Määräaikaishuolto

80 tkm

Huollatin juuri 1.6 bensa Focukseni eräällä AD-huoltoketjun autohuollossa länsirannikolla 80 tkm määräaikaishuollossa, hinta 119,50 €.

Eipä ole tullut ajo Focuksella kalliiksi, ainoastaan määräaikaishuollot 20 tkm:n välein ja huollon hinnatkin edullisia!
Mitään muuta remppaa tai huoltoa ei ole tarvinnut vielä(kään) tehdä eikä hankkia Focukseen. Paljonkohan vielä jäljellä yhtä huolettomia ja halpoja kilometrejä?

Niin, tein myös yhteenvedon 2006 bensankulutuksesta ja koko vuoden KA oli 6,71 l/100km, josta kaupunkiajoa n 40% (sisältää myös ilmastoinnin käytön kulut).

30

8208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väänsit

      melkoisen jutun ! Keskikulutus 6,7 ! Mulla Focuksen Sportwagon, jonka keskikulutus nyt 11.2 ! Puolet kaupunkiajoa ja toinen puoli maantietä ! Kesällä voi mennä ajoittain keskari alle 8, mutta ei yhtään alemmas ! Aikaisempi auto Avensis meni samassa ajossa (kaupunki maantie 7-9 väliin ) En tiedän onko jotain sitten vialla, huomenna asia selviää kun auto viedään ensimmäiseen vuosihuoltoon ! Olisikohan tuolla hitaalla lämpiämisellä jotain tekemistä asian kanssa, sillä autolla saa ajaa 15 km enenkuin lämpö nousee keskiasentoon !

      • pedaali

        Jos mulla olis Focus, jonka keskikulutus olisi 11,2 niin tarkistuttaisin auton ja omat ajotapani. Jommassa kummassa täytyy olla petraamista.


      • Henkkö

        Onkohan termostaatti ihan kunnossa..


      • pieni huomautus
        pedaali kirjoitti:

        Jos mulla olis Focus, jonka keskikulutus olisi 11,2 niin tarkistuttaisin auton ja omat ajotapani. Jommassa kummassa täytyy olla petraamista.

        Olen todennäköisesti ajanaut autoa enemmän sivuluisussa kuin sinä eteenpäin ! 35 vuotta on tullut autoiltua, siitä 12 vuotta taksia ajaen yli miljoona kilometriä. Toinen miljoona on kertynyt sitten muusta ajosta. En todellakaan revittele autoani, eikä ajotapani ole muutenkaan tuhlaava. Muilla autoilla olen päässyt ihan tavallisiin kulutuslukemiin, mutta tämä Focus on ihan oma lukunsa !!!!


      • klhjhjg

        sen ilmanputsarin jälken taitaa olla selainen ilmamäärän mittausanturi. Sitä voisi tarkastella varovasti, jospa pikeentynyt siellä tulo ilmatilassa tai vaurio. Siihen ei kannata sormin pahemmin tökkiä, jollain liuottimella voisi ruiskutela


      • llkkjjhg

        laitoin trippimittarin tarkkailemaan moottorin lämpöä kokeeksi.lähtö 16 C asteesta 90 C asteeseen kesti ajaa n. 8 km taajama ajoa, silloin mittari alkaa olla keskellä ja pystyssä, se on 89 C - 1 C.


      • henskelinpaukuttelua
        pieni huomautus kirjoitti:

        Olen todennäköisesti ajanaut autoa enemmän sivuluisussa kuin sinä eteenpäin ! 35 vuotta on tullut autoiltua, siitä 12 vuotta taksia ajaen yli miljoona kilometriä. Toinen miljoona on kertynyt sitten muusta ajosta. En todellakaan revittele autoani, eikä ajotapani ole muutenkaan tuhlaava. Muilla autoilla olen päässyt ihan tavallisiin kulutuslukemiin, mutta tämä Focus on ihan oma lukunsa !!!!

        Kyllähän täällä nyt useimmilla muillakin on kokemusta tien päällä reilusti yli 1 milj km henkilöautoilla ja sen lisäksi sitten muut erilaiset ajoneuvot. Itselläni kokemusta tienpäältä mm moottoripyörät - henkilö- ja pakettiautot, kuorma-autot, asuntoautot ja pikkubussit. Lisäksi kokemusta myös pienimuotoisesta kilvanajosta rata-autolla, joten näppituntumaa autoilusta on kyllä jo kerinnyt tulemaan.

        Tältä kokemuspohjalta katsoen en tahdo oikein uskoa, etteikö kukaan täysjärkinen ja tällaisen kokemuksen omaava henkilö kuin sinäkin väität omaavasi, ymmärtäisi heti etsiä vikaa auton säädöistä noilla 11L kulutuslukemilla - mikäli voisi oman ajotyylinsä syy-yhteyden sulkea pois (ja nythän puhutaan pidemmästä kulutusseurannasta)!
        Onkohan täysprovo koko ko vastaus?

        Noh kuitenkin, itse olen laittanut ylös kaikki autoiluun liittyvät kuluni jo yli kolmenkymmenen vuoden ajan ajoneuvokohtaisesti ja itse tiedän hyvin tarkkaan mitä autoilu maksaa ja mitä eri autojeni kulutuslukemat ovat ja ovat olleet.
        Edellisessä Focuksessani oli 1.8L kone ja sen vuosikulutus lukemat olivat runsaat litran verran isommat kuin tämän nykyisen 1.6 L koneen.

        Huomaa, että nyt puhun koko vuoden keskikulutuksesta (tietokoneohjelmani antaa kyllä kulukset valituilla muillakin väleillä), kyllähän yhden tankkauksen manipulaatioilla autoon kuin autoon saadaan millaiset kulutuslukemat vain!

        Useiden muidenkin automerkkien perusteella kokemuksesta voin sanoa, että perus Focus kuuluu tähän nykyautojen pieniruokaiseen ryhmään normaaliajossa - viritetty 2L kone on toki sitten eri asia.


      • focus_99

        Mulla on vajaa 50 tuhatta takana Vm99 Focuksella (1.4 l kone).

        Joka tankkauksen yhteydessä lasken keskikulutuksen kilometrimittarin ja litramäärän mukaan ja merkkaan lukemat vihkoon.

        Pienin kulutus: 5.6 l/100 km (kesä)
        Suurin kulutus: 7.4 l/100 km (talvi)

        Keskikulutus: n. 6.5 l/100 km

        Noin 70% ajosta on kehä III:sen sisäpuolella.

        Mulla ei ole takana "miljoonia" kilometrejä mutta ajan mielestäni melko reippaasti... sen mitä nyt 1.4 litraisella on mahdollista.


      • klhhytr
        focus_99 kirjoitti:

        Mulla on vajaa 50 tuhatta takana Vm99 Focuksella (1.4 l kone).

        Joka tankkauksen yhteydessä lasken keskikulutuksen kilometrimittarin ja litramäärän mukaan ja merkkaan lukemat vihkoon.

        Pienin kulutus: 5.6 l/100 km (kesä)
        Suurin kulutus: 7.4 l/100 km (talvi)

        Keskikulutus: n. 6.5 l/100 km

        Noin 70% ajosta on kehä III:sen sisäpuolella.

        Mulla ei ole takana "miljoonia" kilometrejä mutta ajan mielestäni melko reippaasti... sen mitä nyt 1.4 litraisella on mahdollista.

        minulla v-99 Focus ja 1.8 l kone, lukemat noin 0.6-0.8 l enemmän sadalla kilometrillä. itse en silti myöskään pidä kulutus isona, kulkee kuitenkin aika kevyesti kuomitettunakin.


      • sdafdsafdsafdsa

        Farkkufookus 1.6 ja kulutus yleensä kuukausikaupalla 6.6 ajotietokoneen mukaan.Lähinnä maantietä tulee ajateltua.


      • sdfdsfdasfasd
        sdafdsafdsafdsa kirjoitti:

        Farkkufookus 1.6 ja kulutus yleensä kuukausikaupalla 6.6 ajotietokoneen mukaan.Lähinnä maantietä tulee ajateltua.

        Niin lisäys jotta bensakoneesta siis kyse ja keskikulutuksesta. jos nollaan tietokoneen niin näen että joitain etappeja ja päiviä voi mennä 6.5 ja allekin, jos kovemmin kaasuttelee niin sinne vähän 7 päälle. Mutta noin vuoden keskiarvo liikkuu 6.7 paikkeilla ja näkeehän sen kun ei nollaan konetta pitkään aikaan, siinä se pysyy.


    • kkjtoo

      v-99 Focus ja 1.8 Ambient malli, minulla kesällä pääsee joskus pitkissä ajoissa tuohon 6.5 l/100 km. Tavallista taajama yms. yhdistettyä olisiko jotain 8l/100km paikeilla, minulla ei edes ilmastointia.Ei Focus ole mitään janoisimpia, paljon vaikuttaa tietysti ajotapa.Koneen käyntilämpö n.90 C.

      • jvr

        täytynee olla melkoisen tyytyväinen kun lukee näitä kulutuskeskiarvoja.
        minulla on käytössä camry 2,4l & automaattivaihteinen. mittarissa 32tkm ja keskikulutus parhaimmillaan 5,7l/100km. jos hieman polkaisee noilla paremmilla teillä niin pomppaa kyllä 8~9/100, mutta tasakaasulla tuollaista 85km vauhtia kun ajelee niin pysyy siinä 5,7~6,4L/100km. sinällään kaasunkäyttöön vaikuttaa sekin, että keskikulutus näkyy ajaessa ja pomppaa kyllä kattoon mikäli painaa overdrivekytkimen pohjaan. maltti on viimekäden valtti ja tuntuu kukkarossa kyllä siellä loppukädessä.


    • Pertti-Pee

      Moi, jos ovat huoltokulut pienet ts. normaalit luokassaan, focuksen käyttökuluja nostaa huomattavasti kovat pääomakulut ts. arvon aleneminen. Huomaat sen viimeistään silloin, kun mene vaihtamaan focusta, autoa katsotaan kuin vierasta sikaa ja hyvitys sen mukainen. Tämä ei ole provo, vaan valitettava totuus.

      • kjiyyt

        En ole kyllä ihan samaa mieltä. Totta, ettei käytetystä juuri mitään hyvitetä. Vaan jos kerrotte minulle auton, josta vaihdossa oikeasti saa jotain muuta kuin selityksiä ja kikkailematta , miksi ei voi hyvittää mitään, lähden heti huomenna kauppaan ja otan sen merkin , on sitten vaikka missä mailmankolkassa tehty ja mallinen tahansa.


      • ihan samaa
        kjiyyt kirjoitti:

        En ole kyllä ihan samaa mieltä. Totta, ettei käytetystä juuri mitään hyvitetä. Vaan jos kerrotte minulle auton, josta vaihdossa oikeasti saa jotain muuta kuin selityksiä ja kikkailematta , miksi ei voi hyvittää mitään, lähden heti huomenna kauppaan ja otan sen merkin , on sitten vaikka missä mailmankolkassa tehty ja mallinen tahansa.

        mieltä, ei mitän hyvitetä ! Tarjosin 01 mallista Avensista 1,6 vvt mallia vaihdossa täällä pääkaupunkiseudulla max oli 10 the. Pyynnit on kuitenkin jotain ihan muuta !


      • :-)))))))))))))))))))))))))...

        Vaihdoin just vajaa satatonnii ajetun -02 Focuksen...ja sain melkein saman kuin vuosi sitten maksoin Stocmannilla :-))


      • varmasti
        :-)))))))))))))))))))))))))... kirjoitti:

        Vaihdoin just vajaa satatonnii ajetun -02 Focuksen...ja sain melkein saman kuin vuosi sitten maksoin Stocmannilla :-))

        Ostit 4:llä ja myit 3:lla ?


    • Auton ostaja

      Miten nuo määräaikaishuollot menevät Focus II;ssa onko kuinka pitkät välit? Diesel ja bensa? Harkitsen Focuksen ostoa ja tämä on yksi huomioonotettava seikka. Mitä suosittavat hihnan vaihtoväliksi?

      • ...ja huoltovälit

      • Focuksen

        huoltoväli 20.000 km ja just käytin ekassa huollossa. Hinta pari sataa euroa. Seuraava huolto kuulemma samaa luokkaa. Hihnan vaihtoväliksi kertoivat 160.000 km vaikka mielestäni se on 240.000. Tiedä kumpi oikein kun ei ole ajankohtainen.


      • ensimmäinen
        Focuksen kirjoitti:

        huoltoväli 20.000 km ja just käytin ekassa huollossa. Hinta pari sataa euroa. Seuraava huolto kuulemma samaa luokkaa. Hihnan vaihtoväliksi kertoivat 160.000 km vaikka mielestäni se on 240.000. Tiedä kumpi oikein kun ei ole ajankohtainen.

        vuosihuolto takana, autolla ajettu n 12 000 km. Hinta muutama euro yli 100 ? Takaluukun kolina piti poistaa, ei onnistunut-paukkuu samaan malliin ! Lämmön nousun hitauteen ei kuulemma ole lääkettä, on heidän mukaansa tyyppivika, samaa tautia kaikissa uusissa autoissa ?!


      • kyse
        ensimmäinen kirjoitti:

        vuosihuolto takana, autolla ajettu n 12 000 km. Hinta muutama euro yli 100 ? Takaluukun kolina piti poistaa, ei onnistunut-paukkuu samaan malliin ! Lämmön nousun hitauteen ei kuulemma ole lääkettä, on heidän mukaansa tyyppivika, samaa tautia kaikissa uusissa autoissa ?!

        bensa fokuksesta. Dieseli on ainaskin tosi nopee lämpenemään? Miksi huolto jo 12.000 km:ssä. Eikös huoltoväli ole pitempi vai tulikos vuosi täyteen?


      • esimmäinen
        kyse kirjoitti:

        bensa fokuksesta. Dieseli on ainaskin tosi nopee lämpenemään? Miksi huolto jo 12.000 km:ssä. Eikös huoltoväli ole pitempi vai tulikos vuosi täyteen?

        bensamalli 1,6 116 heppaisella koneella ! Vuosi tuli täyteen, kilsoja vain 12 000 km. Ihmettelen ettei huollossa pystytä poistamaan kolinaa ! Ei kuulemma voi laittaa lukkoa kireämmälle-ei saa sitten auki millään, sanoi huoltomies huikkanen ! Pitäs kai nyt kuitenkin kolina saada pois, vaikkei kireällä olekaan ! melkosia tumpulita nykyajan huoltomiehet ?!


      • llkitrj
        esimmäinen kirjoitti:

        bensamalli 1,6 116 heppaisella koneella ! Vuosi tuli täyteen, kilsoja vain 12 000 km. Ihmettelen ettei huollossa pystytä poistamaan kolinaa ! Ei kuulemma voi laittaa lukkoa kireämmälle-ei saa sitten auki millään, sanoi huoltomies huikkanen ! Pitäs kai nyt kuitenkin kolina saada pois, vaikkei kireällä olekaan ! melkosia tumpulita nykyajan huoltomiehet ?!

        missä kohtaa se kolistaa yhteen ? Sellainen solukumi, jossa liimapinta toisella puolella pehmentää kummasti.Sitä liimaisin sopivasti ongelmakohtaan , jos itsellä kolisisi takaluukku.


      • kyse
        esimmäinen kirjoitti:

        bensamalli 1,6 116 heppaisella koneella ! Vuosi tuli täyteen, kilsoja vain 12 000 km. Ihmettelen ettei huollossa pystytä poistamaan kolinaa ! Ei kuulemma voi laittaa lukkoa kireämmälle-ei saa sitten auki millään, sanoi huoltomies huikkanen ! Pitäs kai nyt kuitenkin kolina saada pois, vaikkei kireällä olekaan ! melkosia tumpulita nykyajan huoltomiehet ?!

        myös farkku, mutta ei siinä kyllä luukku kolise yhtään. Ainut ongelma oli, että vesi meni "kahvaan" ja ei saanut luukkua auki, mutta huollossa se korjattiin. Tuntui olevan ongelma huollossa tiedossa (tyyppivikako?). Auto on todella nopea lämpenemään johtuen lisälämppäristä, joka vakiona dieseleissä.


      • Focuksen omistaja
        ensimmäinen kirjoitti:

        vuosihuolto takana, autolla ajettu n 12 000 km. Hinta muutama euro yli 100 ? Takaluukun kolina piti poistaa, ei onnistunut-paukkuu samaan malliin ! Lämmön nousun hitauteen ei kuulemma ole lääkettä, on heidän mukaansa tyyppivika, samaa tautia kaikissa uusissa autoissa ?!

        Minulla myös vuoden -06 Fucus 1.6(115) ghia ja lämpenee tosi hitaasti. Tieto viasta on maahantuojalla vaan se ei ainakaan vielä ole alkanut asialle tekemään mitään. Vika olisi kuulemma helppo korjata vaan kun tuo suunnittelutyö kuuluu valmistajalle eikä korjaamoille jonka ymmärrän täysin. Nyt jos vikaa autoissanne ilmenee niin muistakaa mainita siitä ainakin huollon yhteydessä ja laittakaa vaikka palautetta sähköpostilla maahantuojalle jotta asia nytkähtäisi eteenpäin ja Fordi alkaisi korjaamaan ongelman pois !!!


      • :-)))))))))))))))))))))))))...
        ...ja huoltovälit kirjoitti:

        Tässä hinnatHyvinkäällä ...ja huoltovälit...

        http://www.autokivitila.fi/?sivu=hinnasto

        Klikkaat sivulta kohdan "Focus"

        Eipä mulla maksanut 80000:nen huolto Vemixissä pitäjänmäellä viime syksynä kuin vähä yli satkun.


      • huomioi harkinnassa

        Jos nuo ovat mielestäsi oleellisia kustannuksia, niin...

        Noilla pääset alkuun...

        kustannuksissa


    • Anonyymi

      uijkm,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,m,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe