Lievä pahoinpitely?

Bussybody

Tyttäreni (17 v) entinen poikaystävä (17 v) ei yli puoli vuotta sitten tulleen eron jälkeen vieläkään ole suostunut uskomaan, että se oli siinä. Tyttäreni on halunnut olla ystävät, mutta se ei pojalle riitä. Kesällä aloitti häiriösoitot öiseen aikaan ja välillä tosi törkeän piinaamisen ja uhkailun tekstarein. Nyt sitten joulun välipäivinä kävi käsiksi. Kuristi tyttöä kaulasta ja uhkasi taskussaan olevalla veitsellä.
Kun tytär juoksi kotiin hysteerisenä ja minä säikähtäneenä soitin pojan äidille, että nyt meni liian pitkälle, äiti vain hyssytteli, ettei "minun poikani ole väkivaltainen"!
Tyttäreni teki poliisille ilmoituksen ja poika on ollut kuulustelussa. Epäilynimike on lievä pahoinpitely. Tutkiva poliisi vielä harkitsee, laittaako hän jutun eteen päin syyttäjälle. On tyttäreni sana pojan sanaa vastaan. Saattaa olla ettei poika saa siitä koskaan kuin nuhteita, - jos niitäkään.
Mitä mun pitäisi tehdä? Mitä jos poika ja hänen vanhempansa eivät koskaan tajua, että poika on syyllistynyt rikolliseen toimintaan? Tuleeko hänestä 'vaimon hakkaaja'? Kuinka käy tyttäreni? Traumoja?

26

8999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mätämuna

      Hakekaa vaikka lähestymiskieltoa !

      Laki lähestymiskiellosta 4.12.1998/898

      • Bussybody

        Kiitos palautteestasi.
        Olen kyllä ajatellut lähestymiskieltoa, mutta kun.. Ovat samalla luokalla lukiossa? Ja kuinka lähestymiskieltoa voi hakea, jos syyttäjä tekee syyttämättä jättämispäätöksen. Tutkiva poliisi oli kehoittanut "sopimaan keskenänne".
        Voiko lähestymiskieltoa hakea kesken tutkintaprosessin? ennen syyttäjän päätöstä?


      • lexander
        Bussybody kirjoitti:

        Kiitos palautteestasi.
        Olen kyllä ajatellut lähestymiskieltoa, mutta kun.. Ovat samalla luokalla lukiossa? Ja kuinka lähestymiskieltoa voi hakea, jos syyttäjä tekee syyttämättä jättämispäätöksen. Tutkiva poliisi oli kehoittanut "sopimaan keskenänne".
        Voiko lähestymiskieltoa hakea kesken tutkintaprosessin? ennen syyttäjän päätöstä?

        lähestymiskieltoa voi hakea jo ennen rikostuomiota ja käräjäoikeudet antavat niitä aika helposti. Jos ovat samalla luokalla, on todennäköistä, että lähestymiskielto määrätään siten, ettei se koske luokkahuoneessa olemista.


    • äkkiseltään

      kyseessä ei todellakaan ole ollut lievä pahoinpitely (jos on kuristettu kurkusta) vaan tavallinen pahoinpitely. Riippuu tietysti käytetystä voimasta. Kävihän tyttäresi HETI lääkärissä, jossa hänen vammansa tutkittiin ja kirjattiin ylös? Riippuen siitä, miten puukolla uhkailu on tapahtunut, kyseessä voi olla myös laiton uhkaus.

      Et sinä voi tehdä asialle mitään. Tärkeintä on, että lohdutat lastasi, ole hänelle tukena ja . Älkää toisaalta liikaa "vatvoko" asiaa, ethän halua että nuori nainen menettää kokonaan uskonsa miessukukuntaan.

      Kyllä oikeudessa ihmisiä tuomitaan pahoinpitelystä pelkästään asianomistajan kertomuksen perusteella. Lääkärintodistus toki auttaisi asiaa.

      • Bussybody

        tai miten sen ottaa, mitään näkyviä vammoja ei tullut, koska hänellä oli paksu kaulaliina. Joten tyttäreni ei halunnut "turhaan" käydä lääkärissä.
        'Laitonta uhkausta' ajattelin minäkin, mutta siitä ei tämä tutkiva poliisi sanonut mitään. Olisiko minun pitänyt osata huomauttaa. Siinä tilanteessa en todella osannut ajatella rationaalisesti.
        Puukko ei missään vaiheessa ollut näkyvillä, mutta tyttäreni tiesi, että sellainen on hänellä olemassa ja pelkäsi, että todella aikoo käyttää sitä.
        Mitä asian vatvomiseen tulee. Poika on jatkanut uhkailujaan, tyyliin: "älä viitsi, mä tiedän missä sä asut" tai "katsotaan, kunhan koulu alkaa" (ovat samalla luokalla). Ja hän onkin levitellyt inhottavia juttuja tyttärestäni ja selitellyt olevansa syytön ja että tyttäreni oli provosoinut häntä. Omasta mielestään hänellä oli oikeus toimia siten kuin toimi! Pojan äitikin on sitä mieltä! Pelkää ensisijaisesti omaa mainettaan!
        Tyttäreni vain haluaisi, että poika jättäisi hänet rauhaan eikä mustamaalaisi häntä muille luokkakavereille, koska he ovat hänenkin ystäviään. Varsinkin suuri osa pojista ovat alkaneet katsomaan tytärtäni "kieroon".


      • mätämuna
        Bussybody kirjoitti:

        tai miten sen ottaa, mitään näkyviä vammoja ei tullut, koska hänellä oli paksu kaulaliina. Joten tyttäreni ei halunnut "turhaan" käydä lääkärissä.
        'Laitonta uhkausta' ajattelin minäkin, mutta siitä ei tämä tutkiva poliisi sanonut mitään. Olisiko minun pitänyt osata huomauttaa. Siinä tilanteessa en todella osannut ajatella rationaalisesti.
        Puukko ei missään vaiheessa ollut näkyvillä, mutta tyttäreni tiesi, että sellainen on hänellä olemassa ja pelkäsi, että todella aikoo käyttää sitä.
        Mitä asian vatvomiseen tulee. Poika on jatkanut uhkailujaan, tyyliin: "älä viitsi, mä tiedän missä sä asut" tai "katsotaan, kunhan koulu alkaa" (ovat samalla luokalla). Ja hän onkin levitellyt inhottavia juttuja tyttärestäni ja selitellyt olevansa syytön ja että tyttäreni oli provosoinut häntä. Omasta mielestään hänellä oli oikeus toimia siten kuin toimi! Pojan äitikin on sitä mieltä! Pelkää ensisijaisesti omaa mainettaan!
        Tyttäreni vain haluaisi, että poika jättäisi hänet rauhaan eikä mustamaalaisi häntä muille luokkakavereille, koska he ovat hänenkin ystäviään. Varsinkin suuri osa pojista ovat alkaneet katsomaan tytärtäni "kieroon".

        Voihan sitä lähestymiskieltoa yrittää, jos tehoaisi, kun sen rikkomisesta uhkaa jopa vuoden vankeus.
        Lähestymiskieltoa saa hakea prosessin missä vaiheessa hyvänsä. Ei muuta, kuin marssitte kotipaikkanne käräjäoikeuden kansaliaan, siellä neuvotaan.


      • Bussybody
        mätämuna kirjoitti:

        Voihan sitä lähestymiskieltoa yrittää, jos tehoaisi, kun sen rikkomisesta uhkaa jopa vuoden vankeus.
        Lähestymiskieltoa saa hakea prosessin missä vaiheessa hyvänsä. Ei muuta, kuin marssitte kotipaikkanne käräjäoikeuden kansaliaan, siellä neuvotaan.

        Kiitos neuvoistasi(-nne)
        Taidan maanantaina oikeasti kääntyä tämän tutkivan poliisin ja jos se ei auta, käräjäoikeuden puoleen. Eilen illalla tämä poika lähestyi minuakin tekstiviestein. Kun tytärtäni on neuvottu olemaan vastaamatta pojan puheluihin tai tekstareihin ja yrittämään olla provosoitumatta, kun hän koulussa alkaa aukoa päätään, niin nyt poika yrittää lähestyä minun kauttani.
        En voi sanoa, että olisin kovin imarreltu siitä minäkään. Olemme hänen käsityksensä mukaan nyt molemmat lipsuneet kaidalta tieltä ja ns. "langenneita" naisia ;).


      • Terhi77
        Bussybody kirjoitti:

        Kiitos neuvoistasi(-nne)
        Taidan maanantaina oikeasti kääntyä tämän tutkivan poliisin ja jos se ei auta, käräjäoikeuden puoleen. Eilen illalla tämä poika lähestyi minuakin tekstiviestein. Kun tytärtäni on neuvottu olemaan vastaamatta pojan puheluihin tai tekstareihin ja yrittämään olla provosoitumatta, kun hän koulussa alkaa aukoa päätään, niin nyt poika yrittää lähestyä minun kauttani.
        En voi sanoa, että olisin kovin imarreltu siitä minäkään. Olemme hänen käsityksensä mukaan nyt molemmat lipsuneet kaidalta tieltä ja ns. "langenneita" naisia ;).

        Kyseessähän on laiton uhkaus ja lievä pahoinpitely. Nyt otatte uudestaan yhteyttä tutkijaan ja vaaditte palvelua! Jos puhelimessa on tekstiviestejä tallella, niin kirjoittakaan ne paperille ylös ja toimittakaa tutkijalle. Ne voidaan liittää vielä esitutkintapöytäkirjaan ja toimivat näyttönä laittomaan uhkaukseen. Ihmettelen sitä miksi poliisi on sanonut, että harkitsee laittaako asiaa eteenpäin syyttäjälle. Onhan se laitettava, jos tyttö vaatii rangaistusta tekijälle. Ja jos poliisi ei kerran itse pysty päättämään rangaistuksesta (lievä pahoinpitely = sakkoasia), niin siinä tapauksessa ainakin juttu pitää laittaa syyttäjälle, joka sitten mahdollisesti ratkaisee asian sakolla tai jättää syyttämättä, jos esitutkinnassa ei ilmene tarpeeksi syyllisyyttä osoittavia seikkoja. Täytynee ikäväkseni sanoa, että mahtaa olla laiska poliisi tutkijana...


      • Bussybody
        Terhi77 kirjoitti:

        Kyseessähän on laiton uhkaus ja lievä pahoinpitely. Nyt otatte uudestaan yhteyttä tutkijaan ja vaaditte palvelua! Jos puhelimessa on tekstiviestejä tallella, niin kirjoittakaan ne paperille ylös ja toimittakaa tutkijalle. Ne voidaan liittää vielä esitutkintapöytäkirjaan ja toimivat näyttönä laittomaan uhkaukseen. Ihmettelen sitä miksi poliisi on sanonut, että harkitsee laittaako asiaa eteenpäin syyttäjälle. Onhan se laitettava, jos tyttö vaatii rangaistusta tekijälle. Ja jos poliisi ei kerran itse pysty päättämään rangaistuksesta (lievä pahoinpitely = sakkoasia), niin siinä tapauksessa ainakin juttu pitää laittaa syyttäjälle, joka sitten mahdollisesti ratkaisee asian sakolla tai jättää syyttämättä, jos esitutkinnassa ei ilmene tarpeeksi syyllisyyttä osoittavia seikkoja. Täytynee ikäväkseni sanoa, että mahtaa olla laiska poliisi tutkijana...

        Kiitos. Voin kyllä hyvin kuvitella, kuinka tämä tutkiva poliisi tuntee turhautuneisuuttaa tässäkin "pikkujutussa". Jos kyseessä olisikin vain "rakastavaisten kinastelua", en olisi ryhtynyt tähän rumbaan minäkään.
        Ensisijaisesti olen tietysti vastuussa ja huolissani tyttärestäni, mutta sitten jossain kauempana huomaan ajattelevani tätä poikaystävääkin. Kuka hänen hyvinvoinnistaan ja tulevaisuudestaan pitää huolta. Äitinsä kun on lähinnä huolissaan maineestaan.
        Joku kauan sitten elänyt presidentin rouva sanoi, että oikea äiti kantaa vastuuta ja huolta toistenkin äitien lapsista. Jokainen on jonkun äidin lapsi.


      • tsaikki
        Bussybody kirjoitti:

        Kiitos. Voin kyllä hyvin kuvitella, kuinka tämä tutkiva poliisi tuntee turhautuneisuuttaa tässäkin "pikkujutussa". Jos kyseessä olisikin vain "rakastavaisten kinastelua", en olisi ryhtynyt tähän rumbaan minäkään.
        Ensisijaisesti olen tietysti vastuussa ja huolissani tyttärestäni, mutta sitten jossain kauempana huomaan ajattelevani tätä poikaystävääkin. Kuka hänen hyvinvoinnistaan ja tulevaisuudestaan pitää huolta. Äitinsä kun on lähinnä huolissaan maineestaan.
        Joku kauan sitten elänyt presidentin rouva sanoi, että oikea äiti kantaa vastuuta ja huolta toistenkin äitien lapsista. Jokainen on jonkun äidin lapsi.

        Näyt olevan Helsingistä. Helsingissä on paljon eri lukioita. Olisiko ihan mahdotonta, että tyttäresi vaihtaisi koulua?

        Miksi elää juorujen ja toisten tuijottelun keskellä, jos on vaihtoehto?


      • Bussybody
        tsaikki kirjoitti:

        Näyt olevan Helsingistä. Helsingissä on paljon eri lukioita. Olisiko ihan mahdotonta, että tyttäresi vaihtaisi koulua?

        Miksi elää juorujen ja toisten tuijottelun keskellä, jos on vaihtoehto?

        kaikki eivät ota ihan totena kaikkea, mitä tämä poika sanoo ja oikeita ystäviä on vielä.
        Totta on, että Helsingissä on paljon lukioita, mutta erikoisempia on yleensä vain yksi lajiaan. Niin tätäkin. Epäilen suuresti, että tyttäreni edes hetkeä harkitsisi koulun vaihtoa. Jos joku vaihtaa koulua, niin x-poikaystävä!


      • mätämuna
        Terhi77 kirjoitti:

        Kyseessähän on laiton uhkaus ja lievä pahoinpitely. Nyt otatte uudestaan yhteyttä tutkijaan ja vaaditte palvelua! Jos puhelimessa on tekstiviestejä tallella, niin kirjoittakaan ne paperille ylös ja toimittakaa tutkijalle. Ne voidaan liittää vielä esitutkintapöytäkirjaan ja toimivat näyttönä laittomaan uhkaukseen. Ihmettelen sitä miksi poliisi on sanonut, että harkitsee laittaako asiaa eteenpäin syyttäjälle. Onhan se laitettava, jos tyttö vaatii rangaistusta tekijälle. Ja jos poliisi ei kerran itse pysty päättämään rangaistuksesta (lievä pahoinpitely = sakkoasia), niin siinä tapauksessa ainakin juttu pitää laittaa syyttäjälle, joka sitten mahdollisesti ratkaisee asian sakolla tai jättää syyttämättä, jos esitutkinnassa ei ilmene tarpeeksi syyllisyyttä osoittavia seikkoja. Täytynee ikäväkseni sanoa, että mahtaa olla laiska poliisi tutkijana...

        Eihän tilanne ollut lähelläkään laitonta uhkausta
        (puukko oli taskussa, entäs jos epäilty kieltää, niin kuka todistaa).
        Laiton uhkaus totetuu ainostaan silloin, jos ulkopuolisenkin arvion mukaan tilanne oli vakava, kuten laki sanoo.
        Myöskään pahoinpitelyä tai lievää pahoinpitelyä on vaikea näyttää toteen, kun ei ole vammoja ja tuskin todistajaakaan ja taas jos epäilty kiistää.
        Eikä poliisi lähetä sellaista pöytäkirjaa syyttäjälle, missä ei ole näyttöä tai jos rangaistusvaatimus uupuu. Ja jos lähettää, niin eihän syyttäjä syytä, jos riittävä näyttö puuttuu
        esim. sana sanaa vastaan.

        Rikoslaki

        7 § (21.4.1995/578)
        Laiton uhkaus
        Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, laittomasta uhkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.


      • Terhi77
        mätämuna kirjoitti:

        Eihän tilanne ollut lähelläkään laitonta uhkausta
        (puukko oli taskussa, entäs jos epäilty kieltää, niin kuka todistaa).
        Laiton uhkaus totetuu ainostaan silloin, jos ulkopuolisenkin arvion mukaan tilanne oli vakava, kuten laki sanoo.
        Myöskään pahoinpitelyä tai lievää pahoinpitelyä on vaikea näyttää toteen, kun ei ole vammoja ja tuskin todistajaakaan ja taas jos epäilty kiistää.
        Eikä poliisi lähetä sellaista pöytäkirjaa syyttäjälle, missä ei ole näyttöä tai jos rangaistusvaatimus uupuu. Ja jos lähettää, niin eihän syyttäjä syytä, jos riittävä näyttö puuttuu
        esim. sana sanaa vastaan.

        Rikoslaki

        7 § (21.4.1995/578)
        Laiton uhkaus
        Joka nostaa aseen toista vastaan tai muulla tavoin uhkaa toista rikoksella sellaisissa olosuhteissa, että uhatulla on perusteltu syy omasta tai toisen puolesta pelätä henkilökohtaisen turvallisuuden tai omaisuuden olevan vakavassa vaarassa, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, laittomasta uhkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        Kyllä laiton uhkaus toteutuu, jos poika on lähettänyt uhkaavia tekstiviestejä ja esim puhelimessa uhkaillut suullisesti tytön terveyttä/henkeä.


      • Bussybody
        Terhi77 kirjoitti:

        Kyllä laiton uhkaus toteutuu, jos poika on lähettänyt uhkaavia tekstiviestejä ja esim puhelimessa uhkaillut suullisesti tytön terveyttä/henkeä.

        kyseessä on laiton uhkaus.
        Sattui kerran niin, että käräytin rattijuopon. Siitä tuli sittemmin rosis juttu, johon minut haastettiin todistajaksi. En olisi halunnut mennä siinä pelossa, että tämä syytettykin on paikalla (tietysti). No poliisi sanoi, ettei sen rattarin tarvitse itse olla paikalla ja saattaa olla, ettei tulekaan. No tulihan se sitten kuitenkin. No tuomari sitten kysyi minulta, että oletteko te... ja asutte osoitteessa... jne. Ja tämä rattari istui kaikessa rauhassa takanani ja pisti mieleensä kaiken.
        Välittömästi rosiksen jälkeen alkoi vaino. Oli tietysti nimeni ja osoitteeni perustella saanut puhelinnumeroni. Soitteli ja uhkaili tyyliin ..mä tiedän missä sä asut... jne. Soitin poliisille ja pyysin jotain suojelua tai jotain. Pahoittelivat, etteivät voi tehdä mitään, ennen kuin tämä ääliö todella tekee jotain. Mutta kehoittivat minua laittamaan ylös kaikki päivämäärät ja kellonajat, jolloin tämä soittaa ja voin niitä sitten käyttää todisteena, kun teen ilmoituksen 'Laittomasta uhkauksesta'. Eli puhelimitsekin tullut suullinen uhkaus on laiton uhkaus.


      • William Conzales
        Bussybody kirjoitti:

        kyseessä on laiton uhkaus.
        Sattui kerran niin, että käräytin rattijuopon. Siitä tuli sittemmin rosis juttu, johon minut haastettiin todistajaksi. En olisi halunnut mennä siinä pelossa, että tämä syytettykin on paikalla (tietysti). No poliisi sanoi, ettei sen rattarin tarvitse itse olla paikalla ja saattaa olla, ettei tulekaan. No tulihan se sitten kuitenkin. No tuomari sitten kysyi minulta, että oletteko te... ja asutte osoitteessa... jne. Ja tämä rattari istui kaikessa rauhassa takanani ja pisti mieleensä kaiken.
        Välittömästi rosiksen jälkeen alkoi vaino. Oli tietysti nimeni ja osoitteeni perustella saanut puhelinnumeroni. Soitteli ja uhkaili tyyliin ..mä tiedän missä sä asut... jne. Soitin poliisille ja pyysin jotain suojelua tai jotain. Pahoittelivat, etteivät voi tehdä mitään, ennen kuin tämä ääliö todella tekee jotain. Mutta kehoittivat minua laittamaan ylös kaikki päivämäärät ja kellonajat, jolloin tämä soittaa ja voin niitä sitten käyttää todisteena, kun teen ilmoituksen 'Laittomasta uhkauksesta'. Eli puhelimitsekin tullut suullinen uhkaus on laiton uhkaus.

        Tällaista tekstiä näköjään tulee, kun lakikirjat ovat jääneet vain silmäilyn tasolle.

        Jos todistaja on oikeudessa joitain todistanut ja sen jälkeen tuomittu ryhtyy häntä jollain lailla uhkailemaan, niin kyseessä ei ole laiton uhkaus, vaan rikoslaissa mainittu oikeudenkäytössä kuullun uhkaaminen sen vuoksi, mitä hän on siellä lausunut.

        Faktaa

        9 § (24.7.1998/563)
        Oikeudenkäytössä kuultavan uhkaaminen
        Joka oikeudettomasti

        1) väkivallalla tai uhkauksella estää tai yrittää estää toista antamasta lausuntoa todistajana, asiantuntijana, muuna kuultavana tai asianosaisena oikeudenkäynnissä, esitutkinnassa, poliisitutkinnassa tai niihin rinnastettavassa muussa viranomaismenettelyssä tai vaikuttaa tai yrittää vaikuttaa lausunnon sisältöön tai

        2) tekee tai uhkaa tehdä väkivaltaa toiselle tai häneen 10 §:n 2 momentissa tarkoitetussa suhteessa olevalle henkilölle sen vuoksi, mitä tämä on lausunut edellä tarkoitetussa kuulustelussa,

        on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi.


      • taida..
        Terhi77 kirjoitti:

        Kyseessähän on laiton uhkaus ja lievä pahoinpitely. Nyt otatte uudestaan yhteyttä tutkijaan ja vaaditte palvelua! Jos puhelimessa on tekstiviestejä tallella, niin kirjoittakaan ne paperille ylös ja toimittakaa tutkijalle. Ne voidaan liittää vielä esitutkintapöytäkirjaan ja toimivat näyttönä laittomaan uhkaukseen. Ihmettelen sitä miksi poliisi on sanonut, että harkitsee laittaako asiaa eteenpäin syyttäjälle. Onhan se laitettava, jos tyttö vaatii rangaistusta tekijälle. Ja jos poliisi ei kerran itse pysty päättämään rangaistuksesta (lievä pahoinpitely = sakkoasia), niin siinä tapauksessa ainakin juttu pitää laittaa syyttäjälle, joka sitten mahdollisesti ratkaisee asian sakolla tai jättää syyttämättä, jos esitutkinnassa ei ilmene tarpeeksi syyllisyyttä osoittavia seikkoja. Täytynee ikäväkseni sanoa, että mahtaa olla laiska poliisi tutkijana...

        tekstiviesti olla todiste mistään jos käräjille vie. Oma kokemus viestin voi lähettää kuka tahansa kenen puhelimesta tahansa mut jos puhelun vaikka voi nauhoittaa ja soittaja uhkailee poliisi saa selville kuka puhelimessa puhuu.


      • säilyttää

        usko miesukukuntaan? Toivon totisesti, etä uskot hyvällä hyvä tyttä ja pysyt tyttökaveriesi ja kunnon harrastustesi parissa. Itse olen mies ja tiedän, kuinka saastaisia ja sikoja miehet ovat. Pysy kaukana heistä (ok ja minusta myös). Miksi ihmeesä heitä haluaisit lähestyä, onhan sinulla oman sukupuolen ystäviäkin, jos olet yksinäinen.


    • Totuudenpuhuja

      Kaksikin voi pelata tuota peliä.

      Haalit kasaan kaikki ystäväsi (Tai ainakin isokokoisimmat) ja menette sitten yksissä tuumin hieman "juttelemaan" tämän kusipään kanssa.

      Väkivaltaa ei ole välttämättä tarve käyttää, kunhan vain teette tälle mulkvistille täydellisen selväksi että seuraavan kerran kun se nilkki edes katsoo tytärtäsi, niin sitä seuraa hänen elämänsä pahin turpasauna.

      Tuollaisia saatanan ääliöitä saa minun puolestani ampua päähän.

      • Totuudenpuhuja

        Tuosta päähän ampumisesta vielä. En tietenkään ehdota että ampuisit sitä päähän, olen vain sitä mieltä, että tämä maailma olisi parempi paikka ilman tuollaisia ihmisiä.


      • Bussybody

        Myötäeläminen lämmittää kovasti.
        Kaikki ystäväni, joiden kanssa olen tästä keskustellut, ovat oma-aloitteisesti tarjoutuneet mukaan "lynkkaus-reissulle". Odottelemme vain, että syyttäjä ilmoittaa kantansa tai tämä poika taas "herää" (toivottavasti ei). Toistaiseksi on ollut hiljaista. Mutta jos, niin olemme valmiina ;o).


      • turparulla
        Bussybody kirjoitti:

        Myötäeläminen lämmittää kovasti.
        Kaikki ystäväni, joiden kanssa olen tästä keskustellut, ovat oma-aloitteisesti tarjoutuneet mukaan "lynkkaus-reissulle". Odottelemme vain, että syyttäjä ilmoittaa kantansa tai tämä poika taas "herää" (toivottavasti ei). Toistaiseksi on ollut hiljaista. Mutta jos, niin olemme valmiina ;o).

        Odota poikaa metsätiellä. Kun se tulee. Pysäytä se, ota kurkusta kiinni ja sano että sulla on veitsi taskussa. Sitten teet selväksi että se unohtaa sen sun tyttären loppuelämäkseen. Tai ensi kerralla laitetaan kundi vartaanseen.


    • olgia

      hei luin jutun ihan kauheaa tollainen touhu toivottavasti se poika saa kärsiä.. jos se poika on syntynyt kultalusikka suussa ja hän on ainoa lapsi niin tietysti aina sitä uskoo omaa lasta ei ole oikein tässä maailmassa miehet/pojat kohdistaa väkivaltaa tyttöihin /naisiin..mutta otan osaa mitä se poika teki..

    • Taida olla enää

      Suomen laissa enää lievä pahoinpitely nimikettä käytössä ollenkaan. mut se lahestymiskielto olis asiaa, ja äkkiä hakuseen, ei haittaa vaikka ovat samalla luokalla koulussa, tyttäresi pelko jo riittää aiheeksi hakea ja jos näyttöä vielä on niin poika l´ähtee toiseen koulun ja jos häiriköi vielä tulee sakkoja... jos vain jatkuu... ehdollista... jne...

      • Bussybody

        ...on se, että syyttäjältä tuli ehdotus sovittelun käytöstä. Tyttäreni ja minä olimme sitä mieltä, että siihen emme lähde, koska poika ei missään vaiheessa ole tunnustanut tekoaan, eikä tunnu ymmärtävän tekonsa vakavuutta. Turha alkaa taistella tuulimyllyjä vastaan. Tyttäreni ei myöskään halua asettua kasvotusten tämän pahoipitelijänsä kanssa, joten asia on palautunut syyttäjälle ja vaadimme vähintään sakkoja, jotta tietää tämä poika tehneensä jotain todellista, mitä laki ei salli.


      • moqmgfigig
        Bussybody kirjoitti:

        ...on se, että syyttäjältä tuli ehdotus sovittelun käytöstä. Tyttäreni ja minä olimme sitä mieltä, että siihen emme lähde, koska poika ei missään vaiheessa ole tunnustanut tekoaan, eikä tunnu ymmärtävän tekonsa vakavuutta. Turha alkaa taistella tuulimyllyjä vastaan. Tyttäreni ei myöskään halua asettua kasvotusten tämän pahoipitelijänsä kanssa, joten asia on palautunut syyttäjälle ja vaadimme vähintään sakkoja, jotta tietää tämä poika tehneensä jotain todellista, mitä laki ei salli.

        Niin no, suomessahan jalkaan ampumisesta pääsee törkeällä pahoinpitelyllä. Tosin tuossa on sana sanaa vastaan, riippuen tietysti asiaa tukevista todisteista, ei tyttö tuosta saa kuin korkeintaan uuden kaulaliinan.

        Tähän tietysti jokainen mieshenkilö varmasti keksisi pojalle oivan "rangaistuksen", mutta rikokseen yllyttäminen on kiellettyä. Rehellisesti jos olisi oma mukula kyseessä, niin kyllä ihan omilla resepteillä toimisin, mutta ei siitä enempää.

        Tyttäresi ilmeisesti nyt sitten välttää kyseisen nuoren miehen kohtaamista muualla, kuin koulussa, jossa se ilmeisesti pakollista. Esimerkiksi tähän nyt kuuluisa lausahdus, että historia toistaa itseään, että ei hänen ainakaan kannata perjantai illalla samoihin juhliin eksyä. Mutta toivottavasti asia ratkeaa ja oikeus tapahtuu.


    • Tollonen111

      Tuollaiset äidille on oikein, että lapsi saa traumoja. Olet valitettavasti ollut huono äiti. Ähäkutti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe