YLIVIESKAN VÄKILUKU

SYÖKSYKIERTEESSÄ!

KOLMEN VIIMEISEN KUUKAUDEN AIKANA YLIVIESKAN VÄKILUKU ON VÄHENTYNYT LIKI NELJÄKYMMENTÄ ASUKASTA!ASUKKAAT JÄTTÄVÄT HUKKUVAN LAIVAN!HUUMEHÖRHÖT JA KRIMINAALIT JÄÄ!

37

2470

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä helvetti soikoon

huuda

• kirjoittaja

on erheyksissä!Sensijaan lähikunnista Haapaveden väkiluku on se joka on todellisuudessa romahtanut.

• vaan niitä

väestörekisterikeskuksen tilastoja.eniten on menettänyt ylivoimaisesti asukkaita viimeisen 3 kuukauden aikana ylivieska 38 henkeä.muut kunnat vain muutaman hengen.nivala lisännyt 3.

• v...tu!
        vaan niitä kirjoitti:

väestörekisterikeskuksen tilastoja.eniten on menettänyt ylivoimaisesti asukkaita viimeisen 3 kuukauden aikana ylivieska 38 henkeä.muut kunnat vain muutaman hengen.nivala lisännyt 3.

totuutta on vaikea kestää.

• kärkkäisen imu

kestänyt kuin kaksi vuotta.Ylivieskalla alkaa taas alamäki, jota oli jo kestänyt viimeisen kymmenen vuotta.samoin käy kaikilla näillä lähialueen kunnilla.nuoret muuttaa isompiin kaupungeihin.vanhat ja luuserit jää tänne.

• tämä alue

nähdään pienenevänä.
        Ylivieskan kasvu on tapahtunut lähialueen kustannuksella.
        Toivottavasti taantuma ei kuitenkaan ole kovin paha!

• Side...-.-.

No katsokaamme positiivisia puolia. Ootte Suomen 79. isoin kunta :D haahah

• ei ole mitenkään

houkutteleva paikka asua.

Tasaiset yksitoikkoiset maisemat, työtä saa vain suhteilla ja ihmiset harrastavat selän takana puhumista yms.

Siksi minäkin sieltä muutin pois.

• ........

Nuo tilastotot korjaantuu nopeasti kun tänne isotkin firmat uskaltaa investoida. Asukkaat tulevat jälkijunassa.. :)

• isoja firmoja
        ........ kirjoitti:

Nuo tilastotot korjaantuu nopeasti kun tänne isotkin firmat uskaltaa investoida. Asukkaat tulevat jälkijunassa.. :)

tulossa?

• koelel
        isoja firmoja kirjoitti:

tulossa?

hyvä kysymys :) hehe.

• dfsgdfh

jos vuodesta 9 ekan kuukauden aikana tänne muutta se n 194 miljoonaa asukasta nii ei tuo haittaa jos viimesten kolomen kuukauen aikana parikytä homoa lähteeki!

• on vähän

pieniä!

• vaan

mutta oot ymmärtäny väärin tuon muuttojakauman. Täältä on lähteneet ne huumehörhöt ja kriminaalit. Ne on tulleet sinne teille, siihen naapuriin. Onneksi olkoon..

• ja terveiset

täältä itä-suomesta. Lieksasta on tuona ajan kohtana lähtenyt 120 henk. joten olkaa siellä vain onnellisia hyvästä asuin paikasta ja hyvistä yhteyksistä oikeeseen maailmaan. Meillä ei ole muuta hyvää kuin etelään vievä tie.

• vaatimaton!

Onhan teillä upeat pohjois-karjalaiset maisemat!
        Kolit, Pieliset!

• maisemille,
        vaatimaton! kirjoitti:

Onhan teillä upeat pohjois-karjalaiset maisemat!
        Kolit, Pieliset!

Suomessahan on suurimman osan vuotta niin pimeää, ettei näe mitään!

• ikävä paikka,

Nivala on paljon parempi! Minulla on työ Ylivieskassa ja koko perheen asunto Nivalassa. Äkkiä sen välin kulkee. Nivala on viihtyisä, en muuttais millään Ylivieskaan. Tästä johtuu, että Nivala kasvaa ja Ylivieska pienenee!

• vbjbvjbvj

montako asukasta sinne on viimesten kolmen vuoden aika tullu? parikymmentä? ylivieskaan 400 viime vuonnaki n 100

• muka

nivala viihtyisä paikka! Voi hyvä sylvi!

• paskanhajustakin
        muka kirjoitti:

nivala viihtyisä paikka! Voi hyvä sylvi!

tykkää.
        Ja Nivalaan siksi tahtoo.
        Ei se väärin oo.

• vuoden ajalta

muuttovoitto ylivieskan hyväksi 20 asukasta.loput asukasluvun lisäyksestä tullut syntyvyyden enmmistöstä.kalajoki ja nivala saanut enempi muuttovoittoa.Kärkkäisen imu laantunut.Nyt edessä vaikeat ja kipeät ajat.

• potkasemma

kaikki tyhyjää, joka jannu välittömästi!

• junttila mikä junttila

Koko Oulun läänin eteläosa on taantuvaa seutua. Tähän yksi syy on se, että aluella ei ole ensimmäistäkäään merkittävää paikkakuntaa joka pystyisi patoamaan tai hidastamaan poismuuttoa. Seudun käpykylät ovat maksimissaankin vain 12-13 tuhannen asukkaan surkeita kyläpahasia, joissa ei ole yhtään mitään. Esimerkiksi Ylivieskasta ei suurin osa suomalaisista tiedä yhtään mitään, siitä kertoo sekin, että paikkakunnasta tiedotusvälineissäkin silloin harvoin kun sieltä jotain uutisoitavaa on käytetään nimeä Ylävieska

• sitä

,että ehkä Ylivieskasta pidetäänkin niin paljon, koska se on sopivan pikkunätti kaupunki. Jos menet kyselemään kadun varteen: kuka haluaisi Ylivieskan kasvavan esim. 20 tuhannen kaupungiksi? Voisi olla monikaan sitä ei edes haluaisi.

• näin voi olla
        sitä kirjoitti:

,että ehkä Ylivieskasta pidetäänkin niin paljon, koska se on sopivan pikkunätti kaupunki. Jos menet kyselemään kadun varteen: kuka haluaisi Ylivieskan kasvavan esim. 20 tuhannen kaupungiksi? Voisi olla monikaan sitä ei edes haluaisi.

haluaako kaikki asua isoissa taajamissa? ei todellakaan. yka on sopivan kokoinen, liikenneyhteydet toimii ja palveluja tarpeeksi, lisäksi on mahdollisuus asua "maalla", jolla tarkoitan isoja tontteja aivan muutaman kilometrin päässä keskustasta.

• ainoa taantuva

alue Suomessa!
        Taantuuhan mm. Vaasan seutu!

• haista huilu
        ainoa taantuva kirjoitti:

alue Suomessa!
        Taantuuhan mm. Vaasan seutu!

VAASAN seutuko muka olisi taantuva. KUULE IDIOOTTI, sinä et ole tainnut siellä koskaan käydäkään kun noin typerää juttua kirjoitat. Itse en asu Vaasassa päinkään, mutta tiedän, että Vaasan kaupunkiseutu on yksi maan kilpailukykyisimmistä alueista. Siellä on erittäin runsaasti suurta kansainvälistä teollisuutta ja tutkimusta, sekä tekemisen meininkiä. Siellä myös työttömyysprosentti on Suomen suurten kaupunkien joukossa Helsingin jälkeen matalin. (Vaasa kuuluu suuriin kaupunkeihin, toisin kuin esimerkiksi Ylivieska joka ei tosiasiassa ole kaupunki lainkaan.) Niin, ja itse muuten asun Jyväskylässä.

• kuulu suuriin
        haista huilu kirjoitti:

VAASAN seutuko muka olisi taantuva. KUULE IDIOOTTI, sinä et ole tainnut siellä koskaan käydäkään kun noin typerää juttua kirjoitat. Itse en asu Vaasassa päinkään, mutta tiedän, että Vaasan kaupunkiseutu on yksi maan kilpailukykyisimmistä alueista. Siellä on erittäin runsaasti suurta kansainvälistä teollisuutta ja tutkimusta, sekä tekemisen meininkiä. Siellä myös työttömyysprosentti on Suomen suurten kaupunkien joukossa Helsingin jälkeen matalin. (Vaasa kuuluu suuriin kaupunkeihin, toisin kuin esimerkiksi Ylivieska joka ei tosiasiassa ole kaupunki lainkaan.) Niin, ja itse muuten asun Jyväskylässä.

kaupunkeihin ja sen talousalue on taantuva!

Sinä muuten asut milloin Tampereella, milloin Jyväkylässä ja jaksat kehua Vaasaa!
        Oliko ne kaksifooninkisia ne Vaasan kauniit talot?

• olet älykääpiö
        kuulu suuriin kirjoitti:

kaupunkeihin ja sen talousalue on taantuva!

Sinä muuten asut milloin Tampereella, milloin Jyväkylässä ja jaksat kehua Vaasaa!
        Oliko ne kaksifooninkisia ne Vaasan kauniit talot?

Ensinnäkin: minä olen syntyperäinen jyväskyläläinen. Vaasaan minulla on sen verran suhteita, että suoritin siellä aikanaan asepalvelukseni "rantapyssyssä"
        Sen jälkeen hain ja myös pääsin Vaasan yliopistoon opiskelemaan kieliä, pääaineinani olivat englanti ja saksa. Valmistuttuani sain työpaikan synnyinseudultani jyväskylästä ja Tampereelle minulla ei ole mitään yhteyksiä, eikä minulla ole sielläpäin sukua.

Opiskeluaikoinani Vaasassa tutustuin ja ihastuin siihen kaupunkiin (joka tilastoissa kuuluu Suomen ns. suuriin kaupunkeihin, se muuten on maan 13. suurin.) Vaasa on todella hieno, vanha ja kansainvälinen kaupunki. Varsinkin kesällä se on (melkein) kauniimpi kuin Jyväskylä. Harva kaupunki Suomessa sijaitsee aivan kauniin meren rannassa ja harvassa on yhtä paljon suojeltuja arvorakennuksia. Opiskeluaikojeni jälkeenkin olen usein käynyt Vaasassa tapaamassa entisiä kavereitani, eikä minusta Vaasasta puhuttaessa voi missään tapauksessa käyttää ilmaisuja taantuva, kuoleva tms. Ylivieskasta puhuttaessa puolestaan ei mitään muita ilmaisuja voi käyttää.

Ilmeisesti olen ainakin 10 vuotta sinua vanhempi, mutta kirjoitustesi perusteella olet älyllisesti minua vähintään 20 vuotta jäljessä, ikävä kyllä.

• kyllä
        olet älykääpiö kirjoitti:

Ensinnäkin: minä olen syntyperäinen jyväskyläläinen. Vaasaan minulla on sen verran suhteita, että suoritin siellä aikanaan asepalvelukseni "rantapyssyssä"
        Sen jälkeen hain ja myös pääsin Vaasan yliopistoon opiskelemaan kieliä, pääaineinani olivat englanti ja saksa. Valmistuttuani sain työpaikan synnyinseudultani jyväskylästä ja Tampereelle minulla ei ole mitään yhteyksiä, eikä minulla ole sielläpäin sukua.

Opiskeluaikoinani Vaasassa tutustuin ja ihastuin siihen kaupunkiin (joka tilastoissa kuuluu Suomen ns. suuriin kaupunkeihin, se muuten on maan 13. suurin.) Vaasa on todella hieno, vanha ja kansainvälinen kaupunki. Varsinkin kesällä se on (melkein) kauniimpi kuin Jyväskylä. Harva kaupunki Suomessa sijaitsee aivan kauniin meren rannassa ja harvassa on yhtä paljon suojeltuja arvorakennuksia. Opiskeluaikojeni jälkeenkin olen usein käynyt Vaasassa tapaamassa entisiä kavereitani, eikä minusta Vaasasta puhuttaessa voi missään tapauksessa käyttää ilmaisuja taantuva, kuoleva tms. Ylivieskasta puhuttaessa puolestaan ei mitään muita ilmaisuja voi käyttää.

Ilmeisesti olen ainakin 10 vuotta sinua vanhempi, mutta kirjoitustesi perusteella olet älyllisesti minua vähintään 20 vuotta jäljessä, ikävä kyllä.

sulla on käynyt flaksi kun olet asunut ja asut nyt suomen kauneimmassa kaupungissa! Ihan kylmiä väreitä selkäpiissäni.. ;)))) ***ootti!

• sinun pitäisi
        olet älykääpiö kirjoitti:

hallita myös luetun ymmärtäminen; Vaasan talousalue on taantuva, kaupunki itse paikoillaanpysyvä, tai kituen kasvava. Taloustieteen ymmärtämistä en sinulta odotakaan!
        Reilun 50000:n asukkaaan kylä ei millään mittarilla mitattuna ole suuri!
        Eivätpä kielitieteilijän taidonnäytteet sanavalintoineen anna kirjoittajasta kovin mairittelevaa kuvaa!

• älykääpiölle
        sinun pitäisi kirjoitti:

hallita myös luetun ymmärtäminen; Vaasan talousalue on taantuva, kaupunki itse paikoillaanpysyvä, tai kituen kasvava. Taloustieteen ymmärtämistä en sinulta odotakaan!
        Reilun 50000:n asukkaaan kylä ei millään mittarilla mitattuna ole suuri!
        Eivätpä kielitieteilijän taidonnäytteet sanavalintoineen anna kirjoittajasta kovin mairittelevaa kuvaa!

"hallita myös luetun ymmärtäminen; Vaasan talousalue on taantuva, kaupunki itse paikoillaanpysyvä, tai kituen kasvava. Taloustieteen ymmärtämistä en sinulta odotakaan!
        Reilun 50000:n asukkaaan kylä ei millään mittarilla mitattuna ole suuri!"

Tuollaisen täysin perustelemattoman mantran hokeminen alkaa jo riittää varsinkin jos itse olet Ylävieskasta, joka kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna on yksi takapajuisimmista paikkakunnista koko maassa ja onneton pikkukylä.

Opiskellessani Vaasassa havaitsin sen useasti, että Vaasa on todella vireä ja kuten sanottua yksi kilpailukykyisimmistä kaupungeista maassa.
        Syitä tähän on varmaan muitakin, mutta eräitä voivat olla Vaasan seudun pitkä teollinen perinne ja hyvät yhteydet ulkomaille yhdistettyinä pohjalaiseen yritteliäisyyteen, josta sekä meillä keski-suomalaisilla että teillä lappalaisilla olisi opiksi otettavaa. Vaasassahan on useita jo yksistäänkin tuhansia ihmisiä työllistäviä yrityksiä ja alihankkijat vielä tähän päälle. Samoin vaasalainen elinkeinoelämän kirjo on paljon monipuolisempi kuin esimerkiksi Ylävieskassa tai sen lähialueilla. Ja Vaasan asukasluku muuten on lähempänä kuuttakymmentä kuin viittäkymmentä tuhatta (yhdessä 5 km:n päässä torilta sijaitsevan Sepänkylän kanssa n. 75 tuhatta, eli lähes Jyväskylän lukemissa). Nämä luvut tulin opiskeluaikoinani tietämään, koska olin monipuolisesti kiinnostunut opiskelupaikkakunnastani. Moni edellä mainituista asioista pätee Jyväskyläänkin. Täälläkin on esimerkiksi useita todella suuria yrityksiä, korkeatasoista tutkimustoimintaa ja koulutusta ja monipuolinen elinkeinoelämä. Sensijaan Ylävieskaan mitkään edellä mainituista asioista eivät päde. Teillähän ei siellä ole oikein koskaan ollut mitään muuta kuin köyhyyttä ja kurjuutta.

Veljeni muuten asui -90 luvulla Ylävieskassa kaksi vuotta, mutta ymmärsi lopulta muuttaa sieltä pois. Ehkä hän kyllästyi siihen, että joka kerran kylässä käydessäni naljailin hänen asuinpaikkakuntansa ankeudesta, takapajuisuudesta ja ikävistä maisemista. nyttemmin hän asuu Turussa, eikä minullakaan siellä kyläillessäni ole enää mitään moitittavaa.

• aiemmin
        älykääpiölle kirjoitti:

"hallita myös luetun ymmärtäminen; Vaasan talousalue on taantuva, kaupunki itse paikoillaanpysyvä, tai kituen kasvava. Taloustieteen ymmärtämistä en sinulta odotakaan!
        Reilun 50000:n asukkaaan kylä ei millään mittarilla mitattuna ole suuri!"

Tuollaisen täysin perustelemattoman mantran hokeminen alkaa jo riittää varsinkin jos itse olet Ylävieskasta, joka kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna on yksi takapajuisimmista paikkakunnista koko maassa ja onneton pikkukylä.

Opiskellessani Vaasassa havaitsin sen useasti, että Vaasa on todella vireä ja kuten sanottua yksi kilpailukykyisimmistä kaupungeista maassa.
        Syitä tähän on varmaan muitakin, mutta eräitä voivat olla Vaasan seudun pitkä teollinen perinne ja hyvät yhteydet ulkomaille yhdistettyinä pohjalaiseen yritteliäisyyteen, josta sekä meillä keski-suomalaisilla että teillä lappalaisilla olisi opiksi otettavaa. Vaasassahan on useita jo yksistäänkin tuhansia ihmisiä työllistäviä yrityksiä ja alihankkijat vielä tähän päälle. Samoin vaasalainen elinkeinoelämän kirjo on paljon monipuolisempi kuin esimerkiksi Ylävieskassa tai sen lähialueilla. Ja Vaasan asukasluku muuten on lähempänä kuuttakymmentä kuin viittäkymmentä tuhatta (yhdessä 5 km:n päässä torilta sijaitsevan Sepänkylän kanssa n. 75 tuhatta, eli lähes Jyväskylän lukemissa). Nämä luvut tulin opiskeluaikoinani tietämään, koska olin monipuolisesti kiinnostunut opiskelupaikkakunnastani. Moni edellä mainituista asioista pätee Jyväskyläänkin. Täälläkin on esimerkiksi useita todella suuria yrityksiä, korkeatasoista tutkimustoimintaa ja koulutusta ja monipuolinen elinkeinoelämä. Sensijaan Ylävieskaan mitkään edellä mainituista asioista eivät päde. Teillähän ei siellä ole oikein koskaan ollut mitään muuta kuin köyhyyttä ja kurjuutta.

Veljeni muuten asui -90 luvulla Ylävieskassa kaksi vuotta, mutta ymmärsi lopulta muuttaa sieltä pois. Ehkä hän kyllästyi siihen, että joka kerran kylässä käydessäni naljailin hänen asuinpaikkakuntansa ankeudesta, takapajuisuudesta ja ikävistä maisemista. nyttemmin hän asuu Turussa, eikä minullakaan siellä kyläillessäni ole enää mitään moitittavaa.

olemme niin kateellisia sinulle ettei tahdo järki ymmärtää..LOL!!! Sinä todellakin olet yksi tyhmimmistä tyypeistä mitä täällä palstalla on ollut! Tulla nyt tänne provoilemaan kun ei satu olemaan muuta "järkevää" tekemistä.

Ymmärrätkö, että teet nyt juuri hallaa Vaasalle että Jyväskylälle? Mene lääkäriin..

• vaasa ja jyväskylä
        aiemmin kirjoitti:

olemme niin kateellisia sinulle ettei tahdo järki ymmärtää..LOL!!! Sinä todellakin olet yksi tyhmimmistä tyypeistä mitä täällä palstalla on ollut! Tulla nyt tänne provoilemaan kun ei satu olemaan muuta "järkevää" tekemistä.

Ymmärrätkö, että teet nyt juuri hallaa Vaasalle että Jyväskylälle? Mene lääkäriin..

kuulu muille palstoille kiitos. en tiedä mitä teet täällä?

• veden alle
        vaasa ja jyväskylä kirjoitti:

kuulu muille palstoille kiitos. en tiedä mitä teet täällä?

ennusti mulle
        puli-paavo,
        haapavetinen saarnamies sano olevasa.

• sen

sanoit!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      2045
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      102
      1893
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      144
      1798
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      97
      1421
    5. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      35
      1399
    6. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      317
      1265
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      60
      1229
    8. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      130
      1112
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      276
      1066
    10. Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta

Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa
      Hindulaisuus
      446
      963
    Aihe