Touran 1.4 TSI

Onko ajettu

Onko joku koeajanut, miltä tuntui ?
Riittääkö kone todella noinkin painavaan autoon ?

15

5461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoisin..

      kahdella ahtimella kaksinkertainen vikaantumisriski..

    • VWV

      Touran = Golf, ei se nyt niin painava ole!

      • SNG

        Kyllä Touran oikeasti on painava ainakin dieselinä. Itsellä ollut kohta 3 vuotta 2.0 tdi dsg trendline. Omapaino hiukka vajaat 1700kg. Eli painon puolesta voi verrata konsernista A6:een tai ulkopuolelta esim V70:een.
        Tyytyväinen olen ollut. Potkua ennen kaikkea vääntöä riitttää käytönnön ajoon. DSG:n ansiosta helposti saatavilla. Kulutus tosiaan mainospuheita enemmän, mutta reilusti alle seiskan kokonaiskulutus sekoajossa (motaria, taajamaa) Auton laatuvaikutelma ja ennenkaikkea ajettavuus ovat ok.


      • SNG
        SNG kirjoitti:

        Kyllä Touran oikeasti on painava ainakin dieselinä. Itsellä ollut kohta 3 vuotta 2.0 tdi dsg trendline. Omapaino hiukka vajaat 1700kg. Eli painon puolesta voi verrata konsernista A6:een tai ulkopuolelta esim V70:een.
        Tyytyväinen olen ollut. Potkua ennen kaikkea vääntöä riitttää käytönnön ajoon. DSG:n ansiosta helposti saatavilla. Kulutus tosiaan mainospuheita enemmän, mutta reilusti alle seiskan kokonaiskulutus sekoajossa (motaria, taajamaa) Auton laatuvaikutelma ja ennenkaikkea ajettavuus ovat ok.

        ...niin ja TSI kone loistava varsinkin vaparibensan jälkeen. Oman tdi:n jälkeen jäin kyllä kaipailemaan enemmän voimantunntetta alemmille keskikierroksille (siis sille alueelle kun siirrytään ahtimelta toiselle).
        140hp:n tsi ihan ok arkiajoon, mutta vaativammalle 140 tai 170 hp tdi. Jos Touranin nyt kevääällä saisi suomeenkin järkihintaan 170hp tsi:nä niin tekisin tilauksen ilomielin. Loistava teho, kohtuullinen kulutus, ja kilpailukykyinen hinta...eikä enää olisi Webaston katkuja.


    • tehot

      Kuinkas nyt 140hv ja 220 Nm ei yhtäkkiä riittäisi?
      Onhan perusmallissa 90 hv (Diesel) tai 102 hv (Bensa)

    • Vesa

      Olen ajanut elokuun lopusta lähtien. Hyvältä tuntuu ja kone riittää vallan mainiosti. Ei Touran sitä paitsi niin painava ole kuin luulet, sillä liikkuuhan se 1,6:llakin. Minusta TSI on kuitenkin tehon ja kulutuksen suhteen järkevin vaihtoehto (ainakin omilla ajokilometreilläni, paljon ajaville on tietysti dieselit).

      • Sipukka

        ei 150 heppaa riitä tuon kokoiselle kärrylle niin ihme on.


    • Miksei TDI

      on vain 2000 Ekee kalliimpi 1.9 TDI samalla varustetasolla. TDI pitää paremmin arvonsa kun mittarissa on 150.000 km.

      • nuhapumppuli

        vaan liiku mihinkään - se 1.9TDI!!!


      • kysynpä vaan

        35% liikennevakuutus, 70% kasko:
        - Touran 1.4TSI 455€/vuosi
        - Touran 1.9TDI 577€/vuosi

        - diesel-vero 538€/vuosi

        ...eli "diesel-lisämaksu" yhteensä 660€/vuosi


    • VW-man

      Olen koeajanut TSI Touranin manuaalivaihteistolla - hyvin pelitti, ja näkeehän jo auton teknisistä tiedoista, että kone on riittävä;

      Kiihtyvyys, s, 0-100 km/h 9,8s

      Suurin vääntömomentti, Nm / rpm: 220/1750-4000 (1.9 TDI:ssä 250/1900)

      Maantiekulutuskin on Suomen nopeusrajoituksilla alle 6l/100km :)

      Niin ja kestävyydestä, miksei muka kestäisi - onhan kahta ahdinta ollu ties missä autossa ja 103kWh TSI:n tuottama 100hv/1L ylitetty jo monessa moottorissa.

      • siitepöly

        on kestävä niin aika hieno peli on.Kulutuskin kohtuullinen vaikkei mainosten määrät usein pidä paikkaansa


    • H.Moilanen

      Kävin juuri kokeilemassa ja koppi liikkui ihan hyvin eli riittää koneen tehot/vääntö normaalimenoon.
      DSG vielä mukaan niin hermo lepää.
      Tosin Touranin jälkeen kun kokeilin 200hv:n Jettaa DSG:n kanssa niin kyllä Touran tuntui melko mopolta...
      Tämä yhdistelmä on todellinen raaserin unelma.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe