Allergiasta

linnut

Osaiskohan joku täällä vaikka allergian lemmikeistä saanut vastata? Eli kysymykseni on että onko allergian oireet aina vain silmien kutina/punaisuus ja nenänvuoto oireet? tai voiko siihen esim. liittyä kurkkukipu ja äänenpaineessa olo? Undut eivät meillä ole vielä kauaa olleet ja kotona on myös noin kuukauden ollut marsuja. Kiitos etukäteen!

4

529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävainen

Itse olen kissalle allerginen, ja nuo oireet kuullostavat aika tutuilta.
      Silmiä kutittaa ja niitä täytyy hangata. Käsiin saattaa tulla ihottumaa.
      Nenä vuotaa ja aivastuttaa.
      Lääkäri kyllä kuvaili oireiksi myös tuon kurkun kipeyden, limaisuuden ja tukkoisuuden.
      Itselläni ei kissaa ole, mutta muita lemmikkejä kylläkin.
      Lintuja, kaneja ja koiria.
      Allergiatestien mukaan olen lievästi allerginen koirallekin, mutta en itse ole huomannut mitään.
      Kannattaa käydä lääkärillä ja allergiatesteissä.
      Tosin aina nuo testien tulokset eivät ole niin varmoja...
      Ja pahasta allergiasta saattaa kehittyä astma.
      Kannattaa seurailla tilannetta ja käydä lääkärissä.

• Nimetön

Luultavasti oireesi viittaavat allergiaan marsua kohtaan, sillä se (ja muutkin jyrsijät) ovat kaikki pahiten allergisoivia lemmikeitä. Marsuilla kun pitää aina olla heinää häkissään, joka taas altistaa heinä-allergialle.
      Noinkin pienistä, kuin undut, en uskoisi tulevan allergiaa ellei nyt kovin montaa ole. Itselläni on 10 seeprapeippoa, enkä ole saanut allergisia oireita vaikka olenkin allerginen joillekkin heinille sekä karvaisille eläimille... (liittyiköhän loppu nyt tähän :D)

• linnut

Äänenpaine ja sellainen paha tukkoinen olo (ei siis nuha mutta muuten tuntui) meni ohi kun meillä ne linnut lähtivät eka, ja sit viikko siitä marsut löysivät uuden kodin. Eli olen siis tuo alkuperäinen kirjoittaja. Asia ei siis ole enää ajankohtainen, koska lemmikistä luovuin ja siihen loppu oireetkin ja tuntuu kotona helpompi olla. Tippalinsissä mä noista marsuista luovuin
        :´( lintuihin en ollu kiintynyt niin paljon. Mutta kuitenkin ihmisen terveys aina etusijalla, ja hyvällä mielin voi ajatella linnut menivät hyvään kotiin ja marsut uuteen kotiin marsulauman jatkoksi :)

• <3CandyHamster<3

1.joo
      2.ei
      3.joo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      260
      4596
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      43
      2776
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1749
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1604
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1119
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      208
      1116
    Aihe