Jeep Compass

eksysissä

Onko jollain jo kertynyt omia käyttökokemuksia tuosta ennen vuodenvaihdetta markkinoille tulleesta Compassista? Testeissä kun on kehuttu nelivedon hienoutta ja automaatin juohevaa toimintaa, mikähän on käyttäjien näkemys aiheesta.

20

16919

    Vastaukset

    • Autonäyttelyssä joulukuun alussa Helsingissä tuli istuttua autossa, eikä sen jälkeen enää tehnyt mieli koeajaa. Enpä ole noin huonolaatuisisesti ja halvalla valmistettua autoa nähnyt sitten itäautojen kultakauden. Sisustus toi mieleen Ladan. Selkäpiitä karmiva rotisko!

      • Halvan tuntuinen, muttei minusta halpa.Samalla hinnalla saa Nissan X-trail'in ja muita katumaastureita. Outo juttu.


      • millä autolla itse ajat, niin saadaan hiukan käsitystä siitä, miltä tasolta lähdet autoja arvostelemaan.


      • llkjih kirjoitti:

        Halvan tuntuinen, muttei minusta halpa.Samalla hinnalla saa Nissan X-trail'in ja muita katumaastureita. Outo juttu.

        nimimerkki Egoterroristi, vertaili Jeep Compassin ja Nissan X-trailin ominaisuuksia ja hänen mielestään Jeeppi voitti, oliko se nyt 6-0 tai sinne päin. Olen samaa mieltä ajettuani molempia. Ja mitä laatuun tulee, huonohan Nissankaan ei ole, mutta kyllähän Jeepillä on perinteet valmistaa kestäviä autoja.


      • Nivan veroinen maastossa,jos on niin ns.cittarit ovat leluja läpeensä.


      • Kävin myöskin katsomassa... nämä jenkit olisivat kiinnostaneet mua, mutta kun ne ovat niin HALVAN tuntuisia (ei kyllä halpoja hinnaltaan). Fiat (35k€) veti caliberin kanssa aivan selvällä erolla voiton mun vertailussa ja eipä tule nyt 4-vetoiseenkaan vaihdettua siihen suuntaa. Niin surkeaa on sisustus ja tilat yleensäkin. Eihän siellä aikuinen mies sovi takapenkille ollenkaan... edes polvet suussa. Mä en oo koskaa ollu ladassa mutta datsun 100a tuosta lähinnä tuli mieleen. Kamala.


    • Jeep Compass ja sisarauto Jeep Patriot ovat amerikassa nimenomaan köyhemmille asiakkaille
      suunnattuja tuotteita, mistä johtuu halvannääköinen sisustus. lisäksi auto on uusi malli eli muiden citymaastureiden hinnat näyttävät
      nousevan uusien mallien tullessa markkinoille.
      Halvan vaikutelman tekee vanhanaikaisesti muotoiltu kojelauta. Tekniikkapuoli ja ajo-ominaisuudet ilmeisesti ovat ainakin uutena hyvät.
      Patriot olisi ulkoisesti miellyttävämmän näköinen, mutta sisustus on lähes samanlainen
      kuin Compassissa. Eli samalla hinnalla saa vielä
      ennen uusien mallien tuloa Mitsubishi Outlander Sportin tai Subaru Forester X:n, joiden sisustuksen laatu ja työn laatu on parempi kuin
      amerikassa tehdyn Jeepin.

    • city- maasturipalstalla. Sieltä löytyy otsikko Jeep Compass ja siellä on kokemuksia aiheesta.

    • Tere,

      Ostin tuollaisen Compassin dieselin marraskuun lopussa ja sain sen muutama päivä sitten.

      Vähän jännitti sinänsä, kun testiauto oli CVT-laatikolla oleva bensa-versio ja sport highline varustelulla ja noista diisseleitä ei näkynyt kuin hinnastoissa.

      No joka tapauksessa autolla on nyt ajettu 1,5 tkm ja hienosti toimii. Kokeilin myös CRV:n (vanha malli), tusconin, sportagen, sorennon, RAV4, X-Trailin ja freelanderin ennen valintaa. Nyt voin sanoa, että valinta ei mennyt metsään. Pidän autosta todella paljon, vaikka onkin kovin muovinen sisältä (noh.. kaikki näemmä ovat nykyään). Ajokeliä on ollut -24 - 0 asteeseen ja hyvin on toiminut eli suomeksi sanottuna lämpiää jopa. Penkinlämmittimet toimii ok nahkajakkaroissa, jotka diisseleissä on ainoa vaihtoehto.

      Hauska on tuo neliveto, joka tuntuu oikeasti kytkeytyvän ennen kuin sitä edes tarvitsee. Hupasa on tunne kylkimyyrytä, kun tuo takapää ottaa sen luvatun 60% jakosuhteesta. Diisseli antaa tarvittavan väännön compassin hallintaan. Aijai, kun olisi siihen saanut tuon CVT:n.

      Diisseliä tuntuu menevän n. 7l / 100 km eli hieman speksiä enemmän. Tuossa kulutuksessa on kaupunkia ja maantietä sekaisin (omaan hieman raskaamman kaasujalan).

      Peräkonttiin mahtuu jopa lastenrattaat kaupasta zubehöriä, joten ei tuo nyt ihan mini ole takaluukultaan. Perheessä on kaksi pikkujannua, jotka matkaavat vielä apupenkeillä ja ne saa istujineen todella nätisti takapenkille vaikka kuski onkin 190cm hyvinsyönyt.

      Talvinopeuksia voi ajaa huoleti 6-vaihde kytkettynä cruise päällä. Ei nikottele isossakaan mäessä. Menee nätisti myös hangessa ohituskaistalla ja jopa sohjokäyttäytymisen positiivisuus yllätti.

      Eli summa summarum: Itse tykkään valinnastani koska se täyttää asettamani speksit. Monelle auto ei todennäköisesti kelpaa, mutta he saavat sitten ostaa sen minkä haluavat sitten kun haluavat. Toistaiseksi tällä vähäisellä kokemuksella en omaani voi moittia vaan vaivoin pidättäydyn kehumasta liikaa.

      • Jokainen joka on ostanut uuden auton kehuu sitä maasta taivaisiin. Peräti 1500 km ajettu, tosi paljon... Mikä tahansa uuteen autoon vaihto tuntuu aluksi hyvältä, mutta kun menee vaikka vuosi niin sitten vasta näkee mikä se oikeasti on. Compass on ankean näköinen ja ankean tuntuinen. Kuluttaa tuhottomasti bensaa testien mukaan. On pieni tiloiltaan. Muuten voi olla ihan ok.
        Ton dieselin hinnalla saa jo aika liudan ihan oikeitakin autoja.


      • kehuisi kirjoitti:

        Jokainen joka on ostanut uuden auton kehuu sitä maasta taivaisiin. Peräti 1500 km ajettu, tosi paljon... Mikä tahansa uuteen autoon vaihto tuntuu aluksi hyvältä, mutta kun menee vaikka vuosi niin sitten vasta näkee mikä se oikeasti on. Compass on ankean näköinen ja ankean tuntuinen. Kuluttaa tuhottomasti bensaa testien mukaan. On pieni tiloiltaan. Muuten voi olla ihan ok.
        Ton dieselin hinnalla saa jo aika liudan ihan oikeitakin autoja.

        bensaa kuluttaa, ainakaan tuhottomasti.


      • kehuisi kirjoitti:

        Jokainen joka on ostanut uuden auton kehuu sitä maasta taivaisiin. Peräti 1500 km ajettu, tosi paljon... Mikä tahansa uuteen autoon vaihto tuntuu aluksi hyvältä, mutta kun menee vaikka vuosi niin sitten vasta näkee mikä se oikeasti on. Compass on ankean näköinen ja ankean tuntuinen. Kuluttaa tuhottomasti bensaa testien mukaan. On pieni tiloiltaan. Muuten voi olla ihan ok.
        Ton dieselin hinnalla saa jo aika liudan ihan oikeitakin autoja.

        Ja edelleen samaa mieltä kuin 1500km kohdalla.
        Erona toki, että ilmastointikin tuntuu toimivan.

        Pikkuisen risoo, kun kuluu löpöö jopa 7,5l / 100 km kun ajelee 140 kmh tuulen ollessa 0m/s (mittari ja gps ilmoittaa saman lukeman).

        Kun puhut oikeista autoista, niin ymmärrän sinun tarkoittavan autoja, jotka omaavat kardaaniakselin.


    • tosi miehille, eikä akkamaisille parin desin vollottajille jotka haluavat vielä koristeeksi kojelautaan muovisia jalopuujäljitelmiä.

      • Ja joo omistan patriootin...ja joo oon muuten hiton tyytyväinen sen 2.0 crd koneeseen(uskomattoman mukavasti jaksaa vääntää kuhan muistaa että 1-vaihde on pitkä)...ja jos survasee kunnolla kaasua ni kyl tapahtuu muuten muutakin ku et kierrokset nousee...ajo-ominaisuuksista sen verran et ne on hyvät, ei pikku töyssyjen yli ajettaessa (ja niitähän nykyteillä tuntuu riittävän hidasteita ja huonokuntoisia teitä)tunnu et ilmat lähtee keuhkoista eikä tarvii aatella et meniköhän auto rikki...auto ottaa töyssyt ja hidasteet siis vastaan ihan mukavasti...ohjaus on tunnokas ja kepee eikä varmaan kääntösädekkään oo paljoo henkilö autoo isompi...joku vertaskin et corolla kokoluokan auto noh oon kyl kumminkin erimieltä siitä=) eli isompi on...taka kontissa vois olla enempi tilaa mut lasten vaunut ja golfbägit mahtuu sinne ihan hyvin ei tosin samaan aikaan ainakaan ilman kunnon sovittelua...sisämelu on kohtuu hiljanen moottoriteilläkin... turvallisuus...no ei mee varmaankaan ensimmäiseks henki jos joskus pusikosta joku pikku peura eteen hyppää niin luulis sen pysähtyvän patriootin keulaan on meinaan sen verran korkee ja messevä, airbagit, sivuturvaverhot,esp:t sun muut kolmikirjaimiset löytyy ja polvisuojat löytyy et vissiin kaikki oleellinen...sisätilat...oikein mukavat penkit istuu johtuen ehkä siitä et tuntuu ku istus sohvatuoliin kun ne on korkeemmalla auton lattiasta ku normi henkilöautoissa...ja kuskin penkissä vaikuttas olevan kaikki säädöt mitä tarvii...helposti puhtaana pidettävät pinnat ja selkeet nippelit mitä väännellä...muovinen joo mut karun tyylikäs ja ei tosiaan oo koitettu huijata missään kohin et muovi oiskin puuta=)...silti ihan meikäläisen mieleen...Varustelu on kerrassaan jeep....eiku jees =) vakiona lähes kaikki...webastoo ei oo mut sen nyt joutuu lähes aina asennuttaa jälkikäteen muihinkin autoihin ...nii eikä kattoluukkuu(lisävaruste)...joo ja joutuuhan siihen vetokoukunkin istuttamaan lisävarusteena...ois kai niitä jotain turhuus varusteita voinu olla lisääkin mut en kyl keksi et mitä...nii no travel packin otin lisäks kanssa ja se sisältää dvd soittimen 2*7" näytöillä ja gps navigaattorin matka jääkaapin eli se siitä...ajotietokone on hieman kömpelö käyttää mut sieltä saa kumminkin kaiken tiedon minkä tarvii...eli lopputulemaks sanosin et kohtuu hintaan aika käteensopiva neliveto diesel kohtalaisen hyvillä maasto ominaisuuksilla ja todella kohtuullisella kulutuksella...eli kulkee hyvin teillä kuin myös poluillakin ja kiipee kivasti kukkuloillekkin...pelloilla en oo aatellu sillä ees ajella ku eikös sinne sovi paremmin traktorit=)...ei oo kyl mikää marjanpoimijoiden auto joten ei löydy meikkipeilejä ja joo moottori murisee ku painaa kaasua mut mun mielestä se kuuluu auton menevään luonteeseenkin...nii joo ja siitäki kumma auto et emäntäkin tykkää ajaa sillä vaik se onkin hieman normi henkilöautoo korkeempi ja isompi... Nii joo ja ja jos vertaa vaik nissan X trailiin tai vaik honda crv:hen niin...sanotaan et ne on tylsää harmaata massaa verrattuna patrioottiin...ja ei oo patriootissa alennusvaihteita niinku jotkut täällä sano mut mun mielestä se on ihan hyvä ku kumminkin pysyttelen pää osin teillä ku ajelen enkä koitakkaan kiipee autollani esim. puuhun=)...kumminkin ku vaikka talvinen lumipenkka, huono tie tai jyrkempi mäki yllättää ni lukitsen vaan nelivedon päälle ja köröttelen tommosten normi esteiden yli...et sillanen se patriootti on mun miälestä=)...nii joo ja compas on ulkoo ruma ku crv=)


      • et kaikki on mitä tarttee... kirjoitti:

        Ja joo omistan patriootin...ja joo oon muuten hiton tyytyväinen sen 2.0 crd koneeseen(uskomattoman mukavasti jaksaa vääntää kuhan muistaa että 1-vaihde on pitkä)...ja jos survasee kunnolla kaasua ni kyl tapahtuu muuten muutakin ku et kierrokset nousee...ajo-ominaisuuksista sen verran et ne on hyvät, ei pikku töyssyjen yli ajettaessa (ja niitähän nykyteillä tuntuu riittävän hidasteita ja huonokuntoisia teitä)tunnu et ilmat lähtee keuhkoista eikä tarvii aatella et meniköhän auto rikki...auto ottaa töyssyt ja hidasteet siis vastaan ihan mukavasti...ohjaus on tunnokas ja kepee eikä varmaan kääntösädekkään oo paljoo henkilö autoo isompi...joku vertaskin et corolla kokoluokan auto noh oon kyl kumminkin erimieltä siitä=) eli isompi on...taka kontissa vois olla enempi tilaa mut lasten vaunut ja golfbägit mahtuu sinne ihan hyvin ei tosin samaan aikaan ainakaan ilman kunnon sovittelua...sisämelu on kohtuu hiljanen moottoriteilläkin... turvallisuus...no ei mee varmaankaan ensimmäiseks henki jos joskus pusikosta joku pikku peura eteen hyppää niin luulis sen pysähtyvän patriootin keulaan on meinaan sen verran korkee ja messevä, airbagit, sivuturvaverhot,esp:t sun muut kolmikirjaimiset löytyy ja polvisuojat löytyy et vissiin kaikki oleellinen...sisätilat...oikein mukavat penkit istuu johtuen ehkä siitä et tuntuu ku istus sohvatuoliin kun ne on korkeemmalla auton lattiasta ku normi henkilöautoissa...ja kuskin penkissä vaikuttas olevan kaikki säädöt mitä tarvii...helposti puhtaana pidettävät pinnat ja selkeet nippelit mitä väännellä...muovinen joo mut karun tyylikäs ja ei tosiaan oo koitettu huijata missään kohin et muovi oiskin puuta=)...silti ihan meikäläisen mieleen...Varustelu on kerrassaan jeep....eiku jees =) vakiona lähes kaikki...webastoo ei oo mut sen nyt joutuu lähes aina asennuttaa jälkikäteen muihinkin autoihin ...nii eikä kattoluukkuu(lisävaruste)...joo ja joutuuhan siihen vetokoukunkin istuttamaan lisävarusteena...ois kai niitä jotain turhuus varusteita voinu olla lisääkin mut en kyl keksi et mitä...nii no travel packin otin lisäks kanssa ja se sisältää dvd soittimen 2*7" näytöillä ja gps navigaattorin matka jääkaapin eli se siitä...ajotietokone on hieman kömpelö käyttää mut sieltä saa kumminkin kaiken tiedon minkä tarvii...eli lopputulemaks sanosin et kohtuu hintaan aika käteensopiva neliveto diesel kohtalaisen hyvillä maasto ominaisuuksilla ja todella kohtuullisella kulutuksella...eli kulkee hyvin teillä kuin myös poluillakin ja kiipee kivasti kukkuloillekkin...pelloilla en oo aatellu sillä ees ajella ku eikös sinne sovi paremmin traktorit=)...ei oo kyl mikää marjanpoimijoiden auto joten ei löydy meikkipeilejä ja joo moottori murisee ku painaa kaasua mut mun mielestä se kuuluu auton menevään luonteeseenkin...nii joo ja siitäki kumma auto et emäntäkin tykkää ajaa sillä vaik se onkin hieman normi henkilöautoo korkeempi ja isompi... Nii joo ja ja jos vertaa vaik nissan X trailiin tai vaik honda crv:hen niin...sanotaan et ne on tylsää harmaata massaa verrattuna patrioottiin...ja ei oo patriootissa alennusvaihteita niinku jotkut täällä sano mut mun mielestä se on ihan hyvä ku kumminkin pysyttelen pää osin teillä ku ajelen enkä koitakkaan kiipee autollani esim. puuhun=)...kumminkin ku vaikka talvinen lumipenkka, huono tie tai jyrkempi mäki yllättää ni lukitsen vaan nelivedon päälle ja köröttelen tommosten normi esteiden yli...et sillanen se patriootti on mun miälestä=)...nii joo ja compas on ulkoo ruma ku crv=)

        sekä Compas ja Patriot molemmat tyylikkäitä ulkonäöltään. Itselläni on Dodge Caliber ja nyt tekis vähän nelivetoa mieli. Dodge cvt toiminut hienosti aina ja kääntää katseet edelleen, vaikka jo 4 vuotta vanha.


    • Itsellä 06/07 Compass ja reilu vuoden ollut.
      Ostin niin mittarissa oli 200tkm ja nyt 265tkm.
      Kulutuksen saanut minimissään 9.2L/100km.
      Kallis auto kyllä on, vuodessa noin 2500e saa menemään jo tieliikennevakuutukseen ja veroon.
      Vikoja mm seuraava ollut tän reilu vuoden aikana.
      Pallonivelet väljät (rasvaprässillä rasvaa ja ongelma korjattu), takatukivarsi vaihtoon (samalla meni pallonivel, Aitokeskukselta uusi 900e ja US Partsilta 200e, eli ei kannata merkkiliikkeestä osia ostella).
      Akun vaihdoin heti kun ostin.
      Nyt alkoi moottorin vikavalo palamaan ja syynä katalysaattori tukossa, pienellä polkasulla ei enään ongelmia, vaihtoon silti menee.

      Plussaa: 170hv/220Nm riittää mutta enemmän vääntöä saisi olla (mielestäni).
      Kyllä, vaihteisto on herkkua.
      Jakoketjulla.
      Suuret jalkatilat.
      Mukava ajaa.
      Helppo ajaa (vaivaton jopa mutkissa).
      Ei ole halvan oloinen, halvanoloinen on vain katkerien päässä.

      Miinusta: A Pilarit paksut.
      Kalliit vakuutukset, verot, huollot.
      Takakontti pieni (itselle tosin sopiva).
      Ei vetokoukkua (itsellä ei mitään vedettävää).

    • Onko joku koeajanut uuden Compassin ? On verkkosivuston mukaan jo ainakin ESS-autotalossa Seinäjoella.

    • Mitä tuossa 2.0 Dieselissä on ns. käyttövoimavero?

    • jeep compass 2013 ajettu120000km ainakin minun mielestäni helppo huoltaa ja ihmettelen että pieni tavaratila se on puppua,huollatan auton pienessä autohuollossa hyvä huolto,ajan tilaus joustava,edullinen huolto,sijaitsee Loimaalla Lamminkadulla.

    • Huomasin että tänäänhän (8.10) noita uusimman Jeep Compassin käyttökokemuksia kuullaan illan Teknavissa MTV 3:lla kello 22.35 . (Arttu Viskari ja Jeep Compass)

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ohisalo: paperittomille työlupa jonon ohi

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1883695a-f66c-488e-a622-ac181f96a0ff Miten on mahdollista, kaikki uutisointi mikä liittyy Ohisaloon on negatiiv
      Maailman menoa
      324
      6414
    2. Hallitus halveksii Suomen nuoria

      Suomessa on kymmeniä tuhansia suomalaissyntyisiä nuoria, joilla ei ole koulutusta. Nyt pitäisi tehdä kaikki mahdollinen, jotta nämä nuoret saataisiin
      Maailman menoa
      164
      3038
    3. Ei näin Lidl! Ei! Ei! Ei!

      Voi ei. Älkää lähtekö tähän leikkiin! Ei mitään sovelluskorttipeliä! // Lidl aikoo tuoda asiakkailleen etukortin – bonuksista ei vielä tietoa // http
      Maailman menoa
      83
      1187
    4. Voi myötähäpeän määrää

      Joku tämän kylän Tollo mukana nelosen roskasarjassa
      Suomussalmi
      16
      663