Hei kaikki cavalier king charlesinspanieli ihmiset!
Kavalier on ehdottomasti sisäkoira, joten kysynkin teiltä, että lähteekö siltä karvaa paljon, verrattuna esim villakoiriin, onko ero huomattava?? Entäs kultaiseen noutajaan tai muihin pitempi turkkisiin sisäkoiriin? Onko cavalierilla huomattavaa aiheuttamista esim allergioihin? Kuinka helposti se oppii sisäsiistiksi pennusta? Onko turkinhoito helppoa verrattuna esim villakoiriin?? Miten se tulee toimeen pienten lasten kanssa entä muiden koirien? Tarvitseeko lisävaatteita kylmillä ilmoilla ulkoillessa?
Liuta kysymyksiä--
Kaikki asialliset vastaukset ovat tervetulleita..
Kiitoksia..
Lähteekö cavalierista karvaa??
3
702
Vastaukset
- .....
no allergiaa se ainakin aiheuttaa siinä missä muutkin, oon noille superallerginen...
siitä lähtee karvaa, villakoirasta ei lähde koska on trimmattava rotu. - cavalierx2
Karvaa lähtee n. kaksi kertaa vuodessa, kun on karvanlähtöaika. Kultsilla on lyhyempi karva kun aikuisella cavalla, joten vaikea kommentoida paljonko lähtee enemmän/vähemmän suhteessa kultsiin. Tulee toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, myös lasten, kunhan on tottunut niihin, ja peruskoulutus kunnossa. Tarkoitan ettei hypi vasten. Tuo sisäsiisteys on ihan pentukohtainen, miten ne pääsevät ulos ja tottuvat tekemään tarpeensa, mutta esim. omat cavat ovat olleet 9kk sisäsiistejä.
Vaatteita ei tarvitse cavoilla, onhan niillä turkki päällä. Jos alat pukemaan, koira tottuu siihen ja siitä tulee kylmänarka. Sadekelillä on kätevä kurapuku ilman vuorta.
Ota yhteys kasvattajiin, ja käy cavalieryhdistyksen sivuilla ja cavalierpalstalla. Sieltä saat tarvittavat tiedot.
Mitä muuten tarkoittaa "ehdottomasti sisäkoira"?
Meillä ulkoillaan pitkiä lenkkejä säällä kuin säällä. - Paappa2
Sadaanko väärä tapa tapa tuo hyppiminen pois , vähän yli vuodenvanlta Jos niin miten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332374Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401547
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311363Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281300Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104840Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752