Mikä käytetty näytönohjain

Mr Vain

olisi optimaalisin AGP-väylään, kun koneeni speksit ovat tällaiset:

Windows XP 3200 (2,2 GHz)
1024 MB muistia
400 W virtalähde

Tällä hetkellä on koneessa Radeon 9600 Pro 128 MB. Olen ajatellut sellaista näytönohjainta, jossa olisi myös tuo Shader Model 3.0. Hintahaarukka noin 80-100 euroa.

Olen jostain lukenut, että Geforcen 6600-sarjassa ja siitä ylöspäin olisi tuo Shader Model 3.0 ominaisuus, mutta Radeonilla tuo ominaisuus on vain x1xxx -sarjassa ja siitä ylöspäin.

Lisäksi vielä se, että täytyykö emolevyn tukea tuota SM 3.0:aa, että siitä on hyötyä?

Onko näin, että esim. Splinter Cell Double Agent -peliä pystyy pelaamaan, vaikkei näytönohjaimessa olisi tuota SM 3.0 –ominaisuutta, jos muuten riittää koneessa vääntöä (vaikka minimiasetuksin)ja näytönohjain ei ole ihan surkea?

Kiittäen etukäteen vastauksista!

4

696

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stinky

1950pro on varmaan paras AGP, joten sitä täytyy sitten suositella=O

Kyllähän sitä pystyy varmaan pelaa, mutta jotkut pelin ominaisuudet kärsivät?

• stinky

öö..pitäis varmaan lukea kymysys tarkemmin=) Joo unohda toi edellinen message

• Paras hinta teho/suhde tuolla 100e hintaluokassa.

Nopsemmilla taitaa sitten jo muu kone muodostua pullonkaulaksi.

• niin ei pätki sillon

SM 3.0 ei tarvitse emolta mitään tukia. Se on vaan näytönohjaimen ominaisuus. Ihan ok kokoonpano sulla tuossa koneessa. Voisi sanoa että kone riittää nopeimpaan näytönohjaimeen mitä agp:lle löytyy. 7600Gs varmaan ihan ok jos halvalla haluat päästä.7800gs sitten vähän rankempaan peli käyttöön joka taitaa olla just siinä mihin muutenkin tuo kokoonpano pystyy.

Ei nykyään nuo pelit niin hirveenä prosessori tehoja vaadi. Tärkeämpää on keskusmuisti ja tehokas näytönohjain. Joten jos itse olisi laittamas näytönohjainta niin laittaisin saphire radeon x1950 pro 256mb agp näytönohjaimen. 220 euroa tällä hetkellä sillä hinta.Sitten 512-1024MB muistia lisää tuohon.Pitäisi pyöriä systeemit. Itelläki on ollut vastaava prossa niin tuo kellottuuki varmaan 2400mhz tai 2500mhz tienoille.Muutenkin vakiona prossa vastaa suunnilleen 3000mhz pentiumia.Joten splinter celliä ajatellen ja muutenkin muita räiskintäpelejä ajatellen en voi suositella kuin saphire 1950pro näytönohjainta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3809
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      64
      724
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe