Gastroskopia

Tuloksista

Olis kiva tietää minkälaisia tuloksia olette saaneet gastroskopian jälkeen. Onko muilla ollut
tutkimuksen jälkeistä vatsakipua, itselläni 3 päivää jo inhottava tunne vatsassa, välillä pientä kipuakin. Itse en oikein ymmärtänyt lääkärin tulkintaa, tosin koepalat vielä
tulematta. Montako päivää kestää saada tulokset?

6

6343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keliaakikko-81

kontrolligastroskopiassa keliakian takia. Olen siis käynyt tähystyksessä nyt kahdesti. Kummallakin kerralla mahassa on muutaman päivän ajan tuntunut kipeitä vihlaisuja ja on myös sellaista pientä ikävää tunnetta mahassa, varsinkin ekalla kerralla oli. Kurkku oli myös varsinkin ekan tähystyksen jälkeen todella kipeä niin, etten voinut syödä oikein mitään koko päivänä. Minulle nousi myös kuume pari tuntia tähystyksen jälkeen kummallakin kerralla ja ilta meni siksi eilenkin sairaana ja palelevana peittojen alla maaten. Kuume oli kuitenkin jo tänä aamuna poissa.

Tulokset tietysti riippuvat siitä, minkä takia tähystys ylipäätään tehdään. Ekalla kerralla lääkäri tarkisti mahan huolella ja selitti koko ajan siinä samalla mitä näkyy ja jos oli jotain pientä poikkeavuutta jossain. Oli ihan kiinostavaa! Nyt eilen ei tehty niin tarkkaa tutkimusta, vaan lähinnä otettiin ne koepalat vaan, mutta sen verran lääkäri sanoi, että ihan hyvältä näyttää, mutta ei vielä voi oikein mitään sanoa, kun vasta niistä koepaloista sitten.

Tuloksetkin kai riippuu aika paljon sairaalasta. Itse sain soittoajan kahden viikon päähän ja silloin saan kuulla sekä gastroskopia- että verikoevastaukset.

• sarko

kestää ennen kuin saa vastaukset täällä meillä, mutta tietenkin se on niin, että mitä suurempi sairaala sitä enemmän tähystyksiä ja näin ollen vastaus voi viipyä kauemminkin.Kyllähän se tuntuu ainakin kurkussa ja myöskin mahassa kun koepeloja on otettu.Kahvin juonnin jälkeen mulla ainakin kirvelee joten viisainta on sitä välttää pari päivää samoin voimakkaita mausteita ja kuumia ruokia.

• sarko

sen verran ,että on löytynyt pohjukaissuolen-mahalaukun -sekä rukatorventulehduksia.Ja niihin on sitten annettu lääkitys ja vaivat on kadonneet.

• emppu86

kieleen ihan pieniä haavoja, ja oli kieli & poski kipeenä muutaman päivän tähystyksen jälkeen. Maha oli myös kipeenä loppupäivän...

• tähystyksessä ollut
        emppu86 kirjoitti:

kieleen ihan pieniä haavoja, ja oli kieli & poski kipeenä muutaman päivän tähystyksen jälkeen. Maha oli myös kipeenä loppupäivän...

Minulle sanottiin noin yleispiirteittäin tutkimuksen loputtua, että näytti ihan hyvältä. Koetulokset tulevat kuukauden päästä. Vatsassa minullakin tuntui samana päivänä pientä pahaa tuntua, kurkku vähän arka. Suussa ikenet kipeät, koska puristin niin kovasti suuta ja hampaita siihen "suumuottiin", joka laitettiin tutkimuksen ajaksi. Jännityksestähän se johtui, vasta tutkimuksen loppuvaiheessa tajusin, että eihän sitä nyt tarvitisi ollenkaan puristaa. Minulle tutkimuksen alku tuotti melko paljon paniiikkia. Tuli tukehtumisen tunne. En saanut hyvin henkeä.

• Anonyymi

Ei sulla mitään oo, jos kahvia pystyt juomaan ja syömäänkin joskus jotain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3528
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1558
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1279
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      988
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      963
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      842
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      92
      794
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      755
    Aihe