Olen kahdelta eri eläinlääkäriltä kuullut sen kannanoton, ettei yli 10 vuotiasta koiraa tarvitsisi enää rokottaa (olettaen ettei se enää kisaa/käy näyttelyissä/koulutuksissa tms) jos se on siihen asti rokotettu säännöllisesti ja suositusten mukaan. Perusteluina, että koiralla pitäisi olla jo muotoutunut riittävä vastustuskyky tauteja vastaan. Mites te olette toimineet? käytättekö senioreja edelleen rokotettavina?
Vanhan koiran rokotukset
7
6555
Vastaukset
- kuullut...
samaa, mutta jo 8-vuotiaasta ylöspäin ei tarvisi rokottaa. Olisi kyllä kiva saada tietää onko tämä totta..
- Kaizaliini
Tottakai kannattaa rokottaa koko elämän ajan.
- niksu
rokottamatta yli 10 v ja näyttelyissä käymättömät raivotautia vastaan, koska se tarttuu vain puremasta. JOs tilanne muuttuu ja raivotautia esiintyisi maassa, rokotuttaisin kaikki. Varmasti yli 10 v koiralla on jo hyvä suoja, mutta itse rokotutan koko porukan, koska käyn paljon näyttelyissä.
Varsinkin jos asuisin kaupungissa, varmasti rokotuttaisin vanhankin koiran, koska kaupungissa on paljon muitakin koiria ja aina on se riski, että joku jättää rokotuttamatta kokonaan ja silloin on vaarana saada parvo tai penikkatauti. - Rice
Meillä ei ole koirat saaneet 8-vuotta täytettyään enää kuin parvo-rokotukset. Näin on aina toimittu ja eläinlääkäri on myös ollut samalla linjalla.
- molossi
Ensin omasta käytännöstä.
Eli minä annan viimeiset rokotukset 7 vuotiaalle koiralle,ellei se käy enää näyttelyssä tai kokeissa.Näin olen tehnyt ja tällä linjalla pysyn.
Vaikka asun suht´t kaupungin laitamilla ihmisten ilmoilla,kuljen säännöllisesti koirien kanssa ihmisten ilmoilla ja käyn muitten kanssa näyttelyssä sun muissa.
Itse olen jo vuosia sitten "tarkastanut" oman mielipiteeni eräältä pitkään toimineelta eläinlääkäriltä,joka sanoi asian olevan aivan ok.
Hän oli myös sitä mieltä,että niin monet rokotukset saaneilla koirilla on aivan riittävä suoja.Rokotus on vaan turha hyökkäys immuunipuolustusta vastaan,joka muutenkin on vanhalla koiralla jo heikempi.
Muutenkin mielestäni nykyinen rokotusohjelma on liian tiheä ja saisi perustua enemmän vasta-ainetutkimuksiin.
Näin meillä on vanhusten kanssa toimittu ja tullaan toimimaan.Ja käytäntö on aika yleinen tuttavapiirissäni jokusellakin.
Ihan hieno homma,että näköjään siis löytyy jo tänäpäivänäkin mainitsemiasi samoin ajattelevia lääkäreitä.
Eipä ainakaan ole rahastusmielessä liikkeellä ;=)
Mutta jokainen tyylillään...- kaupungin lähiössä
asutaan, koiria paljon, enkä rokota enää yli 8-vuotiaita, ellen vie veteraaniluokkaan näyttelyihin.
- oli juttu
Muutama vuosi sitten Koiramme-lehdessä oli juttu aiheesta. Siinä pidettiin vanhojen koirien rokottamista tarpeettomana. Aiheesta pitäisi saada pätevää faktatietoa. Monet lääkärit nimmittäin mielellään rokottavat myös vanhat. Onko se lääketieteellisesti tarpeetonta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216565Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471857
- 831235
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.81915Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757