Olen nyt viikolla 12 ja pelaan jalkapalloa. Neuvolatäti sanoi että omien tuntojen mukaan voi vielä toistaiseksi pelailla kun muistaa ottaa rauhallisesti. Onhan tuossa lajissa jonkin verran kontaktia, joten aika varovaisesti on tullut mentyä tilanteisiin... Suuri osa harjoituksista on kuitenkin lihaskuntoa näin talviseen aikaan, joten miten nuo erilaiset vatsalihas- ja selkälihasliikkeet vaikuttavat? Voinko siis huoletta tehdä lihaskuntoa, vaikka vatsan seutu siitä rasitusta saakin? (Esim. selkälihaksia tehdessä vatsa joutuu puristuksiin) Niin, ja miten tuon "hyppimisen" laita on? Onko se kiellettyä jo tässä vaiheessa raskautta vai vasta myöhemmin? Kertokaa omia kokemuksianne!!!
Ja ,jos ja kun, nyt joudun tuon rakkaan lajin jättämään tauolle, niin millaiseen urheiluun muut ovat siirtyneet? Itse inhoan uimista (en meinaa pysyä pinnalla) =) ja nuo jumpatkaan eivät ole minun juttuni... Mitenkäs sulkapallo? Siinä sitten taas joutuu hyppimään...=(?! Antakaa vinkkejä!!!
Urheilusta!!
3
230
Vastaukset
- äitsykkä78
Treenaat niin kauan kuin tuntuu hyvältä. Sitten, kun alkaa mennä liikaa varomiseksi on varmaan aika siirtyä vaikka juoksulenkille.
Synnytyksen jälkeen, jos kaikki on sujunut hyvin niin varmaan kannattaa aloittaa kevyesti kärryttelemällä vauvan kanssa. Ja jos on juoksukärryt ja huvittaa juosta niin vauvan kanssa juoksulenkille.
Itsellä menossa rv 12 3. Harrastan tanssia ja suunnitelmissa on tanssia niin pitkään kuin mahdollista ja tuntuu hyvältä ja aloittaa heti kun imetyskausi antaa myöten.
Ekan raskauden aikana kävin salilla ja lenkkeilin synnytyksen jälkeen. Toisen raskauden aikana tanssin ja jatkoin tanssia heti, kun oli mahdollista. - ....
Raskaana voi käydä pelaamassa sulkapalloa, itse jääkiekon lopetettua kävin juuri sulkkista lätkimässä. Spinning on myös ok jos siitä tykkää, sitten nämä perus lenkkeilyt ym.
Selkälihaksia voi noilla viikoilla tehdä jos ei tunnu pahalle, vatsalihasten teosta en tiedä onko kovasti hyötyä ja se on aika hankalaa kun maha kasvaa, koska venyy ja on tiellä.
Ei hyppiminen ole kiellettyä, mutta jos vaikka aitoja hyppii, riski että kaatuu on suurempi kun tasapaino muuttuu jonkun verran. Pääsääntö että kaikkea voi tehdä mikä ei pahalle tunnu.- ap.
Alanpa sitten sitä sulkkista plätkyttämään. Mä kaipaan jotain pientä kilpailua tuohon urheiluun, ja niin kauan kuin sellainen onnistuu niin hyvä juttu!! Sitten kun alkaa vatsa häiritsemään, niin täytyy siirtyä lenkkipoluille ja purkaa sitä kilpailuviettiä jotenkin muuten... kuten keilaamalla...=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603