PARAS JAPANILAINEN

MERKKI?

Niin, laittakaa japanilaismerkit järjestykseen:

Daihatsu
Honda
Mazda
Mitsubishi
Nissan
Subaru
Suzuki
Toyota

Huom! Lexusta ei ole otettu tähän ryhmään, sillä silloin olisi täytynyt ottaa Acura ja Infinitikin, joten listatkaa vain ensin mainitsemani merkit.
Oma järjestys: Subaru,Mitsubishi,Honda,Mazda,Toyota,Nissan,Suzuki,Daihatsu

43

8400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4. toyota

      5. mitsu
      6. suzuksi
      7. daihatsuh
      8. nissani

    • 2. Toyota

      3. Honda
      4. Subaru
      5. Mazda
      6. Nissan
      7. Suzuki
      8. Mitsubishi

      • merkkina

        Lexus 7. ja Toyota 8. sijalle, Honda 1. ja Mitsu 2. Muuten sama.


      • täsmälleen!

        Japanin Lexus on autojen luxus! Lujaa TOYOTA laatua,...


      • laittakaa mallit järjestykseen

        nissanista huipulle pääsee maxima, almerat, bluebird sunny 90luku


    • ...

      1.Mitsubishi
      2.Honda
      3.Toyota
      4.Mazda
      5.Subaru
      6.Nissan
      7.Muut...

    • EiOO!

      1. Honda
      2. Toyota
      3. Mazda
      4. Nissan
      5. Mitsubishi
      6. Subaru
      7. Suzuki
      8. Daihatsu

      -Kaikista muista autoista on kokemusta, paitsi tuosta Daihatsusta.

    • noissa

      jotain eroja? No, musta Daihatsu on paras japanilainen.

      • Isuzu

        Eiku Isuzu


    • järjestykseen

      1 Mitsubishi
      2 Honda
      3 Mazda
      4 Nissan
      5 Toyota
      6 Subaru
      7 Suzuki

    • vip10

      Mitä jaappanilaisia... suurin osa näistä on brittejä.

      • siellä joukossa

        Turkkilaisia ja Unkarilaisiakin.


    • 3Mitsubishi

      4 mazda 5 nissan 6 suzuki

    • 3Mitsubishi

      4 toyota 5 mazda 6 nissan 7 suzuki

    • on tietysti

      Subaru ja muut joutaa samaan nippuun.

    • J..

      Autoja pitänee arvioida omissa luokissaan. Esim. Subarumallisto taitaa alkaa sieltä, mihin Suzuki-mallisto loppuu.
      1. Subaru
      2. Mitsubishi
      3. Mazda
      4. Toyota
      5. Nissan
      6. Honda
      7. Daihatsu
      8. Suzuki

    • Hinta/laatu

      Autona ilman hinta/laatukriteeriä järjestys on:

      1.Subaru
      2.Toyota
      3.Mazda
      4.Nissan
      5.Honda
      6.Mitsubishi
      7.Daihatsu
      8.Suzuki

      Hinta/laatukriteereillä järjestys muuttuu:

      1.Nissan
      2.Suzuki
      3.Daihatsu
      4.Toyota
      5.Mazda
      6.Subaru
      7.Mitsubishi
      8.Honda

      • hinnalla

        ole mitään tekoa silloin, kun kysytään parasta. Hinta/laatu suhteesta puhuminen ylipäätään on harhaanjohtamista. Tarkoitushan on silloin myydä halvalla huonoa. Eihän kukaan osta tuotetta, jos myyjä sanoo suoraan, että tämä on huonoa, mutta halpaa.


      • 2.HONDA
        hinnalla kirjoitti:

        ole mitään tekoa silloin, kun kysytään parasta. Hinta/laatu suhteesta puhuminen ylipäätään on harhaanjohtamista. Tarkoitushan on silloin myydä halvalla huonoa. Eihän kukaan osta tuotetta, jos myyjä sanoo suoraan, että tämä on huonoa, mutta halpaa.

        3.HONDA
        Tämä sama homma pätee myös moottoripyöriin!
        nuo loput merkit onkin sardiinipurkeiksi luokiteltavia peltihäkkyröitä... Hondan ainoa miinus on uutena melko kallis hinta kuten joku jo tuolla edellä mainitsikin.


      • 2. hyvää päivää
        2.HONDA kirjoitti:

        3.HONDA
        Tämä sama homma pätee myös moottoripyöriin!
        nuo loput merkit onkin sardiinipurkeiksi luokiteltavia peltihäkkyröitä... Hondan ainoa miinus on uutena melko kallis hinta kuten joku jo tuolla edellä mainitsikin.

        ...sanoo ihminen joka ei ymmärrä autoista eikä moottoripyöristä mitään :D

        ex-hondamies


      • Hinta/laatu
        hinnalla kirjoitti:

        ole mitään tekoa silloin, kun kysytään parasta. Hinta/laatu suhteesta puhuminen ylipäätään on harhaanjohtamista. Tarkoitushan on silloin myydä halvalla huonoa. Eihän kukaan osta tuotetta, jos myyjä sanoo suoraan, että tämä on huonoa, mutta halpaa.

        Ainakin meidän perheessä, missä vuotuiset nettotulot ovat vain n. 40000 euroa, on hinta/laatu suhteella merkitystä. Hinta/laatu määritelmää voi toki käyttää väärin, mutta oikein itse ajateltuna se on järkevää.

        Esim. voin mainita parivaljakon uusi Nissan Primera ja uusi Toyota Avensis. Toyota on ehkä hieman parempi autona, mutta Primerakin on ihan hyvä perusauto. Jos tienaisimme hieman enemmän, niin automme olisi varmasti Avensis tai ehkä Skoda Octavia, mutta kun meille 4000 euroa lisäinvestointia tekisi liian suuren loven talouteen, niin mielestämme Primera on todella hyvä auto hieman edullisempaan hintaan. Ja kun Primera on vielä viiden vuoden päästä pudottanut arvoaankin euromääräisesti vähemmän kuin esim. Avensis, niin on se erinomainen valinta järkiperusteilla ajatellen.
        Ja jos rahaa olisi, niin auto olisi iso maasturi Subaru B9 Tribeca.


      • jung33engels
        2.HONDA kirjoitti:

        3.HONDA
        Tämä sama homma pätee myös moottoripyöriin!
        nuo loput merkit onkin sardiinipurkeiksi luokiteltavia peltihäkkyröitä... Hondan ainoa miinus on uutena melko kallis hinta kuten joku jo tuolla edellä mainitsikin.

        Honda ylivoimainen ykkönen kaikissa koneissa, joita japanissa tekee. Mönkkäreissä ja motskareissa maailman ykkösiä.


    • järjestyksessä

      Toyota, Mazda, Honda, Subaru, Nissan, Mitsubishi, Suzuki, Daihatsu

    • on..

      1-Honda
      2-Toyota
      3-Mazda
      jne...

    • voida arvioida

      Nää on semmosia "musta tuntuu" arvioita.
      Ei sitä tommosilla listoilla voida arvioida,
      mikä on paras.

    • tietysti

      Ensinmainittu on ainoa, joka osaa valmistaa 2,2-litraisen dieselin.

    • jese1

      1. Subaru
      2. Toyota
      3. Honda
      4. Mazda
      5. Suzuki
      6. Nissan
      Perusteluina on luotettavuus tilastojen mukaan sekä ajettavuus eli Subaru molemmila kriteereillä ykkönen.

    • M.O.T.

      Honda on ominaisuuksiltaan lähes tulkoon huonoin automerkki maailmalla. Se on systemaattisesti kaikkien vertailujen jumbo. Ja kun huonoimmat ominaisuudet ovat vielä ajo-ominaisuudet, ei tällä tuloksella paljoa kärkeä hätyytellä.

      Honda on myös ainakin tähän asti ollut markkinoiden ruostuvin auto. Edelleen kaikissa ruostetutkimuksissa tai ruosteenestokäsittelyn arvioinneissa se saa jopa muita japanilaisia huonommat arvosanat.

      Kolariturvallisuudeltaan Honda on lähes muiden saman hintaluokan nykyautojen tasoa, mutta vain lähes. Siinä, missä lähes kaikki muut uudet autot ottavat törmäystesteistä viisi tähteä, tyytyy Honda neljään.

      Mazda ja Toyota eivät omaa suurempaa glamouria nekään, mutta niidn kestävyys (totta tai tarua) on legendaarisessa maineessa. Tämä onkin varsinkin Toyotan ainoa todellinen vahvuus. Hondalla ei ole edes tätä mainetta (voihan se toki yhtä kestävä olla.

      • ---------------------------...

        Yritätkö tosissaan väittää että autotehdas jolla on nykyaikaisimpia törmäystestikeskuksia missä tehdään kehitystyötä olisi huonompi kuin jotkut patongit.Kyllä Honda on todella laadukas auto ,kokemusta on kyllä monesta merkistä ja se on yksi parhaista.Miksi esim. uusi 4d Civic on amerikan törmäystestien luokkansa ykkönen???Taitaa FIA vetää vähän kotiinpäin että saa patongit pärjäämään.Miksi ihmeessä sellaiset autonvalmistajat kuin Psa ja Renault osaisivat tehdä turvallisen auton kun ne muutenkin ovat täyttä paskaa.Itse aion vastaisuudessakin ajaa hondalla koska siinä on laatua ja "sitä jotakin".Ruostumista ei niissä todellakaan tapahdu nykyään enempää kuin muissakaan ja 400000 km ajettu Hondan moottori käy siistimmin kuin yksikään uusi euroauto.Lehtien testit ajo-ominaisuuksista jätän omaan arvoonsa koska itse tiedän että Hondat on loistavia ajaa.Että se siitä.


      • sulla kovasti

        omakohtaista kokemusta Hondasta? Mua ei kiinnosta paskaakaan joiden autolehtien yms. vertailut, koska ajan itse autoani ja valitsen sen monien eri osatekijöiden perusteella. Olen Accordilla ajanut (3 eri autoa) yhteensä noin 400tkm eikä yhteenkään ole tehty mitään remppaa, pelkät normaalit huollot. Koskaan ei ole matkanteko katkennut vikaan tai häiriöön. Yksikään ei ole ruostunut. Kaksi vanhempaa mallia oli, joista toinen oli ruostesuojattu. Uusi Accord nyt alla ja olen enemmän kuin tyytyväinen valintaani, kuten suurin osa Hondan ostajista.

        Älä suhtaudu niin vakavasti noihin testeihin. Itse teini-iässä lähes raivostuin niiden tuloksista, mutta sitten ymmärsin että itsehän minä autoni valitsen omien mieltymysten takia. Voihan niissä vertailuissa esim. jokin osa-alue olla, jolla on merkitystä vertailun kannalta, mutta vastaavasti sillä ei ole oman auton valinnassa mitään painoarvoa.


      • M.O.T.
        ---------------------------... kirjoitti:

        Yritätkö tosissaan väittää että autotehdas jolla on nykyaikaisimpia törmäystestikeskuksia missä tehdään kehitystyötä olisi huonompi kuin jotkut patongit.Kyllä Honda on todella laadukas auto ,kokemusta on kyllä monesta merkistä ja se on yksi parhaista.Miksi esim. uusi 4d Civic on amerikan törmäystestien luokkansa ykkönen???Taitaa FIA vetää vähän kotiinpäin että saa patongit pärjäämään.Miksi ihmeessä sellaiset autonvalmistajat kuin Psa ja Renault osaisivat tehdä turvallisen auton kun ne muutenkin ovat täyttä paskaa.Itse aion vastaisuudessakin ajaa hondalla koska siinä on laatua ja "sitä jotakin".Ruostumista ei niissä todellakaan tapahdu nykyään enempää kuin muissakaan ja 400000 km ajettu Hondan moottori käy siistimmin kuin yksikään uusi euroauto.Lehtien testit ajo-ominaisuuksista jätän omaan arvoonsa koska itse tiedän että Hondat on loistavia ajaa.Että se siitä.

        Paperipussiin puuskuttaminen auttaa hyperventilaatiotilanteessa.

        Jo pelkästään sanavalistasi ja tekstisi kirjoitusasu paljastavat iästäsi sen verran, että sinulla ei varmaan kokemusta olekaan kuin 400 000 km ajetusta Hondasta. Sinänsä sellaisesta keräilyharvinaisuudesta kannattaa pitää kiinni. Se lienee ainoa maailmassa.

        Jos haluaisin laskeutua tasollesi, voisin todeta, että siksei Honda osaa tehdä turvallisia autoja, kun sen tuotteet ovat muutenkin paskoja. Tämän tyyppinen pissa-kakka-keskustelu ei vain vie kauheasti eteenpäin.

        Ranskalaisautojen hyvä kolariturvallisuus ei varmaankaan johdu luontaisesta osaamisesta. Tähän asiaan on vain panostettu enemmän. Sama koskee ruostenestoa. Jostain syystä on katsottu, että tämä on aiheellista. Vuosikymmenet ranskassa tehtiin autoja lähinä kotimarkkinoiden toiveita silmällä pitäen. Nykypäivänä päämarkkina-alue on koko Eurooppa ja eurooppalaiset arvostavat turvallisuutta, hyviä ajo-ominaisuuksia ja ruostumattomuutta.

        Ilmeisesti Hondan päämarkkina-alueet ovat Japani ja USA ja autot tehdään paremmin sikäläisiin tarpeesiin.

        Ajo-ominaisuudet ovat tietysti osin makuasioita, mutta itse ainakin ennemmin uskoisin ammattitoimittajia, joilla on pitkä kokemus useista erilaisista autoista kuin jotain angstista nuorta miestä, joka on liimannut 400 000 ajettuun Civikkiinsä spoilerin ja kuvittelee olevansa F1-kuljettaja.


      • analyysissäsi
        M.O.T. kirjoitti:

        Paperipussiin puuskuttaminen auttaa hyperventilaatiotilanteessa.

        Jo pelkästään sanavalistasi ja tekstisi kirjoitusasu paljastavat iästäsi sen verran, että sinulla ei varmaan kokemusta olekaan kuin 400 000 km ajetusta Hondasta. Sinänsä sellaisesta keräilyharvinaisuudesta kannattaa pitää kiinni. Se lienee ainoa maailmassa.

        Jos haluaisin laskeutua tasollesi, voisin todeta, että siksei Honda osaa tehdä turvallisia autoja, kun sen tuotteet ovat muutenkin paskoja. Tämän tyyppinen pissa-kakka-keskustelu ei vain vie kauheasti eteenpäin.

        Ranskalaisautojen hyvä kolariturvallisuus ei varmaankaan johdu luontaisesta osaamisesta. Tähän asiaan on vain panostettu enemmän. Sama koskee ruostenestoa. Jostain syystä on katsottu, että tämä on aiheellista. Vuosikymmenet ranskassa tehtiin autoja lähinä kotimarkkinoiden toiveita silmällä pitäen. Nykypäivänä päämarkkina-alue on koko Eurooppa ja eurooppalaiset arvostavat turvallisuutta, hyviä ajo-ominaisuuksia ja ruostumattomuutta.

        Ilmeisesti Hondan päämarkkina-alueet ovat Japani ja USA ja autot tehdään paremmin sikäläisiin tarpeesiin.

        Ajo-ominaisuudet ovat tietysti osin makuasioita, mutta itse ainakin ennemmin uskoisin ammattitoimittajia, joilla on pitkä kokemus useista erilaisista autoista kuin jotain angstista nuorta miestä, joka on liimannut 400 000 ajettuun Civikkiinsä spoilerin ja kuvittelee olevansa F1-kuljettaja.

        niin paljon metsään, että en viitsi edes kommentoida enempää kuin nämä edellä olevat kirjaimet.


      • analyysissäsi...
        analyysissäsi kirjoitti:

        niin paljon metsään, että en viitsi edes kommentoida enempää kuin nämä edellä olevat kirjaimet.

        ..pystyisikään, ei sen puoleen.


      • kieltämättä
        analyysissäsi... kirjoitti:

        ..pystyisikään, ei sen puoleen.

        kovin pystyväiseltä vaikutakaan.


      • slööppi
        ---------------------------... kirjoitti:

        Yritätkö tosissaan väittää että autotehdas jolla on nykyaikaisimpia törmäystestikeskuksia missä tehdään kehitystyötä olisi huonompi kuin jotkut patongit.Kyllä Honda on todella laadukas auto ,kokemusta on kyllä monesta merkistä ja se on yksi parhaista.Miksi esim. uusi 4d Civic on amerikan törmäystestien luokkansa ykkönen???Taitaa FIA vetää vähän kotiinpäin että saa patongit pärjäämään.Miksi ihmeessä sellaiset autonvalmistajat kuin Psa ja Renault osaisivat tehdä turvallisen auton kun ne muutenkin ovat täyttä paskaa.Itse aion vastaisuudessakin ajaa hondalla koska siinä on laatua ja "sitä jotakin".Ruostumista ei niissä todellakaan tapahdu nykyään enempää kuin muissakaan ja 400000 km ajettu Hondan moottori käy siistimmin kuin yksikään uusi euroauto.Lehtien testit ajo-ominaisuuksista jätän omaan arvoonsa koska itse tiedän että Hondat on loistavia ajaa.Että se siitä.

        "Psa ja Renault osaisivat tehdä turvallisen auton kun ne muutenkin ovat täyttä paskaa" monte carlon tulokset vilkaise: uusi auto ja heti kaksoisvoitto: se kai kertoo kyvystä tehdä nopea ja kestävä auto ja laakista, formuloista puhumattakaan. ja tulehan sieltä niitä asioita pikkuhiljaa myös siviiliautoihinkin: joku kuitenkin kommentoi.., osaahan hondakin tehdä hyviä ruohonleikkureita.


      • henkilö-relluun
        slööppi kirjoitti:

        "Psa ja Renault osaisivat tehdä turvallisen auton kun ne muutenkin ovat täyttä paskaa" monte carlon tulokset vilkaise: uusi auto ja heti kaksoisvoitto: se kai kertoo kyvystä tehdä nopea ja kestävä auto ja laakista, formuloista puhumattakaan. ja tulehan sieltä niitä asioita pikkuhiljaa myös siviiliautoihinkin: joku kuitenkin kommentoi.., osaahan hondakin tehdä hyviä ruohonleikkureita.

        tullut Renaultin F1-autoon? Kerro toki, kai muutakin on yhteistä, kuin merkki ja nimi?
        En ole paljoa kuullut jossain hikisessä 1.4 meganessa olevan diffuusoreita tai keraamisia jarruja, enkä kyllä missään muussakaan henkilörellussa......


      • kun...
        slööppi kirjoitti:

        "Psa ja Renault osaisivat tehdä turvallisen auton kun ne muutenkin ovat täyttä paskaa" monte carlon tulokset vilkaise: uusi auto ja heti kaksoisvoitto: se kai kertoo kyvystä tehdä nopea ja kestävä auto ja laakista, formuloista puhumattakaan. ja tulehan sieltä niitä asioita pikkuhiljaa myös siviiliautoihinkin: joku kuitenkin kommentoi.., osaahan hondakin tehdä hyviä ruohonleikkureita.

        on panostukset menneet tuonne kilpapuolelle ja me saamme ajaa näillä keskeneräisillä heikoilla ranskankipoilla. ..kele!


      • ---------------------------...
        slööppi kirjoitti:

        "Psa ja Renault osaisivat tehdä turvallisen auton kun ne muutenkin ovat täyttä paskaa" monte carlon tulokset vilkaise: uusi auto ja heti kaksoisvoitto: se kai kertoo kyvystä tehdä nopea ja kestävä auto ja laakista, formuloista puhumattakaan. ja tulehan sieltä niitä asioita pikkuhiljaa myös siviiliautoihinkin: joku kuitenkin kommentoi.., osaahan hondakin tehdä hyviä ruohonleikkureita.

        Mee kauppaan jo osta nelivetonen c4 jos saat.Subaru ja Mitsu on ainoot joita saa tosta porukasta nelivetoisena.Sitä paitsi vaikka sitikka voittas euroviisut ostan Hondan tai jonkun muun japsin ennen sitä.Se on fakta että sitikkaa saa korjata siviilissäkin lähes joka ajon jälkeen ja varmasti päivän päätteeksi.Siksi se vahingossa voi voittaa ranskan jokkiskisan.Suurin ansio on loebin ajotaidoilla EI sittislullalla.Paska mikä paska ei se tonkimisesta muuksi muutu.


    • jeps!

      Toyota
      Honda
      Mazda
      Subaru
      Mitsubishi
      Nissan
      Daihatsu
      Suzuki

    • Mazda

      Mazda!!

    • Varma_tieto

      1. Hyvää autoa Japanissa ei ole koskaan tehty
      2. Prince
      3. Efini
      4. IHI
      5. Acura
      6. Autozam
      7. Scion

      Muita automerkkejä japanissa ei lienekään. Sehön tämän listauksen tarkoituskin varmaan on.

    • Viiiiiiimeinensija

      Laittaisin noi kaikki osimoilleen jaetulle viimeiselle sijalle, mutta ehkä kuitenkin tohon vielä.vähän viiimeisemmäksi.

      No tottahan se on että japanilaiset moottoripyörät on ihan ok.

      • Toyota-palstan

        oma trollipojukin pääsi kommentoimaan, omalla tutulla tyylillään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe