sillä mä en ymmärrä, miksi on protkotuksen paikka jos mä laitan tiski koneesta otetut astiat millin eri kohtaan kun vaimo?
Onko perhees jommal kummal joku sääntöjen laatimis oikeus ja sitä on sitten nouratettava,
perheen emänän puoltuntisen uhalla?
Tuntuuks naisest että mies asettaa naisen päätöksen kyseen alaiseks jos se mene laittama lautase eri paikka?
tule apuun anja
43
1753
Vastaukset
- Gen*
ilmiö. Elämässä rutiinit ja tottumukset voittavat useinkin kiiman, järjen ja rakkauden. Odottele aikasi tekemättä mitään niin kyllä se siitä korjaantuu ja kohta saat itse tehdä ja määrätä kaikkien kippojen ja lautasten paikan.
- tarvitsee
odotella toiset 35v ja tilanne korjaantuu?
eihän täs sitten oo hätä päivää eikä kuura aamua - se muija
tarvitsee kirjoitti:
odotella toiset 35v ja tilanne korjaantuu?
eihän täs sitten oo hätä päivää eikä kuura aamuanopeasti
- enkeli-trio
Auttaa...Jos se ny millist o kii,nih mikses voi laitta sihe,mihe ne kuuluu? Vasta itte tähä ensteks;miksei voi panna omaam paikka?
Sit toine vaihto-ehto.San vaimol,et hänem paikkaas o kyselty!
Mut älä suutu,jos vaimo vastaaki et:"sun on kokeiltu".Kolmas vaihto-ehto:ota vaimoos korvist kii ja anna piiiitkä pusu.Niim piäne ova teijäm murheet.- Pirre*
tuo oli hyvä, tuo "sun on kokeiltu"..:)
- juur onki
kun mää en voi esittää tollasii ensiviulun soittajan ehtoi,mää saan olla tyytyväinen jos saan olla koko orkesteris.
Mutta tuo"miksei voi panna omaan paikkaan"minua alun perin kiinosti.
Siis se on vain vaimon oikeus ,määrätä oikea paikka? - mimmo
juur onki kirjoitti:
kun mää en voi esittää tollasii ensiviulun soittajan ehtoi,mää saan olla tyytyväinen jos saan olla koko orkesteris.
Siis se on vain vaimon oikeus ,määrätä oikea paikka?on se pusu! Tukevasti vain syliin, ettei oikea paikka pääse karkuun!:) Sitä ne vaimot tarvitsee, eivät kyllä aina itsekään sitä tiedä.
- Pirre*
juur onki kirjoitti:
Siis se on vain vaimon oikeus ,määrätä oikea paikka?niin tärkeä kysymys, se ensiviulun soittokaan, -nää on vähä niitä naisten reviiriasioita, niistä nyt ei kannata tehä periaatekysymystä, - jos muuten on hyvä olla, eikö vain?
- enkeli-trio
juur onki kirjoitti:
Siis se on vain vaimon oikeus ,määrätä oikea paikka?Hetke jo meinasi,ettet oikke tajunu,mut kyl sää sentää hoksasit et "JUUR NII SE OH."Miäs o perheem pää ja vaimo se kaula,ku kääntää sen pää"
An vaa vaimos määrätä keppojem paikat,ni tuntee ittes tärkiäks.Mun miäs lakkais tiskaamast kokonas.Meil onki eri syysteemi,mää pistän ne sit "salapitte" omil paikoil ja kiitän vaa pirust ku tiskas. - koko triolle
enkeli-trio kirjoitti:
Hetke jo meinasi,ettet oikke tajunu,mut kyl sää sentää hoksasit et "JUUR NII SE OH."Miäs o perheem pää ja vaimo se kaula,ku kääntää sen pää"
An vaa vaimos määrätä keppojem paikat,ni tuntee ittes tärkiäks.Mun miäs lakkais tiskaamast kokonas.Meil onki eri syysteemi,mää pistän ne sit "salapitte" omil paikoil ja kiitän vaa pirust ku tiskas.saatiin taas tämäki tärkee asia selväks,voiraan siunat ittemme ja mennä kiltis nukkuma
vai tuollasta motkotusta....Mä en ainaskaa välitä, mihin kukaki tunkee ne astiat koneesta ku pääasia on, et joku vaan on sen tyhjentäny...
- eres yks naine
on noin vapaa mielinen,mä kun oon luullut että tää on vessan renkaan ohella mailman tärkeimpii asioita
eres yks naine kirjoitti:
on noin vapaa mielinen,mä kun oon luullut että tää on vessan renkaan ohella mailman tärkeimpii asioita
aatellu,et ei sinne kaappiin tarvi kenenkää kattoa, joten sama missä ne kupposet on...:)
Tuosta vessanpöntön renkaasta kyllä oon tarkka...:D- enkelitrio
eres yks naine kirjoitti:
Herranjestas,jätäks sää kanne auki.Hyi hitto.Se on ny paikka neuvoo sun vaimoos:"OTA ERO ÄKKII,koht jää hammastahnan korkkiki auki."
Mää ole kuullu semmossii noilt nuarilt.Omalt miniältki.Nii meijäm poika tekee.Sit se jättää viäl "boordit" vessanpyttyy.Eiks ol järkky?
On muute ku oma isäns.Me ei erottu.Mää osti oman tuupin sil ja heitin korkin oitis roskiksee(ku ei simmost tartte)Mul o hyvä miäs,se ossaa panna oikiaa paikka..... - tulis mieleenkään
enkelitrio kirjoitti:
Herranjestas,jätäks sää kanne auki.Hyi hitto.Se on ny paikka neuvoo sun vaimoos:"OTA ERO ÄKKII,koht jää hammastahnan korkkiki auki."
Mää ole kuullu semmossii noilt nuarilt.Omalt miniältki.Nii meijäm poika tekee.Sit se jättää viäl "boordit" vessanpyttyy.Eiks ol järkky?
On muute ku oma isäns.Me ei erottu.Mää osti oman tuupin sil ja heitin korkin oitis roskiksee(ku ei simmost tartte)Mul o hyvä miäs,se ossaa panna oikiaa paikka.....olla niin hurja että vessan renkas ylös jåtettäis
Pahalla päällä ollessani ,voin jättää polttopuut 1cm pidemmäksi kun vaimo määrää.
Toikin uhmailu on jo ihan rajoilla,minkä oon uskaltanut
- Pirre*
muitakin kotitöitä, esin kokkaat ja katat pöytiä jms.?
- hyvä ,minun
päiväni on pitkä ja työni loppumattomat,esim. eilen kun tein mandariini kanaa niin jäi rakuuna pois.
Se taas tiesi sitä että multa meni oikeus katsoa "päivien viemää" - kreetaesko
hyvä ,minun kirjoitti:
päiväni on pitkä ja työni loppumattomat,esim. eilen kun tein mandariini kanaa niin jäi rakuuna pois.
Se taas tiesi sitä että multa meni oikeus katsoa "päivien viemää"Se joka kaapin paikan määrrää, myös kaapin siirtäköön!
- esken minä
kreetaesko kirjoitti:
Se joka kaapin paikan määrrää, myös kaapin siirtäköön!
näytin pirtti hirmulle,tossa kun tiskasin ja manasin kun ei eres fairya ole,että pysyis kädet pehmeenä.
Tuli mieleen pysyvä määräys ,jonka mukaan kahvit pitää keittää presidentistä,niin minäpä menin ja keitin juhla mokasta siitäs vaimo sai opetuksen - Pirre*
hyvä ,minun kirjoitti:
Se taas tiesi sitä että multa meni oikeus katsoa "päivien viemää"kysyin että ei ole yhtään kivaa etsiä kippoja ja kappoja toisen jäliltä; on hirmuisen näppärää kun kaikki astiatkin ovat niille kuuluvilla paikoillaan, silleen säästää aikaa - ehkä niihin kivempiin hmmm askareisiin.. :)
- joskus olen
Pirre* kirjoitti:
kysyin että ei ole yhtään kivaa etsiä kippoja ja kappoja toisen jäliltä; on hirmuisen näppärää kun kaikki astiatkin ovat niille kuuluvilla paikoillaan, silleen säästää aikaa - ehkä niihin kivempiin hmmm askareisiin.. :)
kainosti yrittänyt esittää,mutta huonol menestyksel,täytyy varmaan lisätä painetta
- keittiössä
ja kotona hän on hallitsija, mies alamainen. Miehen on noudatettava sääntöjä, jotka nainen asettaa, toimittava tinkimättä niiden mukaan. Kodin ulkopuolella mies hallitsee.
Tosi kiva kuulla, että täällä vielä joku muistaa vanhan agraariyhteiskunnan roolijakoa. Järjestys se olla pitää. ;))
Omassa kodissani ei kukaan ole koskaan määrännyt ketään, eikä kenenkään ole ollut pakko tehdä jotain toisen käskystä. Sama koskee kaikkia perheenjäseniä iästä ja sukupuolesta riippumatta. Yhteisistä "säännöistä" on sovittu tasa-arvoisesti yhdessä. Mielestäni olisi erityisen kummallista, jos aikuinen ihminen tekisi päätöksiä toisen aikuisen ihmisen puolesta. Kysyisin: "Kenen luvalla ja millä oikeudella?" - Toisaalta ihmiset saavat minun puolestani elää omaa elämäänsä ihan niin kuin haluavat, kunhan eivät yritä tulla minun reviirilleni mellastamaan. ;)- vois vierä
optimisti-orvokki kirjoitti:
Tosi kiva kuulla, että täällä vielä joku muistaa vanhan agraariyhteiskunnan roolijakoa. Järjestys se olla pitää. ;))
Omassa kodissani ei kukaan ole koskaan määrännyt ketään, eikä kenenkään ole ollut pakko tehdä jotain toisen käskystä. Sama koskee kaikkia perheenjäseniä iästä ja sukupuolesta riippumatta. Yhteisistä "säännöistä" on sovittu tasa-arvoisesti yhdessä. Mielestäni olisi erityisen kummallista, jos aikuinen ihminen tekisi päätöksiä toisen aikuisen ihmisen puolesta. Kysyisin: "Kenen luvalla ja millä oikeudella?" - Toisaalta ihmiset saavat minun puolestani elää omaa elämäänsä ihan niin kuin haluavat, kunhan eivät yritä tulla minun reviirilleni mellastamaan. ;)vattan sekasin ,näin hyvin koulutetulta mieheltä.
Mulle on aina sanottu että "vahvin myllyyn ja viisain valtuustoon" - kateudesta
optimisti-orvokki kirjoitti:
Omassa kodissani ei kukaan ole koskaan määrännyt ketään, eikä kenenkään ole ollut pakko tehdä jotain toisen käskystä. Sama koskee kaikkia perheenjäseniä iästä ja sukupuolesta riippumatta. Yhteisistä "säännöistä" on sovittu tasa-arvoisesti yhdessä. Mielestäni olisi erityisen kummallista, jos aikuinen ihminen tekisi päätöksiä toisen aikuisen ihmisen puolesta. Kysyisin: "Kenen luvalla ja millä oikeudella?" - Toisaalta ihmiset saavat minun puolestani elää omaa elämäänsä ihan niin kuin haluavat, kunhan eivät yritä tulla minun reviirilleni mellastamaan. ;)Olet sinä O-O onnellinen ihminen, kun sinulla löytyy aina noita positiivisia asioita kodistasi suvustasi tai vähintäänkin lähipiiristäsi!
- joutuu sitä joustaamaan
Heli Laaksosesta oli juttu lehdessä. Hänellä oli hauska avioehtoesitys.
"
Ehto on ehrotoine.
Eräpäivän mennä mettä.
Määl tarkoteta munt ja sääl sunt.
Sopimukse saa purkka, jos ossa koota kans.
1. Jos sää lähret, mää saan pittä kaik.
2. Jos mää lähren, otan sunt mukka.
Allekirjotus tähä............................ " - on mahtava
joutuu sitä joustaamaan kirjoitti:
Heli Laaksosesta oli juttu lehdessä. Hänellä oli hauska avioehtoesitys.
"
Ehto on ehrotoine.
Eräpäivän mennä mettä.
Määl tarkoteta munt ja sääl sunt.
Sopimukse saa purkka, jos ossa koota kans.
1. Jos sää lähret, mää saan pittä kaik.
2. Jos mää lähren, otan sunt mukka.
Allekirjotus tähä............................ "kirjoittaja,on tullut paljon luettua,kun oon ollut sänkyn alla evakos
- sepeteuksenpoikainisä
on mahtava kirjoitti:
kirjoittaja,on tullut paljon luettua,kun oon ollut sänkyn alla evakos
Vaikka en kaikkea noista murresanoista täysin ymmärräkään niin sittenkin riittävästi. Hänen oivalluksensa sanojen ja merkitysten taiturina on ilmiömäinen. Pidän kovasti.
- NaineN **
Aika ontuva provo , mutta synkkyydestään huolimatta aika hauska ;))
- enkeli-trio
on mahtava kirjoitti:
kirjoittaja,on tullut paljon luettua,kun oon ollut sänkyn alla evakos
Voi sunt raukkaa.Onks sul siäl taskulamppu jemmas.Tee vaimol huame appelsiini-possuu,ni et tartte rakuuna.No,kyl siäl kivampi o olla ku taivas alla.Kyl sun tarttis vissii mennä lääkäril jonku kivan typyn kans.Ai,kui lääkäril? No,tulee halvemmaks,jos molemma o naimisis,ni ei kotti voi vierä.Pvähotelli maksaa 300e.Lääkärireissu 150e.Lekuri voi käyrä syämäs sil aikka ja KELALT saa viäl takas melkest 100e.Ei tartte koton vonkata,jossei kysyntä ja tarjous oikke kohtaa.
kateudesta kirjoitti:
Olet sinä O-O onnellinen ihminen, kun sinulla löytyy aina noita positiivisia asioita kodistasi suvustasi tai vähintäänkin lähipiiristäsi!
ansio kuuluu niille ihanille ihmisille, joiden kanssa olen saanut kulkea pitemmän tai lyhyemmän matkaa omaa elämääni.
Yhdessä tilaisuudessa totesin äskettäin: "Elämäni ei aina ole ollut helppoa, mutta koen myös vaikeuksien rikastuttaneen sitä." ja "Ainoa rikkaus, jota olen aktiivisesti halunnut kerätä, ovat muistot." Enkös vaan olekin onnistunut rikastumaan. ;))))
Vaikeudet jossain elämänvaiheessa opettavat näkemään pienetkin onnenpipanat ja jos keksii vielä ottaa suurennuslasin käyttöön... Suosittelen!
Tarkoittaisikohan onnensa ohi kulkeminen sitä, ettei ehdi huomata hyviä hetkiä?
- että akat
Akat pyrkii aina vittuilemaan,
jos teet niiden töitä. Kuule,
mene rauhassa sohvaan ja anna
akan laittaa astiansa tiskikoneeseen.
Niin se sopu säilyy.- mä joskus
yrittänyt mut mä saan selkääni,tommosest pullistelusta
- Pirre*
, ja konservatiivinen neuvvooo...* :) *
- on selvästi
Pirre* kirjoitti:
, ja konservatiivinen neuvvooo...* :) *
jonkun poikamiehen"peräkamari"sellasen sepustus.
Me etulinjan ukko miehet kyllä tieretään missä kaappi seisoo - enkeli-trio
mä joskus kirjoitti:
yrittänyt mut mä saan selkääni,tommosest pullistelusta
Nätisti,ETUPUOLTA kiitos!(sit ku antaa taas selkää)
- se pilkunviilaaja!
Kaikki pitää olla aina samalla paikalla, kirjahyllyssä kirjat tasan 5 cm etureunasta, astiat juuri, missä aina ovat olleet.
Hän siivoaa kun minä en osaa! En todellakaan imuroi joka viikko katon ja seinien yhtymäkohtia, siis katonrajasta yms.
Minä saan vain leipoa ja laittaa ruokaa ja niitäkin se aina arvostelee, on liikaa tai liian vähän sitä sun tätä.
Eipä siis ihme, etten viihdy kotona vaan matkustan aina kun vain voin lastemme luokse. Onneksi heille ei jäänyt pakkomielteitä isänsä järjestyssäännöistä.- S.K.
äijä on neitsyt horoskoopiltaan ? JOS on , niin kaikkea voimaa lähetän Sulle. :/
- opri51
Voi sinua kotikiusattu.
Antaapa vaimon asetella kipponsa ja kupponsa ihan itse minne milloinkin haluaa.
Käytä itse kertakäyttöastioita, niiden paikka on käytönjälkeen ihan selvä.- sulle opri
päiväoli pitkä ja raskas,ja yö on täynnä mustia varjoja.
- Kapustan
Paikat.Ihan käytännön sanelema juttu.
Emäntä sotkee ja sekoittaa vaan paikat.
Ojennusta keittiö viäpelin pittääkin vaatia.
Oli se sitten kumpi tahansa.)) - onnellinen!!
Sinulla on asiat upeasti.
Kaikki on ennakoitavissa.
Tiedät tarkkaan miten kumppanisi reagoi.
Ajattele miten kamalaa olisi jos "kiintiöurputuksen" syy vaihtuisi arvaamatta!
Minusta on erinomainen asia että kummallakin on omat reviirinsä.
Pesu- ja tiskikoneet ovat minulle tabuja.
Viimemainittuun puutun ainoastaan jos satun tarvitsemaan siltä jotain.
Ruuan ostamisesta ja laitosta ei tule sanomista kunhan vaimo pysyy pois keittiöstä.
Poikkeuksena eilinen. Vaimo teki lounaan. saattoi olla tämän vuoden viimeinen.
Siivouksessa toimii joustava työnjako.
Urputustarpeet ohjaan pussien ja nenän kaiveluun. Toimii vielä näidenkin vuosikymmenten jälkeen.
Hyvä, vakaa tilanne. Ei yllätyksiä!- ymmärsi oikein
niin sä pasera käre munis kun otta patti,vai roskapusseiko sä penko?
Mul on niin paljo syrämel että mun kassit ei taitais kestää sitä penkomist,menis ruvelle.
Tai niinko nykyää sanotaa"ei pysty,liian hapokasta"
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639720
- 1405508
- 1443774
- 753730
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403368
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243153- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak782558