"Jenkit"

ei pärjää Euroopassa

Nyt sai Chevy Epica 2 tähteä TM:n testissä ja viimeinen sija kuten aiemmin Dodgella. Mielenkiinnolla odotan Dodgen talvitestin tulosta. Mitä luulette, saako se yhden vai kaksi tähteä??? Ei pärjää nämä entiset Jenkit euro autoille, ei ennen eikä nyt!

25

3602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatu on mitä sattuu

      sama kuin NL:ssa ja polttoaineen kulutus 20-25L/100 niin eihä se mikä ihme ole ja siihen kuin lisää, että VALTAOSA jenkki-autoista on aivan uskomattoman rumia(muutamia poikkeuksia lo.)niin kyllähän ne konkkaan menee

    • et täh

      Nii ja mun mutsi voittaa..
      Jos ei ole asiaa niin pysy muualla

    • Taitaapa
    • **********'

      esim epica on jenkki niin aasi on hevonen, sä varmaan luulet että chevy nivakin on jenkki. Ota selvää ennenkun viisastelet.

    • ***********

      Mersun ja Bemarin isot maasturit tehdään jenkeissä varmasti laaduttomia paskoja. Amerikassa ei osata tehdä autoja eikä juuri muutakaan. Honda Gold wing on myös jenkki, tunnetusti epämukava ja huono kestoinen prätkä. Tästäkin huomaa että saksalaiset ja japsit on paljon parempia.

      • ei mainoksen orja

        nyt kaikki taas lukeen tm ja muita autolehtiä.otetaan viel saksalaiset ja ruottalaisetkin lehdet nenän alle.kaikki mitä niissä kirjoitetaan on taivahan tosi...paitsi jos mun automalli ja merkki ei oo maksaneet tarpeeksi testirahaa ja ei oo tähtiä tarpeeksi..ilman tm tähtiä ei voi ajaa,eihän?sitten viel mollataan jenkkiautoja vähän kun oikeesti v...ttaa kun ei oo ikinä ollut rohkeutta tai varaa ostaa mitään impalaa tms vaik mieli ois tehnyt...


      • Caliber 07
        ei mainoksen orja kirjoitti:

        nyt kaikki taas lukeen tm ja muita autolehtiä.otetaan viel saksalaiset ja ruottalaisetkin lehdet nenän alle.kaikki mitä niissä kirjoitetaan on taivahan tosi...paitsi jos mun automalli ja merkki ei oo maksaneet tarpeeksi testirahaa ja ei oo tähtiä tarpeeksi..ilman tm tähtiä ei voi ajaa,eihän?sitten viel mollataan jenkkiautoja vähän kun oikeesti v...ttaa kun ei oo ikinä ollut rohkeutta tai varaa ostaa mitään impalaa tms vaik mieli ois tehnyt...

        Näin on! Vähän samaa kirjoittelin itsekin tuohon toiseen ketjuun ja täytyy vain todeta että "couldn't agree more"

        Kyllä pikkujenkillä on kiva ajaa, varsinkin kun muilla riittää tästäkin niin valtavan paljon puhuttavaa :)


      • ***
        Caliber 07 kirjoitti:

        Näin on! Vähän samaa kirjoittelin itsekin tuohon toiseen ketjuun ja täytyy vain todeta että "couldn't agree more"

        Kyllä pikkujenkillä on kiva ajaa, varsinkin kun muilla riittää tästäkin niin valtavan paljon puhuttavaa :)

        dollarihymy. Bensakoneet mitsun ja hundain kanssa yhdessä tehtyjä, dieselimoottorit volkkarilta.


      • sen kuin piisaa
        *** kirjoitti:

        dollarihymy. Bensakoneet mitsun ja hundain kanssa yhdessä tehtyjä, dieselimoottorit volkkarilta.

        se on hyvä se!


      • kuin microprossut
        sen kuin piisaa kirjoitti:

        se on hyvä se!

        On se vaan niin surkee maa - no eihän se mikään ihme ole, kun muistaa edelliset pressa vaalit--LOL;D;D;D


      • koneet (lohko)
        *** kirjoitti:

        dollarihymy. Bensakoneet mitsun ja hundain kanssa yhdessä tehtyjä, dieselimoottorit volkkarilta.

        on kyllä suunnitelut mitsun ja hyundain kanssa yhdessä, mutta kukin valmistaa ja "virittää" moottorit itse. Ja mitä sitten? Yhteistyö on tänäpäivänä de facto automaailmassa, ol valmistaja mikä tahansa.

        En osaa mitään sanoa Caliberin talviautomenestyksestä, mutta oma Pt Cruiser on ainakin erinomainen talviauto. Kaksi omaa aiempaa vertailukohtaa ovat Volvoja. Eli ei jenkkiä huonoksi talviautoksi kannata suoraan leimata ennakkoluulojen perusteella.


    • pärjää sittenkin...

      ...Euroopassa ja Suomessa: Dodge Caliberin omistaja kirjoittaa omista käyttökokemuksistaan seuraavaa:
      Lähdimme vaimon kanssa eilen (LA 20.1.-07) 500 km:n rundille päiväksi toiseen kaupunkiin lomailemaan.
      Bensankulutus 7,9 l ajotietokoneen mukaan, pakkasta oli ulkona -9 ja välillä -22 astetta - auton sisällä oli mukavan lämmintä koko ajan.
      Ajotuntuma aivan mahtava, ajomukavuus hyvä (kyynärnojat tosin vähän hassuissa paikoissa mun kohdalla), stereo/radiossa tosi hyvät soundit.
      Että kyllä ne JENKIT sittenkin osaa...

      • ************

        Aivan mahtava auto , toimi noin pitkästi. Hurraa, Hurraa, Hurraa. Kokemusta jo noin paljon, odotan jännityksellä seuraavaa 500km.


      • ******!
        ************ kirjoitti:

        Aivan mahtava auto , toimi noin pitkästi. Hurraa, Hurraa, Hurraa. Kokemusta jo noin paljon, odotan jännityksellä seuraavaa 500km.

        Kyllähän mittarissa on huomattavasti enemmänkin ajokilometrejä, tässä oli vain 1 esimerkki!


      • ''''''
        ******! kirjoitti:

        Kyllähän mittarissa on huomattavasti enemmänkin ajokilometrejä, tässä oli vain 1 esimerkki!

        800km Fiat 127lla viikonlopun aikana ja hyvin toimi. Kyllä makaroonit osaa. Osta sinäkin Fiat niitä saa 200e jää paljon bensarahaa eikä kuluta kuin 5litraa satasella. Tämäkin vain 1 esim, mittarissa 270000 eikä konetta vielä avattu, nostan hattua jos Caliberi pystyy samaan.


      • *****!!
        '''''' kirjoitti:

        800km Fiat 127lla viikonlopun aikana ja hyvin toimi. Kyllä makaroonit osaa. Osta sinäkin Fiat niitä saa 200e jää paljon bensarahaa eikä kuluta kuin 5litraa satasella. Tämäkin vain 1 esim, mittarissa 270000 eikä konetta vielä avattu, nostan hattua jos Caliberi pystyy samaan.

        ... mun eka auto oli Fiat 850 - palveli hyvin silloin. Silloin se auto - tänä päivänä Caliber.
        Ja taas on muuten ajettu 23 km että...


      • aivan´´´´´=====
        *****!! kirjoitti:

        ... mun eka auto oli Fiat 850 - palveli hyvin silloin. Silloin se auto - tänä päivänä Caliber.
        Ja taas on muuten ajettu 23 km että...

        totta että Dodge on nykyään niin huono auto että jokainen lyhytkin ajomatka on maininnan arvoinen. Osta Mersu Volvo tai Audi niin pääset paljon vähemmällä jännityksellä ja kirjoittelulla. PS: niinkuin toi yksi kirjoitti Fiat 127 oli kestävä auto, vain kova ruostumaan.


      • mahtaa...
        *****!! kirjoitti:

        ... mun eka auto oli Fiat 850 - palveli hyvin silloin. Silloin se auto - tänä päivänä Caliber.
        Ja taas on muuten ajettu 23 km että...

        vituttaa. en vaita etta jenkit on maailman parhaita, mutta kun 5.7 hemilla on tullut ajeltua niin ei yhtaan harmita. kylla suomipoikaa hatututtaa rassata corollaa kun vois hemillakin ajella......HAH


      • '''''''''''''
        mahtaa... kirjoitti:

        vituttaa. en vaita etta jenkit on maailman parhaita, mutta kun 5.7 hemilla on tullut ajeltua niin ei yhtaan harmita. kylla suomipoikaa hatututtaa rassata corollaa kun vois hemillakin ajella......HAH

        mulla tavallinen v8 eikä vituta yhtään jos sulla on hemi, mitä se mulle kuuluu millä sinä ajat.


    • Observatorio

      Tekniikan Maailman talvitesti julkistetaan ylihuomenna. Ohessa on luettelo mukaan otetuista automalleista ja oma arvaukseni testimenestyksestä. Veikkaanpa, että Cadillac sijoittuu kärjen ja Dodge häntäpään tuntumaan, mutta jos olen väärässä, niin sitten nöyränä sen tunnustan.

      Pistäkää paremmaksi, jos pystytte: ylihuomenna nähdään, kuka tiesi ja kuka luuli tietävänsä.

      Cadillac BLS 2,0T Elegance A
      - Kärkikaksikossa. Testin kallein auto ja ennakkosuosikki, onhan se omaa sukua Saab. Ruotsissa tehty amerikkalaistaminen ei ole riittänyt pilaamaan huipputuotetta.

      Chevrolet Epica 2,0 LT A
      - jos auto on huono kesällä, ei se juuri parane talvellakaan. Miinusta tulee mm. ajettavuudesta ja etenemiskyvystä. Häntäpäässä.

      Citroen C4 Picasso 1,8i Confort
      - Kärkiviisikossa. Ajettavuus, varustelu, jarrut, valot… paljon hyvää. Lämmityslaite on arvoitus. Citikat ovat perinteisesti hoitaneet talvitestit kunnialla. Viimasuojaa on ainakin ennen arvosteltu, vaikka luulisi siitä saavan lisäpisteitä, kuten muistakin hyödyllisistä vakiovarusteista.

      Dodge Caliber 1,8 SXT
      - puolen välin alapuolella. Huonot valot, huonot jarrut, huono lämmityslaite, huono talvivarustelu… keskinkertaiset ajo-ominaisuudet. Aikoinaan Dodge Aries oli ylivoimaisesti huonoin, Caliber ei ehkä yllä samaan, mutta huonommassa puolikkaassa sen paikka on.

      Fiat Grande Punto 1,4 16V Dynamic
      - testin halvimman hintaluokan auto ei nouse yli puolenvälin. Todennäköisesti sijoitus on kolmen viimeisen joukossa. Plussaa tulee alustan toiminnasta ja etenemisestä sekä lämmityslaitteesta, joka saattaa olla jopa testin paras. 17 000 eurolla ei kuitenkaan ESP:tä, Xenonvaloja, 2,7 m. akseliväliä eikä monia muita varusteita ja ominaisuuksia, joita nappisuoritus vaatisi. Myös sähköinen (edullinen) ohjaustehostin vie pisteitä. Harmi, ettei testiin otettu Cromaa, se olisi voinut nousta kärkeen.

      Ford S-MAX 2,0 trend
      - Kärkiviisikossa. Ei yhtään huonoa ominaisuutta, jos kohta ei montaa kympin suoritustakaan.

      Honda Civic 1,8 i 5d Sport
      - korkeintaan puolenvälin suoritus, ihme on, jos sitäkään. Honda ei osaa/halua tehdä hyvää talviautoa. Kylmäkulutus voi olla plussaa, ajettavuus ja talvivarustelu eivät sitä ole.

      Hyundai Accent 1,6 GLS
      - tämän hintaluokan auton kohtalona on olla häntäpäässä. Piste.

      Kia Carens 2,0 EX 7p
      - ei ole Kiastakaan kuin korkeintaan puoliväliin. Kilpailee luokassaan enemmän hinnalla kuin ominaisuuksilla.

      Mazda MX 5 Roadster Coupé 1,8 Pac
      - mukana siksi, että saataisiin selvyys avoauton soveltuvuudesta talveen. Pieni kajuutta lämpiää nopeasti, mutta suoritus jää keskiluokkaan. Sanottavaa tule mm. valoista ja uraherkkyydestä sekä varustelusta. Kovakatosta huolimatta ei ole ensisijaisesti tehty talviautoksi. Homman pelastaa kuitenkin se, että suuri osa tekniikasta ja varusteista on peräisin Mazdan hyvistä henkilöautoista.

      Mini Cooper
      - pikkuauton premium-painos ei kärkeä hätyyttele. Puolenvälin alle jäädään. Pikkuauto, mikä pikkuauto, vaikkei halpa olekaan. Rahalle ei ole kuitenkaan oikein katetta, sillä tyylistä ei saa pisteitä.

      Nisssan Note 1,6 Visia
      - tässä voi olla yllättäjä. Veikkaan sijoitusta puolen välin yläpuolelle. Nissanin Sunny ja Almera ovat pärjänneet ja nytkin kaikki sitä paremmat ovat myös sitä kalliimpia.

      Opel Corsa 1,4 enjoy
      - tähän pätee pitkälti samat asiat kuin Fiat Puntoon. Hieman parempi sijoitus voi seurata pienemmästä kylmäkulutuksesta.

      Peuget 207 trendy 1,4 16v
      - alle puolivälin jäädään. Syynä kaikki, mitä seuraa halvasta hinnasta sekä se, että TM:n testaajat eivät suosi Peugeotin ajettavuutta. Pökötit perä tulee moottorijarrutuksessa sivulle ja sitä pidetään normaaliajossa vaarallisena, vaikka rattimiehen mielestä se voi olla jopa tavoiteltu olotila.

      Renault Clio 1,4 Expression
      - Puolivälin alapuolella. Renussa on paljon hyvää, mutta tällä hinnalla ei kärkeen nousta.

      Skoda Roomster 1,6 16V Style
      - tämä suoritus tulee ja puhuttaa. Huokea hinta ja surkea lämmityslaite, mutta kun siitä kulutuksesta saa niin paljon pisteitä ja ne VW-groupin ajo-ominaisuudet ovat niiiin testaajien makuun. Puolivälissä.

      Suzuki SX4 1,6 4WD Outdoorline
      - puolivälin suoritus nelivedon ansiosta. Muuten ovat eväät liian vähäiset, kun vastassa on 100 % kalliimpia kilpakumppaneita.

      Toyota Avensis 1,8 VVTi Linea Sol
      - Tässä tulee hyvä suoritus; viiden kärkikaartiin. Tasaisen hyviä suorituksia. Kun mukana on 13 halvempaa autoa, Toyotankin eväät näyttävät hyviltä, vaikka malli ei ole enää uusi eikä ajettavuus omassa luokassaan olisi huippua.

      Volkswagen Eos 2,0 FSI
      - Kärkikaksikossa. Muutama vuosi sitten VW Golf voitti, vaikka lämmityslaite oli kirjaimellisesti alle kaiken arvostelun. Nyt testissä on sama auto kovakattoisena Coupéna, jossa on vielä mukana vähän ikäpäivityksiä. Pieni kajuutta lämpeneekin aiempaa nopeammin, joten luvassa on hyvä suoritus, jota sitten lehdessä muka ihmetellään, että ”ei olisi uskonut avoautosta.” Lukijoille olisi ollut hyödyllisempää ottaa testiin Jetta.

      Volvo C 30 1,6 Kinetic
      - testin toinen premiumoitu pikkuauto hyötyy Volvon talviosaamisesta, mutta sittenkin se on vain pikkuauto. Keskiluokkaa.

      • ei mainoksen orja

        ootpas ahkerana ja tunnollisena lukenut testejä.onko oikein tyynyn alla lehti et voi välillä yölläkin vilasta=]just tollasillehan noi autolehdet suunnattu.muista uskoa kaikki mitä lehdissä kirjoitetaan ja mainoksissa sanotaan!!


      • Observatorio
        ei mainoksen orja kirjoitti:

        ootpas ahkerana ja tunnollisena lukenut testejä.onko oikein tyynyn alla lehti et voi välillä yölläkin vilasta=]just tollasillehan noi autolehdet suunnattu.muista uskoa kaikki mitä lehdissä kirjoitetaan ja mainoksissa sanotaan!!

        "...just tollasillehan noi autolehdet suunnattu."

        - niin minkälaisille?


      • joilta
        Observatorio kirjoitti:

        "...just tollasillehan noi autolehdet suunnattu."

        - niin minkälaisille?

        puuttuu omakohtainen kokemus autoista. Silloin on helppo omaksua lukemansa kuin raamatun tekstinä.


      • Observatorio
        joilta kirjoitti:

        puuttuu omakohtainen kokemus autoista. Silloin on helppo omaksua lukemansa kuin raamatun tekstinä.

        Luulenpa, että olet erehtynyt henkilöstä.

        Toinen erehdyksesi koskee tätä testiä. Sitä ei ole ollut vielä. Erehdyin itsekin, ja se ilmestyykin vasta parin viikon kuluttua. En siis ole voinut sitä vielä omaksua. Nämä olivat puhtaita arvauksia menestyksestä.


    • boogieman1981812

      Ne jenkit jotka on oikeesti MADE IN USA nii pärjää kyllä hyvinkin talvitestissä, mutta noi Epicat sun muut on made in korea, niin... :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe