kokeilimme kerran kissalle pelletti hiekkaa

minä....:)

kokeilimme kisulle pelletti hiekkaa noin 5kuukautta sitten hän oli tuollon noin 5kuukautta laitoi pelletin astiaa ja menin sitten tietokoneele ja sitten noin puolen tunnin päästä olin menossa käymään vessassa niin hoksasin että kisu oli kakannut keittiöön eteiseen vessan eteen makuhuoneisiin...ei auttanut lähteä saman tie kaupaa ostaa kissan hiekkaa...ku kisu sitten hoksas että siellä on sitä tuttua hiekkaa meni sinne heti.. kissa on kohta 10 kuukautta ja vaikka kissan hiekka onkin kallista niin ostan sitä mielummin ku luutuan päivittäin lattioita..onko muilla ollut tälläisiä kokomuksia ku ootte kokeilleet jotain ihan toista hiekkalaatua kissalle yhtäkkiä niin ja meidän kissa on siis aivan hirveän siisti..kerrankin se oli menossa hiekalle haisteli sitä vähän sitten tuli minun luo ku olin keittiössä katsoi minua eka ja sitten kakkas minun jalkojen juureen..olen piettänyt nykyään kissan hiekan siistimmässä kunnossa vaikka kyllä se oli aiemmin mutta ei ilmeisti kissasta tarpeeksi siisti nykyään katon sen päivittäin ja otan enimmät kakat pois..ei oo sen jälkeen käynyt kakalle minun jalkojen juureen:)

5

798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myrkkysieni

Tai siis mun kissa käyttää puu pellettejä.. Niistä se tykkää, mutta hyväksyy se muunkin hiekan. Heti jos huomaan että kissa on kakannut niin otan kakat pois laatikosta. En itsekkään kävisi kakalla vessan pöntöllä jossa olisi jo paskat valmiiksi pöntössä.

• jen_mumin

Ihan ensikis: kissan hiekkalaatikko kuuluukin tyhjentää päivittäin! Kuten edellinen kirjoitti, niin et sinäkään haluais käydä pa#kalla valmiiks pa#kottuun vessaan?;) Ja hiekat kuuluu vaihtaa kokonaan ja vessa pestä noin kerran kuussa.

Jotkut kissat ovat todella nirsoja hiekan suhteen. Tai ei se vältämättä nirsoutta ole, vaan jos hiekka tuntuu "vieraalta"/"väärältä", se ei kelpaa. Ihan normaalia.
      Kirjoitit kuitenkin että pelletit olisivat halvempia. Voisithan kokeilla sekoittaa hiekkaa ja pellettejä, ja pikkuhiljaa laittaa enemmän ja enemmä pellettejä hiekan suhteen, kunnes lopuksi on pelkkää pellettiä. Ehkä kissaasi saisi huijattua? Näin ainakin toimi meillä;)

• ihmetytä,

että kissa tekee tarpeensa minne sattuu jos laatikko "katotaan päivittäin ja otetaan enimmät pois". Mitkä enimmät? Kyllä kissan hiekkalaatikko täytyy tarkastaa monta kertaa päivässä ja AINA kun siellä havaitsee tuotoksia poistettava ne KAIKKI. Laatikko on pestävä säännöllisesti ja samassa yhteydessä on syytä vaihtaa kokonaan puhtaat hiekat/pelletit. Jotkut kissat suostuvat käyttämään vain yhtä tiettyä kuiviketta, toisille se ei ole niin tarkkaa. Mutta kaikille pitää olla puhdasta.

• alkuperäinen kirjoittaja
        ihmetytä, kirjoitti:

että kissa tekee tarpeensa minne sattuu jos laatikko "katotaan päivittäin ja otetaan enimmät pois". Mitkä enimmät? Kyllä kissan hiekkalaatikko täytyy tarkastaa monta kertaa päivässä ja AINA kun siellä havaitsee tuotoksia poistettava ne KAIKKI. Laatikko on pestävä säännöllisesti ja samassa yhteydessä on syytä vaihtaa kokonaan puhtaat hiekat/pelletit. Jotkut kissat suostuvat käyttämään vain yhtä tiettyä kuiviketta, toisille se ei ole niin tarkkaa. Mutta kaikille pitää olla puhdasta.

siis monta kertaa päivässä ruukaatte kissan hiekalaatikosta ottaa enimmät kokat pois...mulla on ollut ennenki kissoja ja hyvin ovat pärjäilleet kun kerrran päivässä ottaa enimmät kakat pois ja jos hiekka on oikein vähissä niin laitan puhasta hiekkaa sitten päälle kun olen enimmät kakat ottanut pois sieltä...ja kerran viikossa vaihan puhtaan hiekan kissalle...

• pellettejä
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

siis monta kertaa päivässä ruukaatte kissan hiekalaatikosta ottaa enimmät kokat pois...mulla on ollut ennenki kissoja ja hyvin ovat pärjäilleet kun kerrran päivässä ottaa enimmät kakat pois ja jos hiekka on oikein vähissä niin laitan puhasta hiekkaa sitten päälle kun olen enimmät kakat ottanut pois sieltä...ja kerran viikossa vaihan puhtaan hiekan kissalle...

ja laatikoita on kolme ja kissoja viisi. Aina kun joku käy kakalla, otan ne heti pois kun huomaan. Eli kakkoja tulee putsattua noin 10 kertaa päivässä. Aamulla kaikki käyvät peräkkäin kakalla ja iltapäivällä/illalla vähän kuka mihinkin aikaan. Pissat eli purut sihtaan muutaman päivän välein pois ja kokonaan vaihdan noin kerran viikossa ja samalla pesen astiat.

Kissallasi on aika ihme suoletoiminta, jos puolessa tunnissa kerkesi kakata noin moneen paikaan :D

Ja kannattaa ehkä kokeillaa sekoittaa vähitellen niitä pellettejä sinne hiekan sekaan. Meillä vaihdettiin kerta heitolla, eikä kukaan kyllä protestoinut asiaa mitenkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      123
      1730
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1442
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      874
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      751
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      681
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      668
    Aihe