-olen reissannut kaikki kanariansaaret jo 1970-luvun alusta lähtien ja huomannut, että hintataso on noussut aikalailla niistä -70-luvun Las Palmasin ajoista. Nyt olen ekakertaa matkalla Puerto de la cruziin kolmeksi viikoksi. Teneriffalla olen kyllä käynyt ja kiertänyt saaren useaan kertaan, mutta en ole ollut majoittuneena Puertoon. Oppaat yleensä suosittelevat ruokapaikkoja, joiden kanssa ovat tehneet diilin. Näistä minulla on kuitenkin mm. huonoja kokemuksia. Onko teillä Cruzissa käyneillä hyviä ehdotuksia ruokapaikan suhteen.
Puerto de la cruz
7
2412
Vastaukset
- puertossa
Ehdottomat suosikkini Puertossa ovat (järjestys satunnainen): Regulo, El Maná, Rosa di Bari, Bistro de Yves, Swiss House, Lucas, Trainera, Estambul Palatino, Gordos Alegres.
Kysele vaikka niiltä oppailta missä sijaitsevat, varmasti tietävät...
Herkullista matkaa! - ihan joka lähtöön
Vanhassa kaupungissa mm. San Felipellä on ravintoloita vieri vieressä. Sinne vaan valitsemaan. Samoin Charcon-aukion ympärillä on useita kivoja paikkoja.
Kiinalaisia on useita pitkin kaupunkia; mielestäni näistä paras on San Telmon rantakadulla, Dragon del Oro; tosiedullinen paikka. Linja-autoasemaa vastapäätä on kiva Peruano -niminen paikka jossa saa mahtavia lihavartaita yms. herkkuja edullisesti.
Avemida de Generalissimolta löytyy Tic Tac niminen paikka; kohtuuhintaista hyvää ruokaa.
Tässä muutama vinkki. - matkamies..
Lisäisin ylläoleviin vielä La Herreria, omistajarouva suomalainen ja sen läheisyydessä
Zepra. Näistä hyviä kokemuksia useamman kerran. - halpaa
en tiedä minkälaisia paikkoja etsitte mutta esim halpa pizzeria jossa varmasti saaren suurimmat pizzat on la compostelana. se on lähennä café de paris kahvilaa, merivesialtaiden kävelykadun lähellä. kiinalainen myös merivesialtaoden vastapäätä on halpa. buffet maksaa 5.50 ja on ihan hyvä. muista paikoista en tiedä. jos menette käymään keramiikkatehtaalla niin sen vastapäätä on ravintola nimeltään los asadores. myös paikallisten suosima. suosittelen siellä kanaa, perunoita ja salaattia sekä paikallista viiniä; pollo(medio), papas fritas, ensalada y vino.
hinta ihan ok, paljon käy paikalliset myös lounasaikaan siellä.- Coiffeur
La Compostelanan pizza on tosiaan suuri. Veikkaan, että n. 2000 kaloria. Kaksi henkeä voi kyllä tilata yhden pitzzan ja syödä sen puoliksi.
Lähellä linja-autoasemaa on Gemelos -niminen hyvä ruokapaikka. Tosin aina tupaten täynnä.
- buenastardes
hei ja terveisia Puerto de la Cruzista. Samaa mielta siita, etta oppaiden suositukset usein aika kamalia.
Asutaan Edenissa ja tultiin just syomasta Restaurante Cha Paulasta, Calle Blanco 19. Tosi hyva, kahdelta 24 e, kun toinen soi oikein hyvan menu del dian ja toinen listalta pari tapasta seka grillattua kanaa.
Ihan ydinkeskustassa aika paljon sisaanheittajia ja ravintoloissa todella vaihteleva taso. Parin korttelin paassa ei niin pahoja turistirysia.
Jos halua syoda hyvin ja edullisesti italialaisittain ilman etta tuntee tulleensa huijatuksi, kannattaa piipahtaa Trattoria da Marcossa, sijaitsee lahella Martianezin ostoskeskusta, sori en nyt muista osoitetta. Erinomaiset pastat> esim. pastaa kahdelle seka puoli litraa punkkua ja espressot yht 18 euroa. Ja taatusti hyvaa.
La Orotavassa, 8 kilsaa Puertosta, parhaat tapakset La Duquesa, kirkon kupeessa vanhassa keskustassa. La Orotavaan kannattaa ehdottomasti menna Titsan paikallisbussilla esim. 345, maksaa edestakaisin yhdelta yht. 1,25 euroa. Vanha kaupunki on maailmanperintokohde ja tosi viehattava. Muutama tunti hurahtaa kivasti.
Saat ovat olleet aivan loistavat, ekana yona viime perjantai/lauantai oli myrsky mutta muuten on ollut pelkkaa aurinkoa ja keskimaarin 25 astetta lamminta. Oltiin parilla vaelluksella ja silloin oli jopa 32 astetta, vahan liikaa.
Oikein hyvaa lomaa, me lahdemme kotiin huomenna perjantaina! - ruokapaikoista
.. ja paljosta muustakin Puertoon liittyvästä saat menemällä Googlen kautta hakusanalla Teneriffa sivulle "Teneriffa, Kanariansaaret"
Sivuston ylläpitäjä on "ekurki/siba" tai jotain sinnepäin. Hyviä vinkkejä ruoka- ja ostospaikoista, nähtävyyksistä, yleistä paikallistietoa Puertosta sekä koko saaresta.
Erittäin ansiokas ja hyödyllinen, kannattaa tutustua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829