Samassa veneessa...

IhmeSopa

On vene pinnalla, mutta kapteeni hieman väsynyt...hyvä kun sinä Zom otit ruorin hetkeksi. Jokainen on tervetullut kapteeniksi. :)

Kävin ensimmäisen cefin maanantaina ja väsyttää. Oon nukkunut ja nukkunut. pahoinvointilääkkeet auttaa...en o vielä oksentanut. Etova olo on kylläkin. YÖäk yöäk yöäk.. kaks ceffii jäljellä,sit loppuu -ihanaa.

Tukkakin on päässä..mutta käsi-jalkaoire yhtymän sain...pysyy kurissa suolavesikylvyillä ja tummelilla.

Kuinkas muut jaksavat????

19

1123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihlajanmarja

cef edessä, sitten sädehoidot helmikuussa. Hyvin on mennyt, turhaan pelkäsin, tukka kasvaa jo takaisin, kohta on jakauksella :).
      Kaipasin jo missä olet.Sinullakin enään vain kaksi hoitoa, jee. Ei muuta kuin täysinpurjein eteen päin.

• yks monista......

Täällä yksi veneen miehistöstä :)) Olin viikko sitten ekassa CEF:ssä.Luulin hoitoa rankemmaksi. Meillä täällä kehoitettiin ottamaan pahoinvointilääkettä Metopramia ihan varmuuden vuoksi muutaman päivän ajan. Olen säästynyt pahemmilta oireilta. Pikkusen etova olo oli ekalla viikolla ja väsynyt kyllä olen ollut. Puuhastelen kotona voimieni mukaan ja yritän ulkoilla.
      Tsemppiä sinulle....me selviämme:))

• mulla

ensimmäinen cef 26.1, 3 taxoterea olen jo saanut.
        Mieliala vähän hakoteillä, romutin tänään autoni
        lunastuskuntoon. Mutta sehän on vaan rahaa ja peltiä, ei ihmisvahinkoja. Pitäisiköhän olla ajamatta sytostaattihoidon aikana?

• mulla kirjoitti:

ensimmäinen cef 26.1, 3 taxoterea olen jo saanut.
        Mieliala vähän hakoteillä, romutin tänään autoni
        lunastuskuntoon. Mutta sehän on vaan rahaa ja peltiä, ei ihmisvahinkoja. Pitäisiköhän olla ajamatta sytostaattihoidon aikana?

törttöilin auton kanssa sytostaattihoitojen aikana, mutta onneksi ei tullut mitään pahempaa muuta kuin poliisit ottivat kiinni kun olin liikennevaloissa ties kuinka kauan.Katselin, että jalankulkijoille palaa punainen, ei voi ajaa! Tulin siihen tulokseen, että parasta olla ratista pois muutama päivä sytostaattien saamisen jälkeen. Laskin itekseni, että mulla oli silloin n. 8 lääkettä veressä monesta eri syystä.Poliisit sanoivat, että eihän silloin saa ajaa kun on saanut sytostaatteja, sanoin, että ei ole kukaan kieltänytkään.Sitten ne sanoivat, että painu äkkiä kotiis siitä ja minähän läksin!

• jaksetaan.Sairastin just tosi rajun flunssan .Sytostaattien aikana ja pari vuotta sen jälkeen en sairastanut yhtään räkätautia, mutta nyt tuli, mutta parani myöskin ihan suolaveden ja höyryhengityksen avulla.Terv.Seija

• Miehistö nukahtanut

Mitä teille kaikille kuuluu, joko cef on aloitettu, ja miltä se tuntuu.

Miten ootte sädehoidot kokenu, menen kohta viideksi viikoksi hoitoon, olen viikot potilashotellissa ja viikonloppuna vaan kotona. Onneksi ei oo pieniä lapsia.

• yks monista..
        Miehistö nukahtanut kirjoitti:

Miten ootte sädehoidot kokenu, menen kohta viideksi viikoksi hoitoon, olen viikot potilashotellissa ja viikonloppuna vaan kotona. Onneksi ei oo pieniä lapsia.

Yhden CEF hoidon olen saanut ,eikä siitä tullut mitään pahoja sivuoireita.Ekalla viikolla vähän etova olo,mutta muuten olen voinut ihan hyvin. Tiistaina on toinen CEF hoito.

Sädehoidot minulla vielä edessäpäin.Kerrohan sitten miten niistä selviät.

Voimia ja tsemppiä sinullekin....

• ; ))
        yks monista.. kirjoitti:

Yhden CEF hoidon olen saanut ,eikä siitä tullut mitään pahoja sivuoireita.Ekalla viikolla vähän etova olo,mutta muuten olen voinut ihan hyvin. Tiistaina on toinen CEF hoito.

sinulle , olet vasta alussa taistojen tiellä. Aika kuluu yllättävän nopeasti, vaikka nyt tuntuisi viimeiseen sytoon on aikaa , niin kohta se on jo käsillä.
        Varmaan muutkin hoidot menevät yhtä hyvin kuin ensimmäinen, ja jos jotain tulee ,niin selviät niistäkin vaivoista, eikö niin.
        Purjeet ylös ja eteen päin....:)

• yks monista...
        ; )) kirjoitti:

sinulle , olet vasta alussa taistojen tiellä. Aika kuluu yllättävän nopeasti, vaikka nyt tuntuisi viimeiseen sytoon on aikaa , niin kohta se on jo käsillä.
        Varmaan muutkin hoidot menevät yhtä hyvin kuin ensimmäinen, ja jos jotain tulee ,niin selviät niistäkin vaivoista, eikö niin.
        Purjeet ylös ja eteen päin....:)

Selviän kyllä niin uskon,jos omat voimat loppuu niin teidän ystävien tuki auttaa:))

Niin, minulla on kolme taxotere hoitoa jo takana ja eka cef,joten en ihan alkumetreillä ole.Jokainen hoito vie voimia ja vaatii oman tsemppauksen.

Me selvitään yhdessä......tsemppiä...

• ; ))
        yks monista... kirjoitti:

Selviän kyllä niin uskon,jos omat voimat loppuu niin teidän ystävien tuki auttaa:))

Niin, minulla on kolme taxotere hoitoa jo takana ja eka cef,joten en ihan alkumetreillä ole.Jokainen hoito vie voimia ja vaatii oman tsemppauksen.

se on, itselläni on viikko viimeisestä cef:istä, ja viime yönä sain nukkua ekat kunnon yö unet, heräsin jo puoli kuuden aikaan virkeänä, ei ainutta hikikohtausta yön aikana,hurraa!! Myrkyt poistuu elimistöstä pikku hiljaa.

• yks monista...
        ; )) kirjoitti:

se on, itselläni on viikko viimeisestä cef:istä, ja viime yönä sain nukkua ekat kunnon yö unet, heräsin jo puoli kuuden aikaan virkeänä, ei ainutta hikikohtausta yön aikana,hurraa!! Myrkyt poistuu elimistöstä pikku hiljaa.

Minäkin hikoilin öisin ja kerroin siitä lääkärilleni. Hän kirjoitti Bellergal tabletteja ja nyt saan nukuttua ilman hikoilua :))

• Kirjo-Sieppo
        Miehistö nukahtanut kirjoitti:

Minä olen jo pari vuotta sitten hoitoni saanut , mutta seurailen näitä sivuja kertoillen omia kokemuksiani jos jotenkin voisin valottaa tulevaa niille, jotka ovat tällä hetkellä hoitojen kourissa. Taxotere oli minulle kovempi kokemus, kuin Cef. Cefistä kyllä varoiteltiin, että pahoinvoinnit voivat olla mittavat, ei ainakään minulla. Pyysin varmuudeksi Kytril-nimistä tosi kallista pahoinvointilääkettä, mutta en sitten tarvinnutkaan sitä.Silloin kun sain sädehoitoa, niin rasvailin rintaani niin kovasti, että saivat pyyhkiä ylimääräisiä pois ennen sädetystä. No kun yksi hoitaja sanoi, että rasvataan reilusti ja toinen että niukasti.Ota siitä sitten selvää, että mikä olisi sopiva annos!

• IhmeSopa

Minullakaan ei ole ollut yhtään räkätautia eikä tartu näköjään. Käsi-jalkaoireyhtymä tuli ja nyt on tosi kipeä kynsivallintulehdus varpaassa. Joudun pitää taukoa xelodasta, että varvas paranisi. Kertaakaan en ole oksentanut ja oma tukka vieläkin päässä........ :D

• IhmeSopa
        yks monista.. kirjoitti:

Minullakin vain etova olo tuli cefistä. :) joo ja kamala väsymys.

• IhmeSopa
        yks monista... kirjoitti:

Sinä,minä ja kaikki selviämme!

• IhmeSopa
        Kirjo-Sieppo kirjoitti:

Minä olen jo pari vuotta sitten hoitoni saanut , mutta seurailen näitä sivuja kertoillen omia kokemuksiani jos jotenkin voisin valottaa tulevaa niille, jotka ovat tällä hetkellä hoitojen kourissa. Taxotere oli minulle kovempi kokemus, kuin Cef. Cefistä kyllä varoiteltiin, että pahoinvoinnit voivat olla mittavat, ei ainakään minulla. Pyysin varmuudeksi Kytril-nimistä tosi kallista pahoinvointilääkettä, mutta en sitten tarvinnutkaan sitä.Silloin kun sain sädehoitoa, niin rasvailin rintaani niin kovasti, että saivat pyyhkiä ylimääräisiä pois ennen sädetystä. No kun yksi hoitaja sanoi, että rasvataan reilusti ja toinen että niukasti.Ota siitä sitten selvää, että mikä olisi sopiva annos!

että sädehoidon aikana pitää rasvata rintaa??

• IhmeSopa kirjoitti:

Minullakaan ei ole ollut yhtään räkätautia eikä tartu näköjään. Käsi-jalkaoireyhtymä tuli ja nyt on tosi kipeä kynsivallintulehdus varpaassa. Joudun pitää taukoa xelodasta, että varvas paranisi. Kertaakaan en ole oksentanut ja oma tukka vieläkin päässä........ :D

Minä se sairastin nyt just oikein kunnon räkätaudin.Siitähän on jo kohta 2v. kun mun hoidot loppuivat. Mutta se mun r.tautini parani oikein nopeasti.Otrivin suihkeella nenä auki ja höyryhengitystä, sekä suolavesihuuhtelua nenään.Sauna olis tehnyt hyvää, mutta kun poltin ranteeni sen höyryhengitysveden kanssa, niin ei ollut menemistä saunaan.Mutta sekin palovamma parani huippunopeasti.-Taitaa muuten olla ne kynsiongelmat niillä jotka ovat siinä tutkimusporukassa.Minulla on ystävätär joka myöskin kärsi noista kynsiongelmista. Sanon suoraan, että en minulla ei ollut kanttia kertoa niistä odotettavissa olevista kynsiongelmista.-No olethan aika fakiiri kun et anna tukkaasi pois!!!!!!!!!Terv. Seija

• IhmeSopa kirjoitti:

että sädehoidon aikana pitää rasvata rintaa??

oltiin vähän erimieltä.Kyllä siinä loppuvaiheessa iho oli aika ongelmallinen.Kun kävin saunassa, niin laitoin märän pyyhkeen sädehoidetun kohdan päälle.-Kai sitä rintaa nyt vähän voi hoidella , mutta pesee sitten rasvat pois , kun menee sädehoitoon.Kuivattaahan se sädetys.-Kysy niiltä hoitojen antajilta, niin saat ajantasalla olevaa tietoa- toivottavasti!!!!

• IhmeSopa
        Kirjo-Sieppo kirjoitti:

Minä se sairastin nyt just oikein kunnon räkätaudin.Siitähän on jo kohta 2v. kun mun hoidot loppuivat. Mutta se mun r.tautini parani oikein nopeasti.Otrivin suihkeella nenä auki ja höyryhengitystä, sekä suolavesihuuhtelua nenään.Sauna olis tehnyt hyvää, mutta kun poltin ranteeni sen höyryhengitysveden kanssa, niin ei ollut menemistä saunaan.Mutta sekin palovamma parani huippunopeasti.-Taitaa muuten olla ne kynsiongelmat niillä jotka ovat siinä tutkimusporukassa.Minulla on ystävätär joka myöskin kärsi noista kynsiongelmista. Sanon suoraan, että en minulla ei ollut kanttia kertoa niistä odotettavissa olevista kynsiongelmista.-No olethan aika fakiiri kun et anna tukkaasi pois!!!!!!!!!Terv. Seija

Mottonihan on ettei periks anneta!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      68
      2871
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1468
    Aihe