Win2003 ja DNS ongelma

Pekka_jep

Moi,

Esimerkki ongelmasta:

Elisan nimipalvelimella http://www.sitasuntata.fi/ kääntyy julkiseen osoitteeseen IP 123.123.123.123.
Sisäverkossa palvelin näkyy kuitenkin privaattiosoitteella 10.1.x.x. Sisäverkon dns:ään pitäisi määrittää että http://www.sitasuntata.fi/ löytyy osoiteen 10.1.x.x takaa.

Tällainen kuvio pitäisi jotenkin saada Win2003 serverin DNS:ään, mutta miten tämä kuvio mahdetaan suorittaa.

Olen perin kiitollinen vastauksista!

-Pekka

4

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietämätöntunari

En ole ihan varma ymmärsinkö oikein ajatuksesi. Ilmeisesti sinulla on domain myös sisäverkossa sitasuntata.fi ja sinulla on sisäverkossa myös www palvelin. Ymmärsinkö oikein? Silloinhan ulkopuolinen DNS tietää reitin sisäverkkoon reitittimelle ja se kääntää sen oikeaan osoitteeseen. Sisäverkon koneet tosin silloin menee ulkokautta tietyissä tilanteissa , mutta sinä haluaisit koneiden hakevan sisäverkon DNS:Stä sisäisen osoitteen. Onnistut siinä kun teet hostin nimeltä www jolle määräät sisäverkon osoitteen manuaalisesti. Silloin win2003 domain ja dns tajuavat www.sitasuntata.fi haun tarkoittavan www nimistä konetta verkosta sitasuntata.fi eli koneen koko domain nimi on www.sitasuntata.fi. Homma toimii, mutta pitää muistaa että jos densu tyhjennetään niin se www hosti pitää käydä tekemässä uudelleen.

Jos käsitin väärin, niin kerro lisää

• Pekka_jep

Kiitos vastauksesta, ymmärsit kysymyksen ihan oikein :)

• tietamotontunarijokaunohti ...
        Pekka_jep kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, ymmärsit kysymyksen ihan oikein :)

Oliko vastaus sitä mitä hait?

• pitää
        tietamotontunarijokaunohti ... kirjoitti:

Oliko vastaus sitä mitä hait?

palvelinta Elisan verkossa. Samoin kuin et voi käytää Windows server 2000 tai Windows server 2003-käyttöjärjestelmää Elisan verkossa. Elisan verkot on NAT:ien takana joten jos yrität/haluat serveriä pystyttää, niin suosittelen operaattorin vaihtoa. Tämä siis tarkoittaa jos meinaat kotikoneelta servereitä pystytellä ilman staattista (kiinteää) IP-osoitetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe