kutiavat kivespussit

rasittaa

Jo pidemmän aikaa on ollut vaivana että usein alkaa kivespussit kutiamaan. Se on sellaista tavallaan pistelevää kutiamista. Kutiamiskohdissa ei näy mitään epätavallista, iho on usein kyllä punainen ja kuumottaa. Olen kerran käynyt yleislääkärillä näyttämässä vaivaa mutta ainakaan hän ei löytäny mitään outoa mutta määräsi varmuuden vuoksi daktarin voidetta. Tämä ei kumminkaan auttanut.
Kutiamista on monen tasoista ja joskus harvoin se tuntuu erittäin rasittavalta jolloin on ihan pakko raaputtaa ja se vain lisää kutiamista. Kutiaminen on kumminkin ainakin päivittäistä.Olen kokeillut erilaisia pesuaineita, jättänyt huuhteluaineen pois ym. mutta ei ole auttanut. Kuitenkin tuntuu että jos on esim ihonmyötäisemmät kalsarit niin kutiaisi enemmän. Mitkä asiat voivat aiheuttaa näinkin rasittavaa kutiamista?

89

68232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bokseri

      Ne vaa hikoo tai karvat kutittaa. Aja karvat pois ja käytä väljiä boksereita.

      • rasittaa

        Käytän aina väljiä boksereita.
        Tuskin johtuu mistään karvoistakaan tuon tasoinen kutina.


      • vaihtaa siis
        rasittaa kirjoitti:

        Käytän aina väljiä boksereita.
        Tuskin johtuu mistään karvoistakaan tuon tasoinen kutina.

        pyykkäysaine toiseen, itelle tulee kutinaa tietystä merkeistä..


      • rasittaa
        vaihtaa siis kirjoitti:

        pyykkäysaine toiseen, itelle tulee kutinaa tietystä merkeistä..

        oon kokeillut ainakin 5 eri , sama vaiva.
        pitäis varmaan käydä ihotautilääkärillä.
        Minkähänhintaista keissiä sieltä voi odottaa?


      • OnkoTietoa

        Onko hydrokortisonin 2,5% käyttö kivespusseissa ja muualla nivusalueella turvallista korkeintaan kahden viikon kuurina, vai voiko vaikuttaa kiveksiin haitallisesti?


      • Fmfdjdkdkd
        OnkoTietoa kirjoitti:

        Onko hydrokortisonin 2,5% käyttö kivespusseissa ja muualla nivusalueella turvallista korkeintaan kahden viikon kuurina, vai voiko vaikuttaa kiveksiin haitallisesti?

        Kutina kiveksissä

        Hei! Minulla on ollut nyt kuukauden ajan voimakasta kutinaa kivespusseissa, lähinnä reunoilla lähellä nivusia. Hygienia on takuulla kunnossa, pidän pääasiassa löysiä ja vähän hiostavia boksereita. Lisäksi vaihdoin jo pesuainettakin.

        Mutta kutina vain jatkuu. Ilmenee usein illalla. Kutina on niin voimakas, että ei vain voi olla raapimatta, ja aivan pakko raapia niin kauan, että iho alkaa verestää. Sitten seuraavana päivänä iho hilseilee. Ja juuri kun iho alkaa parantua, alkaa taas kutina uudestaan. Sykli on vain tihentynyt.

        Mikä avuksi? Lääkäriin olisin varmaan jo menny, jso vain uskaltaisin... Mutta onko kyseessä jotain vakavaa?

        VASTAUS; tätä joskus esiintyy ja syllistä vaikea löytää, hikoilu, hiiva, stressi ,ihon rasvakerroksen ,pH:n muutokset, pese happamilla pesuaineilla lactacyd Avecyd töpötä hydrokortison liuosta iltaisin kuuman käsisuihkun jälkeen ,jo helpottaa.
        http://www.miesklinikka.com/miesklinikka/asiantuntijat/kysy_asiantuntijalta?discussion_a=forum&discussion_forum_id=2&discussion_offset=450


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Fmfdjdkdkd kirjoitti:

        Kutina kiveksissä

        Hei! Minulla on ollut nyt kuukauden ajan voimakasta kutinaa kivespusseissa, lähinnä reunoilla lähellä nivusia. Hygienia on takuulla kunnossa, pidän pääasiassa löysiä ja vähän hiostavia boksereita. Lisäksi vaihdoin jo pesuainettakin.

        Mutta kutina vain jatkuu. Ilmenee usein illalla. Kutina on niin voimakas, että ei vain voi olla raapimatta, ja aivan pakko raapia niin kauan, että iho alkaa verestää. Sitten seuraavana päivänä iho hilseilee. Ja juuri kun iho alkaa parantua, alkaa taas kutina uudestaan. Sykli on vain tihentynyt.

        Mikä avuksi? Lääkäriin olisin varmaan jo menny, jso vain uskaltaisin... Mutta onko kyseessä jotain vakavaa?

        VASTAUS; tätä joskus esiintyy ja syllistä vaikea löytää, hikoilu, hiiva, stressi ,ihon rasvakerroksen ,pH:n muutokset, pese happamilla pesuaineilla lactacyd Avecyd töpötä hydrokortison liuosta iltaisin kuuman käsisuihkun jälkeen ,jo helpottaa.
        http://www.miesklinikka.com/miesklinikka/asiantuntijat/kysy_asiantuntijalta?discussion_a=forum&discussion_forum_id=2&discussion_offset=450

        Meillä kutinan loppui kun pesuaine muutettiin ettei siinä ollut mitään hajusteita . Monen iho reagoi juuri niinkin hajusteisiin. Ja monet pesevät alapäänsä myös väärillä suihkunesteillä.apteekissa on alapäähän sopivaa intiimi pesuainetta , jotta nekin ovat hyviä tuotteita aroille ihoille


    • sieni-infektio?

      Daktarinilla voit heittää vaikka vesilintua. Minulla oli vuosia sitten taive/nivussilsa, joka oireili mainitsemallasi tavalla, eli oli punoitusta ja hirvittävää kutinaa kivespusseissa. Lääkäri teki saman tempun kuin sinulle eli määräsi sitä vanhaa kunnon daktariinia, jota annetaan suunnalleen jokaiselle, jolla epäillään olevan sientä.

      No, käytin sitä kuukauden eikä auttanut. Toinen lääkäri, jolla kävin, sanoi suoraan, että tuota daktariinia käyttävät jopa urheilijat jalkoihinsa, eikä sillä ole enää mitään vaikutusta sieniin, jotka ovat tulleet sille vastustuskykyisiksi! Apteekista löytyy muitakin sienilääkkeitä kuin tuo epäonnendaktariini, joka on ollut myynnissä vuodesta yks ja kaks. Kokeile niitä ja mieluiten sellaisia, jotka ovat puuterimaisessa/talkki muodossa. Minulla kutina ja punoitus lähti parissa päivässä, kun vaihdoin lääkettä. Kannattaa kokeilla.

      • Help!

        Ittelläni kans kivespussit kutittaa ja aina kun raapii niin purpoo ja tulee punaseksi. Olen vasta 15v. En tiedä onko mitään vakavaa, mutta tämä on päivittäistä. Enkä ole kehdannut mainita minnekkään että "kivespusseja kutittaa". En siis ole kokeillut muuta kuin perusrasvaa eikä ole kyllä ainakaan parantanut..
        Mikä neuvoksi? :/


      • Anonyymi
        Help! kirjoitti:

        Ittelläni kans kivespussit kutittaa ja aina kun raapii niin purpoo ja tulee punaseksi. Olen vasta 15v. En tiedä onko mitään vakavaa, mutta tämä on päivittäistä. Enkä ole kehdannut mainita minnekkään että "kivespusseja kutittaa". En siis ole kokeillut muuta kuin perusrasvaa eikä ole kyllä ainakaan parantanut..
        Mikä neuvoksi? :/

        ooks hengissä vielä🤣


    • kokenut

      Ai niin, näitäkin saa reseptittä, joten kysyt suoraan vaan neuvoa farmaseutilta ja jätät ne turhat lääkärinpalkkiot maksamatta. Suomessa tahtoo tuo lääkäreiden ammattitaito olla vähän sitä sun tätä: riittää kun osaa neuvoa, että flunssassa levätään ja osaa laittaa oman puumerkkinsä antibioottireseptin alle. Vakavemmat tapaukset ohjataankin sitten suoraan erikoislääkäreille.

      • rasittaa

        Kiitos vinkistä, pitääpä käydä apteekin kautta huomenna.


      • Muniaeisaahautoa

        NO en ole kyllä samaa mieltä lääkärien ammattitaidosta. Niin hyvin osaavat koneesta kurkistamattakin kaikenlaisia oireita. Ihon kutina voi johtua niin monista syistä. Tuota kivesten kutinaa poden joskus itsekin. Olisko niin että nukut lämpimässä ja haudot kassejasi istumatyössä ja illat TV:n ääressä?

        Olen itse tainnut kokeilla kevyitä kosteusvoiteita ja myös kerran mietoa hydrokortisonia. Josokus joku paha kutina on lieventynyt Betadinellä mutta se on aika tahraavaa.


    • eräs farmaseutti

      Betadine-voide on melko tehokas ja edullinen vaihtoehto sitkeisiinkiin sieni-ihottumiin. Vaikuttava aine, jodattu povidoni tehoaa lähes kaikkiin bakteereihin, sieniin, homeisiin ja osaan viruksista ja se on indigoitu ihan virallisestikin ihottumiin, joihin liittyy sieni- tai bakteeriinfektio. Se on vain sellainen tuote, jota ei juurikaan suositella apteekista, koska on ehkä vähän "vanhanaikainen". Se on tummanruskea voide, joka levitettäessä värjää hoidettavan alueen kellertäväksi (väri näkyy ihossa jonkin aikaa voiteen levittämisen jälkeen, lähtee vesipesulla)
      Voide tahraa vaatteita, mutta jos käyttää tummia alusvaatteista, siitä ei juuri haittaa.
      Sitä voi laittaa esimerkiksi aamuin illoin noin viikon ajan ja jos ei tehoa, niin kyse on jostain muusta vaivasta. Tuote ei sovi jodiallergikoille tai kilpirauhasen toimintahäiriöistä kärsiville.

      • kutina

        Itelläkin vaivaa sama ongelma kivespussista puolet melkee punasta ja kutittaa. Kerran se lähti pois oli noin viiko pari pois ja tuli takas oon koittanu laittaa sitä daktariinii mut ei auta bebantiinii en oo viel koittanu sitä kannattas seuraavaks?


      • Betadineauttoi

        Ääni Betadinelle täältäkin. Käytä säästellen äläkä yhtään isommalle isoalueelle kuin tarpeen eikä liian pitkään - se tappaa myös ihon "oikeat" bakteerit.


      • 2nenPotilas

        Kirveleekö Betadine kuinka paljon levitettäessä?


      • Betadine

      • Anonyymi
        2nenPotilas kirjoitti:

        Kirveleekö Betadine kuinka paljon levitettäessä?

        Ei kutia


    • jokurandomvaan

      munki sekkeJ kutskaa :P

    • Juu juu

      Mulla on ollut sama vaiva jo melkeen kymmenen vuotta, eikä apua oo löytyny. Välillä iho verillä asti ja liikuminen vaikeaa. Kun sitten laittaa reseptillä saatua perusrasvaa, äijä huutaa pari minuuttia.

      Oon kokeillu varmaan käytännössä kaikki rasvat ja ruokavalioitakin testannu, mutta kokonaan ongelma ei oo poistunu.

      Parhaimmillaan pussit vaan punottaa ja ei hirveesti kutita, pahimmillaan ne on ruvella kutittaa niin, että pakko raapia ja tihkuu näin ollen kohta kudosnestettä.

      IhotautiLääkäri määritteli viimeksi pari vuotta sitten, että mulla on atooppinen iho. Toisinsanoen kuulun siihen "kaatoluokkaan", jonka tautimääritys heitetään paremman puutteessa tällaisen epämääräisen termin alle.

      Voide, joka on auttanut, on nimeltään elidel. Voide vaan on niin kallis, että ilman korvattavuutta harvalla on varaa sitä käyttää. Senkään kanssa iho ei koskaan parantunut kokonaan.

      Tällä hetkellä käytän pelkästään ns. "perusrasvoja", joihin minulla on resepti ja vältän tiettyjä ruoka-aineita kokeilun vuoksi. Iho kylläkin punoittaa ja välillä aukee, mutta pääsääntöisesti pystyn normaalisti käveleskelemään ja urheilemaan.

      Onko jollakin tällaseen pitkäaikaiseen vaivaan löynnyt ihan pysyvääkin apua?

      • Help!

        Ittelläni kans kivespussit kutittaa ja aina kun raapii niin purpoo ja tulee punaseksi. Olen vasta 15v. En tiedä onko mitään vakavaa, mutta tämä on päivittäistä. Enkä ole kehdannut mainita minnekkään että "kivespusseja kutittaa". En siis ole kokeillut muuta kuin perusrasvaa eikä ole kyllä ainakaan parantanut..
        Mikä neuvoksi? :/


      • Tylsyys
        Help! kirjoitti:

        Ittelläni kans kivespussit kutittaa ja aina kun raapii niin purpoo ja tulee punaseksi. Olen vasta 15v. En tiedä onko mitään vakavaa, mutta tämä on päivittäistä. Enkä ole kehdannut mainita minnekkään että "kivespusseja kutittaa". En siis ole kokeillut muuta kuin perusrasvaa eikä ole kyllä ainakaan parantanut..
        Mikä neuvoksi? :/

        PenispermastmasetanoliltarunkkausiemensyöksyllätysalkkulostelvytysarkasmitsemurhadrenaliinitsepäinenKIVESPUSSI


      • kokeiltu on
        Help! kirjoitti:

        Ittelläni kans kivespussit kutittaa ja aina kun raapii niin purpoo ja tulee punaseksi. Olen vasta 15v. En tiedä onko mitään vakavaa, mutta tämä on päivittäistä. Enkä ole kehdannut mainita minnekkään että "kivespusseja kutittaa". En siis ole kokeillut muuta kuin perusrasvaa eikä ole kyllä ainakaan parantanut..
        Mikä neuvoksi? :/

        Apteekista saa ilman reseptiä rasvaa nimeltä Pimafucort, sillä lähtee kutina kiveksistä. Lääkärikin määräsi tätä rasvaa ja tosiaan sitä saa ilman reseptiäkin.


      • 12weeeeboy
        Help! kirjoitti:

        Ittelläni kans kivespussit kutittaa ja aina kun raapii niin purpoo ja tulee punaseksi. Olen vasta 15v. En tiedä onko mitään vakavaa, mutta tämä on päivittäistä. Enkä ole kehdannut mainita minnekkään että "kivespusseja kutittaa". En siis ole kokeillut muuta kuin perusrasvaa eikä ole kyllä ainakaan parantanut..
        Mikä neuvoksi? :/

        ittee vaivaa sama juttu välillä. kutiaminen johtuu karvojen kasvusta. oon 12v


      • laitoinvääräänreikään

        kait tu voi olla joku sukupuoli tauti jota ei tunneta mulla ainakin alko pallit kutiseen yhen typykän jälkee eikä missää testissä lääkäri mitää löytäny eikä sieni eikä muutkaan voiteet auta ainoo yöks housut poisja päivä siedettävä


      • Tietäjä18

        googlaappa syyhy


      • Anonyymi
        kokeiltu on kirjoitti:

        Apteekista saa ilman reseptiä rasvaa nimeltä Pimafucort, sillä lähtee kutina kiveksistä. Lääkärikin määräsi tätä rasvaa ja tosiaan sitä saa ilman reseptiäkin.

        Olen kärsinyt kuukausia kivesten kutinasta, sitten löysin tämän keskustelun ja tämän kommentin.

        Kutiaminen oli niin pahaa, että öisin nukkuessani rapsutin kivekset verille. Tyttöystävä herätteli, etten revi itseäni palasiksi alakerrasta.

        Kävin ostamassa tuubin Pimafucorttia ja kivesten kutiaminen loppui siihen paikkaan, ensimmäiseen levityskertaan. Viikon kuurin jälkeen ei ole vieläkään tullut takaisin.

        Kiitos sinulle joka Pimafucorttia ehdotit, helpotit elämääni sanoinkuvaamattoman paljon.


      • Anonyymi

        Minulla atoopinen ihottuma ollut monta vuotta,kyllä on pirullinen vaiva. Kutiaa kiveksiä ja vartaloa. Nyt on naamaankin ruvennut tulemaan kipeitä paukuroita. Veikkaan että ressi tai joku vakava elämäntilanne aiheuttaa sen. Minulle tuli sellaisesta. Ei muutakuin ressi pois niin tilanne helpottuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kärsinyt kuukausia kivesten kutinasta, sitten löysin tämän keskustelun ja tämän kommentin.

        Kutiaminen oli niin pahaa, että öisin nukkuessani rapsutin kivekset verille. Tyttöystävä herätteli, etten revi itseäni palasiksi alakerrasta.

        Kävin ostamassa tuubin Pimafucorttia ja kivesten kutiaminen loppui siihen paikkaan, ensimmäiseen levityskertaan. Viikon kuurin jälkeen ei ole vieläkään tullut takaisin.

        Kiitos sinulle joka Pimafucorttia ehdotit, helpotit elämääni sanoinkuvaamattoman paljon.

        Jep. Pimafucort-voiteella kyseinen vaiva katoaa kuin kuppa Töölöstä. Mua vaivasi sama pulma vuosia. Nukkuessani raavin pallit rikki ja lähes aina oli epämukava olo. Viimeisen vuoden ajat kassit oli aivan punaiset. Kokeilin kookosöljyä, aloe vera-geeliä ja kahdenlaista sinkkivoidetta jotka ei jeesanneet. Sinkki selkeästi rauhoitti mutta ei poistanut ongelmaa. Arvelin että kyseessä on jonkinlainen krooninen infektio. Onneksi törmäsin teidän keskusteluihin ja päätin kokeilla tanskalaisvalmisteista Pimafucortia jota saa aposta ilman repsua paksumpana ja ohuempana voiteena. Mä valitsin ohuemman. Tadaa !!! Se perkele toimii. Mä olen nyt kolme päivää käyttänyt sitä. Kutina on tipotiessään ja pallien punotus on pikkuhiljaa katoamassa. Kiitos jätkät kun avauduitte ja kerroitte omista kokemuksistanne ja etenkin siitä minkä tavaran löysitte. Pimafucort on ehdottomasti tavara joka jeesaa tähän kiusalliseen ja myös noloon vaivaan. T. Rahikainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kärsinyt kuukausia kivesten kutinasta, sitten löysin tämän keskustelun ja tämän kommentin.

        Kutiaminen oli niin pahaa, että öisin nukkuessani rapsutin kivekset verille. Tyttöystävä herätteli, etten revi itseäni palasiksi alakerrasta.

        Kävin ostamassa tuubin Pimafucorttia ja kivesten kutiaminen loppui siihen paikkaan, ensimmäiseen levityskertaan. Viikon kuurin jälkeen ei ole vieläkään tullut takaisin.

        Kiitos sinulle joka Pimafucorttia ehdotit, helpotit elämääni sanoinkuvaamattoman paljon.

        Sama homma oireineen ja kestoineen täällä. Hulluksi sen yökutinan kanssa meinasin tulla.
        Löysin myös tämän jutun ja päätin kokeilla Pimafucorttia. Kutina väheni muutamassa päivässä ja taisi loppua kutakuinkin viikossa.
        Käytin ko. salvaa noin pari viikkoa. Alkuun pari-kolme kertaa päivässä, kutinan helpotettua kerran päivässä. Nyt yhtäkkiä tajusin etten ole muistanut laittanut salvaa useampaan päivään, eikä silti kutise.
        Kiitos myös minulta sinulle, joka Pimafucorttia ehdotit. Toivottavasti kutina on enää muisto vain.


    • ,,,,,,

      Kehoitan lopettamaan oluen käytön, se aiheuttaa myös impotenssia, uskokaa hyvällä.
      Muutenkin kannattaa katsoa mitä syö, elintarvikelisäaineet aiheuttavat pahan olon.
      Parempi juoda kirkasta viinaa laimennettuna äidin viinimarjamehulla, kuin viiniä, joka makeutettua tai olutta.
      Myös tonnikalassa oleva liemi on haitallista.

      • Hyvin-toimii-vehkeet

        Jos mä meen kaljalle niin mulla rupee seisoon heti ku on muutaman siemassu.


    • Gurust

      Teillä on siniset pallit... Hankkikaa pilkkua ;D se auttaa

    • tohtoripällipää

      Ilmeisesti kyseessä on pahanlaatuinen kivesödeema ja toimenpiteenä on silloin kivesten pois ottaminen. Tyhjä kivespussi jätetään tällöin lerputtamaan housuihin.

    • Virtsa

      Pitää käydä kusella useammin. Virtsa turvottaa kiveksiä ja näinollen aiheuttaa pintaverenkierron vilkastumista. Virtsa siis ärsyttää kiveksien ihoa joka herkimmillä aiheuttaa kutinaa. Kusekaa siis useammin.

    • laulaasatiainen

      Mulla tapahtuu melkein joka päivä samaa mutta ballit kutiaa sisältäpäin, positiivisesti. emäntäkin tykkää tästä kutinasta mut allergia kannattaa poissulkee ja käyttää vielä yks Desintan kuuri. pirustako sitä aina muistaa missä kuppaluolassa sitä on pippeliään satiais pimpissä uittanu...Ja raapiminen vaan pahenee ja pahentaa,

    • jjjj99

      nuole niit

      • Pallienraapija

        Ku käytte kusella älkää jättäkö sitä kusitippaa siihen munan päähän vaan pyyhkikäö se pois näinollen kiveksiin ei mene kusta ja se vitun kutina lähtee helvettiin.


    • CRC

      JUMALAUTA PUSSIT KUTII !!!

    • MontaKokeilua

      1. Alusvaatteet. Älä osta keinokuituja, iho ei hengitä ja kosteassa ihossa bakteerit viihtyy.

      2. Kokeile vaihtaa saippuas. Kaupasta Lactoline pesuneste (apteekkia vastaava tuote).

      3. Suihkun jälkeen kuivaa iho huolellisesti ja kosteuta se perusvoiteella (aqualan L). Ei liikaa!

      4. Vaihda pyykkipesuneste ja vähentää sitä. kokeile lopettaa myös huuhteluaineen käyttö.

      5. Tarvittaessa kokeile daktariinia. Anna imeytyä ja sen jälkeen aqualan Lää kosteuttamaan.

      6. Tarvittaessa kokeile basibactia (hyvin ohuesti!) esim yöksi...

      Iholla elää baktereita ja sieniä, jotka voi saada vallan ihon rikkoutuessa, kuivuessa jne. Sienet, streptokokki ja hiiva yleisiä.

      • Anonyymi

        Normaali iho ei tarvitse kosteusvoiteestakin .Daktariini on aikansa elänyttä uudet salvat ovat tehokkaampia .


    • Riippakelli

      Pari kolme kunnon munapotkua kaverin antamana niin kutinat kyllä unohtuu kivun ollessa päällimmäisenä tunteena

    • Kmoknpknpk

      Vanha kansa sanoo, että kun munia raavituttaa, niin toosan hinta laskee.

    • DrStanley

      Itselläni on ollut sama ongelma aina, mutta tuntuu vaan pahentuneen. Hydrocortisoni liuoksesta on vähän apua ollut, mutta ei ole ongelmaa kokonaan poistanut.

      • Tietäjä18

        googlaa syyhy


    • 757

      oliskohan hiivasienen aiheuttama.lääkärin kyllä pitäis sellainen tunnistaa

      • nautaeläimet

        Teillä on kaikilla syyhypunkki. On hoidettava kiireesti, muuten kroonistuu ja levitätte sitä kaikkiin perheenjäseniin ja kavereihin. Apteekista Nix-voide, koko tuubin sisältö levitetään vartaloon päänahkaa myöten, jokainen pieni kolo on voideltava. Napa, pakaravako, nivuset, sukuelimet, korvakäytäviä myöten. Jos tuntuu kutina hellittävän päiväksikin, on syyhypunkki kyseessä. Silloin menkää lääkäriin ja vaatikaa ehdottomasti Stromectol ivermektiini tablettilääkitys. Katsokaa tarkemmat ohjeet wikipediasta: syyhy
        Jos haluaa säästää lääkärikulut ja kalliiden tablettien hinnan, voi tilata Amazonista Durvet ivermektiiniliuosta nautaeläimille. Annostelu painokilojen mukaan iholle.


    • 14vpoika123

      Itellä alko tää kutina kivespussissa jossain sillon ku täytik 14 ja murtosikä alko. joka ilta kutiaa niin maan perkeleesti. en oo kellekkää kehannu mitää sanoa.

      • Tietäjä18

        googlaa syyhy


    • Palli_ja_perskutina

      Hei,

      Kaikki aina lukee toisten vaivoista netistä ja tosi harvoin löytää todellista vastausta mikä oikeasti auttaa... Tässä on nyt sellainen. Toivottavasti voin olla avuksi mahdollisimman monelle:

      Olen 47 vuotias mies ja kärsin samasta vaivasta lähes kolme vuotta. kivekset, nivuset ja koko persvako kutisi ja "hilseili" lähes itsemurhan partaalle asti!! Raapimisen jäljiltä oli käytännössä koko alapää vereslihalla!! ...välillä oli käveleminenkin vaikeaa. Kävin asiasta ainakin 10 kertaa eri lääkäreillä ja aina sama vastaus!! Atooppinen herkkä iho ja hoidoksi perusrasvat. Pari kertaa tuli pillerit jotka kuulemma tappaa kaikki ihon hiivat yms. Peruskamaa, kun lääkäri ei osaa hoitaa vaivaa. Ja nyt asiaan... Aikanaan kun vaiva alakas, niin koitin hoitaa sitä kortisonivoiteilla ja ne toi hetken avun.... mutta aikaa myöden vaivat paheni... ja uskokaa pois kärsimys on ollut pitkä ja vittumainen!! Kunnes "herran vuonna" 2018 keksin tai pakosta päätin koittaa kaikki mahdolliset konstit!! Vaiva oli niin vittumainen, että kaikki konstit kerralla käyttöön taikka jojoon!... Ja Tässä tulee kahden viikon kokemuksella kuinka vaivan voi voittaa...

      1. Difucan hiivalääke tabletti 1 kpl kuurina kolmen päivän välein = 9 päivää, 3 tablettia!
      2. Samaan aikaan Lamisil 1% voide 1 kerran vuorokaudessa, koko ongelma-alueella. ( persvako ja koko kivekset ja nivuset.
      Tässä vielä perusteet miksi yllämainitut lääkkeet yhdessä:
      1. Difulcan tappaa yleiset hiivat ihmisestä. ( yksi tabletti ei riitä miehellä )
      2. Lamisil tappaa tehokkaimmin nivussilsan ( vaikka on suunniteltu varpaiden väliin )

      Ja tässä kokemukset miten omahoito meni...

      1. Kolme ekaa päivää järjetön kutina ja raapiminen!! Usko katos että mikään voi toimia. Joka aamu voitelin koko alapään Lamisil voiteella.

      2. Kolmen päivän jälkeen sorruin helpottamaan oloa kortisonivoiteella ja bepanthen voiteella.

      3. Sinnikkäästi jatkoin vittumaisista vastareaktioista huolimatta, joka aamu Lamisil- voiteen levittämisellä ja ekan kolmen päivän jälkeen vedin toisen Difucan tapletin.

      4. Sama homma jatkui, vaikka usko meni ja pää sanoi ettei tästä ole mitään hyötyä.
      viidennen päivän aamuna ei kutissut mikään paikka, uskomaton tunne!! tosin saman päivän iltana vielä kivekset kutisi vähän... mutta yllättävän vähän.

      5. kuudes ja seitsemäs päivä meni ettei kutisissut yhtään!!! tosin nahka hilseili kiveksissä, mutta kutina oli lakannut.... ja samaa rataa yhdeksänteen päivään.

      6. Kahdeksantena päivänä vedin kolmannen Difulcan tabletin. Jätin Lamisil voiteen pois. Mikään ei kutise eikä vaivaa.

      7. nyt on parhaillaan se yhdeksäs päivä!! mikään ei alapäässä kutise, kivesten nahka on vähän kuivaa hoidon jäljiltä ja varmaan vaatii kosteusrasvaa... mutta ekaan kertaan kolmeen vuoteen, nivuset, pallit ja persvako on normaalit eikä tartte ravata!!

      Toivottavasti on tästä jollekkin apua, nimittäin todella vittumainen ja sinnikäs ihovaiva, joka ei ihan helposti anna periksi... vasta kun veti ominpäin järeät aseet käyttöön ja tappoi samaan kertaan kaikki mahdollisia ihon hiivatulehduksia alakas asiat toimiin!!

      Lääkärit määräs yhden hoidon kerrallaan... ja se ei toimi!!!

      • kutinaa_kans

        Oireet kuulostaa tutuilta, itsellä kutisevat lähinnä kainalot ja nivuset. Vaiva kestänyt jo kahdeksan vuotta, käytössä nyt keskivahvat kortisonit.

        Miten päädyit tuohon lääkekomboon ja oletko pysynyt oireettomana?


      • Anonyymi
        kutinaa_kans kirjoitti:

        Oireet kuulostaa tutuilta, itsellä kutisevat lähinnä kainalot ja nivuset. Vaiva kestänyt jo kahdeksan vuotta, käytössä nyt keskivahvat kortisonit.

        Miten päädyit tuohon lääkekomboon ja oletko pysynyt oireettomana?

        Mulle auttaa kun sivellen kivespusseihin ICE Poweria. Ensin kuumottaa mutta hyvin viilennys vie kutinat.
        Tehokkaampaa saunan jälkeen kun kivespussit on pesty ja bakteerit huuhdeltu. ICE poweria pistää muutenkin veren kiertämään.


      • Anonyymi
        kutinaa_kans kirjoitti:

        Oireet kuulostaa tutuilta, itsellä kutisevat lähinnä kainalot ja nivuset. Vaiva kestänyt jo kahdeksan vuotta, käytössä nyt keskivahvat kortisonit.

        Miten päädyit tuohon lääkekomboon ja oletko pysynyt oireettomana?

        Sama ukko kirjoittaa kaikki nää aloitukset, tyylistä tietää!


    • Anonyymi

      Itsellä on tällä hetkellä kutinaa ja vuotoa penikseni alapuolella. Huolettaa enkä tiedä mitä tekisin

    • Anonyymi

      Syyhy se on itelläki mut ei voi mitää:-)

    • Anonyymi

      Mulla oli samat vaivat talvella pitkään. Viimein keksin ostaa Prismasta Illodinia, pienessä lasipullossa. Käytetään laimennettuna mm. kurkun kurlaukseen, mutta minä valelin koko kivekset laimentamatta parina iltana sillä ja kutina hävisi ja on pysynyt pois. Varmuudeksi pidän ainetta aina kaapissa, se vie hetkessä kutinan, tuntuu vaan kuin olisi mentholia iholla. Tepsii muuten moneen muuhunkin vaivaan, limakalvoillekin. Kokeilkaa ihmeessä.

    • Anonyymi

      Se on jokapaikan rohto.

    • Anonyymi

      Bemetson voide resepti lääkäriltä ja sitä aamun illoin muutaman päivän kuurina kutiavaan kohtaan tuo avun. Saatavissa liuoksena, joka sopii päänahkaan (säilytys jääkaapis valolta suojattuna).
      Itsellä alkoi 14 vuotiaana kyynärpäissä ja jossain kohdissa kiveksiä kaamea kutina, joka paheni iltaisin. Mikään ei auttanut, mutta nyt asia kunnossa gluteenittomalla ruokavaliolla ja heti kyseistä voidetta kutinaoireiden ilmaannuttua.
      Niinkin vähäinen asia, kuin suklaan syöminen jossa lukee saattaa sisältää vehnää riittää laukaisemaan oireet. Parikymmentä vuotta ollut lisänä samanlaista kutinahilseilyä päänahassa korvien lähistöllä, mutta sama lääke liuoksena auttaa suhteellisen nopeasti.
      Tärkeää gluteeniton ruokavalio, valkoisen sokerin ja perunajauhon syönti voi aiheuttaa myös lisää oireita. T. Yli 40 vuotta kutissut.

    • Anonyymi

      1 osa väkiviinaetikkaa, 3 osaa vettä. Sekoitetaan ja sivellään kiveksiin ja koko alapäähän. Saattaa kirvellä jonniin verran. Toista toimenpide kerran päivässä kunnes kutina häviää. Saattaa tehota jo kerta laakista.

      • Anonyymi

        Lykkäsin vierasta naista voimakasti orkasmi paransi kutinan. Nainen otti suihin ja nuoli kunnolla sillä poijaat se paraanoo mistä se on tullutkin.


    • Anonyymi

      oksasaksilla kassit pois hah hah loppuu kutinat ha hah

    • Anonyymi

      Kokeilin itse Dactacortia ja Pimafucortia ärsyttävään nivusten ja nyyttien öiseen kutinaan. Nivustaipeet olivat myös punaiset. Lääkäri totesi etävastaanotolla antamallani kuvauksella, että joku silsa. Määräsi sitten Pevisone-voidetta Aqualania kosteuttamaan kun Pevisone on kuivunut. Helpotti kovasti jo eka päivänä. Ompa kiva elää taas normaalia elämää ilman kutinaa. Vähensin lisäksi vehnän ja sokerit alussa. Toivottavasti tästä on apua jollekin

      • Anonyymi

        Vastaan itselleni. Nämä toivat tosiaan vain hetkellisen avun itselle. Vaiva jatkui ja koetin niin montaa eri vaihtoehtoa, että en enää tiedä minä paransi. Myös reseptilääkkeet (kävin ihotautilääkärillä). Korjasin aika paljon ruokavaliota (hiivat, vehnä ja sokeri minimiin), josta ei varmasti ollut haittaa, mutta en tiedä oliko se syy.
        Oli puoli vuotta poissa vaiva ja sitten taas pari kuukautta sitten täysin samaan aikaan vuodesta taas alkoi kutina, joka tuntuu taas vain kiihtyvän. Taas sama rumba edessä. Taidan aloittaa tuosta Donna Taponerosta, kun perus Canestenit ym. eivät näytä tehoavan. Ilmoitan kun taas selätän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan itselleni. Nämä toivat tosiaan vain hetkellisen avun itselle. Vaiva jatkui ja koetin niin montaa eri vaihtoehtoa, että en enää tiedä minä paransi. Myös reseptilääkkeet (kävin ihotautilääkärillä). Korjasin aika paljon ruokavaliota (hiivat, vehnä ja sokeri minimiin), josta ei varmasti ollut haittaa, mutta en tiedä oliko se syy.
        Oli puoli vuotta poissa vaiva ja sitten taas pari kuukautta sitten täysin samaan aikaan vuodesta taas alkoi kutina, joka tuntuu taas vain kiihtyvän. Taas sama rumba edessä. Taidan aloittaa tuosta Donna Taponerosta, kun perus Canestenit ym. eivät näytä tehoavan. Ilmoitan kun taas selätän!

        Vastaan taas itselleni. Ruokavalion korjaaminen + tupakoinnin lopettaminen lopetti kutinan. Ompa mukavaa taas elämä. Toivottavasti ei tule enää ikinä takaisin tämä inhottava vaiva!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaan taas itselleni. Ruokavalion korjaaminen tupakoinnin lopettaminen lopetti kutinan. Ompa mukavaa taas elämä. Toivottavasti ei tule enää ikinä takaisin tämä inhottava vaiva!

        Itse olen kutissut viimeiset5-6 vuotta. Pimafucorttia on mennyt älyttömästi. Lamisilit kokeiltu. Mikään ei auta. Pahimmillaan tuntuu kuin menettäisi järkensä, kutina on niin kauhea. Miten muutit ruokavaliota? Itse lopetin tupakoinnin mutta menee nikotiinisuihketta , sitäkin kai 3. Vuosi jo tullut käytettyä


    • Anonyymi

      Minulle apteekissa ehdotti Canesten voidetta. täytyy kokeilla ja kertoa auttoiko tuo voide sitä täytyy käyttää noin kuukauden ajan 2 kertaa päivässä.

    • Anonyymi

      Hei. Vittu että kutittaa aivan saatanasti vasenta pallia mitä pitää tehdä laitanko rasvaa?

      • Anonyymi

        Jos sinun pallit oikeasti kutiaisi niin et sanoisi noin HÄPEÄÄ.


    • Anonyymi

      Pimafucort tuo avun....hetkeksi. Saattaa olla että viikon kaksi on kutina pois mutta sitten se tuttu pirulainen palaa. Varsinkin hikoilu tuntuu aktivoivan tämän vaivan. Mitä ihmettä tämä on? Ollut kolmisen vuotta jo.

      • Anonyymi

        Sama vaiva itselläni ollut myös noin kolmisen vuotta, josta puolitoista vuotta eritoten vaivannut. Olen myös testannut Pimafucortia, joka kyllä tosiaan tehoaa hetken, mutta sitten kutina palaa ennalleen. Ja niin ikään olen huomannut hikoilun pahentavan asiaa. Saunomaan en ole pystynyt pitkään aikaan. En silti ole vielä kehdannut mennä lääkäriin esittelemään vehkeitä, joskin alan olla kypsä tekemään sen pian! Sen verran raivostuttava ja arkea häiritsevä vaiva tämä on!! Jonkin verran helpotusta olen saanut antiseptisistä pakuri- ja kuusenpihkavoiteista, vaikka nekään eivät ole poistaneet varsinaista ongelmaa. Tuota mainittua Pevisone-voidetta voisi kokeilla seuraavaksi. Terveisin Mies Lännestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama vaiva itselläni ollut myös noin kolmisen vuotta, josta puolitoista vuotta eritoten vaivannut. Olen myös testannut Pimafucortia, joka kyllä tosiaan tehoaa hetken, mutta sitten kutina palaa ennalleen. Ja niin ikään olen huomannut hikoilun pahentavan asiaa. Saunomaan en ole pystynyt pitkään aikaan. En silti ole vielä kehdannut mennä lääkäriin esittelemään vehkeitä, joskin alan olla kypsä tekemään sen pian! Sen verran raivostuttava ja arkea häiritsevä vaiva tämä on!! Jonkin verran helpotusta olen saanut antiseptisistä pakuri- ja kuusenpihkavoiteista, vaikka nekään eivät ole poistaneet varsinaista ongelmaa. Tuota mainittua Pevisone-voidetta voisi kokeilla seuraavaksi. Terveisin Mies Lännestä.

        Päivitystä tilanteeseen sen verran, että sain lopulta ilmeisesti kukistettua tämän piinaavan pallien kutinan käyttämällä Donna Taponeron valmistamaa Antiseptistä voidetta. Käytin sitä ensimmäisen kerran juhannuksen tienoilla ja yleensä hoitaminen meni siten, että voidetta joutui laittamaan useamman kerran päivässä, useana päivänä, kunnes kutina loppui joiksikin viikoiksi. Viimeinen kova hoitaminen oli elokuun lopussa, jolloin vallinnut helle varmaankin myös haittasi paranemista. Tämän jälkeen ihoalueen kutina on loppunut, joskin iho edelleen vaatii edelleen säännöllisesti (1-2 kertaa päivässä) kevyesti kostetuttavaa voidetta. En edelleenkään tiedä mistä oli kyse, ilmeisesti kai jostain hiiva- tai sienitulehduksesta? T. Mies lännestä


    • Anonyymi

      Sama ongelma kun kävin yhden maksullisen hoidossa. Muistaakseni oliiviöljy lopulta auttoi.

      • Anonyymi

        ja jos ei auta, niin ei muutakun puutarhasaksilla pallit kokonaan vex niin ei kutise enään !!!


    • Anonyymi

      Sieni-infektio

    • Anonyymi

      Moi.
      Luin viestiketjun läpi, ja päädyin tuohon Illodin suuveteen, mutta ei sitä saa mistään.

      Tuli mieleen, että sain Palovammapoliklinikalta desifiointi ainetta, nimeltä UC Sol.
      Se on tarkoitettu palovammojen desifiointiin.

      Se poisti nokkosen pistos paukurat kädestä parissa minuutissa, ja hyttysenpistot hetkessä. Yleensä raavin hyttyspistoskohdat verille, mutta tämä desifiointiaine sisältää varmaankin jotain puudutusainettakin kun kipu lakkaa heti.

      Tuli kuningas idea suihkuttaa sitä palleihin, muutama suihkaus. Hyvin toimii tuonnekkin. Punotus ja kutina poistuu, sekä pallit ei ole paisuksissa raapimisesta.

      Tuo desifiointiaine pitäis olla jokaisen lapsiperheen lääkekaapissa, kun lapset saavat aina naarmuja, mutta en ymmärrä miksei tuota saa mistään Apteekista, vaan pitää tilata netistä.

    • Anonyymi

      Harrastan kestävyysjuoksua. Tosi pitkien lenkkien aikana tulee väkisinkin hiertymiä kiveksiin, nivusiin ja reisiin. Olen huomannut, että kun hiertymät alkavat paranemaan, niin niitä alkaa kutiamaan ihan pirusti. Kasseja voisi raapia ihan verille asti. Mulla auttaa parhaiten ennaltaehkäisy. Linolaa joka paikkaan, mihin ei halua hiertymiä. Jos kuitenkin tulee, niin nivean perusvoiteet ovat auttaneet minulla.

    • Anonyymi

      Olet varmaan nainut läskiä naista eli hiivaista vittua. Hiivat ovat nyt sinun säkeissäsi ja siitä ei pääse eroon millään.

    • Anonyymi

      Olet varmaan saanut joltain henkilöltä hiivan?

    • Anonyymi

      Hei, ymmärrän ongelmasi ja samaistun. Minä itse leikkasin kivespussini irti. Ei enään kutia!

    • Anonyymi

      Kivespussien nahka voi olla kuivaa kun talven yli käytetään päällekkäin useita housuja, eli....ilmatuuletusta pusseihin aina kun voi.....kesä auttaa.

    • Anonyymi

      Minä hermostuin kyllä kivespussien jatkuvaan kutinaan ja esinahan alle kertyvästä pahan hajuisesta eritteestä. Kunnan lääkäri ehdotti jospa kives poistettaisiin kokonaan että siitä kun ei olis tavallaan mitään haittaa. Mietin pitkään ja suostuin ei ollut yhtään huonompi ratkaisu. Lähti kutina punoitus ja paha haju. Ja nykyään elämä on aika seesteistä muutenkin yhtään ei kiinnosta naiset eikä porno... Tilalle on tullut muuta esim lintu bongaus uutena harrasteena.

    • Anonyymi

      Pojallani joka on just 15v on tullut karvoitus ja hirveän punaiset kutisevat pallurat kiveksiin,kaikkia salvoja kokeiltu,joku ehdotti pimafucorttia,pakko käydä ostamassa huomenna apteekista ja toivoa että auttaa.Lapset ja nuoret olkaa reippaita älkääkä hävetkö mitään alapää asiaa,ihan luonnollinen juttu,sen pahemmaksi menee jos kärsitte yksin,vanhemmat on sitä varten!!! Kertokaa ja näyttäkää koska sitten varataan ihotauti lääkärille aika tai terveyskeskukseen,SE ON VANHEMPIEN ASIA AUTTAA TEITÄ NUORET,älkää noloilko

    • Anonyymi

      Sen verran kertausta ja päivitystä asiaan, että tosiaan kivespussin iholla pitkään ollut sairaalloinen kutina lähti lopulta pois tuotteella nimeltä Antiseptinen voide (valmistaja Donna Taponero), jota käytin kuurimaisesti n. parin viikon ajan joskus vuosi sitten. Tämän jälkeen iho on ollut muuten hyvä, mutta on silti vaatinut päivittäistä rasvausta jokseenkin voimakkaan kuivumisen vuoksi. Rasvaus ei ole pitänyt ihoa kosteana kuin muutaman tunnin, jonka jälkeen iho on kuivan oloinen ja sitä saattaa hieman pistellä tai se saattaa alkaa myös kutisemaan voimakkaasti etenkin kosketettaessa tai kevyesti rapsutettaessa. Tämä on selvästi kielinyt siitä, että kivespussin iho ei kuitenkaan ole vielä täysin kunnossa. Enkä silti ole häveliäänä jukuripäänä mennyt lääkäriin, vaan hoitanut sitä yli puoli vuotta vain perusvoiteilla ja toivonut parasta. Noh, sattumoisin kuukausi takaperin minulle suositeltiin Locobasen Eczema Cream -voidetta, joka on tarkoitettu erityisesti atooppiseen ihottuman aiheuttamiin vaivoihin ja kutinaan. Ja mitäs vielä, sehän todella toimi! Laitoin voidetta ohjeen mukaan kahdesti päivässä 15 vrk ajan, jonka jälkeen kaikenlainen kutina on todella kadonnut! Tämän kuurin jälkeen iho ei myöskään enää tunnu kuivuvan aivan yhtä paljon, vaan näyttääkin jo normaalimmalta, mutta vaatii silti vähintään aamuin illoin kevyttä rasvausta jollain perusvoiteella. Tällä hetkellä en siis osaa vielä sanoa onko ongelma viimein selätetty lopullisesti ja iho palaamassa täysin normaaliksi, vai pysyykö atooppinen iho ongelmineen riesana vielä kuinka pitkään. Ajattelin toistaa tuon 15vrk Eczema Cream kuurin jos kutinaa tai voimakkaampaa kuivumista ilmenee uudestaan. Jos se ei auta, niin sitten on kai mentävä viimein lääkäriin. (Kyllä se suomalainen mies on sitten jääräpää...)

      Kaiken kaikkiaan tämä on erittäin inhottava ja huomattavastikin elämää rajoittava, häpeällinen vaiva. Toivon näistä kirjoituksistani olevan hyötyä jollekin samasta vaivasta kärsivälle! -Mies Lännestä

    • Anonyymi

      Kutiaminen voi olla syövän merkki. Moni syöpä kutisee .

    • Anonyymi

      Hiiva..silsa ..diabetes

    • Anonyymi

      Voi johtua siitä jos ei pese kunnolla niitä.

    • Anonyymi

      muutenkin jatkuva ihon kutina voi olla merkki stressistä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe