Elikkä hankin veneen jossa on edellä mainittu yhdistelmä. Tarkoitus olisi ottaa kone työn alle jossain vaiheessa , ja siksi kysyisinkin mistäs voisi saada jotain tietoa kyseisen koneen kunnostamiseksi. Vetolaitteena on 280.
VolvoPenta AQD40A + 280 vetolaite
7
3623
Vastaukset
- VolvoMan
Joo, itte oon käyny paikalliselta volvo penta jälleenmyyjältä lainaamassa (sen koneen korjaamokäsikirjan), jota oon tarttenu. Toi alkaa olla jo suh't iäkäs kokoonpano, ni se voi jo tarvita täysremontin, jos se on karkaesti ajettu yli 1000h. Vetolaite ton koneen kanssa joutuu kieltämättä koville, koska koeessa taitaa löytyä puhtia jo 200hv, ja vetolaite on suunniteltu 225hv varten, eli siellä voi olla väiltysrattaiden remppa ajankohtainen. Kato tota Volvo Penta threadia tossa vähän alempana moottoriveneily foorumissa, samat jutut jotka koskee bensakoneita, koskee pitkälti dielseöeitäkin.
- N.N.
Mihin perustat arviosi 200hv tehosta? Mulla on veneessä myös AQAD40A ja DP 280 ja tehoa on 130 heppaa. Seuraava teholuokka on 165 hv. Eikö tuo ole vain koneen mallimerkintä, joka kertoo tyypin, ei siis tehoa. Kyllä tuolla kokoonpanolla ja varsinkin koneella pitäisi pystyä ajamaan ilman täysremppaa reilusti yli 2000h. Ovat muuten Volvolla aika huonoja lainaamaan korjaamokäsistä, oman kokemuksen mukaan. Ja ne myytävät on aivan surkeita. Haynesilla ohjekirja vain bensakoneille.
- VolvoMan
N.N. kirjoitti:
Mihin perustat arviosi 200hv tehosta? Mulla on veneessä myös AQAD40A ja DP 280 ja tehoa on 130 heppaa. Seuraava teholuokka on 165 hv. Eikö tuo ole vain koneen mallimerkintä, joka kertoo tyypin, ei siis tehoa. Kyllä tuolla kokoonpanolla ja varsinkin koneella pitäisi pystyä ajamaan ilman täysremppaa reilusti yli 2000h. Ovat muuten Volvolla aika huonoja lainaamaan korjaamokäsistä, oman kokemuksen mukaan. Ja ne myytävät on aivan surkeita. Haynesilla ohjekirja vain bensakoneille.
Joo, se 200hv tuli muistista, muistelisin että yhellä kaverilla on -86 2xAQAD41 200hv DP vetolaite, mutta mulla tais mennä numerot vähän sekasin, ja se 40 siinä mallimerkissähän muistaakseni tarkottaa että kone on 4,0l iskutilavuudeltaan. Korjatkaa jos olen väärässä, nimittäin olen keskittynyt enimmäkseen VP bensakoneisiin.
Siitä konerempasta, ni omasta mielestä 1000h ajettu kone alkaa jo olla ainakin kansirempan tarpeessa, ja kannattais samalla tarkistaa lohkokin. Bensakoneet huolletaaan veneissä n.500h välein (täyshuolto), mutta dieselkoneessa sen voi tuplata, mutta ei mielestäni nelinkertaistaa. - sr
VolvoMan kirjoitti:
Joo, se 200hv tuli muistista, muistelisin että yhellä kaverilla on -86 2xAQAD41 200hv DP vetolaite, mutta mulla tais mennä numerot vähän sekasin, ja se 40 siinä mallimerkissähän muistaakseni tarkottaa että kone on 4,0l iskutilavuudeltaan. Korjatkaa jos olen väärässä, nimittäin olen keskittynyt enimmäkseen VP bensakoneisiin.
Siitä konerempasta, ni omasta mielestä 1000h ajettu kone alkaa jo olla ainakin kansirempan tarpeessa, ja kannattais samalla tarkistaa lohkokin. Bensakoneet huolletaaan veneissä n.500h välein (täyshuolto), mutta dieselkoneessa sen voi tuplata, mutta ei mielestäni nelinkertaistaa.B 18 ja B20 koneisiin,kiitos
- sr
VolvoMan kirjoitti:
Joo, se 200hv tuli muistista, muistelisin että yhellä kaverilla on -86 2xAQAD41 200hv DP vetolaite, mutta mulla tais mennä numerot vähän sekasin, ja se 40 siinä mallimerkissähän muistaakseni tarkottaa että kone on 4,0l iskutilavuudeltaan. Korjatkaa jos olen väärässä, nimittäin olen keskittynyt enimmäkseen VP bensakoneisiin.
Siitä konerempasta, ni omasta mielestä 1000h ajettu kone alkaa jo olla ainakin kansirempan tarpeessa, ja kannattais samalla tarkistaa lohkokin. Bensakoneet huolletaaan veneissä n.500h välein (täyshuolto), mutta dieselkoneessa sen voi tuplata, mutta ei mielestäni nelinkertaistaa.B 18 ja B20 koneisiin,kiitos
- N.N.
VolvoMan kirjoitti:
Joo, se 200hv tuli muistista, muistelisin että yhellä kaverilla on -86 2xAQAD41 200hv DP vetolaite, mutta mulla tais mennä numerot vähän sekasin, ja se 40 siinä mallimerkissähän muistaakseni tarkottaa että kone on 4,0l iskutilavuudeltaan. Korjatkaa jos olen väärässä, nimittäin olen keskittynyt enimmäkseen VP bensakoneisiin.
Siitä konerempasta, ni omasta mielestä 1000h ajettu kone alkaa jo olla ainakin kansirempan tarpeessa, ja kannattais samalla tarkistaa lohkokin. Bensakoneet huolletaaan veneissä n.500h välein (täyshuolto), mutta dieselkoneessa sen voi tuplata, mutta ei mielestäni nelinkertaistaa.Nuo AQAD40 -sarjan koneet ovat iskutilavuudeltaan 3,6 litraa, miten sitten tehoja on puristettu 130-200hp, en tiedä. Omaan koneeseen on kyllä kansiremontti tehty tuhannen tunnin jälkeen, mutta laituriparlamentin jotkut jäsenet tuota ovat ihmetelleet. Kiitos muuten asiallisista jutuistasi, vaikka bensakoneista kirjoitatkin.
- VolvoMan
N.N. kirjoitti:
Nuo AQAD40 -sarjan koneet ovat iskutilavuudeltaan 3,6 litraa, miten sitten tehoja on puristettu 130-200hp, en tiedä. Omaan koneeseen on kyllä kansiremontti tehty tuhannen tunnin jälkeen, mutta laituriparlamentin jotkut jäsenet tuota ovat ihmetelleet. Kiitos muuten asiallisista jutuistasi, vaikka bensakoneista kirjoitatkin.
Joo, oppimassahan täällä myös ollaan, kun volvon omat bensakoneet hallitsen, ni diisseleistä ja V koneista on vielä oppimista. Kerroin nyt kumminkin edellisissä viesteissä mitä muistin/luulin tietäväni. Mutta hyvä että joku oikaisee (minunkin juttuja).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549