Huomasin tänä aamuna että koirani nuoli takapäätään tosi kovin ja kun menin lähemmäs, takapuolesta tuli todella kamala haju!
varmaan anaalirauhasista tuli jotain eli kannattaako viedä koira lääkäriin vai tyhjentyivätkö ne nyt ihan itsestään tänään?
Mitään takapuolen laahaamista ei ole ollut, ei levottomuutta tai koirani ei muutenkaan ole käyttäytynyt oudosti tai niin että sitä sattuisi, paljon se sitä nuoli kyllä.
ja kannattaisiko minun huuhdella sen takapäätä nyt lämpimällä vedellä, kun se jokseenkin haiskahtaa vielä.. :)
anaalirauhasista
11
1409
Vastaukset
- lkfyuird
huuhtase vaan, mutta menisin kyllä' varmuuden vuoksi eläinlääkärille ettei mitään tulehdusta tule.
- varmaan
huuhdella,mutta käyppäse eläinlääkärissä!se tyhjennys on hyvin nopea operaatio vie vain pari minuuttia!eikä näin ollen siis maksakaan juuri mitään ja koirallesi tulee parempi olo!niitä rauhasia voi tyhjätä itsekki,mutta ainaski minä oon jättäny sen homman eläinlääkärille :D
- mimma85
on kultsu (10kk), joka nuolee myös paljon takapuoltansa. En ole koskaan ajatellut, että olisi kuitenkaan syytä käydä eläinlääkärissä sen takia. Olenko ollut siis väärässä? Takapuolta nuollessa ilmoille tulee pieni raudan hajua muistuttava katku. Mutta eikö anaalirauhaset voi tyhjentyä ihan ilman apuakin? Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin? Ja silloinhan koira nuolee takapuoltansa, kun sieltä jotain ulos tulee tai ei ole puhdas (en tarkoita nyt mitään varsinaista ulostetta tai muuta vastaavaa). Samalla tavalla poikakoiramme nuolee giguansa, kun siihen päähän on erittynyt jotain. En usko että sekään on epänormaalia!? Korjatkaa kiltit, jos olen ihan hakoteillä, mutta näin minä olen asian järkeillyt. Haluan tietysti, että myös minun koirani voi hyvin=)
- alkup.
juuri se haju joka tulee anaalirauhasista on sellainen raudan hajuinen. ja haisee muutenkin tosi pahalta.
Koirani nuoleskeli takapäätään aamulla tosi kovin kun sieltä ilmeisesti tuli ainakin jotain mutta sen jälkeen ei ole nuoleskellut.
Koiraa ei tunnu vaivaavan mikään. ei edelleenkään hinkkaa takapäätään lattiaan tai ole levoton, ihan normaalin oloinen on niin kuin aina ennenkin joten en usko että ne rauhaset ovat ainakaan turvonneet tai mitään mutta tiedä sitä sitten.
Kaipa se pitää käyttää lääkärissä jos sieltä vielä tulisi jotain:)
- tietoa
käyppäs täälä www.tiibetinsapanielit.fi/artikkelit/Anaalirauhaset_ja_niiden_sairaudet.htm
sielä on hyvin selitettynä...meidän tipsuherramme raahas aina peräänsä maahan ja siitä tiesi että täydet taas on ja niinku tos aiemmas kirjotukses sanoin et siitä hajusta sen kyllä myös tunnistaa... :) - ullaluuri
Joskus ihmiset syöttävät vedessä valmiiksi turvotettuja papanoita koirille jolloin ulostekin jää hyvin pehmeäksi. Liian pehmeät ulosteet taas aiheuttavat sen että anaalirauhaset eivät pääse tyhjentymään normaalisti ulostamisen yhteydessä. Tällöin nuo anaalit sitten tyhjentyvät joko itsestään tai sitten koira tyhjentää ne nuolemalla tai vetämällä peppua lattiaa vasten.
Omalla koirallani nuo anaalirauhasten tuoksut hävisivät kun siirryttiin koviin papanoihin.- alkup.
syötän ihan tavallisia friskiesin papanoita, en liota vedessä ollenkaan plus sitten tietysti annan koiran purkkiruokaa sekä tavallista kotiruokaa.
Melko usein laitan myös koirani ruuan sekaan kauraleseitä kun sillä tuppaa se massu menemään aika helposti tosi tosi kovaksi.
- anistaja
Huuhtaisusta kun mainitsit, niin anaalirauhasten tyhjentymistä voisi avittaa myös tosiaan suihkuttelemalla. Käsisuihkulla lämpimällä vedellä kohtuullisella paineella suihkuttelee vähän aikaa, niin se ikäänkuin hieroo - ja ehkä pehmittää jos jotain tukoksenpoikasta siellä tiehyeissä olisikin.
Huomaat kyllä, jos rauhaset todenteolla alkavat vaivaamaan. Silloin nuoleminen on poikkeuksellisen kiivasta.- alkup.
koirani ei ole vaikuttanut mitenkään omituiselta. eikä ole sen kummemmin nuoleskellut jos ollenkaan tai hangannut takapäätään mattoon:)
- helppohomma
Sehän on ihan helppoa itse opetella puristamaan anaalirauhaset. Itse puristan toiselta koiraltamme joka kuukausi suihkun alla. Netistä googlettamalla reippaasti etsii ohjeet ja tekee sen itse.
Niin avuton ei tarvitse olla, että viedään eläinlääkärille anaalirauhasia puristamaan! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617530Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242959- 1431793
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1171479Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691429- 1311173
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53764