Raivaussaha

raivaaja

Minkäs moisen raivaussahan kannattais ostaa omien taimikoiden perkaukseen ? Ei sais olla mikään lelu, muttei nyt tarttis viimeistä huutoa olla. Missä hinnoissa pyörii ?

23

10633

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonseretti

joku noin 45 kuutioinen(en muista tarkasti)lämpökahvoilla ollu 700 euroo,mutta myyjän mukaa hinnassa on tyhjää.

• raivaussaha..

Osta sellainen saha, jossa on kunnon kulmavaihde... siis sellainen jossa se on laakeroitu siitä päältä. Paras valinta taitais olla stihl. Siitä mallina joko 450 tai 480. Itse suosittelen lämpimästi jälkimmäistä. Siihen saa suuremman terän ja lämpökahvat jos sellaiset haluaa.. Mut ainakin toi suurempi terä kuin normaalisti, on järkevä valinta.

Husku on parempi käyttää monesti, mutta sen toimintavarmuus on paljon huonompi kuin stihlissä. Itselläni on kumpaakin merkkiä, mutta stihl vie voiton mennen tullen. Jonssea en oo paljoakaan sahannut, mutta huskun tuntien, en siihen merkkiin koske enää. Husku ja jonssehan ovat aika tiiviissä yhteistyössä.. Tuo stihl on normikäytössä ikuinen, jos ei ihan ammatikseen sahaile.. sillä kulmavaihteella olen nimittäin sahannut jo ammatikseni 3 vuotta, eikä tunnu hajoovan millään.. ainoat korjaukset on olleet tulppa(t), käynnistin naru ja pensatankin korkki, sekä tietysti paljon viiloja ja teriä... Että eipä kovin suuret ole viat olleet. Ja pyydä kaupan yhteydessä tarpeeksi suuria viiloja sekä harittaja mukaan. Niillä pärjäät todella pitkälle.

• T-------

Itselläni on Stihl 450 ja olen katunut se ostoa monesti. Ostin sen uutena ja ensimmäisen kuukauden aikana se kävi kahdesti takuuhuollossa. Varasahana minulla on huskun 252 (käytettynä ostettu) ja se toimii moitteettomasti. Tietysti jos hintaa ajattelee niin Stihli on halvempi.
        Tietysti Stihlissäkin on omat hyvät puolensa mm. kulmavaihde. Kannattaa harkita käyttötarkoitusta ja kuinka usein sahaa tarvitsee.

• molempia
        T------- kirjoitti:

Itselläni on Stihl 450 ja olen katunut se ostoa monesti. Ostin sen uutena ja ensimmäisen kuukauden aikana se kävi kahdesti takuuhuollossa. Varasahana minulla on huskun 252 (käytettynä ostettu) ja se toimii moitteettomasti. Tietysti jos hintaa ajattelee niin Stihli on halvempi.
        Tietysti Stihlissäkin on omat hyvät puolensa mm. kulmavaihde. Kannattaa harkita käyttötarkoitusta ja kuinka usein sahaa tarvitsee.

itselläni on toi stihlin 450 ja 252 husku myös.. husku on koko ajan rempassa, nyt en enää jaksa sitä laittaa kuntoon, kun toi kulmavaihde meni rikki..Ja uus maksaa mansikoita... Stihliin en oo tehnyt 2 vuoden aikana yhtään korjausta.. huoltoa vaan. elikkäs teriä vaihtanu ja tietenkin pensaa lisännyt, yms kuluvaa. Mitään muuta en oo viel tehnyt sille. toki sahannutkaan en ole tuolla stihlilläni kuin sen 50 hehtaaria. Nyt jos ostaisin, laittaisin hieman lisää käteistä likoon ja siirtyisin malliin 480, johon suurempi terä halkaisijaltaan.. Huskullani ei saanut sahattua koskaan ilman ongelmia, varsinkaan talvella. En tiedä oliko kyseinen saha sitten ns. maanantai-versio, vai mikä oli tuotannossa mennyt pieleen..

• heikkohermoinen

Ei kannata ostaa Husqvarna tuotteita jos haluaa aikaa kuluttaa työmaalla eikä korjaamoilla

• heikkohermoton

Husku voittaa stihlin niin kauan kunnes siirtyy itsekin käyttämään raivaussahoissa "m-troniccia". Järkyttävää kuraa yhdistettynä luokattomiin laakereihin = Shitl

• Tori piste fi ssä varmaan myydään käytettyjä raivaussahoja. Mikäli ei uutta halua ostaa.

Jokainen uusi kone ei aina toimi täysin, jotkut on ns maanantaikalppaleita ja hajoaa nopeasti. Se taas johtuu monesti huonolaatuisesta osasta.

Itselläni on mcculloch ja olen suhteellisen tyytyväinen. Ainut huono puoli on, ettei kulmavaihteen asentoa juurikaan pysty vaihtamaan, esim. siimatessa ojan laitaa.
      Raivauksesa se toimii ihan kiitettävästi, viimeksi kaadoin risukkoa 0,5 cm - 6 cm paksuudelta kolme päivää, eikä ongelmia tullut.

Maksoi jotain 300 euroa, jos oikein muistan

• parastalaatua

testissä 52cc hyandai voitti kisan hinta ja laatusuhteeltaan ja sanottiin seuraavasti:
        hyndaissa tehokas moottori ja ergonomia yhdistettynä keveyteen saa täydet 5 tähteä.
        kiitämme:
        -tehoa
        -laatua
        -polttoaineenkulutusta
        -kestävää rakennetta
        -hintaa
        eli huskit ja stiilit jäivät taakse.

• paskintalaatua

Tänä vuonna on ollut tämän palstan mukaan jo 20 testiä ja 30 testivoittajaa. Raskas kone ja ainakin kytkin oli nopeasti taputeltu pienellä junnauksella. Varaosaa odoteltiin viikko pari ja hinta oli peräti 82 euroa.. Onneksi varakoneena vanha Stihli ja vieläkin vanhempi husku.

• akkureppu

Itse olen miettinyt akkukäyttöistä ruohoraivuria tuohon taimikoiden heinästykseen.
      Makitan koneelle luvataan n. tunti käyttöaikaa ja tämähän tarkoittaa n. 2-3 tunnin keikkaa taimikossa. Akkukoneen kun ei tarvitse taimelta taimelle siirtyessä käydä ollenkaan.
      Pitäisikö tehdä itse? Vanhaan moottorivikaiseen raivuriin auton starttimoottori moottorin tilalle ja akku repulla selkään. Ideoita, watteja, kiloja, tehoja....

• uusionkallis

Osta käytetty jos nuuka ei kestä uutta.

• akkureppu
        uusionkallis kirjoitti:

Osta käytetty jos nuuka ei kestä uutta.

Mikä käytetty? Ei noita Makitan akkuraivureita ole käytettynä paljoa näkynyt.
        Eikä liioin tuollaista self made starttimoottoriraivuria.
        Polttomoottoriraivuri minulla on tällainen http://www.echo.fi/product/echo-srm-300tes/ joten ei se ole nuukuudesta kiinni nyt.
        Jos haluat myydä sen loppuun käytetyn Husqvarnasi tai Stihlisi minulle, niin ei onnistu, sillä ei näistä käytetyistä vehkeistä kannata maksaa kahta kolmea kymppiä enempää, enemmän odotat kuitenkin.
        Tässä tää Makita mistä ensin kyselin:
        https://www.makita.fi/tool/17196/DUR365UZ.html

• jjkjdglkjdshgjhdg

Leikkikaluja akkuraivurit. Energia tiheys ei riitä vaikka kehittyneet ovatkin. Bensa on ainoa vaihtoehto jos töitä tekee.

Osta joku kunnollinen raivuri tuon mickey mouse merkin tilalle.

• akkureppu
        jjkjdglkjdshgjhdg kirjoitti:

Leikkikaluja akkuraivurit. Energia tiheys ei riitä vaikka kehittyneet ovatkin. Bensa on ainoa vaihtoehto jos töitä tekee.

Miksi? Raivuri toimii oikein hyvin, heinästyksessä erinomainen peli.
        Akkuraivurin suhteen ideani piilee siinä, että tuo Makita kiinnostaa kun jo ennestään on kaksi 5 ah ja kaksi 1,5 ah akkua, jäisi vain rungon osto. Mutta toki kapasiteettia toivoisi olevan 2-3 tunnin päivittäiseen teränpyöritystuntiin, heinät ja varvut taimen ympäriltä pois, ei sen suurempaa duunia.
        Esim. kolme tällaista http://www.motonet.fi/fi/tuote/900306/Yuasa-MP-akku-12V-9Ah-YB9-B reppuun, ei olisi vielä kovin raskas kantaakaan ja luulisi virtaa riittävän joksikin aikaa. Itse en sähkötekniikkaa juuri tunne, niin sellaista kokeliaan sepän, seppien tuumailua haen.

• jjjjjjkhhnujjn

saahan sitä leikkiä ja toteuttaa ideoita.

• akkusaha
        jjkjdglkjdshgjhdg kirjoitti:

Höpö höpö, akkuraivuri on mitä pätevin tuohon hommaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=BbheTkAFzKw
        https://www.youtube.com/watch?v=VCGrGewQOM0
        Liipasinaika 5,2kg reppuakulla 2-3h ja 6,1kg reppuakulla 3-4.30h, itse laite painaa vajaat 6kg.

Taitaa mies loppua suunnilleen samaan aikaan kuin akkukin.

• Bensaonainut

Akkuraivuri on pieneen hommaan ok, mutta hinta / ominaisuudet kalpenevat metsähommissa. Näitä Pellenc koneita on kaupungin pojat alkeellisiksi haukkuneet. Akunkesto on tuon merkin ainut hyvä ominaisuus..

• RisuAntti

Osta Hitachi, Echo, Honda tai Shindaiwa. Se on taivahan tosi, että näissä pienkoneissa japanilaiset on ylivertaisia toimintavarmuudeltaan.
      Katsot että raivurissasi lukee Made in Japan, niin tiedät että aikasi ei tule menemään korjaamolla maleksiessa kun raivata pitäisi.

• JuoppoAntti

Kannattaa kokeilla nuo kaikki kunnes päätyy Stihliin tai Husqvarnaan. Japskimerkkien jälkihuolto olemattoman huonoa ja hinnat samaa luokkaa kunnon merkkien kanssa. Ps. eihän noilta merkeiltä saa edes kunnon raivaussahaa mettähommiin

• äläjuoenempää

Älä juo ettei muutu velat saataviski. Japskit on hyviä vehkeitä.

• stihlexit
        JuoppoAntti kirjoitti:

Kannattaa kokeilla nuo kaikki kunnes päätyy Stihliin tai Husqvarnaan. Japskimerkkien jälkihuolto olemattoman huonoa ja hinnat samaa luokkaa kunnon merkkien kanssa. Ps. eihän noilta merkeiltä saa edes kunnon raivaussahaa mettähommiin

JuoppoAntti 23.8.2016 21:49

Näinhän se on. Paikallinen pienkonekorjaajakin lopetti morjenstamasta kun vaihdoin Stihlin Echoon. Miksiköhän?

• Shitdaiwa

Se varmaan tiesi ettei saa enää huollettua sun masiinaas viiden vuoden päästä jahka varaosia ei enää saa :/

• Maruyama

Maruyama, se kestää kestää ja kestää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe