Bulgariaan

ensi kesänä

Kaikki terveystieto tänne. Rokotukset e.t.c.
Onko maassa syytä varoa jotakin paikallista, ruoka esim. Normaali erittäin huolellinen hygienia on tietenkin välttämätöntä, kuten muuallakin.

12

4217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tosi

      huonosti vessoja yleisillä paikoilla. mennessäsi baariin tai ravintolaan, kysy onko heillä vessaa. koska voi olla että pienessä sievässä aiot mennä "käymään" vessassa, hätä on valtava, eikä baarissa/ravintolassa olekkaan vessaa!

      Joudut juoksemaan muutaman kymmenen metriä päästäksesi jonkun hotellin yleiseen vessaan. Ovella on "vessamummo" ottamassa sinulta maksua, ja saat pari palaa vessapaperia mukaasi. tullessasi vessasta kädet märkänä (olet tietysti pessyt ne, mutta kun vessassa ei ole paperia, tulet kädet märkänä niitä ravistellen) niin saat vessamummolta palan servettiä mihin saat kätesi kuivata.

      varaa mukaasi käteviä käsipyyhkeitä (desinfioivia) jotta et saa sieltä kaikkia pöpöjä.

      rokotukset samat kuin joka paikassa. ja ruokailu myös, eli vältä majoneesia, yms.

    • käynyt

      Koko perhe oltiin Sunny Beachilla. Olikin joo hauska kokemus toi vessa-juttu...olinkin sen jo unohtanut. Sinänsä aika huvittava asia, mutta kun on hätä, ei huvita!!!Kannattanee varata ulos lähtiessä paperia mukaan käsilaukkuun, se paperinpalanen ei ole suuren suuri.Pienoinen elämys käydä niissä vessoissa, lattiat kyllä luututaan, mutta muuten karmee läävä!Käsidesiä ja savetteja mukaan!Havrixit otettiin ennen reissua.Kannattaa myös huolehtia, että noi yleisimmät voimassa.Ota varmuuden vuoksi myös jotain vatsalääkettä mukaan. Söimme mieheni kanssa joka päivä samoja ruokia, päivää ennen kotiinlähtöä mulla kauhee ripuli.Kellään muulla ei vatsaongelmia... Ja jos tupakoit(ja menossa SB:lle)ja aikomus mennä Aquaparkiin...siellä ei sitte myydä ollenkaan tupakkaa! Muutoin kiva maa, ihmiset todella ystävällisiä!!!Ei ollu tyrkytysmeininkiä katukaupassa, ravintoloissa hyvää palvelua, kuin myös hotellissa...Ja saimmepa joulukortinkin hotellin vastaanottovirkailijalta!!!

      • Kävin

        pari vuotta sitten olimme koko perhe Kultahietikolla. Söimme kaikkea mahdollista ja kukaan ei sairastunut.
        Ihan kiva paikka, mutta mustalaisia kannattaa varoa. He ovat taitavia varkaita.


      • Bvlgaria
        Kävin kirjoitti:

        pari vuotta sitten olimme koko perhe Kultahietikolla. Söimme kaikkea mahdollista ja kukaan ei sairastunut.
        Ihan kiva paikka, mutta mustalaisia kannattaa varoa. He ovat taitavia varkaita.

        Olin viime keväänä Nessebarissa, ja samat neuvot: ota mukaasi kosteuspyyhkeitä ja paperia. Vessoissa on usein niukasti paperia tarjolla, ja kosteuspyyhkeillä saa kätevästi putsattua kätensä missä vaan.

        Itse kuljetan käsilaukussani aina desinfioivaa suihketta, mutta esim. saveteissa löytyy sinisessä pakkauksessa yksittäispakattuja desinfioivia kosteuspyyhkeitä. Näitä kannattaa tietenkin käyttää rajoitetusti, mutta silloin, kun on syytä epäillä että kunnon putsaus käsille olisi tarpeen.

        Söin reissullani myöskin vuoriston pikku kuppiloissa ihan kaikkea, eikä tullut minkäänlaista vatsavaivaa. Chopka-salaattia ja paikallista keltaista juustoa tuli suorastaan ikävä tätä kirjoittaessa ;)


      • Reissuliisa
        Bvlgaria kirjoitti:

        Olin viime keväänä Nessebarissa, ja samat neuvot: ota mukaasi kosteuspyyhkeitä ja paperia. Vessoissa on usein niukasti paperia tarjolla, ja kosteuspyyhkeillä saa kätevästi putsattua kätensä missä vaan.

        Itse kuljetan käsilaukussani aina desinfioivaa suihketta, mutta esim. saveteissa löytyy sinisessä pakkauksessa yksittäispakattuja desinfioivia kosteuspyyhkeitä. Näitä kannattaa tietenkin käyttää rajoitetusti, mutta silloin, kun on syytä epäillä että kunnon putsaus käsille olisi tarpeen.

        Söin reissullani myöskin vuoriston pikku kuppiloissa ihan kaikkea, eikä tullut minkäänlaista vatsavaivaa. Chopka-salaattia ja paikallista keltaista juustoa tuli suorastaan ikävä tätä kirjoittaessa ;)

        Mä olin Bulgariassa kesäkuussa enkä kokenut mitään vessa-ongelmia! Olin pienessä kylässä (Primorsko) ja siellä oli ainakin joka paikassa siistit wc:t. Vuosia sitten Bulgarian Sunny Beachilla käyneenä muistan, että jossain oli kammottavat vessat ja mummo paperia myymässä ovella. Mutta nyt ainakin kaikki oli ihan niinkuin muuallakin etelässä.

        Söin kaikkea, eikä tullut minkäänlaisia vatsavaivoja. Ruoka oli herkullista ja varsinkin paikallinen viini. NAM!

        Tietty kannattaa huolehtia käsien pesusta ja syödä vain kuumaa ruokaa jne., mutta iloisella mielellä ja reippaalla fiiliksellä kaikesta selviää!

        Toi Primorsko on muuten aivan ihana pieni paikka! Hotelli oli aivan loistava, palvelu joka paikassa huipputasoa eikä minkäänlaista pelkäämistä taskuvarkaista eikä mistään! Suosittelen lämpimästi!

        Mukavaa kesän- ja matkan odotusta kaikille! :)


    • linkistä
    • niitä riittäää....

      RYÖSTÄJIÄ joka paikassa

    • burgundi55

      Olin itse pari vuotta sitten Sunny beachilla. Täytyy sanoa, että toiste en Bulgariaan lähde. Koko paikka tuntuu niin "lavastetulta" turistirysältä.

      Sain myös mahataudin, joka kesti toista viikkoa ja lopulta jouduin tiputukseen.
      Yritin välttää majoneesia ym. mutta ilmeisesti jostain salaatista se mahatauti tuli.

      Bulgarialaiset ihmiset on ihan mukavia.

      Ruoka on ainakin Sunny Beachillä erittäin pahaa. Suolalla maustettua jenkkiläistä ruokaa. Paikallisiin herkkuihin ei törmännyt missään, jos siinä huonossa maassa sellaisia yleensä on.
      ..no ehkä lomakohteen valinta vaikutti asiaan.

      • ---

        no ei ihme kun olit jossain sunny biitsillä. vähän kun menis kossille ja sanois että voi helevetti enää en kreikkaan mene, liikaa turisteja.

        sunny beach on niin turistipaikka että ei voi sanoa nähneensä sitä oikeasta bulgariaa.


    • annabelle

      En tiedä tarkkaan mistä se alkoi.Epäilen uima-altaan vettä tai merivettä missä uitiin.Hökäisin vahingossa kun tuli iso aalto päälle.Sain sellaisen taudin että toinen keuhko pärisi kun tulin kotiin ja korva tulehtui myös.Oli todella tuskaa olla lentokoneessa kipeänä.Kannattaa ottaa cilopriinia korviin jos on herkät korvat.sitä cum anesteticoa joka puuduttaa minuutissa korvan.auttaa kipuihin tosi tehokkaasti.
      Kun pääsin lääkäriin ei tavallinen antibioottikuuri vielä tehonnut ja sain oikein hevoskuurin joka lääkärin mukaan tappaa kaikki oravaa pienemmät.se oli jotain 800 mg...muuten matka oli ihana.niin ja poltin kurkkuni tulisessa paprikassa joten älä syö niitä.Siitä se pöpö pääsi limakalvoille.Kun ne paloi ensin.Otettiin havrixit ja syötiin gefilustabletteja pari päivää ennen lähtöä ja koko matkan ajan joka pv.ei mitään mahatauteja koko aikana ja syötiin kaikkea.

    • SB:lle?

      Olen juuri itse menossa perheen kanssa Tonne Sunny Beachille
      (huomenissa)
      vähän kyllä jänskään tota lentokonetta.
      koko perhe otti A-hepatiiitti rok. ja toivon mukaan ei iske sitte mikkää pöpö(;

      • ei vara venettä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe