Ei ole vissiin grande punto ollut kauhea myyntimestys suomessa vaikka onkin ulkonäöltään ja hinnaltaan varsin asiallinen paketti, ei ainakaan ole kauheesti liikenteessä näkynyt.. Oma -06 punto on käymässä liijan pieneksi ja yhtenä vaihtoehtona seuraavaksi autoksi olen tuota GP:tä ajatellut, onko ollut paljon lastentauteja? kuinka ajettavuus, onko jämäkkä ajettava vai ns. pikkuautomainen? työnkuvan muuttuessa alkaa ajoni painottumaan matka-ajoon enimmäkseen moottoritietä n. 100 km päivä, lienee selvää ettei tuo "viritetty" 1.2-8V 65hv kone ole tuohon tarkoitukseen sopiva? ainakaan 1.2-8V 60hv normaali puntossa ei sovellu moottoritie nopeuksiin ellei sitten halua ajella 3 tai nelosvaihteita veivaillen. mutta kuinka on tuon 1.4 77hv:n laita, jaksaako pitää tasaisesti 5-vaihteella tuollaista 100-130 km/h? ja vielä kysymys varustelu tasoista, mikä on tuo DYNAMITE, millä tapaa poikkeaa activesta ja dynamicistä??
Grande punto kokemuksia?
20
7032
Vastaukset
- halpa se ainakin
on uudeksi autoksi. Tipahti tänään postilaatikosta tarjous mullekin. Saako halvalla hyvää?
- toisenlaisia
ajatuksia asiasta kuin sulla. Mun mielestäni pikkupunto 60 heppaisena sopii motariajoon ihan hyvin, siellä kun ei juuri kovalla kiihtyvyydellä tee mitään. Eihän se 130 tietenkään pysy tasaisena mäkisellä motarilla jos oikea jalka on jäykkää mallia mutta polkemalla pysyy kuitenkin muiden tahdissa. Maanteillä ohituksissa kyllä kaipaisi lisää voimaa.
Koeajoin syksyllä tuon 77 hv mallin ja muuten oli mielestäni kaikin puolin parempi kuin oma vanha puntoni, mutta tuntui olevan aika lyhyet välitykset autossa. Satasessa taisi kiertää yli 3500 rpm kun vanhassa ollaan juuri ja juuri alle 3000 rpm:n. Ja minun mielestäni nuo korkeat kierrokset alkoivat jo kuulua GP:ssä.
Mikään asiantuntija en ole mutta muistaakseni dynamite on se halvin varustetaso lisättynä ilmastoinnilla.- 1234566543
"ainakaan 1.2-8V 60hv normaali puntossa ei sovellu moottoritie nopeuksiin ellei sitten halua ajella 3 tai nelosvaihteita veivaillen"
Näin kirjoitit. Anteeksi että eksyn itse asiasta mutta kannattaisiko sinun opetella ajamaan? Minulla oli ihan tavallinen Punto vm 2004 1.2 l. Ei siinä tehoja ole paljon, mutta kyllä moottoritiellä ajetaan viitosvaihteella. Ja muuallakin aina kun pystyy. Taloudellinen ajo kierroksilla 1500-2500 oli jossain neuvona ja se toimii ihan hyvin.
Kävin muuten koeistumassa Grande Punton ja en tykännyt yhtään sisustuksesta. Vanhempi oli parempi. Sitten tuli yhtäkkiä autokuume ja vaihdoin uuteen. Kahden Fiatin jälkeen merkki vaihtui. Minun Fiatit toimivat ihan hyvin ja onhan ne taloudellisia, mutta halusin kokeilla jotain muuta. - hllhf'glhfgj
1234566543 kirjoitti:
"ainakaan 1.2-8V 60hv normaali puntossa ei sovellu moottoritie nopeuksiin ellei sitten halua ajella 3 tai nelosvaihteita veivaillen"
Näin kirjoitit. Anteeksi että eksyn itse asiasta mutta kannattaisiko sinun opetella ajamaan? Minulla oli ihan tavallinen Punto vm 2004 1.2 l. Ei siinä tehoja ole paljon, mutta kyllä moottoritiellä ajetaan viitosvaihteella. Ja muuallakin aina kun pystyy. Taloudellinen ajo kierroksilla 1500-2500 oli jossain neuvona ja se toimii ihan hyvin.
Kävin muuten koeistumassa Grande Punton ja en tykännyt yhtään sisustuksesta. Vanhempi oli parempi. Sitten tuli yhtäkkiä autokuume ja vaihdoin uuteen. Kahden Fiatin jälkeen merkki vaihtui. Minun Fiatit toimivat ihan hyvin ja onhan ne taloudellisia, mutta halusin kokeilla jotain muuta.Perus punto jaksaa vääntää hyvin moottoritienopeuksissa 5 vaihteella?? et ole varmaan koskaan ajanut oikeaa autoa, kyllä vänkään kun tulee loivaa ylämäkee tipuu vauhti vaikka kuinka polkisi pedaalia vitosvaihteella, ohi jos meinaat jostakin mennä vitosella yli 100 km/h nopeuksissa suosittelen katsomaan taustapeiliin ettei kukaan tule peräkontistasi sisään, muista myös suunnitella ohitustasi jo hyvissä ajoin ettei kukaan tule keulaan :-)kyllä se niin vain on että tuo punto 1.2 8v koneella on MAANTIEAJOSSA surkea esitys ja kulutus maantiellä ei ole kovin pieni johtuen juuri VÄÄNNÖN ja tehon puuteesta, taas kun kaupungissa kyseinen kone on ihan hyvä ja ennen kaikkea taloudellinen.
- mies että
hllhf'glhfgj kirjoitti:
Perus punto jaksaa vääntää hyvin moottoritienopeuksissa 5 vaihteella?? et ole varmaan koskaan ajanut oikeaa autoa, kyllä vänkään kun tulee loivaa ylämäkee tipuu vauhti vaikka kuinka polkisi pedaalia vitosvaihteella, ohi jos meinaat jostakin mennä vitosella yli 100 km/h nopeuksissa suosittelen katsomaan taustapeiliin ettei kukaan tule peräkontistasi sisään, muista myös suunnitella ohitustasi jo hyvissä ajoin ettei kukaan tule keulaan :-)kyllä se niin vain on että tuo punto 1.2 8v koneella on MAANTIEAJOSSA surkea esitys ja kulutus maantiellä ei ole kovin pieni johtuen juuri VÄÄNNÖN ja tehon puuteesta, taas kun kaupungissa kyseinen kone on ihan hyvä ja ennen kaikkea taloudellinen.
kyllä se Punto pitää nopeuden loivissa ylämäissä kun kuskilla vaan on sen verran tajua että painaa sitä pedaalia syvempään hieman ennen kuin nopeus alkaa laskea. Näin siis ainakin kolmostiellä välillä Helsinki-Tampere.
Ja nimenomaan maantiellä, ei motarilla, tuo Punto on vielä hyvinkin taloudellinen, ei ylity 6l/100 km kovin helpolla ainakaan itselläni. Motarilla kun pitää todellisen 120:ssa niin kulutus on seiskan hujakoilla, vähän ylikin. - minulle sitten
mies että kirjoitti:
kyllä se Punto pitää nopeuden loivissa ylämäissä kun kuskilla vaan on sen verran tajua että painaa sitä pedaalia syvempään hieman ennen kuin nopeus alkaa laskea. Näin siis ainakin kolmostiellä välillä Helsinki-Tampere.
Ja nimenomaan maantiellä, ei motarilla, tuo Punto on vielä hyvinkin taloudellinen, ei ylity 6l/100 km kovin helpolla ainakaan itselläni. Motarilla kun pitää todellisen 120:ssa niin kulutus on seiskan hujakoilla, vähän ylikin.myyty viallinen punto(vm 2006 aj.n.10tkm) tai sitten teholukemat ja väännöt vaihtelevat eri kappaleissa, mutta ei tuossa löydy millään eikä kenenkään ajamana kuvaamaasi puhtia. normaali maantiellä menee jotenkin mutta moottoritie (tre-hki) on ainakin TÄLLE KYSEISELLE kappaleelle myrkkyä, eikä kulutuskaan ole 100-110 km/h ajettaessa lähelläkään sitä valmistajan 4.8l/100km, oma kärry on vieny poikkeuksetta maantieajossa VÄHINTÄÄN 5.5 l/100km. ajotottumuksia ei todellakaan voi syyttää,edellinen autoni vanha -89 1.3 kaasari toyota corollakin kulki maantiellä aina alle 6l/100km yleensä 5-5,5l/100km, päästäkseen noihin 6l kulutuksiin piti jo todellakin "kaahailla" .on tullu ajettua työksenikin nuorempana kuorma-autoa, pakettiautoa ym.. moottoripyöriäkin on nuoruudessa jokunen ollut, ajokilometrejä on kertynyt reilusti yli 500tkm joten tiedän kyllä mistä puhun...
- viestiini
minulle sitten kirjoitti:
myyty viallinen punto(vm 2006 aj.n.10tkm) tai sitten teholukemat ja väännöt vaihtelevat eri kappaleissa, mutta ei tuossa löydy millään eikä kenenkään ajamana kuvaamaasi puhtia. normaali maantiellä menee jotenkin mutta moottoritie (tre-hki) on ainakin TÄLLE KYSEISELLE kappaleelle myrkkyä, eikä kulutuskaan ole 100-110 km/h ajettaessa lähelläkään sitä valmistajan 4.8l/100km, oma kärry on vieny poikkeuksetta maantieajossa VÄHINTÄÄN 5.5 l/100km. ajotottumuksia ei todellakaan voi syyttää,edellinen autoni vanha -89 1.3 kaasari toyota corollakin kulki maantiellä aina alle 6l/100km yleensä 5-5,5l/100km, päästäkseen noihin 6l kulutuksiin piti jo todellakin "kaahailla" .on tullu ajettua työksenikin nuorempana kuorma-autoa, pakettiautoa ym.. moottoripyöriäkin on nuoruudessa jokunen ollut, ajokilometrejä on kertynyt reilusti yli 500tkm joten tiedän kyllä mistä puhun...
että eilen mitattu kulutus 200 km:n RAUHALLISESTA moottoriajosta 6.5 l/100km ja tämä on ihan tripillä mitattu, ajotietokone ilmotteli 6.2 joka on alakanttiin.. mielestäni tuo kulutus on fiasko tuon kokoiselle kotterolle, jopa 2-litraisellakin koneella pääsee pienempiin lukemiin ellei alla ole joku panssarivaunu(esim vanha volvo 740 tai vastaava..)
- jauza
viestiini kirjoitti:
että eilen mitattu kulutus 200 km:n RAUHALLISESTA moottoriajosta 6.5 l/100km ja tämä on ihan tripillä mitattu, ajotietokone ilmotteli 6.2 joka on alakanttiin.. mielestäni tuo kulutus on fiasko tuon kokoiselle kotterolle, jopa 2-litraisellakin koneella pääsee pienempiin lukemiin ellei alla ole joku panssarivaunu(esim vanha volvo 740 tai vastaava..)
tulen nyt ihan ulkopuolelta keskusteluun mutta oletko ottanut huomioon, että annetut kulutuslupaukset on annettu kesäkelille. Talvi ja kylmyys lisää kulutusta. alla on kitkat/nastat, ne lisää kulutusta. Nämä seikat vaikuttavat erityisesti pienimoottorisessa autossa. muut vaihtelevat muuttujat. tuuli(pientä mutta kulutusta lisäävää vastatuulta ei monesti edes huomaa), kevyt lumikerros tien pinnassa..entäpä oletko ottanut kulutuksessa huomioon kylmäkäynnistykset..
viestiini kirjoitti:
että eilen mitattu kulutus 200 km:n RAUHALLISESTA moottoriajosta 6.5 l/100km ja tämä on ihan tripillä mitattu, ajotietokone ilmotteli 6.2 joka on alakanttiin.. mielestäni tuo kulutus on fiasko tuon kokoiselle kotterolle, jopa 2-litraisellakin koneella pääsee pienempiin lukemiin ellei alla ole joku panssarivaunu(esim vanha volvo 740 tai vastaava..)
Jos ajotietokone sanoo kulutukseksi 6,2 niin se on todella lähellä oikeaa. TM sai omissa mittauksissaan Stilon kulutukseksi täsmälleen saman kuin ajotietokone.
Autosi on varmaan huollettu asianmukaisesti? Onko ilmansuodatin vaihdettu milloin? Jos autosi on ollut Deltan huollossa, ei ole mitään takeita onko tarvittavia töitä tehty. Yleensä jättävät 80% töistä tekemättä.
Älä aja urissa! Kuluneet, karkeat urat (joissa myös melu kasvaa huomattavasti) kasvattavat kulutusta, koska vierintävastus lisääntyy. Urien sivussa ajaminen on keskiverto suomalaiselle ylivoimaisen vaikeaa, mutta yritä edes.- viestiäni
Stilo100 kirjoitti:
Jos ajotietokone sanoo kulutukseksi 6,2 niin se on todella lähellä oikeaa. TM sai omissa mittauksissaan Stilon kulutukseksi täsmälleen saman kuin ajotietokone.
Autosi on varmaan huollettu asianmukaisesti? Onko ilmansuodatin vaihdettu milloin? Jos autosi on ollut Deltan huollossa, ei ole mitään takeita onko tarvittavia töitä tehty. Yleensä jättävät 80% töistä tekemättä.
Älä aja urissa! Kuluneet, karkeat urat (joissa myös melu kasvaa huomattavasti) kasvattavat kulutusta, koska vierintävastus lisääntyy. Urien sivussa ajaminen on keskiverto suomalaiselle ylivoimaisen vaikeaa, mutta yritä edes.ylhäällä mainitsin että auto vm-06 ja ajettu tarkalleen 9300 km, tehdas öljytkin on vaihdettu 3000 km:n kohdalla 5w-40 teboilin diamondiin jota tuntuu kuluvan yllättävän paljon!. eli joo, ei ole huollon puutteesta kiini asia, deltan huoltokaan ei ole ehtinyt rikkomaan autoa mutta kohta joutuu kun kytkin on alkanut ravistamaan välillä, ja JO näillä kilometreillä! käsittämätöntä että näinkin pitkään tuotanossa ollut malli kärsii edelleen lastentaudeista joihin tuo kytkimen ravistus lasketaa "ominaisuus"! millon mahtaa ecu pettää, puhumattakaan kansipahvista... onkohan minulle sattunut sitten se viallinen moottori muut tyyppiviat= maanatai kappale?!!
edelliselle kirjottajalle vastausta:
A- auto käynnistetään joka aamu lämmitystolpasta.
B- tiedän varsin hyvin mikä ero on talvi ja kesäkelillä, mutta auto on kuluttanut aina reilusti yläkanttiin polttoainetta.
C- tiedän mikä vaikutus on urissa ajamisella ja erotan kesärenkaat talvirenkaista.
menee vääntämiseksi joten lopetan osaltani tämän väännön tähän, alunperin halusin kokemuksia grande puntosta, mutta kyllä taitaa fiat jäädä pois vaihtoehdoista jo pelkän uuden hinnottelun vuoksi - pahvikansi
viestiäni kirjoitti:
ylhäällä mainitsin että auto vm-06 ja ajettu tarkalleen 9300 km, tehdas öljytkin on vaihdettu 3000 km:n kohdalla 5w-40 teboilin diamondiin jota tuntuu kuluvan yllättävän paljon!. eli joo, ei ole huollon puutteesta kiini asia, deltan huoltokaan ei ole ehtinyt rikkomaan autoa mutta kohta joutuu kun kytkin on alkanut ravistamaan välillä, ja JO näillä kilometreillä! käsittämätöntä että näinkin pitkään tuotanossa ollut malli kärsii edelleen lastentaudeista joihin tuo kytkimen ravistus lasketaa "ominaisuus"! millon mahtaa ecu pettää, puhumattakaan kansipahvista... onkohan minulle sattunut sitten se viallinen moottori muut tyyppiviat= maanatai kappale?!!
edelliselle kirjottajalle vastausta:
A- auto käynnistetään joka aamu lämmitystolpasta.
B- tiedän varsin hyvin mikä ero on talvi ja kesäkelillä, mutta auto on kuluttanut aina reilusti yläkanttiin polttoainetta.
C- tiedän mikä vaikutus on urissa ajamisella ja erotan kesärenkaat talvirenkaista.
menee vääntämiseksi joten lopetan osaltani tämän väännön tähän, alunperin halusin kokemuksia grande puntosta, mutta kyllä taitaa fiat jäädä pois vaihtoehdoista jo pelkän uuden hinnottelun vuoksitässä sitä on:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=592&posting=22000000022870774 - säkä ollut kun
viestiäni kirjoitti:
ylhäällä mainitsin että auto vm-06 ja ajettu tarkalleen 9300 km, tehdas öljytkin on vaihdettu 3000 km:n kohdalla 5w-40 teboilin diamondiin jota tuntuu kuluvan yllättävän paljon!. eli joo, ei ole huollon puutteesta kiini asia, deltan huoltokaan ei ole ehtinyt rikkomaan autoa mutta kohta joutuu kun kytkin on alkanut ravistamaan välillä, ja JO näillä kilometreillä! käsittämätöntä että näinkin pitkään tuotanossa ollut malli kärsii edelleen lastentaudeista joihin tuo kytkimen ravistus lasketaa "ominaisuus"! millon mahtaa ecu pettää, puhumattakaan kansipahvista... onkohan minulle sattunut sitten se viallinen moottori muut tyyppiviat= maanatai kappale?!!
edelliselle kirjottajalle vastausta:
A- auto käynnistetään joka aamu lämmitystolpasta.
B- tiedän varsin hyvin mikä ero on talvi ja kesäkelillä, mutta auto on kuluttanut aina reilusti yläkanttiin polttoainetta.
C- tiedän mikä vaikutus on urissa ajamisella ja erotan kesärenkaat talvirenkaista.
menee vääntämiseksi joten lopetan osaltani tämän väännön tähän, alunperin halusin kokemuksia grande puntosta, mutta kyllä taitaa fiat jäädä pois vaihtoehdoista jo pelkän uuden hinnottelun vuoksituollaisen yksilön olet saanut. Omani, vm. 2005 ja 30tkm mittarissa, ei kuluta öljyä (tai no kyllä se joitakin millejä on pinta tikussa tippunut öljynvaihtovälillä). Kytkimen toimitakin on aivan uuden veroista. Ja kulutukseni on koko tuona aikana ollut 5,8 l / 100 km, pidän kirjaa tankkaus.comissa. Ja ajotyylini on ripeä tuon auton tehovarannon huomioon ottaen.
Auto pitää nopeuden tyydyttävästi myös ylämäissä kun muistaa polkea lisää kaasua hivenen ennen ylämäkeä. Ajoni on yleensä yhden hengen kuormalla eikä paksissakaan pahemmin tavaraa ole, kuormattuna auto onkin paljon nihkeämpi.
Tuossa alempana mainitut kulutuslukemat ovat kokemukseni mukaan juuri sellaisia, kuin pitääkin eli on iso ero ajaako satasta vai sataakahtakymppiä. Ja ajotietokone ainakin minulla näyttää liian pieniä lukemia tankatuista litroista laskettuihin nähden. Ero on normaalisti noin 0,5 litraa.
- Croma
... tuommoiseen ajoon (100 km moottoritietä/vrk) kyllä jo harkitsisin ennemmin Croma 1.9 JDT:tä... 150 hv versiona. Ei pikkuautolla kukaan tommosta jaksa, melu ja varustetason niukkuus alkaa varmasti häiritä. Cromassa ne ei häiritse kun ottaa Busines-mallin. Tosin hinta on aika paljon kalliimpi, mutta halvalla ei hyvää saa ja Croma on kuitenkin vielä edullinen ko. luokan autoksi.
- uusiuusi
Heh. Oli kysymys Grande Puntosta mutta en malta olla lisäämättä kommenttia moottoritieajoon.
Moottoritiellä jos tulee hitaampi auto eteen niin siirrytään vasemmalle kaistalle ja mennään ohi. Autosta riippumatta TÄYTYY varmistua että ketään ei tule takana hirmuista ylinopeutta.
Joten pikkuräppänilläkin pääsee ihan minkä tahansa hitaamman ajoneuvon ohi. Katsos kun ei tarvitse kiihdyttää ylimääräistä yhtään.
Tottakai isommat ja hienommat ja kalliimmat autot on hiljaisempia ja niissä on varmasti mukavampi tehdä matkaa. Mutta kannattaako laittaa rahaa niihin? Tietysti jos rahaa on niin mikäs siinä.
Tässä vielä esimerkki Fiat Punton 1.2 vm. 2004 kulutuksesta:
Ajoin 111 km matkan Nokialta Hämeenlinnaan. 70 % moottoritietä. Menomatkan menin rajoitusten mukaan (120 km/h moottoritiellä, kesäkeli). Tulomatkan tulin ylittämättä kertaakaan 100 km/h.
Fiatin kulutusmittari näytti menomatkalla 7.2 l/100 ja tulomatkalla 5.4 l/100 km.
Eli kannattaako ajaa 120 km/h? - ainakin +/- 0,5 l/100km
uusiuusi kirjoitti:
Heh. Oli kysymys Grande Puntosta mutta en malta olla lisäämättä kommenttia moottoritieajoon.
Moottoritiellä jos tulee hitaampi auto eteen niin siirrytään vasemmalle kaistalle ja mennään ohi. Autosta riippumatta TÄYTYY varmistua että ketään ei tule takana hirmuista ylinopeutta.
Joten pikkuräppänilläkin pääsee ihan minkä tahansa hitaamman ajoneuvon ohi. Katsos kun ei tarvitse kiihdyttää ylimääräistä yhtään.
Tottakai isommat ja hienommat ja kalliimmat autot on hiljaisempia ja niissä on varmasti mukavampi tehdä matkaa. Mutta kannattaako laittaa rahaa niihin? Tietysti jos rahaa on niin mikäs siinä.
Tässä vielä esimerkki Fiat Punton 1.2 vm. 2004 kulutuksesta:
Ajoin 111 km matkan Nokialta Hämeenlinnaan. 70 % moottoritietä. Menomatkan menin rajoitusten mukaan (120 km/h moottoritiellä, kesäkeli). Tulomatkan tulin ylittämättä kertaakaan 100 km/h.
Fiatin kulutusmittari näytti menomatkalla 7.2 l/100 ja tulomatkalla 5.4 l/100 km.
Eli kannattaako ajaa 120 km/h?> Fiatin kulutusmittari näytti menomatkalla 7.2 l/100 ja tulomatkalla 5.4 l/100 km.
Muistit varmaan mitata myös tuulen suunnan ja nopeuden, koska navakka myötä- tai vastatuuli tekee noissa nopeuksissa Stilolla jopa puolentoista litran eron.
Ja on tosiaan totta, että 100 -> 120 km/h kasvattaa kulutusta reippaasti ... siksi on aika turha listailla pihistysennetyksiä, jos nopeus on mitattu auton omalla mittarilla, joka voi näyttää 10 km/h liikaan -> kulutus puoli litraa vähemmän kuin ajettaessa oikeasti 120 km/h.
- Puntolla
Mielipiteitä saa olla laidasta laitaan. Sehän on aivan normaalia. Täydellistä autoa ei ole vielä koskaan valmistettu puhumattakaan että myytykin vielä edullisesti.
Itselläni on Fiat Grande Punto 1,4 8v -08 jolla on ajettu vain 75tkm. Ongelmana on kuskin penkin etäisyyssäädön juuttuminen täysin paikalleen. Istuimen korkeussäätö kyllä pelaa. Onko kenelläkään tietoa ongelman korjaamisesta? - vikaarvio
Veikkaanpa että istuimen pituussäätökiskoille on mennyt jotain likaa, kiviä tms. Ehkä sen takia ei penkki liiku.
- gpunto
GP on tosi mukava auto ja kohtuullisen edullinen varaosiltaan. 1.3 multijet on moottorina aivan huippu tämän kokoiseen autoon.
Paska on paska,sopii tuohon kulkuneuvoon,jota ei pidä autoksi kutsua.Kone hajosi 11000km:n kohdalla ja korjaus kesti 4kk,sitten levisi uudelleen,vaihtoon meni,enkä enää moista paskaa ostaisi.Nyt on alla Volvo V40,sitä voi jo autoksi kutsua.
- komeemuotoilu
GP 1.3 multijet oli autobildin 100 tkm kestotestissä. Auto tuolla moottorilla oli vaisu mutta luotettava. Koneesta sanottiin testin ja osien mittaamisen jälkeen: "yksi parhaista moottoreista joita olen mitannut". Eli ei ollut kulunut juuri lainkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059