raskaus ja kondylooma

tietoa vailla

Mulla todettiin neuvolan lääkärin tarkastuksessa kondylooma syyliä..

Sanoivat ettei niille rumille syylille voi mitään tehdä raskauden aikana, onko näin?

Ja kondoomia pitää käyttää koko loppu raskaus ja yleensäkin siihen asti että syylät on hoidettu..
Onko siinä mitään järkeä? ..Kun kerran ollaan pitkän aikaa jo ilman kondoomia touhuttu ja syyliä on ollut (en vain ymmärtänyt niden olevan kondyloomaa)..

8

1921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla

oli myös raskauden aikana noita kondyloomasyyliä.Minullekkin sanottiin tosiaan,että koska olen raskaana ei asialle silloin tehdä mitään.Koska nuo syylät voivat jossakin vaiheessa itsekseen kadota,niin nyt synnytyksen jälkeen minun pitää vain seurata tilannetta ja jos ihomuutoksia,eli syyliä on vielä muutamia kuukausia niin on hyvä mennä niitä näyttämään,koska sitten niitä voidaan hoitaa,kun lapsi jo syntynyt. Niihinhän voi saada paikallisia lääkkeitä/voiteita sekä laserhoidolla voidaan syylät poistaa,tosin kondyloomasyylät ovat aika herkkiä uusimaan,yleensä paras keino onkin vain aika. En tiedä auttoiko tämä mitään,kunhan nyt kerroin omista kokemuksista kun samaa on tässä ollut.

• kondomin

käyttöä! Itse olen kanssa saanut tartunnan ja suurin huoleni olikin sen jälkeen etten vain tartuta puolisoani. Siis sain kondylooman vähän ennen kuin meidän seurustelu alkoi...en syrjähypystä. Teillä on ollut hyvä tuuri jos puolisoosi ei ole tarttunut tai sitten se on hänellä piilevänä. Kannattaa passittaa hänet tarkastukseen. En ole kyllä varma siitä voiko miehillä huomata tartuntaa ilman ulkoisia syyliä, naisillahan sen voi todeta myös solumuutoksista. Se mitä nyt yritän sanoa niin on se, että turhaan ei kannata miestäkin tartuttaa jos hänelle kondylooma ei ole vielä tarttunut. Itse hoidin kutiavia syyliä (ennen raskautta) ensin penslaamalla Condyline-liuoksella (inhottavaa ja kivuliasta), se ei auttanut, joten sain Aldara-merkkisen voidekuurin...sillä lähti ja takasin ei ole tullut..vielä. Neuvolassa käskivät seurailla, koska raskaus saattaa taas laukaista syylät. Niitä ei kuitenkaan voida hoitaa kun vasta synnytyksen jälkeen.

• tietoa vailla

Eikö ole aika epätodennäköistä ettei hän sitä olisi jo tässä vuosien varrella saanut? Näkyviä oireita tosin ei ole kuin minulla..

yhdessä on pitkään oltu eikä minun puolella ainakaan ole syrjähypyn mahdollisuutta.

• 24+0
        tietoa vailla kirjoitti:

Eikö ole aika epätodennäköistä ettei hän sitä olisi jo tässä vuosien varrella saanut? Näkyviä oireita tosin ei ole kuin minulla..

yhdessä on pitkään oltu eikä minun puolella ainakaan ole syrjähypyn mahdollisuutta.

Kävin äitiyspoliklinikalla kondylooman puitteissa joskus viikoilla 14. Kysyin lääkäriltä kondomin käytöstä ja hän sanoi (hieman naurahtaen), että kondomi on aivan turha, koska pitkässä suhteessa mies on jo varmasti saanut tartunnan. Ja miehillähän kondylooman voi todeta ainoastaan ulkoisista merkeistä eli mitään "testiä" ei ole olemassa. Nyt olen itse viikoilla 24 ja syylät ovat hävinneet itsestään lähes kokonaan. Kolme kuukautta lasketun ajan jälkeen on kuitenkin varattuna kontrolliaika äitiyspoliklinikalle ja silloin arvioidaan mahdollinen hoidontarve. Niin ja itsellä kondylooma siis puhkesi ensimmäisen kerran juuri raskauden aikana. Aina ennen papat olleet puhtaita.

• hänelläkin se on!
        tietoa vailla kirjoitti:

Luulen, että tuolla minunkin siipalla se on, vaikka kovasti yritettiin varoa. Niinpä kuitenkin kävi, että pikkuisemme sai alkunsa vielä kun hoitoni oli kesken :) niin miksipä ei tautikin olisi samassa livahtanut häneen. Hänelläkään ei tosin ole ulkoisia merkkejä. Kondylooma saattaa joillakin puhjeta melkein heti tartunnasta, toisilla vuosien päästä (niin kuin luultavasti kohdallasi) ja joillakin se on piilevänä koko lopun elämää. Inhottava tauti, mutta ei se menoa hidasta :)

• kondy
        hänelläkin se on! kirjoitti:

Luulen, että tuolla minunkin siipalla se on, vaikka kovasti yritettiin varoa. Niinpä kuitenkin kävi, että pikkuisemme sai alkunsa vielä kun hoitoni oli kesken :) niin miksipä ei tautikin olisi samassa livahtanut häneen. Hänelläkään ei tosin ole ulkoisia merkkejä. Kondylooma saattaa joillakin puhjeta melkein heti tartunnasta, toisilla vuosien päästä (niin kuin luultavasti kohdallasi) ja joillakin se on piilevänä koko lopun elämää. Inhottava tauti, mutta ei se menoa hidasta :)

lääkäri sanoi että kondylooma voi tarttua vaikka kortsua käyttäisikin. Sitä virusta saattaa nimittäin olla kiveksissäkin.

• tillin tallin
        kondy kirjoitti:

lääkäri sanoi että kondylooma voi tarttua vaikka kortsua käyttäisikin. Sitä virusta saattaa nimittäin olla kiveksissäkin.

Siis mun miehellä on todettu kondylooma muutama vuosi sitten. Itseasiassa meidän seurustelu aikana. Ajattelin tuolloin, että se on varmaan multa peräisin, mutta mulla ei ikinä ole oireita näkynyt.

Vielä nytkin, vaikka ilman kortsua on hoideltu hommia 5v en ole saanut tartuntaa. MUTTA! Nythän on niin, että moiset oireet voivat tulla monen vuoden päästäkin. Siksi olen vähän epäilevä, kun lääkäri ja terkkari sanoivat, etten ole saanut tartuntaa, kun papakin on aina ollut puhdas..

• Anonyymi
        tillin tallin kirjoitti:

Siis mun miehellä on todettu kondylooma muutama vuosi sitten. Itseasiassa meidän seurustelu aikana. Ajattelin tuolloin, että se on varmaan multa peräisin, mutta mulla ei ikinä ole oireita näkynyt.

Vielä nytkin, vaikka ilman kortsua on hoideltu hommia 5v en ole saanut tartuntaa. MUTTA! Nythän on niin, että moiset oireet voivat tulla monen vuoden päästäkin. Siksi olen vähän epäilevä, kun lääkäri ja terkkari sanoivat, etten ole saanut tartuntaa, kun papakin on aina ollut puhdas..

Saahan niitä tauteja kun vieraissa käydään,ihan paska puhetta jos joku puhkeaaettei olis ollu muiden kanssa,ei ne taudit ilmasta värkkeihin eikä vehkeisiin lennä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3485
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1194
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      213
      886
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe