - jotkut ovat masentuneita tai yrittävät ainakin olla^^
      - viiltely on joillain yleistä
      - tunteellinen musiikki
      - runojen kirjoittelu

      ERNU:
      - lyhenne sanasta erilainen nuori
      - yleensä fanittaa Japania/mangaa/animea
      - värikkäät vaatteet
      - joskus emomainen
      - kovaääninen
      - joidenkin mielestä ärsyttävä

      ^ja nämä eivät kaikkien kohdalla pidä paikkaansa

    • Emosieni

      Elikkäs.. Musta sanotaan että oon emo, Vaikka.... noenny tiiä.. käytän yleensä tummii housui, ja musii paitoi tai hupparii. Hiukset on päältä mustat ja alta mustat. Mä en tietääkseni ole emo, mut kaikki muut väittää toista. Ja läheskään kaikki Emot ei viiltele! .. Niinkuin se on jo aikasemmin sanottu. Etjoooo... Ei oo myös totta, et emot ei vois olla Heteroita.KYLLÄ NE VOI! -.- .. Ja ei ole mitään pahaa vaikka ei olisikaan... JOS JOKU HALUU VALITTAA, NI TULKAA NAAMAN ETEEN SANOMAAN=3 .. Etjoo.....

      • Emosieni

        * Päältä punaset ja alta mustat hiukset *


    • imafuckingmonster~

      Emous ei ole pelkkää pukeutumista...se lähtee vittu ajatuksista. Itellä ei oo mustia tai shokkivärisiä hiuksia, vaan perus ruskeet (joihin tulee kyllä mustapinkki pesukarhuraita:3), käytän paljon mustaa joo, ja käytän converseja ja meikkaan vahvasti ja tummalla, mut en näytä kovinkaan emolta.
      Silti ajatusmaailmani on "emo", eli sairastan masennusta, viiltelen, olen harkinnut itsemurhaa, ajattelen ettei kukaan välitä, ja vihaan itseäni.
      Eli ehkäpä olenkin emo. Mitä sitten? Niin ja joo, emot voi olla heteroita. Itse kyllä ehdottomasti olen, vaikken syrjikkään seksuaalivähemmistöjä, molemmat bestikseni ovat biseksuaaleja.
      Kuuntelen scenemusiikkia, esim Blood on the dance flooria, mutta myös Justin bieberiä. Kyllä, olen outo. Ja helvetin ylpeä siitä.
      Emous on kiinni ajatuksista, ei ulkonäöstä. Aamen.

      • Depressed_Cat

        No mulla on tässä vähän sama juttu, eli oon mase, viiltelen ja oon yrittänyt isemurha. Mutta ei muodin mukaan (ongelmii perheessä).
        Pukeudun kyllä kuin tavis (farkut, t-paidat, huppari, kuulokkeet, tennarit, sormukset, rannekorut) on otsatukka(ruskea), JA OLEN TODELLAKIN HETERO! Katson anime, luen manga ja opin japania itsenäisesti. Kuuntelen hevaria, niiku Rammstein, Slipknot, Marilyn Manson, ja myös MCR, Black Veil Brides, Green Day... jne.
        En luokittele itseään emoksi tai ernuks.
        Olen tyttö, 15v.

        Mielipiteet ovat tervetulleita! ↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓


    • Emojaernujoopajoo...

      Huomauttaisin että ernu ei ole mikään tyyli!! Ernu tulee sanoista erilainen nuori ja se tarkoittaa erilailla käyttäytyvää ja pukeutuvaa, mutta se ei oo mikään tyyli niin kun että ernu tyylissä on sitä ja sitä.. Ernu tarkottaa erilaista, muista poikkeevaa nuorta. Voipi olla että itekkin oon vähän mutta mitäpä siitä... ÄLKÄÄ OTTAKO KAIKKIA EMOJA SAMAAN KASTIIN!! KAIKKI EIVÄT OLE MASENTUNEITA TAI ITSEMURHAN HIMOISIA, MIKSI TOLLASTA KERTOMALLA PITÄÄ PILATA EMOJEN MAINE!!! ITSELLENI EMO MERKITSEE PELKÄSTÄÄN TYYLIÄ!!! Emo tyylissä taas on kaikkee räikeetä rusetteja rimpsuja ja solmioita. Hiukset ovat myös yleensä klipatut ja raidoitetut, tai sitten on hiusraita lisäkkeitä, En tiiä onko tästä enää mitään apuu tästä tiedosta kun keskustelu on aika vanha mutta jos joku viellä eksyy tänne sivulle niin tässä mielestäni nasevat selitykset sanoille ernu ja emo.

      • Emojaernujoopajoo...

        Tarkottaahan emo tietysti myös ajatusmaailmaa mutta itselläni ei oo mitään tollasii masennus ajatuksii. Enkä kyllä oo täysin emo... Enemmän j-tyylit mieleen. Mutta älkää aatelko että kaikki jotka pukeutuu emomaisiin vaatteisiin masentaa.. Toisekseen jos ei oo ees tietonen miltä emot yleensä näyttää ei pidä mennä haukkuu emoks jotain goottia taikka j-tyylin ystävää. Emo sanan boi ottaa loikkaavasti!


      • Emojaernujoopajoo...
        Emojaernujoopajoo... kirjoitti:

        Tarkottaahan emo tietysti myös ajatusmaailmaa mutta itselläni ei oo mitään tollasii masennus ajatuksii. Enkä kyllä oo täysin emo... Enemmän j-tyylit mieleen. Mutta älkää aatelko että kaikki jotka pukeutuu emomaisiin vaatteisiin masentaa.. Toisekseen jos ei oo ees tietonen miltä emot yleensä näyttää ei pidä mennä haukkuu emoks jotain goottia taikka j-tyylin ystävää. Emo sanan boi ottaa loikkaavasti!

        Mutta kaikille vinkiks että pukeutukaa siihen mistä pidätte, muilla ei oo valittamista! Jos normi vaatteet tuntuu hyvältä niin hyvä, jos goottivaatteet tuntuu hyviltä niin hyvä jos... :) Antakaa kaikille mahdollisuus valita oma tyylinsä... se mikä tuntuu parhaalle älkääkä arvostelko sen mukaan.


      • oon emo/punkkari

        vitut emoil on jotaa rusettei ja karavattei.. SE ON SCENE.... ite oon emo, ja ylpee siitä ja pukeudun sillee et esim normist: punaset skottiruutu farkut, huppari jos on luurankokuvionti, maiharit/converset, nahkatakki tai sellanen tummanvihree(sammaleen värinen mikälie) pitempi takki.. mul on räikeen punaset hiukset ja venytetyt korvanreijät.. nyt kaikki mun tutut jo tunnisti minut täält:D


    • damethekilljoyman

      Rankka fail, My Chemical Romance ei ole emoa. Gerard Way on itsekin kiistänyt olevansa emo ja sanonut suoraan ettei My Chem ole emoa.

      .... joo-o, olen MCR-fani.

    • es-jonde

      onks three days gareys emo musaa?

    • Emoooy

      saanen selittää et mitä ollaa?
      jos oon oikeel palstalla nii täällä puhutaa emoista?
      joopa joo..luulette siis iha oikeest et joka vitun ikine emo angstii ja viiltelee,se on nykyää myös tyyli..et antakaa vaa rauhas kaikkie olla mitä on ;o ettte te siihen kuitenkaa vaikuta vitunkaa vertaa..ite oon emo/scene...valkoset / blondit hiukset meikkaan aika sillee..noh tummast xd jajaajajajjaa masennus,paniikkihäiriö,unihiriö yms ,mut arvatkaas et oonko vittu ylpee ittestäni ku mua haukutaa joka helveti pv horoks!!!?? :oo noen...et lopettakaa paskan puhumine.

    • AnssiD44

      Moi! Ite olen ollut kiinnostunut siitä "vitun emo" -tyylistä jo pitkään, ja keskiviikkona leikkaan hiukset scene-tyyliin. Noh, se etteivät emot muka liikkuisi, pätee ainakin muhun. Mulla on lihastauti Myasthenia gravis, ja sain sen keväällä. Harrastan ratsastusta sitä mukaan mitä kykenen. Tauti on tullut minulle, kun Kateenkorva (rintalastan alla oleva perussairauksia vastaan taisteleva) rauhanen alkoi tuottaa vasta-aineita hermojani vastaan. Tästä seurauksena hermoni ovat hyvin hitaan ja kankeat. Saatan kaatua kunnolla ihan keskellä kirkasta päivää vain sen takia, että jaloissa ei ole voimaa... Eli olen hieman syrjäytynyt tautini takia, en pysy muiden vauhdissa, MUTTA EN OLE MASENTUNUT! Se johtuu siitä, että kateenkorva on minulta leikattu kokonaan pois, ja olen parantumassa kokonaan vuoden sisällä. Kuuntelen Green Day:tä, ja Bullet for my valentineä, SEKÄ esim. nrj:llä esiintyviä hittejä. Olen yksinäinen vapaa-ajalla ja minulla on muutamia "emovaatteita". Olisi enemmän jos olisi rahaa... :DD Olen kovaääninen, toisinaan ärsyttävä ja aika tunteellinen... Tiedän että olen naurettava, mutta OLENKO EMO, SCENE, WNB, VAI ERNU?

    • ettextienny?

      EMO EI OLE TYYLI! Emo on luonne, tai sellanen..hm? Scene on tyyli (:

    • kartsaoäo

      joo emo ei oo mikään tyyli sitte ihan tiedoksi vain kaikille.
      On huvittavaa täällä lukea kun kommentit on tyyliin "joo meen kampaajalle leikkaan emo hiukset

    • true punkkari

      JOKA VIESTII EN JAKSAN LUKEE MUT VITUTTAA NOI "KUUNTELEN POPPII MUT OON EMO" JA TOI EDELLISES VIESTIS MAINITTU ESIMERKKI, KU VITTU SE ON AATE EI MIKÄÄ VITUN VAATE TYÖ OOTTE VAA WANNABE JOS AJATTELETTE ET VAATTEET TEKEE EMOIKS.. sori nyt tää capsin raiskaus mut mua vituttaa suoraan sanottuna, ihanaa et täält kuitenkii löytyy noit munkaa samaa mieltä oleviikii

    • Emo(ko?)

      musta ois kiva tietää oonks emo tai jtn....
      oon 13w...
      meikkaan ja eniten käytän kajalia ja ripsarii...
      scene hiukset leikkasin ekan kerran kaks vuotta sitten...
      vaateita löytyy raitapaitoja, mustia pillifarkkui, joskus lökäreit ja erilaisia toppeja kireitä enimmäksee...
      kaikki sanoo että olen emo tai ernu...
      isoveljeni tyttöfrendi o emo ja se sannoo muo emoksi ja saan sen vanhoi vaatteit...
      kuuntelen my chemical romansea, michael jacksonia, eminemii, ja 30 seconds to marsia...
      ja käytän koruja ja housuisssa roikkuu yleensä henkselit (siniset, punaset tai pinkit) tai niittivyö...
      oon joskus masentunu...
      muo syrjitään koulus ja ÄLKÄÄ SANOKO ETTÄ OLEN LISSU TAI WNB!

      jote olis kiva tietää mikämie olen...

      • Real-rokkihippipunkkari

        Oot real rokkihippipunkkari/ernu!

        Mä oon kans!!!
        (l) ootko proos????


      • Whoot?
        Real-rokkihippipunkkari kirjoitti:

        Oot real rokkihippipunkkari/ernu!

        Mä oon kans!!!
        (l) ootko proos????

        Kiitz mikä on rokkihippipunkkari???


      • SceneQueen

        Masentunu ei olla vaa joskus---> jos sä oot masentunu sä oot masentunu, se on sairaus-_- ja vitut mä mikää psykologi oo mut aattelin vaa kertoo•.•


    • ...

      jos ei oo luonnostaan emo,ei kannata tekemällä tehdä itsestään emoo.mä oon ollu emo jo monta monta vuotta,se tyyli ja ajattelutapa syntyivät vaan sillee luonnostaan.vaikka mua kiusataan aika usein tän asian takia,en luovu tyylistäni.en kyllä oikeestaan tykkää,että jotkin tavikset kyselee täällä keskustelupalstoilla:hei miten voisin olla emo ym.? tai mistä voisin ostaa emovaatteita ois niin siistii olla emo!?joo-o.

    • hemmetti mitä paskaa ei todellakaan kaikki emot ole bi tai homoja! tää alkaa olla jo saatana moista dissausta! yks vaatteet ei tee emo,
      kaks se että ihkutat kaikille miten helvetin paha olo ja kuinka sä ny oot viilelly ei kanssa tee susta emoa. nämä asiat yleisesti on niitä kaveri piiri asioita ei mailman asioita!
      3.ehkä itse sanoisin että emot joita tunnen ovat tunteellisia ihmisiä ja taiteellisesti lahjakkaita esimerkiksi piirtämään ja kirjoittamaan, ja LUOTETTAVIA. itse en lähtisi asioitani tommoselle pissikselle kertomaan! ne vaa on semmosia juoruuvia huoria!
      ~pokemonit kunniaan lissut vittuun~

    • googlesta löytyypi

      googlaa.

      • Iimoujaylpeäsiitä13

        Äh no en osaa selittää mut yritän kummiski :pp

        Eli emo tulee sanasta emotional ja se ei oo tyyli. Tai no on, mut siis se pukeutuminen tulee siit mitä musiikkii ne kuuntelee ! Ite oon emo ja ylpee siitä ^^ !!!
        ja ernu on kute joku jo varmaa sano nii Japani/manga fani :3 mummielest ernu on haukkuma sana jos en iha vääri tiiä/muista :pp

        Ja jos on emo ei tarkota et ois masikses, viiltelis tai ois homo piste pilkku huutomerkki ja lukko ;)

        Ja en ny tiiä vastaako tää tohon googleta viestii mut vastaan siis kummiski alottajalle :DD OON NIIN HAKA TÄSS IPADI KÄYTÖS :D:D


    • nouf^^~~

      hee ? hahaha, ernu ei tarkota läheskään aina jotain japsifriikki hehkuttajaa :D joo tuota noin jos tasan tarkkoja ollaan niin sille japsifriikki kawaii ihkuttajasta käytetään sanaa Otaku. haha,^^~~ hmm ernu erillainen nuori, sillä voijaan viitata siiheki mutta ei aina. Jotkut sattaa ajatella siitä että se ( otaku) on serillainen, kuuntelee j-musaa ( useesti myös k-musaa.) lukee mangaa, tykkään animest, jne. Mutta silti hmm no miten sen nyt sanois, ernulla voijaan viitata siihen ihmiseen myös joka ei kulje muitten massas vaan on sellanen millane haluaa olla.. Ernuilla värikkäät vaatteet? heh,nauran :D ei pidä paikkaansa. Totta kai niil nyt näkeeki niit mutta silti ei ihan toleen silti miten jotkut on sanonu.. eli ernu ja toi mistä puhuitte ( värillisii vaatteit ja japsi plaplaplaa. :D ) hmm viittaa joksinkin toisiinsa muttei ihan. Niin ja se japsifriikki kawaii tyyppi voi hemmetti olla ihan normaali tyyppiki ~~ ja tämä j-musa, emot kuuntelet myös sitä, muttei tietenkään kaikki,ehh mutta no yleisimmät j-bändit mitä emot kuuntelee ( jos kuuntelevat j musaa) on : the GazettE, Matenrou Opera, dir en grey, plastic tree, born, miyavi, screw, one ok rock, luna sea, ja x japan. Niin ja tosiaan tämän j musankin kuuntelijat pukeutuvat miten haluavat, voivat myös hakea vaikutteita kuuntelemastaan j-artistista.

    • mä haluisin

      olla emo tai ernu, mut oisin kuitenkin vaan wnb, koska musiikkimaku ihan erilainen. masentunut olen kyllä, ja käytän "emo-ernu" vaatteita. mut koen olevani ihan tavallinen.

      • mä haluisin

        niin, ja olen kai liian vanhakin ku oon -89..


    • Ei vittu xD

      Moiii :))) siis olen jonku asteen " emo " kuuntelen emo musaa ja yms yms... mut mun hiukset on niinku sceneillä ... ja meikit... en siis todellakaaa käytä mustaa meikkii ku vaa luomivärinä... mut viiltelen ja oon masentunut... en haluis asuu himas mut ei oo muutakaa minne menee.... koulu kusee ja yms yms (: mut silti siis aiheeseen... siis mä oon kuulemma emo? siis mun mielestä oon kyl ernu en emo mut ew.... kaikil on omat mielipiteet..

    • Emööö

      Ööö oon emo ja vittu ylpee siitä! en tajuu miks kaikki ala-aste kakarat tulee tänne vittu esim jtn : Ööh siis joo oon nii angst angst viils viils! vittu aikuistukaa! ja joo vaikka pukeudut ku emo se ei tee susta emoo! vittu siihe kuuluu myös esim mite käyttäydyt muit kohtaa ja sit mitä tunnet! eikä vaa se et " Joo luulen et oon emo, käytän ripsarii ja eyelinerii siis vitut siit! nii moni muuki käyttää! mua vituttaa ku just tommoset pikkulissuwannabehuorawannabeemot jotka pilaa niillä niitte " Emomaisil" jutuil meijä oikeitte emojen maineen!!!!

      • SceneQueen

        Niinpä! Ei se tarkota et jos käyttää eyelinerii ja ripsarii& käyttää pillifarkkui et ois emo,hei pikkuihkulissut miettikää sitä! Sit ku jotku tulee tänne:" hei oonks mä emo ku käytän pillifarkkui ihqihq ja meikkaan daa se on niin ihkuu


    • eivoiymmärtää

      osa teistä antaa todella lapsellisen kuvan itsestään.meittikää nyt vähä mitä kirjoitatte.kinastelette täällä kahdesta tyylisuuntauksesta.loppua kohden kinastelu on alkanut mennä jo henkilökohtaiseksi.ootte todella kauheita toisianne kohtaan.hyi hävetkää

      • SceneQueem

        Koita ymmärtää et ne jotka on emoja, (like me)niitä loukkaa v###u se et joku tulee tänne: "Ootte kaikki vaa feikkei ja koko tyyli on ihan hulluille! Ja viillelkää itteenne vaa, ja kaikki emot on jotaa homoi" ku toi ei oo todellakaa totta! Ja vituttaa toollanen et joku tulee tänne puhuu paskaa sellasest jutust mistä ei tiedä paskaakaa


    • SceneQueen

      Emo musiikki saattaa ehkä kuulostaa joittenki korvii oksennukselta.. Mut oon ite emo ja sen tyylin ydin on mustat tai tummat vaatteet ja yleensä mustat hiukset ja sit hiuksissa on yleensä sinisii/pinkkei/punasii tai muita värikkäitä raitoja. Ja bändipaidat kuuluu kans siihe tyylii. Ja emo tytöt tupeeraa hiukset pörröks vaan ylhäältä, alhaalt ne jätetää sellai ..(joo en osaa selittää) mut kirjota kuvahakuu emo nii näät(: ja sit yleensä emot käyttää jotaa pillifarkkui tai reikäisii leghinssei/ hametta;) ja sen hiustyylin nimi on -scene- ku tupeerataa hiukset ylhäältä:)

      • SceneQueen

        Ja oon myös masentunut, mua syrjitään koulus, mun äiti kuoli , mun ihastus vihaa mua, mä saan kokoajan kaikkii "vitun ruma/huora/raiskattu lehmä/äitis on yhtä lehmä ku säkin" viestejä yheltä mun luokkalaiselta, kukaan ei voi hyväksyy mua sellasena ku oon hei oikeesti jos ei todellakaa oo parempaa tekemist ku tuhota toisen elämä ni, voin sanoo et oma elämäs on pilalla, koska mä aion kostaa sille mun kiusaajalle niin pahasti et se ei enää harkitsiskaa eespuhuvansa mulle


    • SceneQueen

      Tässä tarkemmin:
      Emot pukeutuvat yleensä bändi- tai raitapaitoihin, pillifarkkuihin ja yleisesti tummiin väreihin. Joskus emoilla saattaa olla myös vöissä, hanskoissa ja kaulahuiveissa joitain kirkkaita värejä, kuten pinkkiä, sinistä, vihreää, keltaista ja punaista. Jalassa on monesti Converse- tai Vans-merkkiset kengät. Useimmin kuitenkin ensimmäisenä mainitut. Emoilla on usein mustat, tai todella vaaleat sekä tummanruskeat hiukset. Shokkiväriset (vaaka) raidat ovat myös suosittuja hiuksissa. Tyttöjen ja poikien hiustyylit ovat yleensä aika samanlaisia, hiukset ovat lyhyitä, otsatukka roikkuu silmien tai vain toisen silmän päällä. Joskus emo-tytöillä (ja/tai pojilla) on pitkät ja tupeeratut hiukset, jotka ovat silmien tai toisen silmän päällä. Tytöt yleensä tupeeraavat hiuksista vain yläosan. Hiustyyliä kutsutaan sceneksi. Emotyyliseen pukeutumiseen kuuluvat myös pinssit ja rannekkeet, joissa on yleensä joidenkin bändien nimi tai logo. Emo-muotiin pukeutuvasta henkilöstä käytetään usein myös nimitystä emo kid. Emo-hiustyyli on hyvin suosittu Amerikassa.ツ

    • Neutraalimie

      Ratkaisevana erona on, että emot ovat massaa ja ernut ovat oman tien kulkijoita:)

      • SceneQueen

        hm... Miten sen ny haluu nähä..


      • whooot

        Wtf


    • nasty bitch

      voi huoh... eikö teidän kaaliin mene että sana ernu eli erilainen nuori ei tarkota pelkästään japanifriikkiä?

    • ernu_ei_ole_okee_san

      aika monil on joku tosi 'rankka' designskin' niitte kännykäs tuolta www.designskins.fi esim joku pääkallo...ainaki oon nähny

    • Ernu Homo

      Oon ernu homo

    • truu emo!!!!1

      "Emon täytyy viillellä, tai hän on wnb-emo"
      Ihmiset. Emo tulee sanasta emotional. Emotional tarkoittaa tunteellista. Tunteellisuus ei tarkoita sensijaan ollenkaan viiltelyä. Kuka idiootti on päähänsä siis saanut, että ollaksesi truu emo pitää olla itsetuhoinen? Eli jos haluat pukeutua tummaan, pitää automaattisesti myös viillellä? Kaikki itseään viiltelevät pukeudu emotyyliin, eivätkä kaikki emotyyliin pukeutuvat viiltele. Valoja.

    • Kawaii-Chan

      Tää alottaja on laittamu tän 6 vuotta sitte, mut whatever. Voin sano ettei kukaam tänne kirjottanu "emo" ole oikea emo, olette kaikki vain wnb paskoja "oon 100% emo ja vitu ylpee siitä" ei, olet kunom wannabe.

      Tää oli nyt aika lyhyt. Mutta sanonpahan vaan, että lopettakaa OIKEIDEN emojem maineen pilaaminen.

      Kiitän, kumarra ja poistun.

      • FUCK OFF

        kirjotit itekki.... ja VITTU OPI KIRJOTTAMAA!!!!


    • ongelmaihminen

      Huoh.. Sää ja sun "oikeet emot" oikeesti .... MITÄ VITTUA ? Pitäiskö tääl alkaa luokittelee jtn et " joo siis sä et viiltele, et oo oikee emo." " Sul ei oo mustii tupeerattui hiuksii, niih eli et oo oikee emo." Sul ei näytä kovinkaa hyvin menevän.

    • Joku...

      Totanoin.. sceneQueen ku luin noit sun kommentteja vaikutat ihan joltain pikku pennulta joka on tullu tänne kehuselemaan " emouttansa" myönnän et itekki on emo mut en varsinaisesti siitä tänne tuu ilmoittaa :/ ja oon lukenu noit kommentteja 2h jo xd

    • Hävettäisolla Te

      Miks kaikki kirjoittaa tänne emoista tai ernuista 10cm tietopalkin jakaikillla ne on melkeensamalaisia!!!

      NOLOT

    • lol2

      jos haluutte tietää millanen tyyli on emo niin kuvahakuunsiis:D emo tyylejä on monia:)

    • Onks tääl ernui tai emoi enää?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe