ääniä aivoissa

mullon jotain päässä

juttu on se että sillointällöin kuulen ja tunnen semmoisen äänen pään sisällä(aivolohkojen välissä kuvaa parhaiten paikkaa)jota luonnehtisin parhaiten semmoisena ei-kovin-matalasta vähän ylös nousevana sahalaitavärähtelynä(http://en.wikipedia.org/wiki/Sawtooth_wave)
en yhtään ole osannut arvata mistä tuommoinen voi tulla tai johtua enkä ole ikinä kuullut moisesta.
ainoat asiat mitkä on tulleet mieleen että monilla on samanlaista mutteivät vaan puhu siitä/huomaa sitä tai että mulla on synestesia.
kertokaa jos luulette/tiedätte tietävänne mitä on kysessä tai jos olette samasta ilmiöstä kuulleet tahi itse kokeneet jotain tälläistä.

6

3008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain samantapaista

olen nimittäin aina kuullut päästäni kuin narinaa tai kuin hiekka valuisi tai joku rakeinen sora tms. Äänen tulolähde on lähinnä niska tai takaraivo. Ääni kuuluu usein päätä liikutettaessa, makuuasennossa kai siis useimmiten. En edes huomaa sitä koska se on ollut minulla aina. Luulin ettei sitä edes kuule muut, mutta kerran parikymppisenä silloinen poikaystäväni kysyi narinan jälkeen mikä tuo oli? Minulla on kuvattu päätä(MRI), aivan eri asian vuoksi, eikä sieltä ole mitään epänormaalia löydetty tähän liittyen, tosin enpä ole tästä 'ilmiöstä' koskaan kenellekään edes puhunut. Tätä on nimittäin aika vaikea kuvailla. Voisiko liittyä selkäydinnesteen tms. kertymiseen ja liikkumiseen? En tiedä. Onko muilla tällaista? Mitä voisi olla?

• narina kuulu

niskan ja leuan nivelistä...

• mullon jotain päässä
        narina kuulu kirjoitti:

niskan ja leuan nivelistä...

mulla se nimenomaan on semmonen selkeä yksinkertainen ääni pään sisässä ja jos muut kuulis sen niin olisin hyvin nuolestunut siinä vaiheessa jo

• googleen
        mullon jotain päässä kirjoitti:

mulla se nimenomaan on semmonen selkeä yksinkertainen ääni pään sisässä ja jos muut kuulis sen niin olisin hyvin nuolestunut siinä vaiheessa jo

Suomenääniäkuulevienyhdistys.fi.
        Olen vuosikymmeniä kuullut päivätajuntatilassa kokonaisia lauseita pään sisällä.
        En ole näistä huolestunut. Katson aivojeni olevan jollakin taajuudella
        yhteydessä vastaaviin skitsoidityyppeihin.

Kellepä näistä kertoisi. "Sisäinen informaatio" toimii herkillä tyypeillä vaan näin.
        Esim. Hollannissa ääniä kuulevia pidetään yhdistyksessään suuressa arvossa.

• naksumista kävellessä

Tuosta vaivastasi en ikävä kyllä osaa sanoa yhtään mitään. Itse kuulin aikoinaan joskus kävellessäni päästä sellaista pientä naksuntaa, aivan kuin joku luunkappale olisi ollut irrallinen. Ongelma katosi onneksi itsestään, eivätkä ruuvit tarvinneet kiristämistä, niinkuin aloin jo epäillä.

• Anonyymi

Mulla myös narinaa kuuluu. Olen ajatellut sen kuuluvan niskan/takaraivon luista, joskus tosin tuntuu kuin se kuuluisi ylempää..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      146
      10947
    2. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      62
      3826
    3. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      39
      3703
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      187
      3587
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      100
      3441
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      86
      3227
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      69
      1904
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      15
      1237
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      905
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      263
      876
    Aihe