Vartijan palkat

Miten tuolla elää?

Olisin päässyt opiskelemaan vartijaksi, mutta luojan kiitos en lähtenyt. Nuo vartijan palkat on todella surkeat, koska tavallinen duunari tienaa keskimäärin 2000€ päivävuorossa ja vartija tienaa vuorotyössä 1500€. Vaikka kuinka on varma virka, niin silti työ on yksitoikkoista istumista jossa ei paljoa polla kuormitu järjllisellä työnteolla! Alkuun kun ei vielä kuulema lisistä pääse nauttimaan, joten tienestit on verojen jälkeen 1100-1300€ korkeintaan, ja sehän on ansiosidonnaisen päivärahan kokoinen summa, jos vaikkapa hitsari jää työttömäksi. Mikä siis vetää alalle?

21

2270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkea ratkaise

jos on kutsumus päällä.

• 21-vuotta alalla

Viime vuoden tienesti etelän vankilasta 45.553e.
      En tehnyt mitään ,enkä tee tänäkään vuonna.

• 10 vuotta alalla

Itsellä oli vähän vaille 45K, etelä-Suomalaisessa vankilassa. Jutun aloittajaa on varmaan jussitettu jossain maaseutuvankilassa...Hyvä niin, pysyy paskat pois rattaista.

• Vartija vankilasta

Kyllä tuo 1100-1300€ on ihan realistinen vartijan tienesti päivävuorosta. Tuosta kun vielä vähentelee kulkemisesta aheutuneet kulut, niin sillä rahalla mikä käteen jää ei paljoa juhlita. Kyllä täällä etelässäkin tuollainen 1600€ lisineen on vakituisen alalla kymmeniä vuosia olleen vartijan maksimipalkka. Sen kun kertoo kahdellatoista, niin mitä se tekee vuodessa? Siinä nämä palkoillaan kehuskelijat puhuvat totta, etteivät he ole mitään tehneet töissä palkkansa eteen muuta kuin istuneet. Mutta onhan töissä pakko ollut ainaki olla, eli vapaa-aikaa ja elämää on mennyt hukkaan.
        Toivottavasti tiedätte mitä sana elämä tarkoittaa?
        Ei tämä istuminen niin kaksista työtä ole, että viitsii yhtään ylimääräistä vuoroa lusia.

• yks vaan
        Vartija vankilasta kirjoitti:

Kyllä tuo 1100-1300€ on ihan realistinen vartijan tienesti päivävuorosta. Tuosta kun vielä vähentelee kulkemisesta aheutuneet kulut, niin sillä rahalla mikä käteen jää ei paljoa juhlita. Kyllä täällä etelässäkin tuollainen 1600€ lisineen on vakituisen alalla kymmeniä vuosia olleen vartijan maksimipalkka. Sen kun kertoo kahdellatoista, niin mitä se tekee vuodessa? Siinä nämä palkoillaan kehuskelijat puhuvat totta, etteivät he ole mitään tehneet töissä palkkansa eteen muuta kuin istuneet. Mutta onhan töissä pakko ollut ainaki olla, eli vapaa-aikaa ja elämää on mennyt hukkaan.
        Toivottavasti tiedätte mitä sana elämä tarkoittaa?
        Ei tämä istuminen niin kaksista työtä ole, että viitsii yhtään ylimääräistä vuoroa lusia.

" Toivottavasti tiedätte mitä sana elämä tarkoittaa? "

Joo, kyllä mä tiedän ainakin mitä se tarkoittaa!! :)

2 x 15 vrk:n kaukoidän matkaa vuodessa, helvetin pitkät vapaat, mahdollisuus olla perheen ja harrastusten parissa monta ylimääräistä tuntia viikossa ja edellisenkin palkkakuitin käteen jäävä summa 2300€.. Että sellaista!
        Hajotkaa pakkaseen! Nytkin lomamatka varattu jo keväälle.

• Köyhänä saa pamppu kuolla
        yks vaan kirjoitti:

" Toivottavasti tiedätte mitä sana elämä tarkoittaa? "

Joo, kyllä mä tiedän ainakin mitä se tarkoittaa!! :)

2 x 15 vrk:n kaukoidän matkaa vuodessa, helvetin pitkät vapaat, mahdollisuus olla perheen ja harrastusten parissa monta ylimääräistä tuntia viikossa ja edellisenkin palkkakuitin käteen jäävä summa 2300€.. Että sellaista!
        Hajotkaa pakkaseen! Nytkin lomamatka varattu jo keväälle.

älä kehtaa puhua paskaa!

• yks vaan
        Köyhänä saa pamppu kuolla kirjoitti:

älä kehtaa puhua paskaa!

sinä olet malliesimerkki näistä katkerista urpoista, jotka jaksavat itkeä päivästä toiseen täällä katkeruuttaan. Ja nyt kun aletaan puhua faktaa, niin johan katkeruus taas nousee pintaan. Älä lue tätä palstaa, jos et totuutta kestä. :) Sori ny vaan.

• JYLP
        yks vaan kirjoitti:

sinä olet malliesimerkki näistä katkerista urpoista, jotka jaksavat itkeä päivästä toiseen täällä katkeruuttaan. Ja nyt kun aletaan puhua faktaa, niin johan katkeruus taas nousee pintaan. Älä lue tätä palstaa, jos et totuutta kestä. :) Sori ny vaan.

Paljonko piti tehdä ylitöitä ja nuolla pomojen perseitä tuohon palkkaan?

Paskapuhetta!

• yksi vaan

Ei se raha kaikkea merkkaa. Ja sitä paitsi, nuo esittämäsi luvut eivät nyt kuitenkaan pidä aivan paikkaansa.

• rahaa

pienemmätkin summat otetaan vastaan!!!!

• ....

• Paskasti palkattu istuja

• tonni..
        Paskasti palkattu istuja kirjoitti:

ettei YV tienaa 1800€ enempää edes kaikilla lisillä.

lisää,niin se on tavallisen vartijan keskimääräinen kuukausipalkka.Siitä verot pois.
        Pikkuista vaille 3tonnia,se on siinä.
        Ei ole mikään erikoisen hyvä,mutta istumisesta ja lepäämisestä ihan ok korvaus.
        Sitten vapaapäivinä vähän viraabeliä,niin kyllä sillä toimeen tulee.

• ......
        tonni.. kirjoitti:

lisää,niin se on tavallisen vartijan keskimääräinen kuukausipalkka.Siitä verot pois.

Sori vaan, mutta markka-aika päättyi jo ajat sitten :-D

• mitään
        ...... kirjoitti:

Sori vaan, mutta markka-aika päättyi jo ajat sitten :-D

ihan euroista tossa kirjoitin.

• Työn sankari pohjoisesta
        tonni.. kirjoitti:

Ei meillä mitään vapaita tunneta. Olen itse vaihtanut kirjani vankilaan ja kääntänyt Jallun ja perintätoimiston laskut tulemaan minulle suoraan työpaikalle. Jos meinaa olla suosiossa ja saada jatkaa ma-suhdetta, on uhrattava elämä työlle!!

• Istumisen sankari pohjoisesta
        Työn sankari pohjoisesta kirjoitti:

Ei meillä mitään vapaita tunneta. Olen itse vaihtanut kirjani vankilaan ja kääntänyt Jallun ja perintätoimiston laskut tulemaan minulle suoraan työpaikalle. Jos meinaa olla suosiossa ja saada jatkaa ma-suhdetta, on uhrattava elämä työlle!!

Tuossa sopivampi nimimerkki!

Terveisin: "Työn sankari pohjoisesta"

• 123456
        mitään kirjoitti:

ihan euroista tossa kirjoitin.

Taidat olla vankilan Iso-Johtaja?

• olen
        123456 kirjoitti:

Taidat olla vankilan Iso-Johtaja?

ihan tavallinen vartija.Takana reilu 15v.vankilaa ja keskimääränen kuukaisipalkka n.2800 euroa/kk.
        Mitä oikein ihmettelet?

• verottaja

kyllä pamput tienaavat pitää vain osata hoitaa asiat oikein.

• Vartiopälikö ulkomailta

Mä tehda lisä raha olemala muli vangeile. Mina ola joku paivä pälikö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      61
      4729
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      97
      4431
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      76
      3908
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3817
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      119
      2855
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2628
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2532
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2509
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2499
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2374
    Aihe