Kokemuksia kyseisestä pyörästä mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa? Paljonko koneella yleensä ajaa ennen ku isoja remontteja edessä?
SUZUKI DR 800 ?????????
5
2622
Vastaukset
- koltta
86th kilometriä mittarissa ilman remppaa,ja viellä kulkee ilman öljyn kulutusta.kova ääni moottorissa yleensä jako ketjusta johtuva.ei haittaa.
- Huoltoa koko ajan matkamieh...
Oli aikoinaan ja tuntui että tosi mukava matkaenduro, mitä nyt korkealla tuo painopiste oli. Kerran otin lipatkin ihan sen takia kun stumppasin sen Kuhmon kirkolla risteyksessä. Oli topcase ja tankkilaukku täynnä tavaraa ja kun se lähti kaatumaan ei sitä pystyssä pitäny mikään....
Sitten tympäännyin kun aina 5000 km välein piti kiristää nokkaketju, tai ainakin muistelisin että näin se manuaali sano....no eihän siinä mitään, itse ketjun kiristänen on helppohomma mutta kun siitä pitää avata koko oikeanpuolen koppa koneesta irti ja se on 11 pultilla kiinni ja siiten vielä kun oli pohjapanssari mulla mikä piti aina irroitella ensin niin oli liian kova ja työläs laittaa kun tuollloin tuli noita kilometrejä paljon...ja olikohan se öljynsuodatinkin siellä samas paikkaa ??
Kova oli syömään rattaita ja ketjuja tuo. Senkin takia siirryin kardaaniiin kun tulee kalliiksi ainá laittaa rahaa tommosin ketjuloihin & piikkipyöriin. Niin ja piti uusia takapyörän laakerikin. Äkkiä se menee kun on kovat tärinät.
Muuten hyvä pyörä jos tallissa pitää. Mahtavat joustot ja hyvät (SHOWA) olikohan...? Eessä en kertaakaan saanut pohjaamaan tavalllisessa ajossa ja varmaan se mmoset 7-9 norjanreissua tulli tehtyä. Muista voidella takalinkku (PROLINK) elikkäs siellä on ne rasvanipat (nippa?) muuten kuluu paikat ku ovat aina ravassa.
Tehoa piisaa ja varma käynniltään !
Nyt vain bemareita (LT & RT) - Enska Enduro
Huoltoa koko ajan matkamieh... kirjoitti:
Oli aikoinaan ja tuntui että tosi mukava matkaenduro, mitä nyt korkealla tuo painopiste oli. Kerran otin lipatkin ihan sen takia kun stumppasin sen Kuhmon kirkolla risteyksessä. Oli topcase ja tankkilaukku täynnä tavaraa ja kun se lähti kaatumaan ei sitä pystyssä pitäny mikään....
Sitten tympäännyin kun aina 5000 km välein piti kiristää nokkaketju, tai ainakin muistelisin että näin se manuaali sano....no eihän siinä mitään, itse ketjun kiristänen on helppohomma mutta kun siitä pitää avata koko oikeanpuolen koppa koneesta irti ja se on 11 pultilla kiinni ja siiten vielä kun oli pohjapanssari mulla mikä piti aina irroitella ensin niin oli liian kova ja työläs laittaa kun tuollloin tuli noita kilometrejä paljon...ja olikohan se öljynsuodatinkin siellä samas paikkaa ??
Kova oli syömään rattaita ja ketjuja tuo. Senkin takia siirryin kardaaniiin kun tulee kalliiksi ainá laittaa rahaa tommosin ketjuloihin & piikkipyöriin. Niin ja piti uusia takapyörän laakerikin. Äkkiä se menee kun on kovat tärinät.
Muuten hyvä pyörä jos tallissa pitää. Mahtavat joustot ja hyvät (SHOWA) olikohan...? Eessä en kertaakaan saanut pohjaamaan tavalllisessa ajossa ja varmaan se mmoset 7-9 norjanreissua tulli tehtyä. Muista voidella takalinkku (PROLINK) elikkäs siellä on ne rasvanipat (nippa?) muuten kuluu paikat ku ovat aina ravassa.
Tehoa piisaa ja varma käynniltään !
Nyt vain bemareita (LT & RT)DR800 taitaa olla nykyään aika harvinainen pyörä, kun sitä on tuotu maahan viimeksi 1991 edellisen maahantuojan toimesta, ja valmistuskin loppui 1998.
Vähän väärin silti muistat.
6000 km määräaikaishuoltoon kuuluu:
-öljyn suodattimen vaihto
- venttiilivälysten tarkistus/säätö.
Siis helpot hommat.
12000 km välein: tasapainotusakseleiden ketjun kiristys.
Siinä pitää avata koneen vasen poski...
Ei se rattaita sen kummemmin syö. Mulla matkakäytössä kesti eka ketju
46 tkm, ja muut n. 30 tkm. - Anonyymi
Enska Enduro kirjoitti:
DR800 taitaa olla nykyään aika harvinainen pyörä, kun sitä on tuotu maahan viimeksi 1991 edellisen maahantuojan toimesta, ja valmistuskin loppui 1998.
Vähän väärin silti muistat.
6000 km määräaikaishuoltoon kuuluu:
-öljyn suodattimen vaihto
- venttiilivälysten tarkistus/säätö.
Siis helpot hommat.
12000 km välein: tasapainotusakseleiden ketjun kiristys.
Siinä pitää avata koneen vasen poski...
Ei se rattaita sen kummemmin syö. Mulla matkakäytössä kesti eka ketju
46 tkm, ja muut n. 30 tkm.Mulla meni ensin 10000km ajon jälkeen ketjut ja rattaat uusiksi. Sitten laitoin kejunrasvarin, toisella ketjulla nyt ajettu25000km ja pitkään ajan vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli359263"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn293780Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi782380Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1102259Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on181896Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait141558Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.311386- 711237
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen1721002Millaisia odotuksia ensi vuodelle?
Itse odotan parempaa taloudellista tasapainoa ja sen aion myös saavuttaa, kun onhan se vain minusta kiinni.163897