haluttomuudesta

h.hl

Heips! Mites teillä muilla vajaatoimintaisilla tuo seksipuoli toimii, vai toimiiko? :) Itsellä ollut jo reilut puolivuotta, vai joko kohta vuoden verran ihan totaalista haluttomuutta tuolla sänkyrintamalla :(
Syön diane nova-merkkisiä e-pillereitä ja kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin viime kesänä, ja edelleen syön todella pientä thyroxin annostusta 25mikrogrammaa/pvä. Puolivuotiskontrolli kohta edessä.
Jostain olen kuullut että e-pillerit ja thyroxin on huono yhdistelmä, vie halut mennessään. Ilmeisesti sitten niin minulle käynyt, onko mistään apua? Vai joutuuko tässä jättämään e-pillerit pois ja siirtymään johonkin muuhun vähemmän haitalliseen ehkäisyyn? Miten teillä muilla? Näin totaalinen haluttomuus, itseasiassa vastenmielisyys koko seksiin alkaa nakertamaan jo parisuhdettakin...

5

875

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Mitä tarkoitat tuolla että syöt VIELÄ 25 mikron tabua? Onko joskus ollut sitten suurempi annos? Vajaatoimintahan ei parane, ellei ole joku hetkellinen tulehdushäiriö ollut (harvinaista).

Arvosi voivat olla edelleen huonot. Jos vajaatoiminta on todettu ihan yleislääkärin toimesta, arvosi olleet varmasti melko huonot. 25 mikron tabu parantaa niitä vain vähän. Harvemmalla siis toimii noin pieni annos.

E-pillerit lamaavat kilpirauhasta. Niitä käytettäessä monella annosta nostetaan... ja nehän muutenkin vievät seksihalut, ihan ilman vajaatoimintaakin.

• h.hl

juu, edelleen syön sitä 25mikrogramman annostusta, eikä se koskaan ole sen isompi ollutkaan.
        Kävin siis viime toukokuussa ekoissa verikokeissa, hakeuiduin terveyskeskukseen väsymyksen takia.
        T4V oli tuolloin 11,4 ja TSH 4,2. Näillä tuloksilla sain koelääkityksen 3kk, annostus tämä 25mikrogrammaa.Koelääkityksen aikana arvot olivat kuulemma tulleet paremmiksi, uudet tulokset olivat
        T¤V 12,3 ja TSH 1,8, kuulemma hyvät, eikä näin ollen tarvitse lääkitystä nostaa, vaan jatkettiin tällä lääkityksellä.
        Mulle nämä arvot eivät kerro mitään, ovat kuulemma nyt viitearvoissa, eli kaikki ok??
        Väsymys ehkä hivenen helpotti, mutta nyt tämä haluttomuus kiusaa..
        Onko arvoni edelleen sitten jotenkin päin mäntyjä?

• ...
        h.hl kirjoitti:

juu, edelleen syön sitä 25mikrogramman annostusta, eikä se koskaan ole sen isompi ollutkaan.
        Kävin siis viime toukokuussa ekoissa verikokeissa, hakeuiduin terveyskeskukseen väsymyksen takia.
        T4V oli tuolloin 11,4 ja TSH 4,2. Näillä tuloksilla sain koelääkityksen 3kk, annostus tämä 25mikrogrammaa.Koelääkityksen aikana arvot olivat kuulemma tulleet paremmiksi, uudet tulokset olivat
        T¤V 12,3 ja TSH 1,8, kuulemma hyvät, eikä näin ollen tarvitse lääkitystä nostaa, vaan jatkettiin tällä lääkityksellä.
        Mulle nämä arvot eivät kerro mitään, ovat kuulemma nyt viitearvoissa, eli kaikki ok??
        Väsymys ehkä hivenen helpotti, mutta nyt tämä haluttomuus kiusaa..
        Onko arvoni edelleen sitten jotenkin päin mäntyjä?

... vaikka TSH:si onkin kivasti laskenut, T4V:si ei oo juuri parantunut ja on kyllä aikas matala - yleensä se saa olla viiterajan yläpuoliskossa ja kilpirauhashormonithan ne ihmistä pyörittää eikä TSH... ;). Lääkityksessäsi on kyllä säätövaraa ylöspäin.

Mulla oli kans Diane Novan kans jopa vastenmielisyyttä (aloin niitä syödä vajisoireisiin, kun se tyroksiinihan on niin tiukassa...) Vaikka vaihdoin "miedompiin", auttoi lähinnä siihen vastenmielisyyteen (vars. himoja ei aiemminkaan ollut) - sitten vasta kun heitin pillerit kokonaan pois ja kilpparihommat kunnossa, on alkanut jopa meikäläisellä "virittää" ;).

• miten muilla?

Oon jo vaihdevuodet ohittanut ja käytän mietoa estrogeenilaastaria. Seksi ei ole kiinostanut vuosiin. Viime vuonna huomasin, että en saa orgasmia edes itse hieromalla. Olen saanut joskus ennen sen helpostikin omilla avuin, en mieheni. Kilpparivajista eivät lääkärit ole minulla myöntäneet, ennen kuin nyt olen käyttänyt 25-50 mikrogrammaa 1,5 kk. Kauhistuin tuota muutosta, että hieronta ei auta! Onko muilla yhtä vaikeaa saada? Ihan kuin olisi joka paikka turvoksissa - ei kai sinnekään tunnu mikään, jos on nestettä.

Kilppariarvot eivät ole kovinkaan pielessä - tai ovat ns. normaalit. Onko tuo muutos vajiksesta johtuva? Pudotin välillä jo 50:een päässyn lääkityksen, kun tuli kaikenmoisia oireita, mutta nyt olen sitä mieltä, että oireet olivat jostakin viruksesta (?). Olen nostanut nyt 37:ään mikrogrammaan. Olenkohan vielä vajis? onko vielä toivoa nauttia seksistä?

• ...&&&&

... "tyystin tunnottomuutta" tuli, menin "oikeasti" vajaalle (kilpirauhashäikkää varmasti kyllä sitä ennen tosi pitkään). Tunto palasi hyvin pian lääkityksen aloituksen jälkeen :) ja arvot ja olokin koheni nopeasti.

Ehkä sulla ei ole lääkitys vielä kohdallaan...? Arvot pitää säätää Sulle sopiviksi - TSH alle 2 ja T4V saa useimmiten olla viiterajan yläpuoliskossa. Älä vielä heitä toivoa :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe