cv kaasarin ilmaruuvi

jusubbi

eli kyseessä on keihin cv tai sen kopio. mopo on tälläinen kiinalainen "classic" bt50qt-11. kysymys kuuluu:

onko se ilmaruuvi vain tyhjäkäynnille vai vaikuttaako se mihinkään muuhun? olen saanut vähän ristiriitaista tietoa tästä ruuvista. perus asetushan on tossa 2 kierrosta auki. ja kumpaan suuntaan menee rikkaammalle tai laihemmalle?

tässä linkki kuvaan missä ainakin on merkattu että ruuvi olisi tyhjäkäynnille:

http://www3.telus.net/dougsimpson/CVcarb002.jpg

9

7210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linkissä olevassa KUVASSA oikealla alhaalla oleva ruuvihan säätää polttoaineen ja ilman suhdetta eikä siis tyhjäkäyntiä
      (kyseinen ruuvihan kiinni ollessaan on skootterin vasemmalla puolella, kuvassa kaasutin ilman pohjaa ja nurinpäin)

      • jusubbi

        niin siis tarkoitin että sillä ruuvilla säädetään tyhjäkäynnin seosta ja että se ei vaikuta sitten ajamiseen millään lailla?


    • venttiili

      Seosruuvin perusasetus on yleensä 2-21/2 kierrosta kiinni asennosta aukipäin.
      Tuo vain siksi jos esim kaasari on ollut purettuna niin tuosta asetuksesta on sitten helpompi alkaa hakea oikeaa säätöä.
      Aja kone ensin lämpimäksi ja käännä seosruuvia sellaiseen kohtaan jossa kone käy parhaiten(isommilla kierroksilla). Ei ole väliä kumpaan suuntaan, kunhan löydät parhaat kierrokset.
      Lopuksi säädä kaasuläpän akselin säätöruuvista kierrokset sellaisiksi jotta pienen kahvan käännön jälkeen ei jää takapyörä pyörimään.
      Tuolla säädöllä ei juuri ole vaikutusta ajossa, kun näissä ei ole edes vaihdettavia seosputkia.

      • jusubbi

        tuolla tavoin olenkin tehnyt ja paras asetus tuntuisi olevan 3 kierrosta auki. haluaisin nyt vaan sen tiedon, että onko tuo ruuvi pelkästään tyhjäkäynnin seokselle vai vaikuttaako ajoon? sanoit että ei juuri vaikuta. tässä puhutaan "pilot air" -ruuvista mikä sitten lieneekään?
        http://dansmc.com/carbs/Japanese_Carbs/hon350twin_cvcarb.jpg


      • jusubbi

      • jusubbi
        jusubbi kirjoitti:

        tuolla tavoin olenkin tehnyt ja paras asetus tuntuisi olevan 3 kierrosta auki. haluaisin nyt vaan sen tiedon, että onko tuo ruuvi pelkästään tyhjäkäynnin seokselle vai vaikuttaako ajoon? sanoit että ei juuri vaikuta. tässä puhutaan "pilot air" -ruuvista mikä sitten lieneekään?
        http://dansmc.com/carbs/Japanese_Carbs/hon350twin_cvcarb.jpg

        eli auki menee rikkaammalle ja kiinni laihemmalle vai toisinpäin?


      • jusubbi kirjoitti:

        tuolla tavoin olenkin tehnyt ja paras asetus tuntuisi olevan 3 kierrosta auki. haluaisin nyt vaan sen tiedon, että onko tuo ruuvi pelkästään tyhjäkäynnin seokselle vai vaikuttaako ajoon? sanoit että ei juuri vaikuta. tässä puhutaan "pilot air" -ruuvista mikä sitten lieneekään?
        http://dansmc.com/carbs/Japanese_Carbs/hon350twin_cvcarb.jpg

        kuvassa oleva ruuvi(8) on käsittääkseni se mikä säätää tyhjäkäyntiä... eli tulee kaasuttajan kyljestä sisään ja nostaa "kiilamaisesti" luistia ylöspäin... säätäen samalla tyhjäkäyntiä..

        kun kysyit että "säätääkö" se tyhjäkäynnin seosta... no ei mutta periaatteessa kyllä koska kyseinen ruuvin nostaa luistia ja samalla neulaakin ylöspäin niin silloinhan se "periaatteessa" säätää ilman ja polttoaineen suhdetta toisiinsa... mutta silloinhan voisi sanoa jotta kääntämällä kaasua olisi kaasun kääntäminenkin seoksen säätämistä vaikkakaan en koskaan ole kenenkään kuullut silloin puhuvan "seoksen säätämisestä" :)


    • jusubbi

      Eli se ilmaruuvi vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja 1/4 kaasuun, ei muuhun.

      Tässä kuva missä kerrotaan miten paljon mikäkin vaikuttaa:

      http://www.carbparts.com/mikuni/gen_tuning.gif

      Ja täällä noin sivun puoilivälistä alaspäin kerrotaan cv kaasarista.

      http://dansmc.com/carbs.htm

      Vielä jos joku osaa sanoa VARMASTI kumpaan suuntaan menee laihemmalle, niin olisin kiitollinen.

      • venttiili

        Tyhjäkäyntisuuttimen perässä on seosputki jossa ilma ja "tärpätti" sekoittuvat keskenään.
        Valmiin seoksen määrää vain säädellään sillä ruuvilla, se kun on kanavassa viimeisenä.
        Jos seossuhdetta meinaa muuttaa pitää vaihtaa seosputki jossa on erilaiset reijät.

        Siis seoksen määrä vain muuttuu, ei muu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4591
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2558
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2288
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

      Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    9. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      49
      1248
    10. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    Aihe