Neuvoa ja tietoa

kaivataan.

Onko kellään tietoa sellaisesta välineestä, jolla saa pienen lapsen laskettelusuksien päät kiinni, jotta sukset pysyisivät auraamisasennossa ja siten helpottaisi laskettelun opettelemista. Mistä niitä mahtaisi voida ostaa?
Jos on muutakin tietoa, että mistä saa apuvälineitä lasten kanssa lasketteluun tai on muita vinkkejä asiaan, kuinka olette lapsianne opettaneen, niin kiitollisena otan vinkkejä vastaan.

10

6006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :DD

      ..jeesusteippi. saatavilla hyvinvarustetuista rautakaupoista kautta maan.

    • kahden lapsen opettanut

      kysele suksen kärkiin tarvittavaa muovi osaa hyvästä suksi kaupasta tai suksi vuokraamoista.... tai näppäränä henkilönä fiksaa kahdesta kärjen irto-osasta sellainen.
      Rinteeseen lapsi ilman omia sauvoja. Alkuun on helppo kuljettaa omien suksien välissä ja omat sauvat poikittain eteen.Ja kun se sujuu, lasten valjaat muksulle ja siihen sopiva hihna. Ja jos vähän isommasta lapsesta kysymys ammatti opettajat ovat rinteessä, niiden oppeja lapset kuuntelee paljon herkemmin,kuin omia vanhempia. Ei muuta kun mukavaa yhteistä harrastusta.

      • asiallisesta vastauksesta.

        Kyselen vielä kaupoista noita aurausrautoja (kuulemma sen nimisiä). Ainahan sitä voi todellakin vaikka teipata sukset yhteen, mutta jotenkin ei kiinnosta ottaa rinteeseen teippiä ja saksia mukaan, jos tarvitsee vaikka välillä kokeilla ilmankin :).
        Mutta lähinnä mielenkiinnosta kyselin noista apuvälineistä. Tuskin kuitenkaan niiden puute haittaa meidän yhteistä harrastusta, eiköhän sitä tarvittaessa ilmankin pärjää.
        Luulen, että kunhan oppii itse pitämään tasapainon suksilla, niin sen jälkeen saa mennä lasketteluopettajan opetettavaksi. Silloin varmaan todellakin kuuntelee paljon paremmin ja oppisi heti oikean perustekniikan.


      • SkimbaWerneri
        asiallisesta vastauksesta. kirjoitti:

        Kyselen vielä kaupoista noita aurausrautoja (kuulemma sen nimisiä). Ainahan sitä voi todellakin vaikka teipata sukset yhteen, mutta jotenkin ei kiinnosta ottaa rinteeseen teippiä ja saksia mukaan, jos tarvitsee vaikka välillä kokeilla ilmankin :).
        Mutta lähinnä mielenkiinnosta kyselin noista apuvälineistä. Tuskin kuitenkaan niiden puute haittaa meidän yhteistä harrastusta, eiköhän sitä tarvittaessa ilmankin pärjää.
        Luulen, että kunhan oppii itse pitämään tasapainon suksilla, niin sen jälkeen saa mennä lasketteluopettajan opetettavaksi. Silloin varmaan todellakin kuuntelee paljon paremmin ja oppisi heti oikean perustekniikan.

        Hei, aurauskärkiä on hippasen vaikea löytää, ja osin sovittaakin nykysuksiin (leveäkärkisemmät), mutta ainakin Hyvinkäällä Sveitsissä vuokrasivat niitä vielä pari vuotta sitten.
        Paras ja perheen hermoja säästävä ratkaisu on ilmoittaa lapsi Werneri-hiihtokouluun, joita järjestetään lähes joka hiihtokeskuksessa ja joissa lapsi oppii pienryhmässä toistojen kautta ammattiopettajien kanssa laskettelun taidot.


    • Rose-74

      Mua vanhana laskettelijana hiukan pelottaakin jopa meidän esikoisen lasketteluinto. Kovasti on tämä herra (3v3kk) jo "kuivatestannut" uusia välineitään lapin reissua silmällä pitäen. Lähtökohtahan on tosiaan pienillä, että omia sauvoja ei ole, joten niitä ei oltu meillekään myyty. Oma opetuskokemukseni rajoittuu siihen, kun 12-vuotiaana opetin 5-vuotiasta pikkuveljeäni, joten hiukan saattaa olla taidot ruosteessa ;-).

      Ollaan lähdössä pariksi viikoksi Rukalle ja siellä lupasivat ottaa pojan yksityistunnille. Werneri-opetukseen ei alle 4-vuotiailla ole asiaa, mikä on kyllä täysin ymmärrettävää.

      Muutama kaverini on opettanut lapsensa 3-vuotiaana laskemaan ja kuulemma erityisten valjaiden ansiosta. Käsitykseni mukaan valjaiden avulla pystyy toki ylläpitämään lapsen tasapainoa ja jarruttamaan menoa, mutta jopa kääntämään? Jos jollakin on lisätietoa, mistä noita valjaita saa, pistäkäähän vinkkiä! Toinen ystäväni oli metsästänyt viime vuonna valjaita kaikki urheiluliikkeet läpi, mutta ei ollut löytänyt. Kunnolliset löytyivät sitten laskettelukeskuksen vuokraamosta. Meillä on nyt kaksi lasta ja ehkä enemmänkin tulossa, joten itse voisin ainakin hankkia valjaat omaksi.

      Pistäkäähän vinkkiä, jos teillä on lisätietoa noista valjaista! Toki muutkin vinkit ovat tarpeen, sillä isä on enemmän lautailumiehiä, joten taitaa jäädä äidin harteille tuo opetus :-o.

      • mjvaljaat

        Alkuvuodesta etsin itsekin kuumeisesti valjaita neitokaiselle, joka halusi välttämättä rinteeseen. Etsintä ei tuottanut tulosta, joten täytyi itse valmistaa valjaat laskettelutouhuun. Kysynnän vuoksi olen niitä tehnyt ja myynyt muillekin halukkaille.

        Suosittelen tutustumaan osoitteessa
        http://kolumbus.fi/mjlasketteluvaljaat


      • Hiihdonope
        mjvaljaat kirjoitti:

        Alkuvuodesta etsin itsekin kuumeisesti valjaita neitokaiselle, joka halusi välttämättä rinteeseen. Etsintä ei tuottanut tulosta, joten täytyi itse valmistaa valjaat laskettelutouhuun. Kysynnän vuoksi olen niitä tehnyt ja myynyt muillekin halukkaille.

        Suosittelen tutustumaan osoitteessa
        http://kolumbus.fi/mjlasketteluvaljaat

        Ei mitään valjaita tai muita "hinausköysiä".
        Laskekaa itse persusta edellä ja ottakaa suksenkärjistä kiinni, 70% oppii alle tunnissa
        aurajarrun ja aurakäännöksen.


      • 3 lapsen isä
        Hiihdonope kirjoitti:

        Ei mitään valjaita tai muita "hinausköysiä".
        Laskekaa itse persusta edellä ja ottakaa suksenkärjistä kiinni, 70% oppii alle tunnissa
        aurajarrun ja aurakäännöksen.

        Itsekkään en ole mitään valjaita tai aurauskärkiä koskaan kokeillut, eikä asia ole oikein innostanut minua. Esikoinen on nyt 11-vuotias ja laskee kuudetta talvea, eikä ole yhdessäkään laskettelukoulussa käynyt. Mäkeen vain, omien suksien väliin ja sauvat eteen, sillä sitä oppii! Poikani joka laskee nyt kolmatta talvea ei ole ikinä suksia jalkaansa pistänyt, vaan heti oli lauta mielessä. Ja sillä hän hienosti jo vetääkin! Laskkettelukoulu on hieno juttu, mutta sinne ei ihan jokainen muksu halua. Silloin ei oikein voi pakottaakkaan, joten opetus on hoidettava itse.Nyt on kuopus meiltä menossa mäkeen ekaa kertaa kun lunta tulee, ja opetusta on! Kuopus on vasta 3,5 vuotta, kun taas esikoinen ja keskimmäinen olivat aloittaessaan 5 vuotiaita. Mutta enpä usko, että se paljoa mitään muuttaa! Onnea kaikille lasketteluun!


    • Vaaratilanteita

      Vanha ketju, mutta jos tätä lukee sellainen henkilö joka muksuaan on rinteeseen laittamassa, tässä tulee VINKKI VINKKI!
      Tänä talvena on tuntunut menevän ihan mahdottomaksi tuo touhu 8-15 vuotiaiden lasten osalta! En tiedä kuka on opettanut, vai onko kukaan, RINNESÄÄNTÖJÄ!!
      Eli kuka väistää ja ketä, missä voi rinteessä kävellä/pysähtyä, hissikäyttäytyminen, ym! Joka kerralla on tullut nyt nimenomaan lasten kanssa vaaratilanteita, kun jäävät hissiladulle poistumispaikalla. Jos eivät ole suoraan poistumispaikan edessä, niin vähintäänkin hiihtelevät ladulla kohdassa, jossa se hissi kalahtaa tämän tenavan nuppiin jossei kikkaile itseään ojaan.
      Toinen eniten vaaratilanteita aiheuttava käytös on tämä rinteessä pysähtyminen/käveleminen. Ei ole helppoa havaita muutama metri hyppyrin alapuolella istuvia tenavia, varsinkaan siinä vaiheessa kun lennät itse parhaillaan ilmassa. Hyppyrin alunen/rinteen keskikohta EI OLE istumista varten! Jos on istuskeltava, ja nimenomaan rinteessä, se tulee tehdä RINTEEN SIVUSSA, sellaisella paikalla mistä ylhäältä tulevat voivat nähdä istujan!
      Ja vielä, kun istuskelevat siellä keskellä rinnettä, niin siellä on aina lauma niitä tenavia, jotka vievät suuren osan koko rinteen leveydestä. EI NÄIN.
      Sitten, mikäli viereiseltä rinteeltä on pääsy toiselle rinteelle, niin se on SIIRTYJÄN vastuu pitää huoli että turvallisesti pääsee siirtymään toiseen rinteeseen! Ylhäältä tulijalla ei ole silmiä selässään/sivullaan, mikäli sieltä pusikosta joku tenava sattuu hyppäämään eteen!
      Ja vielä kaikkein pienin vaaratilanteiden aiheuttaja (ei väheksyttävä siltikään):
      Jos/kun tipahdat hissistä, mene VÄLITTÖMÄSTI hissiladun reunaan/pois ladulta mikäli mahdollista! Sieltä takaalta kun tuppaa tulemaan väkeä, taitavaa ja taitamatonta. Hissiladun kuuluu olla esteetön. Lauta/sukset kainaloon ja takas alas!
      Opettakaa nämä tenavillenne, ja opettakaa niin että osaavat! Vaikka varoen pyrkiikin laskemaan, ei kaikkea pysty huomaamaan, varsinkaan kun on toisen piittaamattomuudesta/varomattomuudesta kyse. Nämäkin opit tulevat vain ja ainoastaan siltä aikuiselta joka sinne rinteeseen kiikuttaa ja siellä opettaa laskemaan.

      • Lasku11v

        Oon samaa mieltä, että ärsyttää kun sinne keskelle rinnettä jäädään istumaan.
        Olen monta kertaa melkein laskenyt heidän päälle,kun olen tullut esim. hyppyristä.
        Onneksi kuitenkin olen saanut väistettyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe