juttu on se että sillointällöin kuulen ja tunnen semmoisen äänen pään sisällä(aivolohkojen välissä kuvaa parhaiten paikkaa)jota luonnehtisin parhaiten semmoisena ei-kovin-matalasta vähän ylös nousevana sahalaitavärähtelynä(http://en.wikipedia.org/wiki/Sawtooth_wave)
en yhtään ole osannut arvata mistä tuommoinen voi tulla tai johtua enkä ole ikinä kuullut moisesta.
ainoat asiat mitkä on tulleet mieleen että monilla on samanlaista mutteivät vaan puhu siitä/huomaa sitä tai että mulla on synestesia.
kertokaa jos luulette/tiedätte tietävänne mitä on kysessä tai jos olette samasta ilmiöstä kuulleet tahi itse kokeneet jotain tälläistä.
ääniä aivoissa
6
2690
Vastaukset
- jotain samantapaista
olen nimittäin aina kuullut päästäni kuin narinaa tai kuin hiekka valuisi tai joku rakeinen sora tms. Äänen tulolähde on lähinnä niska tai takaraivo. Ääni kuuluu usein päätä liikutettaessa, makuuasennossa kai siis useimmiten. En edes huomaa sitä koska se on ollut minulla aina. Luulin ettei sitä edes kuule muut, mutta kerran parikymppisenä silloinen poikaystäväni kysyi narinan jälkeen mikä tuo oli? Minulla on kuvattu päätä(MRI), aivan eri asian vuoksi, eikä sieltä ole mitään epänormaalia löydetty tähän liittyen, tosin enpä ole tästä 'ilmiöstä' koskaan kenellekään edes puhunut. Tätä on nimittäin aika vaikea kuvailla. Voisiko liittyä selkäydinnesteen tms. kertymiseen ja liikkumiseen? En tiedä. Onko muilla tällaista? Mitä voisi olla?
- narina kuulu
niskan ja leuan nivelistä...
- mullon jotain päässä
narina kuulu kirjoitti:
niskan ja leuan nivelistä...
mulla se nimenomaan on semmonen selkeä yksinkertainen ääni pään sisässä ja jos muut kuulis sen niin olisin hyvin nuolestunut siinä vaiheessa jo
- googleen
mullon jotain päässä kirjoitti:
mulla se nimenomaan on semmonen selkeä yksinkertainen ääni pään sisässä ja jos muut kuulis sen niin olisin hyvin nuolestunut siinä vaiheessa jo
Suomenääniäkuulevienyhdistys.fi.
Olen vuosikymmeniä kuullut päivätajuntatilassa kokonaisia lauseita pään sisällä.
En ole näistä huolestunut. Katson aivojeni olevan jollakin taajuudella
yhteydessä vastaaviin skitsoidityyppeihin.
Kellepä näistä kertoisi. "Sisäinen informaatio" toimii herkillä tyypeillä vaan näin.
Esim. Hollannissa ääniä kuulevia pidetään yhdistyksessään suuressa arvossa.
- naksumista kävellessä
Tuosta vaivastasi en ikävä kyllä osaa sanoa yhtään mitään. Itse kuulin aikoinaan joskus kävellessäni päästä sellaista pientä naksuntaa, aivan kuin joku luunkappale olisi ollut irrallinen. Ongelma katosi onneksi itsestään, eivätkä ruuvit tarvinneet kiristämistä, niinkuin aloin jo epäillä.
- Anonyymi
Mulla myös narinaa kuuluu. Olen ajatellut sen kuuluvan niskan/takaraivon luista, joskus tosin tuntuu kuin se kuuluisi ylempää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409