IVF hoidossa olevat hoi!

Yikru

Mitäs teille kuuluu; Anneli, Skeptinen jne?? Kirjoitelkaahan kuulumisianne tänne, ja kaikki muutkin IVF-hoitoprosessissa olevat.

Mulla oli taas tänään ultra, siitä jo toisaalle kirjoittelinkin. Muistin vaan nuo määrät pikkasen metsään: Mulla nyt munasolut 12,5 - 8 mm, ja näitä on peräti 27 kpl! Lisäksi vielä 6 millisiä lukuisia, eli nyt kyllä jännään hyperiä. Toivottavasti sitä ei tule!

Lääkäri kyllä vakuutteli että jos hyperstimulaatio uhkaa, niin sitten voidaan antaa erilainen lääke, joka estää hyperin. Tällöin tosin ei päästä tuoresiirtoon.

Poks1: voisin hyvin antaa muutaman "ylimääräisen" muniksen: toisilla niitä ei oo tarpeeksi ja toisilla taas liiankin kanssa. Ei oo reilua!

Seuraava ultra taas perjantaina, jolloin tsekataan tilanne again. Jännitys siis jatkuu... ja jatkuu...

64

8927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zeidi

Minulle on molemmissa IVF-hoidoissa munarakkuloita kasvanut yli 60kpl. Suuren määrän vuoksi minulla on irrotuspiikki vaihdettu Pregnylistä toiseen. Tämä käytetty piikki ei enää lisästimuloi munasarjoja.

Samaten munisten määrää on pidetty niin suurena, että punktio on tehty nukutuksessa. Koska keräys olisi ollut muuten turhan epämiellyttävää minulle.

Ensimmäisessä IVFssä tehtiin tuore alkion siirto. Tosin alkiolla, jolle ei edes annettu takeita kiinnittymisestä yms. Loput pakastetiin. En raskautunut siitä.

Toisessa IVFssä kaikki saadut alkiot pakastettiin. Tässä munarakkuloiden koko ja määrä oli niin suuri, että hyperin riskiä pidettiin suurena. Jouduin jäämään osastolle yöksi varmuuden vuoksi ja sain nestettä suoneen (jotta elimistön nestetasapaino pysyisi hyvänä). Onneksi en mitään kehittänyt ja pääsin kotiin seuraavana aamuna, viikon sairaslomalle. Olo oli hiukan epänormaali, aivan kuin olisi flunssa ollut tulossa ja alavatsa arka pari päivää.

Minä omien kokemuksieni pohjalta neuvon juomaan sen 3-4 litraa nestettä päivässä. Se helpottaa oloakin. Ja välttämään kaikkea liikkumista muutama päivä ennen punktiota. Minulla munasarjat olivat silloin jo niin turvoksissa, että pitkään istuminen tai pystyssä oleminen teki alavatsassa kipeää. Makasinkin paljon sohvalla ja hyppyytin miestä :)

Eli kaikki voi mennä hyvin, vaikka hyperi-riski kummittelisikin hoidon aikana.
      Onnea ja voimisia hoitoihisi!!!

• Yikru

Kiitos Zeidi paljon kokemuksen jakamisesta, tuo kyllä rohkaisi. Niinhän se on, pitää juoda paljon ja toivoa parasta. Kun asiaan ei kuitenkaan itse voi vaikuttaa. Eli toivotaan parasta!!

Onnea sinullekin Zeidi, oletko nyt jossakin hoidoissa tai menossa?

• zeidi
        Yikru kirjoitti:

Kiitos Zeidi paljon kokemuksen jakamisesta, tuo kyllä rohkaisi. Niinhän se on, pitää juoda paljon ja toivoa parasta. Kun asiaan ei kuitenkaan itse voi vaikuttaa. Eli toivotaan parasta!!

Onnea sinullekin Zeidi, oletko nyt jossakin hoidoissa tai menossa?

tällä hetkellä meillä on menossa "suvantovaihe". Lääkäri halusi viimeisimmän punktion jälkeen varmistaa, että munasarjat (ja elimistö) varmasti toipuvat. Eli nyt odotellan pari kuukautta ja sitten jatketaan PASsilla. Alkioita saatiin sen verran, että ihan heti ei tarvitse koko rumbaa uusia.

• Poks1

Toinen suree sitä, että munikset loistaa poissaolollaan, toinen, että niitä tulee liikaa. Kiitos, Yikru, ottaisin mielelläni sulta muutaman, niin päästäis kultaiseen keskitiehen molemmat.
      Tänään tuntuu "ahtaalta" munasarjoissa, että eiköhän siellä ainakin se yksi innokas vielä keiku. Jännää huominen ultra.
      Voiko tästä nousta verenpaine, tietääkö kukaan? Mulla nimittäin alko eilen illalla suhiseen korvissa. VP yleensä matala. Mutta ehkä se suhina tulee muun korvienvälimateriaalin puutteesta... ;-)Ajatus törmää toiseen, ja tömähdys kaikuu...

• Skeptinen

Minulla lääkäri (ei klinikan lääkäri, vaan kotikaupungin) meni töksäyttämään ultrassa, että tulos on "huono", tosin kyllä heti perään korjasi, että yksihän siihen raskautumiseen vain tarvitaan.

Minusta tuntuu, että jotkut lääkärit ihastelevat pääasiassa hienoa hoitovastetta, eivätkä oikein muista mikä se pääasiallinen tavoite olikaan.

Minulla kun ensimmäinen IVF meni "hienosti", vain vauva jäi uupumaan...

• Poks1
        Skeptinen kirjoitti:

Minulla lääkäri (ei klinikan lääkäri, vaan kotikaupungin) meni töksäyttämään ultrassa, että tulos on "huono", tosin kyllä heti perään korjasi, että yksihän siihen raskautumiseen vain tarvitaan.

Minusta tuntuu, että jotkut lääkärit ihastelevat pääasiassa hienoa hoitovastetta, eivätkä oikein muista mikä se pääasiallinen tavoite olikaan.

Mun oma lekuri onneksi osasi olla tyytyväinen mun yhdestä alkiosta. Mulla nimittäin loppuu laulut lyhyeen tän hoidon jälkeen, ellei saada mitään aikaiseksi. Kaikkea on kokeiltu.

• vaste
        Skeptinen kirjoitti:

iän karruttua vai onkohan vaan niin että toiset reagoi ja toiset ei.Muistelen aikasemmista kirjoituksista sinun olevan jo kypsemmän ikäinen.Samoin minä lähentelen 40.Kahdessa edellisessä IVF hoidossa munasoluja olemme saaneet "vain" 3 kipaletta.Onneksi ovat hyvin hedelmöittyneet kukin.Mulla on ollut lääkkeenä puregon 350 iu/pvä.Paljon isompaa annosta ei es suositellakaan.Onko sulla mitattu FSH arvoja? Sanovat se vaikuttavan munasarjojen reagointiin.,jos arvot on kohoamaan päin.Siis lähestymässä vaihdevuosia.
        Nyt on kaksi pakkasessa,ja pitäisi pikkuhiljaa niiden siirtoa aatella.
        Uusia hoitoja emme enää lähde viemään läpi.Tsemppiä sinun hoidollesi:)

• Skeptinen
        vaste kirjoitti:

iän karruttua vai onkohan vaan niin että toiset reagoi ja toiset ei.Muistelen aikasemmista kirjoituksista sinun olevan jo kypsemmän ikäinen.Samoin minä lähentelen 40.Kahdessa edellisessä IVF hoidossa munasoluja olemme saaneet "vain" 3 kipaletta.Onneksi ovat hyvin hedelmöittyneet kukin.Mulla on ollut lääkkeenä puregon 350 iu/pvä.Paljon isompaa annosta ei es suositellakaan.Onko sulla mitattu FSH arvoja? Sanovat se vaikuttavan munasarjojen reagointiin.,jos arvot on kohoamaan päin.Siis lähestymässä vaihdevuosia.
        Nyt on kaksi pakkasessa,ja pitäisi pikkuhiljaa niiden siirtoa aatella.
        Uusia hoitoja emme enää lähde viemään läpi.Tsemppiä sinun hoidollesi:)

Klinikalla eivät pitäneet neljää "huonona". Yhdenkin munasolun saaliilla on saatu raskaus alulle.

Tämän hoidon eroa edelliseen selittivät että, joskus vaan lähtee käyntiin toisella tavalla kuin edellinen hoito. Mutta luultavasti, jos tulen vielä kolmanteen hoitoon, kokeiltaisiin jotain vähän erilaista lähestymistapaa.

Hormoniarvoja tutkittiin viime vuonna, ei ollut vielä vaihdevuosista tietoa. Ennen tätä hoitoa ei tutkittu uudelleen.

Niin kai se muuten monesti on, vähäinen määrä munasoluja = hyvä laatu :o)

• "anneli"

Huomenna aamulla on ultra.Eli tulen huomenna kertomaan kuulumiset.

• Skeptinen

Minulla "luonto" veti niskalenkin kolmen viikon hormonilääkkeistä!

Kummallakin puolella oli yksi johtofollikkeli, joten lääkityksellä ei ole oikeastaan ollut ollenkaan vaikutusta. Kaksi samanaikaisesti kypsynyttä munasoluahan ei ole mitenkään tavatonta, isoäitinikin sai erimunaiset kaksoset.

Punktio kuitenkin tehdään maanantaina. Voihan sitä tästäkin tulla raskaaksi...

• "anneli"

Hei! Kävin tänään ultrassa ja löytyi muutama munasolu. vasemmalla 1*14 ja oikealla 1*10, 1*8, 1*7, 2*6. Paras tulos tähän mennessä, mutta aika taitaa loppua kesken, kun maanantaina pitäisi saavuttaa munasolujen kooksi 18, että pääsisin punktioon. Eli maanantaina menen taas ultraan.
      Mullahan tosin epäillään ennenaikaisia vaihdevuosia.Ikääkin vasta 27 vuotta.

Minkäs kokoisia muniksia teillä kaikilla nyt olikaan?? ja montako piikkipäivää takana?

• Skeptinen

Sitten oli kaksi 10mm, mutta niistä sanottiin etteivät millään ehdi maanantaiksi punktioon ja ovat hiipumassa. Tänään otan viimeisen piikin, sitten piikityspäiviä on koossa 10. Huomenna on tietty vielä Pregnyl-piikki.

Minulla oli muuten aika samankaltainen munasolusaldo tiistaina kuin sinulla nyt. (14, 12, 10, 8 ja 2 x 5mm). Sittemmin olivat tosiaan nämä kaksi isoa siirtyneet johtoon ja muut olivat hiipuneet pois pelistä.

Koska sinulla oli suunniteltu punktio?

• Yikru
        Skeptinen kirjoitti:

Sitten oli kaksi 10mm, mutta niistä sanottiin etteivät millään ehdi maanantaiksi punktioon ja ovat hiipumassa. Tänään otan viimeisen piikin, sitten piikityspäiviä on koossa 10. Huomenna on tietty vielä Pregnyl-piikki.

Minulla oli muuten aika samankaltainen munasolusaldo tiistaina kuin sinulla nyt. (14, 12, 10, 8 ja 2 x 5mm). Sittemmin olivat tosiaan nämä kaksi isoa siirtyneet johtoon ja muut olivat hiipuneet pois pelistä.

Ultrassa olin, ja mulla nyt johtava munasolu 17 mm, seuraava 16,5, 6 kpl 15 mm; 12 kpl 13,5 mm ja sitäkin pienempiä yli 15. Eli määrä on aikamoinen, pp9, piikitellyt olen 8pv.

Kertokaa hei minkäkokoiset munasolut ovat ns. kypsiä, siis sellaisia jotka poimitaan punktiossa? Kun mulle tämä jäi vähän epäselväksi lääkärikäynnin jälkeen.

Lääkäri mietti pitkään mennäänkö suosiolla hyperstimulaation uhan vuoksi toiseen irrotuspiikkiin ja suoraan alkioiden pakastukseen vai pyritäänkö tuoresiirtoon.

Lopulta arveli että tuoresiirto olisi parempi, vaikka paljon munasoluja niin mulla ei kuitenkaan pco, joka lisää riskiä. Ja tällä hetkellä ei juuri yhtään turvotusta eikä kipua (ihme kyllä!) Tosin hyperi voi kehittyä nopeastikin! Näin siis minulla, punktio on tiistaina ja alkionsiirto luultavasti perjantaina.

Eli Zeidi ja muut lievän tai vaikeamman hyperin kokeneet: onko teillä pco / oliko teillä jo oireita ennen punktiota vai vasta sen jälkeen ja millaisia?

Tsemppiä myös teille Skeptinen ja Anneli; pitää muistaa että onnistumiseen tarvitaan yksi munasolu!
        Onneksi on viikonloppu, saa ottaa aivan rennosti ja valmistautua ensi viikkon!

• Yikru
        Yikru kirjoitti:

Ultrassa olin, ja mulla nyt johtava munasolu 17 mm, seuraava 16,5, 6 kpl 15 mm; 12 kpl 13,5 mm ja sitäkin pienempiä yli 15. Eli määrä on aikamoinen, pp9, piikitellyt olen 8pv.

Kertokaa hei minkäkokoiset munasolut ovat ns. kypsiä, siis sellaisia jotka poimitaan punktiossa? Kun mulle tämä jäi vähän epäselväksi lääkärikäynnin jälkeen.

Lääkäri mietti pitkään mennäänkö suosiolla hyperstimulaation uhan vuoksi toiseen irrotuspiikkiin ja suoraan alkioiden pakastukseen vai pyritäänkö tuoresiirtoon.

Lopulta arveli että tuoresiirto olisi parempi, vaikka paljon munasoluja niin mulla ei kuitenkaan pco, joka lisää riskiä. Ja tällä hetkellä ei juuri yhtään turvotusta eikä kipua (ihme kyllä!) Tosin hyperi voi kehittyä nopeastikin! Näin siis minulla, punktio on tiistaina ja alkionsiirto luultavasti perjantaina.

Eli Zeidi ja muut lievän tai vaikeamman hyperin kokeneet: onko teillä pco / oliko teillä jo oireita ennen punktiota vai vasta sen jälkeen ja millaisia?

Tsemppiä myös teille Skeptinen ja Anneli; pitää muistaa että onnistumiseen tarvitaan yksi munasolu!
        Onneksi on viikonloppu, saa ottaa aivan rennosti ja valmistautua ensi viikkon!

Edellisessä viestissä, kuten varmaan aiemmissakin, on mennyt termit aika sekaisin; siis tarkoitan munaRAKKULOITA... Enkä kyllä tiedä muistakaan termeistä, menevätköhän oikein...Tässä koko ajan oppii lisää :=)

• "anneli"
        Skeptinen kirjoitti:

Suunniteltu punktio olisi ollut ensi keskiviikkona.

• Skeptinen
        "anneli" kirjoitti:

Suunniteltu punktio olisi ollut ensi keskiviikkona.

Kyllä sinultakin sieltä varmasti jotain saadaan talteen kun kerran minultakin.

Klinikallani oli juuri saatu yksi raskaus alulle yhden munasolun saaliilla :o)

• Yikru
        Skeptinen kirjoitti:

Kyllä sinultakin sieltä varmasti jotain saadaan talteen kun kerran minultakin.

Klinikallani oli juuri saatu yksi raskaus alulle yhden munasolun saaliilla :o)

Skeptiselle: Oikein paljon tsemppiä huomiseen punktioon!! Toivotaan että nämä kaksi on sitten oikein valioyksilöitä!

Toivottavasti kuullaan sinulta ja muiltakin kuulumisia täällä. Mulla punktio tiistaina, tänään piakkoin pistän pregnylin.

• "anneli"

Tänä aamuna kävin taas ultrassa ja pääsen punktioon torstaina.Tosin vaan yhdellä muniksella. Toivottavasti se jaksaa sinne torstaille asti.

Mitäs teille muille kuuluupi??
      Kiitos kaikille tuestanne ja kirjotelkaa kuulumisianne!!

• ivf

Moikka!

Nyt oli jo pakko pistää ittekin oikein tsempit sulle!!! Kyllä se siellä pysyy!!!

Ja yhdelläkin päästään pitkälle... muistat kai...!!!

Olen ajatuksin mukana! ;)

• "anneli"
        ivf kirjoitti:

Moikka!

Nyt oli jo pakko pistää ittekin oikein tsempit sulle!!! Kyllä se siellä pysyy!!!

Ja yhdelläkin päästään pitkälle... muistat kai...!!!

Olen ajatuksin mukana! ;)

Kiitos ivf!! Otitko yhteyttä sinne klinikalle?

Joo, melkein sama tilanne,kuin sulla sillon syksyllä. Mulle sanottiin viime ultran jälkeen,että yleensä ei lähdetä punktoimaan yhtä, mutta nyt taas tehdään poikkeus. Se yksi näyttää kuulemma tosi hyvältä.

Eka kerran pääsen jännittämään jopa punktiota.

Kirjoittelen viimeistään torstai iltana,miten kävi.

• Skeptinen

Olikin kolme munasolua odotetun kahden sijaan. Yksi oli piilotellut toisen takana. Sitten ottivat vielä neljännenkin, mutta se lienee epäkypsä.

Olo on ihan hyvä, tässä vaiheessa on aika mukavaa kun munasoluja ei ollut kovin paljoa. Ei tarvinne pelätä mitään erityisiä kipuja tai hyperiä.

Huomenna saa sitten kuulla miten solut hedelmöittyivät. Ajattelisin, että eiköhän sitä yhteen tuoresiirtoon päästä kuitenkin.

• Yikru

Tosi hyvä Skeptinen että kolme löytyi, pidän peukkuja että hedelmöittyvät ja jakautuvat mallikkaasti!
        Anneli: hyvä että kuitenkin pääset punktioon torstaina, toivotaan parasta!

Mulla tosiaan huomenna päivällä punktio ja jännittää kyllä jo. Toivotaan tosiaan että kaikki sujuu hyvin. Toivotaan että olen huomenna siinä kunnossa että kertoilen kuulumiset täällä!

• Yikru
        Yikru kirjoitti:

Tosi hyvä Skeptinen että kolme löytyi, pidän peukkuja että hedelmöittyvät ja jakautuvat mallikkaasti!
        Anneli: hyvä että kuitenkin pääset punktioon torstaina, toivotaan parasta!

Mulla tosiaan huomenna päivällä punktio ja jännittää kyllä jo. Toivotaan tosiaan että kaikki sujuu hyvin. Toivotaan että olen huomenna siinä kunnossa että kertoilen kuulumiset täällä!

Kirjoittelehan kuulumisia Poks1, ei ole kuulunut sinusta vähään aikaan :=)

• Skeptinen

Kaksi hedelmöittyi. Pitää vaan valita, että siirretäänkö kummatkin vai pistetäänkö toinen pakkaseen...

• Poks1
        Yikru kirjoitti:

Kirjoittelehan kuulumisia Poks1, ei ole kuulunut sinusta vähään aikaan :=)

Oli häikkää netin kanssa viikonlopun yli, joten en päässyt aalloille, ja muutenkin aika plääh olo.
        Viimeinen ultra pe oli huono. Se parempi follikeli oli edelleen vaan n. 8mm, se toinen epämääräinen tosin oli yli 12 mm, mutta kun siitä ei saanut selvää, että mikä se oikeastaan on. Jatkoin piikittelyä viikonlopun, voin tosi huonosti, ja eilen pistin pregnylin.
        Tänään olisi sitten tarkoitus touhuta tuon siipan kanssa, mikä sinänsä tietysti on ihan kivaa :-) mutta enpä oiken usko, että tärppää. Juilii tosin nivusissa, että täytyy kai jaksaa olla optimistinen.
        Onnittelut kaikille "muniville"!
        Pitää kiitää töihin.

• elmeri77
        Skeptinen kirjoitti:

Kaksi hedelmöittyi. Pitää vaan valita, että siirretäänkö kummatkin vai pistetäänkö toinen pakkaseen...

ihan samaa, jos seuraavassa pass hoidossa alkiot selviävät yhtä hyvin kuin ekassa. Meidän lääkäri väitti, ettei keskenmenoriski ole alussa suurempi kahdella kuin yhdellä. Ystävälleni taas sanottiin, että jos siirtää kaksi ja toinen kiinniittyy ja toinen ei, niin se toinen voi vuodollaan irrottaa myös sen toisen. Tiedä sitä sitten. No keväällä sitten näkee miten käy. Nyt tuntuu muutenkin alapäässä olevan jotain häikkää, niin menen papa kokeeseen perjantaina..

Tsemppia sinulle ja muillekkin!

• Skeptinen
        elmeri77 kirjoitti:

ihan samaa, jos seuraavassa pass hoidossa alkiot selviävät yhtä hyvin kuin ekassa. Meidän lääkäri väitti, ettei keskenmenoriski ole alussa suurempi kahdella kuin yhdellä. Ystävälleni taas sanottiin, että jos siirtää kaksi ja toinen kiinniittyy ja toinen ei, niin se toinen voi vuodollaan irrottaa myös sen toisen. Tiedä sitä sitten. No keväällä sitten näkee miten käy. Nyt tuntuu muutenkin alapäässä olevan jotain häikkää, niin menen papa kokeeseen perjantaina..

Tsemppia sinulle ja muillekkin!

Minä niinkään en mieti keskenmenon vaaraa, en vain haluaisi kaksosia. Kaksosraskaus on riskiraskaus ja kaksi (keskos)vauvaa kerralla ei myöskään kuulosta hilpeältä tavalta viettää vanhemmuutta.

Riski tosin on minimaalinen (ainakin minun tapauksessa), joten minä ehkä uskaltautuisin kahden siirtoon, mutta yllättäen siippa kauhistui ajatusta kahdesta vauvasta kerralla vielä enemmän kuin minä. Ehkä luonto päättää asian puolestamme ennen huomista... muutoin pähkäily jatkunee ihan kalkkiviivoille huomenna.

• Piinis

Moi kaikille. Ensimmäinen Ivf-hoito takana ja nyt kärvistellään pari viikkoa ja toivotaan että jompikumpi alkioista kiinnittyisi.Yhden tuulimunan, kahden keskenmenon ja kolmen vuoden yrityksen jälkeen päädyttiin yksityiselle puolelle koska minulla ikä lähenee jo neljää kymmentä.
      Pidetään porukalla peukkuja toisillemme!!

• Yikru

PUNKTIO ON OHI!!

Tänään oli punktio. Aamulla ajattelin että onkohan mun munat pysynyt lainkaan matkassa, kun ei ollut mitään oireita, kipuja, turvotusta tai tuntemuksia. Sieltä kuitenkin löytyi jopa 44 munarakkulaa (!!) ja 27 munasolua. Luultavasti noista 27 osa ei ole vielä kypsiä, sen kuulen sitten huomenna kun soittelen klinikalle.

Punktio ei ollut kuitenkaan liian kivulias, kipulääkettä sain tarpeeksi.

Lääkäri kuitenkin sanoi että punktiosta 2 pv:n sisään hyperin riski on olemassa, kun tavaraa oli niin paljon. Ja toimenpiteen aikana oli vähän verenvuotoa, joka ilmeisesti voi olla merkki hyperistä.

Nyt vaan pitää lepäillä ja juoda tosi paljon!

Tsemppiä Annelille ylihuomiseen punktioon, Piinikselle kärsivällisyyttä piinistelyyn ja Skeptiselle: tosi hyvä kun kaksi hedelmöittyi!!

Meidän klinikalla ei muuten siirretä kahta alkiota kuin poikkeustapauksissa, kun sillä ei kuulemma ole todettu olevan enempää onnistumismahdollisuuksia kuin yhdellä alkiollakaan. Siis se ei ole mitenkään "varmempaa" siirtää kahta, ainakin mun lääkärin mukaan. Mutta--- mene ja tiedä?!

• Yikru
        Yikru kirjoitti:

PUNKTIO ON OHI!!

Tänään oli punktio. Aamulla ajattelin että onkohan mun munat pysynyt lainkaan matkassa, kun ei ollut mitään oireita, kipuja, turvotusta tai tuntemuksia. Sieltä kuitenkin löytyi jopa 44 munarakkulaa (!!) ja 27 munasolua. Luultavasti noista 27 osa ei ole vielä kypsiä, sen kuulen sitten huomenna kun soittelen klinikalle.

Lääkäri kuitenkin sanoi että punktiosta 2 pv:n sisään hyperin riski on olemassa, kun tavaraa oli niin paljon. Ja toimenpiteen aikana oli vähän verenvuotoa, joka ilmeisesti voi olla merkki hyperistä.

Tsemppiä Annelille ylihuomiseen punktioon, Piinikselle kärsivällisyyttä piinistelyyn ja Skeptiselle: tosi hyvä kun kaksi hedelmöittyi!!

Meidän klinikalla ei muuten siirretä kahta alkiota kuin poikkeustapauksissa, kun sillä ei kuulemma ole todettu olevan enempää onnistumismahdollisuuksia kuin yhdellä alkiollakaan. Siis se ei ole mitenkään "varmempaa" siirtää kahta, ainakin mun lääkärin mukaan. Mutta--- mene ja tiedä?!

Unohtui lähettää sinulle tsemppiä; voi hyvin olla että nyt tärppää! Eli mukavaa touhuilua :=)

• elmeri77
        Yikru kirjoitti:

PUNKTIO ON OHI!!

jännää miten lääkärit ovat asiasta eri mieltä. Meidän lääkäri taas sanoi, että on helpompi tulla raskaaksi jos siirtää kaksi. Toinen toki sanoi, että se on riskialtista juuri tuon kaksoisraskauden vuoksi. Tiedä sitten kun tyksinkin lääkärit ovat eri mieltä. Itse vaan jotenkin ajattelen, että jos sulatuksessa sattuu kaksi "loistoyksilöä" selviämään, niin siirrän kaksi. Jokainen onneksi voi tehdä miten parhaalta tuntuu. Tai toki on niitä paikkoja, jotka eivät kahta suostu siirtämään.

• Piinis
        elmeri77 kirjoitti:

jännää miten lääkärit ovat asiasta eri mieltä. Meidän lääkäri taas sanoi, että on helpompi tulla raskaaksi jos siirtää kaksi. Toinen toki sanoi, että se on riskialtista juuri tuon kaksoisraskauden vuoksi. Tiedä sitten kun tyksinkin lääkärit ovat eri mieltä. Itse vaan jotenkin ajattelen, että jos sulatuksessa sattuu kaksi "loistoyksilöä" selviämään, niin siirrän kaksi. Jokainen onneksi voi tehdä miten parhaalta tuntuu. Tai toki on niitä paikkoja, jotka eivät kahta suostu siirtämään.

Meidän klinikalla lääkäri suositteli alle 37 vuotiaalle yhden alkion siirtoa ja yli sen kahden siirtoa mutta itsehän sen lopullisen päätöksen saa tehdä.

• Piinis

sunnuntaina.
        Olin jo aikaani edellä.

• elmeri77
        Piinis kirjoitti:

Meidän klinikalla lääkäri suositteli alle 37 vuotiaalle yhden alkion siirtoa ja yli sen kahden siirtoa mutta itsehän sen lopullisen päätöksen saa tehdä.

kun tuoresiirrossa siirrettiin yksi ja se ei johtanut edes raskauteen ja ekassa pass hoidossa siirrettiin, niin meni kesken.. eli en vielä osaa sanoa mitä teen, mutta onneksi on aikaa miettiä vielä. Saisin nyt itseni kuntoon yms. Ajankohtainen on ehkä maaliskuussa. Toivottavasti kolmas kerta toden sanoisi.

• elmeri77
        Piinis kirjoitti:

sunnuntaina.
        Olin jo aikaani edellä.

sinulle peukkuja!

• Yikru
        elmeri77 kirjoitti:

sinulle peukkuja!

että lääkäreiden välillä on tosiaan eri käytäntöjä siitä kannattaako siirtää yksi vai kaksi alkiota. Mutta onneksi Elmeri77 sinulla on vielä aikaa miettiä asiaa.

Elmeri; montako munasolua sinulla punktoitiin? Tuliko hyperiä? Toivotaan että saat nyt vaivasi hoidettua mahdollisimman pian ja pääset taas yrittämään. Kyllä se niin TÄYTYY olla, että kolmas kerta se toden sanoo!

Piinis: minulla on myös peukut pystyssä sun puolesta!!

• elmeri77
        Yikru kirjoitti:

että lääkäreiden välillä on tosiaan eri käytäntöjä siitä kannattaako siirtää yksi vai kaksi alkiota. Mutta onneksi Elmeri77 sinulla on vielä aikaa miettiä asiaa.

Elmeri; montako munasolua sinulla punktoitiin? Tuliko hyperiä? Toivotaan että saat nyt vaivasi hoidettua mahdollisimman pian ja pääset taas yrittämään. Kyllä se niin TÄYTYY olla, että kolmas kerta se toden sanoo!

Piinis: minulla on myös peukut pystyssä sun puolesta!!

oikein muistan, niin minulta kerättiin 16 munarakkulaa, joista 9 meni pakkaseen. Eli vielä on kaksi nippua, joissa aina kolme rakkulaa kiinni. Toivottavasti nekin kestävät sulatuksen. Ei onneksi tullut hyperiä. Juu toivotaan, niin, että seuraava onnistuisi. Me molemmat ollaan vähän sitä mieltä, että ei me monia ivf hoitoja käydä läpi. Ehkä tämä yksi tai korkeintaan kaksi. Mieheni on kyllä sitä mieltä, ettei jaksa enää monta kertaa pettyä.

Jos noista kahdesta edes toinen tärppäisi niin hyvin, että saisimme oman pienokaisen.

Pidän myös sinulle peukkuja!

• katti

Kävinpä sitte tänään ultrassa ja eihän siellä ollut kun kolme kipaletta muniksia.Gonal-f annostusta nostettin ja tänään pitää aloittaa myös Orgalutranin pistäminen. Perjantaina sitte taas ultraan ja verikokeisiin... Jos hyvin käy niin alkuviikosta ois sitte keräys... Nyt pyörii mielessä, että mitä jos ne kaikki kolme onkin "huonolaatusia" ...

• Skeptinen

Minullahan oli ensimmäisessä ultrassa neljä rakkulaa, sitten nostettiin Gonal-F-annostusta sillä seurauksella että kolmen päivän kuluttua niitä ei enää näkynyt kuin kaksi!

Suht hyvin kuitenkin on mennyt. Tänään siirrettiin kaksi hyvin kehittynyttä ja jakautunutta alkiota.

• Tytteli78

Hei Katti!
        Millä annoksella pistit Gonal-f:ää ja mihin annokseen sitä nostettiin? Itse pistin 225ky 7pvää ja eilen kävin ultrassa ja hoidosta luovuttiin.Punktion piti olla ensiviikolla.Munasolut oli vain jotain 9-12mm ja niitä oli tosi vähän.Eli tässä odotetaan taas menkkoja.Uusi annostus tulee mulla olemaan jotain 375ky/pvässä, elikkäs aika iso.

• Kattti
        Tytteli78 kirjoitti:

Hei Katti!
        Millä annoksella pistit Gonal-f:ää ja mihin annokseen sitä nostettiin? Itse pistin 225ky 7pvää ja eilen kävin ultrassa ja hoidosta luovuttiin.Punktion piti olla ensiviikolla.Munasolut oli vain jotain 9-12mm ja niitä oli tosi vähän.Eli tässä odotetaan taas menkkoja.Uusi annostus tulee mulla olemaan jotain 375ky/pvässä, elikkäs aika iso.

Mun alkuannos oli 150ky ja nostettiin 200ky:n.Eilisessä ultrassa näkyi kaksi 20mm follikkelia ja muutama pieni. Lääkäri sanoi, että jos joudutaan vielä hoitoihin niin laitetaan heti alkuun iso annos, koska vaste jäi nyt pieneksi.
        Silloin kun meille tehtiin inseminaatio niin Gonal annos oli vain 37,5ky.
        Lykkyä tykö sulle seuraavaan kertaan!

• katin_

Anteeksi kun tungen tähän topiikkiin, mutta kun lueskelin teidän juttuja niin ajattelin kysäistä että;
      me odottelemme toisen spermanäytteen tuloksia ja lääkärille aikaa, jonka perusteella päätämme mihin hoitoihin mennään. Julkisella ollaan.

Ja kun odottavan aika on pitkä, kysyisin että kuinka kauan alkututkimuksista teillä on mennyt kun olette päässeet tähän vaiheeseen = munasolujen kasvattaminen, siirrot ym.

Tämä odottelu on syvältä sieltä... pääsis jo tekemään jotain asian hyväksi.

• xxxxxxx

ei tarvitse odotella. On hintansa arvoinen!

• Yikru
        xxxxxxx kirjoitti:

ei tarvitse odotella. On hintansa arvoinen!

Anneli: tsemppiä paljon huomiseen punktioon!!!

Skeptinen: päädyitkö yhden vai kahden alkion siirtoon? Toivottavasti kaikki menee hyvin!!

Julkisen puolen jonoista: Viime syksynä kun asiaa selvitin, niin täällä pääkaupunkiseudulla ainakin kesti n. vuosi ekasta yhteydenotosta varsinaisen hoidon alkamiseen. Me sitten päätimme, että kaivamme rahat vaikka kiven kolosta (= lainaisimme vanhemmiltamme), ja nyt olemme yksityisellä. Henkisesti on myös helpompaa, odotus on tosi rassaavaa!
        Ja kun tämä lapsettomuus jo sinällään on iso stressinaihe, jonottamisesta puhumattakaan.Mutta kannattaa asiaa punnita monelta kantilta, raha on tietysti olennainen tekijä joka määrää, ymmärrän sen hyvin!

Omia kuulumisia: Punktio oli eilen. Äsken soitin klinikalle ja kertoivat että meillä on hedelmöittynyt 12 munasolua. Toivottavasti nämä jakautuvatkin ok, siirto tehdään perjantaina jos ei hyperiä (vielä ei ainakaan oireita, kop kop) Uskomatonta että tässä vaiheessa kaikki näin hyvin, pessimistinä kun olen varautunut pahimpaan mahdolliseen! Varovaisen toiveikas siis olen, tietäen kuitenkin että vielä voi olla monta mutkaa matkassa.
        Nim. pessimisti, optimismia opetteleva:=)

• Skeptinen
        Yikru kirjoitti:

Anneli: tsemppiä paljon huomiseen punktioon!!!

Skeptinen: päädyitkö yhden vai kahden alkion siirtoon? Toivottavasti kaikki menee hyvin!!

Julkisen puolen jonoista: Viime syksynä kun asiaa selvitin, niin täällä pääkaupunkiseudulla ainakin kesti n. vuosi ekasta yhteydenotosta varsinaisen hoidon alkamiseen. Me sitten päätimme, että kaivamme rahat vaikka kiven kolosta (= lainaisimme vanhemmiltamme), ja nyt olemme yksityisellä. Henkisesti on myös helpompaa, odotus on tosi rassaavaa!
        Ja kun tämä lapsettomuus jo sinällään on iso stressinaihe, jonottamisesta puhumattakaan.Mutta kannattaa asiaa punnita monelta kantilta, raha on tietysti olennainen tekijä joka määrää, ymmärrän sen hyvin!

Omia kuulumisia: Punktio oli eilen. Äsken soitin klinikalle ja kertoivat että meillä on hedelmöittynyt 12 munasolua. Toivottavasti nämä jakautuvatkin ok, siirto tehdään perjantaina jos ei hyperiä (vielä ei ainakaan oireita, kop kop) Uskomatonta että tässä vaiheessa kaikki näin hyvin, pessimistinä kun olen varautunut pahimpaan mahdolliseen! Varovaisen toiveikas siis olen, tietäen kuitenkin että vielä voi olla monta mutkaa matkassa.
        Nim. pessimisti, optimismia opetteleva:=)

Lääkäri sai vakuuteltua, että (minun iässäni) kaksosraskauden riski on olematon. Hänen kokemuksen mukaan raskauden mahdollisuus nousee kymmenellä prosentilla kahden alkion tuoresiirrossa verrattuna yhden alkion siirtoon.

No, onpahan jotain uutta ja ihmeellistä piinapäivien ratoksi. Samalla kun toivoo raskautta, voi myös pelätä kaksosia.

• Yikru
        Skeptinen kirjoitti:

Lääkäri sai vakuuteltua, että (minun iässäni) kaksosraskauden riski on olematon. Hänen kokemuksen mukaan raskauden mahdollisuus nousee kymmenellä prosentilla kahden alkion tuoresiirrossa verrattuna yhden alkion siirtoon.

No, onpahan jotain uutta ja ihmeellistä piinapäivien ratoksi. Samalla kun toivoo raskautta, voi myös pelätä kaksosia.

Takapakkia täällä: Eilen yöllä vatsakivut oli niin kovat, että piti käydä sairaalassa tsekkaamassa onko kaikki ok. Onneksi ei nestettä ollut kertynyt.

Tänään hoitava lääkäri kertoi tilanteemme, joka oli pettymys minulle:
        meillä 12 hedelmöittyneestä alkiosta VAIN 1 on tällä hetkellä 4-soluinen hyvä alkio!!! Muut oli joko 2-soluisia tai sitten jotain "sekundayksilöitä". Eli kato on ollut melkoinen! Lääkäri sanoi että usein voi olla niin, että määrällisesti paljon saadaan soluja, mutta vain muutama hyvä. Mutta eipä tämä paljoa lohduta!!

Olen tietysti TOSI kiitollinen jos tuo yksikin jaksaa sinnitellä huomiseen siirtoon asti, mutta olin kyllä tosi pettynyt, kun toiveet oli herännyt 12 hedelmöittyneen jälkeen. Eli voi hyvin olla ettei saada mitään pakkaseen, nyyh :(
        Ja sama rumba ehkä sitten pian uudelleen (en tiedä miten jaksan...) Eli määrä EI korvaa laatua, paristakin hyvästä munasolusta voi kehittyä tosi hyvä alkio!

Ei auta muuta kuin rukoilla että edes yksi selviää huomiseen siirtoon asti!!!

Skeptinen: toivon että nämä kaksi matkustajaa tarraa tosi lujaan kiinni, ONNEA MATKAAN!

Anneli: MIten meni punktio??

Tsemppiä, jaksamista ja onnea matkaan kaikille, niitä kyllä tässä hommassa tarvitaan!

• Skeptinen
        Yikru kirjoitti:

Takapakkia täällä: Eilen yöllä vatsakivut oli niin kovat, että piti käydä sairaalassa tsekkaamassa onko kaikki ok. Onneksi ei nestettä ollut kertynyt.

Tänään hoitava lääkäri kertoi tilanteemme, joka oli pettymys minulle:
        meillä 12 hedelmöittyneestä alkiosta VAIN 1 on tällä hetkellä 4-soluinen hyvä alkio!!! Muut oli joko 2-soluisia tai sitten jotain "sekundayksilöitä". Eli kato on ollut melkoinen! Lääkäri sanoi että usein voi olla niin, että määrällisesti paljon saadaan soluja, mutta vain muutama hyvä. Mutta eipä tämä paljoa lohduta!!

Olen tietysti TOSI kiitollinen jos tuo yksikin jaksaa sinnitellä huomiseen siirtoon asti, mutta olin kyllä tosi pettynyt, kun toiveet oli herännyt 12 hedelmöittyneen jälkeen. Eli voi hyvin olla ettei saada mitään pakkaseen, nyyh :(
        Ja sama rumba ehkä sitten pian uudelleen (en tiedä miten jaksan...) Eli määrä EI korvaa laatua, paristakin hyvästä munasolusta voi kehittyä tosi hyvä alkio!

Ei auta muuta kuin rukoilla että edes yksi selviää huomiseen siirtoon asti!!!

Skeptinen: toivon että nämä kaksi matkustajaa tarraa tosi lujaan kiinni, ONNEA MATKAAN!

Anneli: MIten meni punktio??

Tsemppiä, jaksamista ja onnea matkaan kaikille, niitä kyllä tässä hommassa tarvitaan!

Nämä lapsettomuushoidot ovat pahimman sortin uhkapeliä isoilla (henkisillä) panoksilla. Sitten kun vielä itse on niin hormonihuuruissa, että järkevä ajatus ovat harvinaisempi kuin se kuuluisa neula heinäsuovassa...

(Onneksi mies pysyy hoidoissa enemmän tervejärkisenä, voi häneltä välillä kysyä, jotta tapahtumat pysyisivät edes vähän oikeissa mittasuhteissaan.)

Voit hyvin raskautua sillä yhdelläkin.

Ehkä tulos jopa selittää jotain lapsettomuutesi syistä. Esimerkiksi, että alkiot usein ovat olleet huonolaatuisia. Nythän saat siirrettyä sen ainoan varmasti hyvän, joten et joudu piinistelemään tietämättäsi onnettoman alkion kierrolla.

Toivottavasti hyperi pysyy aisoissa. Vaikka minulta otettiin vain muutama munarakkula, niin nestettä on silti kertynyt jonkin verran elimistöön (painan nyt 2kg enemmän kuin ennen punktiota), joten minäkin saan kyllä luvan yrittää levätä enkä suhtautua liian kevyesti tämänhetkiseen tilaani. Ei sitä sairauslomaa turhan vuoksi ole kirjoitettu.

• Yikru
        Skeptinen kirjoitti:

Nämä lapsettomuushoidot ovat pahimman sortin uhkapeliä isoilla (henkisillä) panoksilla. Sitten kun vielä itse on niin hormonihuuruissa, että järkevä ajatus ovat harvinaisempi kuin se kuuluisa neula heinäsuovassa...

(Onneksi mies pysyy hoidoissa enemmän tervejärkisenä, voi häneltä välillä kysyä, jotta tapahtumat pysyisivät edes vähän oikeissa mittasuhteissaan.)

Voit hyvin raskautua sillä yhdelläkin.

Ehkä tulos jopa selittää jotain lapsettomuutesi syistä. Esimerkiksi, että alkiot usein ovat olleet huonolaatuisia. Nythän saat siirrettyä sen ainoan varmasti hyvän, joten et joudu piinistelemään tietämättäsi onnettoman alkion kierrolla.

Toivottavasti hyperi pysyy aisoissa. Vaikka minulta otettiin vain muutama munarakkula, niin nestettä on silti kertynyt jonkin verran elimistöön (painan nyt 2kg enemmän kuin ennen punktiota), joten minäkin saan kyllä luvan yrittää levätä enkä suhtautua liian kevyesti tämänhetkiseen tilaani. Ei sitä sairauslomaa turhan vuoksi ole kirjoitettu.

Skeptinen: aivan, uhkapeliä henkisillä panoksillahan tämä juuri on! Välillä tosiaan tuntuu että jätän koko homman kesken, kun on niin synkkä ja kivinen tie tämä raskautuminen.

Meilläkin mies on koko prosessin ajan ollut se "tervejärkinen", mulla kun tuppaa nuo fiilikset aina menemään pessimismin puolelle. Eli olen kyllä tosi kiitollinen jos saadaan edes se yksi siirrettyä huomenna, kumpa se nyt jaksais sinnitellä!!!

Lääkäriltä kyllä yritin tivata, että onko minun munasolut niin huonoja vai mistä johtuu. Hän sanoi että yhden hoitokerran jälkeen on liian aikaista vetää johtopäätöksiä, jos näin tapahtuu useammin niin sitten tilannetta pitää selvitellä lisää. Lääkäri kuitenkin sanoi että klinikalla juuri tällainen on aika tyypillistä, mitä sitten tarkoittikaan??

• Skeptinen
        Yikru kirjoitti:

Skeptinen: aivan, uhkapeliä henkisillä panoksillahan tämä juuri on! Välillä tosiaan tuntuu että jätän koko homman kesken, kun on niin synkkä ja kivinen tie tämä raskautuminen.

Meilläkin mies on koko prosessin ajan ollut se "tervejärkinen", mulla kun tuppaa nuo fiilikset aina menemään pessimismin puolelle. Eli olen kyllä tosi kiitollinen jos saadaan edes se yksi siirrettyä huomenna, kumpa se nyt jaksais sinnitellä!!!

Lääkäriltä kyllä yritin tivata, että onko minun munasolut niin huonoja vai mistä johtuu. Hän sanoi että yhden hoitokerran jälkeen on liian aikaista vetää johtopäätöksiä, jos näin tapahtuu useammin niin sitten tilannetta pitää selvitellä lisää. Lääkäri kuitenkin sanoi että klinikalla juuri tällainen on aika tyypillistä, mitä sitten tarkoittikaan??

Lääkäreille tyypillistä olla hyvin varovaisia sanoissaan. Hän varmasti haluasi sinulle toisen IVF:n, jossa saataisiin vähemmän rakkuloita kuin nyt. Jos ne vähätkin jakautuisivat huonosti, niin silloin hän ehkä saattaisi uskaltautua lausumaan jotain yleistävää munasoluistasi.

Itsellä hedelmöittyminen ja jakautuminen eivät ole se ongelma. Hedelmöittyminen on miltei sataprosenttista (tälläkin kerralla myös se kolmas oli hedelmöittynyt, mutta jotenkin väärällä tavalla). Onkin aika kinkkistä kun ei tiedä MIKÄ se ongelma minulla oikein on. Kun ei ole syytä, ei ole parannuskeinoakaan.

• "anneli"
        Yikru kirjoitti:

No niin. Punktio on takana. Olen ollut tosi väsynyt ja heräsin vasta nyt päiväunilta. Yksi rakkula saatiin kerättyä. Muutahan ei siis ollut tiedossakaan. Operaatio sujui täysin kivuitta. Mutta sitten ikävät uutiset..Se ainokainen oli kuulemma vähän raaka, mutta soittavat kuitenkin aamulla.Sanoivat,että joskus voi vielä laatu parantua siellä maljalla.

En tässä liikoja odottanut muutenkaan..

Harmi,että melkein kaikille meille kävi matkallamme jotain ikävää..

Yikru:Toivon,että saat sen ainokaisesi kyytiin!

Skeptinen:Onnea ja piinis pinnaa!!

• Yikru
        "anneli" kirjoitti:

No niin. Punktio on takana. Olen ollut tosi väsynyt ja heräsin vasta nyt päiväunilta. Yksi rakkula saatiin kerättyä. Muutahan ei siis ollut tiedossakaan. Operaatio sujui täysin kivuitta. Mutta sitten ikävät uutiset..Se ainokainen oli kuulemma vähän raaka, mutta soittavat kuitenkin aamulla.Sanoivat,että joskus voi vielä laatu parantua siellä maljalla.

Anneli:

Tosi harmi että munasolu on vähän raaka, mutta toivotaan tosiaan että siellä maljalla laatu paranee!! Muistaakseni mullekin lääkäri sanoi että mun munasoluista pari oli vielä kypsynyt maljassa. Voimia sinulle kovasti täältä lähetän!!!

Kyllä tosiaan elämä tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta, voi itku!
        Mutta ei kai auta muu kuin porhaltaa eteenpäin, vaikka sitten hammasta purren ja sisulla! Ja vielähän emme tiedä "lopputulosta", pitää kai edes YRITTÄÄ suhtautua positiivisesti (kun asialle ei kuitenkaan itse voi nyt tehdä yhtikäs mitään).

• Skeptinen
        "anneli" kirjoitti:

Niin, kovin onnekkaita ei olla, me tämän keskustelun osanottajat. Mutta keskustelu on ollut hyväksi ainakin minulle. Tuntuu hyvältä kun on muitakin samojen tuntemusten kanssa painiskelevia.

Sanoiko lääkäri sinulle mitään suositusta jatkosta?

Minä yritin vähän kysellä omaltani, mikä olisi realistista meidän tilanteessa, jos tästä(kään) ei tule tulosta. Ei oikein vastannut mitään selkeää, olin lukevinani rivien välistä, että ehkä ei niin suuria toiveita ole, ikä kun on lähempänä 40. Saa toki tulla vielä kolmanteen IVF:ään, jos välttämättä haluaa...

• "anneli"
        Skeptinen kirjoitti:

Niin, kovin onnekkaita ei olla, me tämän keskustelun osanottajat. Mutta keskustelu on ollut hyväksi ainakin minulle. Tuntuu hyvältä kun on muitakin samojen tuntemusten kanssa painiskelevia.

Sanoiko lääkäri sinulle mitään suositusta jatkosta?

Minä yritin vähän kysellä omaltani, mikä olisi realistista meidän tilanteessa, jos tästä(kään) ei tule tulosta. Ei oikein vastannut mitään selkeää, olin lukevinani rivien välistä, että ehkä ei niin suuria toiveita ole, ikä kun on lähempänä 40. Saa toki tulla vielä kolmanteen IVF:ään, jos välttämättä haluaa...

Ei näitä asioia ymmärrä kukaan muu kuin samassa tilanteessa olevat. Nää keskustelut on antanut mulle paljon.

Hoitaja sanoi ainakin mulle,että lääkäri jättää jotain viestiä tai soittaa huomenna itse tuloksen.
        Olettaisin,että ainakin kerran kokeillaan vielä ja sit taidan luovuttaa jo vapaa ehtoisesti.

Mulla kun on haittana vielä endometrioosi,jota löytyi jo kohdustakin ja on tosi kivulias ja sitten on myoomakin. En olisi ikinä arvannut,että mulle tulee näin paljon vaivoja ja näin nuorena(27v).
        Kiitos vielä kerran kaikille keskusteluun osallistuneille omasta puolestani!!Ja kannustuksista!

• Yikru
        "anneli" kirjoitti:

Ei näitä asioia ymmärrä kukaan muu kuin samassa tilanteessa olevat. Nää keskustelut on antanut mulle paljon.

Hoitaja sanoi ainakin mulle,että lääkäri jättää jotain viestiä tai soittaa huomenna itse tuloksen.
        Olettaisin,että ainakin kerran kokeillaan vielä ja sit taidan luovuttaa jo vapaa ehtoisesti.

Mulla kun on haittana vielä endometrioosi,jota löytyi jo kohdustakin ja on tosi kivulias ja sitten on myoomakin. En olisi ikinä arvannut,että mulle tulee näin paljon vaivoja ja näin nuorena(27v).
        Kiitos vielä kerran kaikille keskusteluun osallistuneille omasta puolestani!!Ja kannustuksista!

Itsellenne korvaamattomasta vertaistuesta! Tämä on hyvä kun on keskustelupalsta, jossa toiset ymmärtää tasan tarkkaan mitä itse kokee. Vastaavanlaisia tapauksia kun ei kaveripiiristämme löydy (vaan pääasiassa juuri raskaana olevia tai pikkulasten vanhempia :(

Tuetaan tästedeskin toisiamme!!

• "anneli"
        Yikru kirjoitti:

Itsellenne korvaamattomasta vertaistuesta! Tämä on hyvä kun on keskustelupalsta, jossa toiset ymmärtää tasan tarkkaan mitä itse kokee. Vastaavanlaisia tapauksia kun ei kaveripiiristämme löydy (vaan pääasiassa juuri raskaana olevia tai pikkulasten vanhempia :(

Tuetaan tästedeskin toisiamme!!

Varmaan siis jo arvasittekin,eli siirtoon ei päästy. Oli niin raaka tapaus,että ei ollu toivoakaan.
        Kumma juttu,kun ei mielikään ole maassa..Osaltaan voi vaikuttaa myös koiranpentumme,jonka haimme kaksi viikkoa sitten. On edes joku "vauva" kotona. Kirjotellaan ja pidetään edelleen yhteyttä.

• elmeri77
        "anneli" kirjoitti:

Varmaan siis jo arvasittekin,eli siirtoon ei päästy. Oli niin raaka tapaus,että ei ollu toivoakaan.
        Kumma juttu,kun ei mielikään ole maassa..Osaltaan voi vaikuttaa myös koiranpentumme,jonka haimme kaksi viikkoa sitten. On edes joku "vauva" kotona. Kirjotellaan ja pidetään edelleen yhteyttä.

teidän kirjoituksia. Olen todella pahoillani myös, että ei se jaksanut kehittyä maljassa. Koira kyllä auttaa, vaikka ei se vauvaa korvaa. Meillä on myös kissa ja koira. Touhun todella paljon koirani kanssa ja se antaa minulle paljon voimia ja muuta ajateltavaa. Minkä koiran otitte?

• Yikru
        "anneli" kirjoitti:

Tosi ikävä kuulla uutisistasi Hannele! Mutta onneksi teillä on nyt pieni karvavauva, sen kanssa varmasti riittää touhua ja tohinaa! Minkä rotuinen? Onko energinen tapaus (tai yleensä pennuthan on:)

Mä jännitin koko yön että pääsenkö alkionsiirtoon vai en, ja oli aivan pakko soittaa klinikalle ja kysyä tilanne. Ja sieltä tuli oikein jymy-yllätys:
        Päästään tänään siirtoon ja jopa 4 alkiota menee vielä pakkaseen!! Aivan uskomattoman ihanaa, en voi vieläkään uskoa todeksi! Mä kun olin jo valmistautunut kaikista pahimpiin uutisiin.

Näin se elämä yllättää, joskus jopa positiivisella tavalla!

• "anneli"
        elmeri77 kirjoitti:

teidän kirjoituksia. Olen todella pahoillani myös, että ei se jaksanut kehittyä maljassa. Koira kyllä auttaa, vaikka ei se vauvaa korvaa. Meillä on myös kissa ja koira. Touhun todella paljon koirani kanssa ja se antaa minulle paljon voimia ja muuta ajateltavaa. Minkä koiran otitte?

Niin tosiaan otettiin shetlanninlammaskoiranpentu.Se on todella vilkas tapaus.Pitäisi kohta lähteä lumitöihin ulos ja ottaa koirat mukaan.Toinen on sekarotuinen 10 vuotias vanhus.

• liisisiljs
        Skeptinen kirjoitti:

Minulle laitettu 2 kertaa kaksi alkiota kerrallaan ja viimeksi jopa 3 alkiota kerrallaan.Ei niistä mikään tärpännyt,vaikka kehuivat erittäin hyviksi.Kyllähän se niin on että yksi jos kiinnittyisi se olisi jo ihme

• Yikru
        liisisiljs kirjoitti:

Minulle laitettu 2 kertaa kaksi alkiota kerrallaan ja viimeksi jopa 3 alkiota kerrallaan.Ei niistä mikään tärpännyt,vaikka kehuivat erittäin hyviksi.Kyllähän se niin on että yksi jos kiinnittyisi se olisi jo ihme

Nyt on pikkukaveri kyydissä, toivotaan että on jarrusukat ja suojelusenkeleitä matkassa!

Pakkaseen meni 4 alkiota, kahdessa oljessa.

Olo epätodellisen onnellinen, päästiin näinkin pitkälle!

• elmeri77
        Yikru kirjoitti:

Nyt on pikkukaveri kyydissä, toivotaan että on jarrusukat ja suojelusenkeleitä matkassa!

kaikki menee hyvin.

• "anneli"
        Yikru kirjoitti:

Nyt odotellaan vielä plussaa raskaustestistäsi!!

Soitin eilen sairaalaan ja kyselin mahdollisesta jatkostani. Kuulen lisää ensi viikolla.

• elmeri77
        "anneli" kirjoitti:

Nyt odotellaan vielä plussaa raskaustestistäsi!!

Soitin eilen sairaalaan ja kyselin mahdollisesta jatkostani. Kuulen lisää ensi viikolla.

alkoi eilen hurjat kuukautiset. Soitin ensiapuun ja kävin siellä. Salilla olin töiden jälkeen ja siellä aloin huomata, että vuoto alkaa kovenemaan. Kun pääsin autolla pihaan, niin verta tuli niin paljon, että kaikki housut olivat veressä.

Lääkärin mielestä kaikki oli kuitenkin poistunut kohdusta, mutta antoi silti varuiksi niitä samoja lääkkeitä mitä söin keskenmenon jälkeen. Yö oli tuskainen. Selkä särki järkyttävästi ja aamuulla taas kaikki oli veressä. PIdän peukkuja, että huomenna jo rauhallisempi, sillä muuten joudutaan tekemään kaavinta veren vuodon lopettamiseksi.

• katti
        Yikru kirjoitti:

Oikein paljon onnea!!!!
        Eilen kävin ultrassa ja siellä näkyi kaksi isoa follikkelia ja muutama pienempi.Lekuri sanoi, että on liian aikasta ennustaa saadaanko pakkaseen yhtään.
        Tänään otan sitten irrotuspiikin ja maanantaina on punktio.Kyllä jännittää ja varsinkin se että päästäänkö alkionsiirtoon asti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1319
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      38
      879
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      30
      623
    4. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      590
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      568
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      536
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      531
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      523
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      16
      502
    Aihe