¤Pere Lachaise¤

AROSUSI-09

Hautaa näemmä vähän siistitty sen jälkeen kun kävin paikanpäällä 1989,jolloin hautakivi oli raavittu täyteen kirjoituksia ja paikka täynnä kalja- ja viinipullon korkkeja.Siellä taitaa nykyisin olla jatkuva vartiointikin? http://www.pere-lachaise.com/perelachaise.htm

19

1904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ArnoldLayne

      jep, viime kesänä käytiin Jimin haudalla, odotin juuri sitä pientä "kappelia" josta olin kuvia nähnyt, mutta paikanpäällä ei ollut enään kuin pelkkä tylsä normaali hautakivi, tuoreita ruusuja, valokuvia,kynttilöitä ja muuta härpäkettä kyllä kiven juuresta löytyi. Vartiointia en kyllä huomannutkaan. Olisi ollut hieno nähdä se alkuperäinen hauta. Muutenkin koko hautausmaa oli aivan tajuttoman kaunis, suosittelen kaikille jotka Pariisiin ovat joskus matkaamassa.

      • AROSUSI-09

        Mitään kappelia tai kuviakaan sellaisesta en ole nähnyt.Pari mustavalkokuvaa mestasta otin ja se oli tylsä kivenjärkäle silloin johon oli kaiverrettu nimi ja synnyin- ja kuolinaika.Maby kauan sitten jotain kappelia ollut,en tiedä./Talvella paikka voisi olla sopivan synkkä ja vähemmän ruuhkaa ja älämölöä.Täytyy katsella tuota karttaa keitä kaikkia siellä on...Oscar Wilde..?


      • Antero raimo ja ovet

        Ei Morrisonin haudalla ole koskaan ollutkaan sellaista kappelia, vaan pelkästään se kivi. Muutenhan Pere Lachaise on täynnä hautakappeleita. olet varmaan nähnyt kuvan jostakin toisesta haudasta tuolla.

        Komea paikka, noin niinkuin muutenkin. Täynnä kuuluisien ihmisten hautoja. Hautausmaan toimistosta saa ilmaiseksi kartan, jonka avulla voi etsiä niitä.


      • AROSUSI-09
        Antero raimo ja ovet kirjoitti:

        Ei Morrisonin haudalla ole koskaan ollutkaan sellaista kappelia, vaan pelkästään se kivi. Muutenhan Pere Lachaise on täynnä hautakappeleita. olet varmaan nähnyt kuvan jostakin toisesta haudasta tuolla.

        Komea paikka, noin niinkuin muutenkin. Täynnä kuuluisien ihmisten hautoja. Hautausmaan toimistosta saa ilmaiseksi kartan, jonka avulla voi etsiä niitä.

        Oliko se nimi siinä alkuperäisessä kivessä Jim vai James Douglas?/Tolla virtuaalihautausmaallakin pääsee aika hyvin tiirailemaan paikkoja.


      • muistelisin
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Oliko se nimi siinä alkuperäisessä kivessä Jim vai James Douglas?/Tolla virtuaalihautausmaallakin pääsee aika hyvin tiirailemaan paikkoja.

        Samainen hautakivi näytetään myös Oliver Stonen Doors-leffassa.

        On muuten yksi parhaiten toteutettuja "virtuaalihautausmaita" nuo Pere Lachaisen web-sivut!


      • AROSUSI-09
        muistelisin kirjoitti:

        Samainen hautakivi näytetään myös Oliver Stonen Doors-leffassa.

        On muuten yksi parhaiten toteutettuja "virtuaalihautausmaita" nuo Pere Lachaisen web-sivut!

        Oli piirretty rauhanmerkit.Tietenkin./Hauta remontoitiin about just tota Stonen leffaa varten.Mutta googlailen tuota vielä varmuuden vuoksi,koska en jaksa kaivella esiin niitä paria kuvaa mitkä mulla mestasta on:)/Joo mä riemastuin,kun hiffasin että sitä nuolta painamalla pääsee liikkumaan siellä:D Mmm...Joku sano,että hautausmaa on Pariisin kolmanneksi suosituin turistikohde:/ Saattaa hyvin pitää paikkansa.Hilppaisenpa googleen...


      • AROSUSI-09
        AROSUSI-09 kirjoitti:

        Oli piirretty rauhanmerkit.Tietenkin./Hauta remontoitiin about just tota Stonen leffaa varten.Mutta googlailen tuota vielä varmuuden vuoksi,koska en jaksa kaivella esiin niitä paria kuvaa mitkä mulla mestasta on:)/Joo mä riemastuin,kun hiffasin että sitä nuolta painamalla pääsee liikkumaan siellä:D Mmm...Joku sano,että hautausmaa on Pariisin kolmanneksi suosituin turistikohde:/ Saattaa hyvin pitää paikkansa.Hilppaisenpa googleen...

        *Huoh* Oikein muistin:) http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=740 Kaiken maailman myrkyt syöneet aivoparkoja ajan kanssa,enkä ollut tästäkään ihan varma:)


    • lukee.....

      ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΔΑΙΜΟΝΑ ΕΑΥΤΟΥ.

      =true to his own spirit.

      • AROSUSI-09

        Osaan jonkin verran,mutten kreikkaa.Kiitos.


    • Hauta tosiaan näytti ihmeen siistiltä ja puunatulta... :) Pääsisipä joskus paikanpäälle katsomaan... *haaveilee*

      • AROSUSI-09

        Arvaisin.Ei kai tästä montaa viikkoa sinne kävellenkään menis:P


    • AROSUSI-09

      Mitä todisteita on siitä,etteikö hautaremontin aikana siirretty vaivihkaa Jimin luita kauas pois merten taa ?

      • Ties vaikka olisi tyhjä hauta... Itse olen niin skeptinen, että melkein uskon, ettei alunperinkään sen luut olleet siellä. Eihän siitäkään ole kouriintuntuvia todisteita. Kuollut kuitenkin taitaa olla...
        :D


      • AROSUSI-09
        Flutteri kirjoitti:

        Ties vaikka olisi tyhjä hauta... Itse olen niin skeptinen, että melkein uskon, ettei alunperinkään sen luut olleet siellä. Eihän siitäkään ole kouriintuntuvia todisteita. Kuollut kuitenkin taitaa olla...
        :D

        On nähty parrakas,hyväntuulisen näköinen miekkonen vilkuttelemassa.Kuvat on tähän asti pidetty pimennossa,mutta Arosuden tietotoimisto saa aina selville kaiken! Henk.koht. uskon,että kyseessä saattaisi olla Jimmy-boy ja että Per Lachaisella virui vain puhallettava luuranko (8I) Joka sekin sitten katosi jäljettömiin...


      • AROSUSI-09 kirjoitti:

        On nähty parrakas,hyväntuulisen näköinen miekkonen vilkuttelemassa.Kuvat on tähän asti pidetty pimennossa,mutta Arosuden tietotoimisto saa aina selville kaiken! Henk.koht. uskon,että kyseessä saattaisi olla Jimmy-boy ja että Per Lachaisella virui vain puhallettava luuranko (8I) Joka sekin sitten katosi jäljettömiin...

        Uskon sinua.


      • AROSUSI-09

      • ...
        Flutteri kirjoitti:

        Ties vaikka olisi tyhjä hauta... Itse olen niin skeptinen, että melkein uskon, ettei alunperinkään sen luut olleet siellä. Eihän siitäkään ole kouriintuntuvia todisteita. Kuollut kuitenkin taitaa olla...
        :D

        Jossain Doors-kirjassa oli valokuva Morrisonin hautajaisista ja hautapaikka oli avara. Kun kävin 1983 ekan kerran haudalla ihmettelin, että miten se voi olla niin ahtaassa paikassa vanhempien hautakivien keskellä. Olisiko hautakivi siiretty joskus uudelta alueelta vanhalle alueelle?


      • AROSUSI-09
        ... kirjoitti:

        Jossain Doors-kirjassa oli valokuva Morrisonin hautajaisista ja hautapaikka oli avara. Kun kävin 1983 ekan kerran haudalla ihmettelin, että miten se voi olla niin ahtaassa paikassa vanhempien hautakivien keskellä. Olisiko hautakivi siiretty joskus uudelta alueelta vanhalle alueelle?

        Hautakivi on kuitenkin ainakin kerran uusittu.Tätäkin kun lähtis selvittämään niin ei tiedä,mitä kaikkea sieltä löytys...Jossain vaiheessa eli sekin teoria,ettei Jim kuollut,vaan sai vaan tarpeekseen kaikesta ja...no,lähti jonnekin.



    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1837
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1534
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1223
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe