Onko muilla löydetty papa kokeessa syövän esiastetta, tulos 3-4.
Ja mitähän sen jälkeen??
Itse olen odottanut 4kk että pääsisin jatkotutkimuksiin sairaalaan, jossa otetaan lisää näytteitä ym.
Nyt koko juttu masentaa ja rasittaa ja luo epätietoa, joku puhui jo kohdunpoistostakin ym.
Olisiko kellään teitoa, kokemuksia vastaavasta?
kohdunkaulan esiaste
3
729
Vastaukset
- sama tilanne
...sanon ensinnäkin rauhoitu. Esiasteesta saattaa kehittyä syöpä siis ei vielä tarkoita syöpää. Joudut kolposkopiaan, jossa otetaan koepala löydöksestä ja sen tutkimisen jälkeen laitetaan jatkot. Iselläni oli luokka 3 vahva SIL, eli syövän esiaste vaikea dysplasia. Solumuutokset hoidettiin kahteen kertaan sähkösilmukalla ja seuranta 5-vuotta sairaalassa, jonka jälkeen sain täysin terveen paperit. Pirulainen oli aiheutunut kondyloomasta, joka taas papilloomaviruksesta. Vuosi sitten kävin HPV-testissä ja sekin oli negatiivinen eli ajattele positiivisesti että hyvä kun löytyi. Korostan tätä nykyään kaikille papan tärkeellisyyttä ja varsinkin meillä joilla on jotakin joskus löydetty, on muuten aika halpa henkivakuutus!
- lmo60
Hei, kävin tuon saman läpi pari vuotta sitten, minulla papa oli 3. Odotin ensimmäiseen tutkimukseen pääsyä kolmekuukautta, silloin otettiin uusi papakoe ja sen tuloksen perusteella pääsin kuukaudessa jatkohoitoon, jolloin kohdunkaulasta
sähkösilmukalla poistettiin "paha" alue. Hoitotoimenpide oli kivuton ja helppo - ainakin minulle. Ja jälleen odotettiin muutama kuukausi ja uudelleen papakokeeseen ja taas odotusta koepalasta. Minulla saatiin solumuutosalue kerralla hoidetuksi ja nyt käyn kerran vuodessa sairaalassa kontrollissa (siis papakokeessa). Itse olin aivan hysteerinen, itkeskelin ja työnteostakaan ei meinannut tulla mitään ja aivan suotta. Ota ihan rauhallisesti
kaikki menee varmasti ihan hyvin. - kohta kohduton
olen 25v..vuosi sitten papa oli 3..jaatkotutkimuksiin,kolposkopiaan,koepaloja sähkösilmukalla 3 kertaa..solumuutokset vaan jatkuivat..vaikka papa vaan 3,niin mulla oli silti jo syöpä, ei enää esiaste ja 3 yön päästä mulla on kohdunpoistoleikkaus.
mulla näin huono tuuri.
oiskohan täällä mun ikäisiä kohtalotovereita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403691Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333264- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351758
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241549
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478