raskaus ja kondylooma

tietoa vailla

Mulla todettiin neuvolan lääkärin tarkastuksessa kondylooma syyliä..

Sanoivat ettei niille rumille syylille voi mitään tehdä raskauden aikana, onko näin?

Ja kondoomia pitää käyttää koko loppu raskaus ja yleensäkin siihen asti että syylät on hoidettu..
Onko siinä mitään järkeä? ..Kun kerran ollaan pitkän aikaa jo ilman kondoomia touhuttu ja syyliä on ollut (en vain ymmärtänyt niden olevan kondyloomaa)..

8

2390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla

      oli myös raskauden aikana noita kondyloomasyyliä.Minullekkin sanottiin tosiaan,että koska olen raskaana ei asialle silloin tehdä mitään.Koska nuo syylät voivat jossakin vaiheessa itsekseen kadota,niin nyt synnytyksen jälkeen minun pitää vain seurata tilannetta ja jos ihomuutoksia,eli syyliä on vielä muutamia kuukausia niin on hyvä mennä niitä näyttämään,koska sitten niitä voidaan hoitaa,kun lapsi jo syntynyt. Niihinhän voi saada paikallisia lääkkeitä/voiteita sekä laserhoidolla voidaan syylät poistaa,tosin kondyloomasyylät ovat aika herkkiä uusimaan,yleensä paras keino onkin vain aika. En tiedä auttoiko tämä mitään,kunhan nyt kerroin omista kokemuksista kun samaa on tässä ollut.

    • kondomin

      käyttöä! Itse olen kanssa saanut tartunnan ja suurin huoleni olikin sen jälkeen etten vain tartuta puolisoani. Siis sain kondylooman vähän ennen kuin meidän seurustelu alkoi...en syrjähypystä. Teillä on ollut hyvä tuuri jos puolisoosi ei ole tarttunut tai sitten se on hänellä piilevänä. Kannattaa passittaa hänet tarkastukseen. En ole kyllä varma siitä voiko miehillä huomata tartuntaa ilman ulkoisia syyliä, naisillahan sen voi todeta myös solumuutoksista. Se mitä nyt yritän sanoa niin on se, että turhaan ei kannata miestäkin tartuttaa jos hänelle kondylooma ei ole vielä tarttunut. Itse hoidin kutiavia syyliä (ennen raskautta) ensin penslaamalla Condyline-liuoksella (inhottavaa ja kivuliasta), se ei auttanut, joten sain Aldara-merkkisen voidekuurin...sillä lähti ja takasin ei ole tullut..vielä. Neuvolassa käskivät seurailla, koska raskaus saattaa taas laukaista syylät. Niitä ei kuitenkaan voida hoitaa kun vasta synnytyksen jälkeen.

      • tietoa vailla

        Eikö ole aika epätodennäköistä ettei hän sitä olisi jo tässä vuosien varrella saanut? Näkyviä oireita tosin ei ole kuin minulla..

        yhdessä on pitkään oltu eikä minun puolella ainakaan ole syrjähypyn mahdollisuutta.


      • 24+0
        tietoa vailla kirjoitti:

        Eikö ole aika epätodennäköistä ettei hän sitä olisi jo tässä vuosien varrella saanut? Näkyviä oireita tosin ei ole kuin minulla..

        yhdessä on pitkään oltu eikä minun puolella ainakaan ole syrjähypyn mahdollisuutta.

        Kävin äitiyspoliklinikalla kondylooman puitteissa joskus viikoilla 14. Kysyin lääkäriltä kondomin käytöstä ja hän sanoi (hieman naurahtaen), että kondomi on aivan turha, koska pitkässä suhteessa mies on jo varmasti saanut tartunnan. Ja miehillähän kondylooman voi todeta ainoastaan ulkoisista merkeistä eli mitään "testiä" ei ole olemassa. Nyt olen itse viikoilla 24 ja syylät ovat hävinneet itsestään lähes kokonaan. Kolme kuukautta lasketun ajan jälkeen on kuitenkin varattuna kontrolliaika äitiyspoliklinikalle ja silloin arvioidaan mahdollinen hoidontarve. Niin ja itsellä kondylooma siis puhkesi ensimmäisen kerran juuri raskauden aikana. Aina ennen papat olleet puhtaita.


      • hänelläkin se on!
        tietoa vailla kirjoitti:

        Eikö ole aika epätodennäköistä ettei hän sitä olisi jo tässä vuosien varrella saanut? Näkyviä oireita tosin ei ole kuin minulla..

        yhdessä on pitkään oltu eikä minun puolella ainakaan ole syrjähypyn mahdollisuutta.

        Luulen, että tuolla minunkin siipalla se on, vaikka kovasti yritettiin varoa. Niinpä kuitenkin kävi, että pikkuisemme sai alkunsa vielä kun hoitoni oli kesken :) niin miksipä ei tautikin olisi samassa livahtanut häneen. Hänelläkään ei tosin ole ulkoisia merkkejä. Kondylooma saattaa joillakin puhjeta melkein heti tartunnasta, toisilla vuosien päästä (niin kuin luultavasti kohdallasi) ja joillakin se on piilevänä koko lopun elämää. Inhottava tauti, mutta ei se menoa hidasta :)


      • kondy
        hänelläkin se on! kirjoitti:

        Luulen, että tuolla minunkin siipalla se on, vaikka kovasti yritettiin varoa. Niinpä kuitenkin kävi, että pikkuisemme sai alkunsa vielä kun hoitoni oli kesken :) niin miksipä ei tautikin olisi samassa livahtanut häneen. Hänelläkään ei tosin ole ulkoisia merkkejä. Kondylooma saattaa joillakin puhjeta melkein heti tartunnasta, toisilla vuosien päästä (niin kuin luultavasti kohdallasi) ja joillakin se on piilevänä koko lopun elämää. Inhottava tauti, mutta ei se menoa hidasta :)

        lääkäri sanoi että kondylooma voi tarttua vaikka kortsua käyttäisikin. Sitä virusta saattaa nimittäin olla kiveksissäkin.


      • tillin tallin
        kondy kirjoitti:

        lääkäri sanoi että kondylooma voi tarttua vaikka kortsua käyttäisikin. Sitä virusta saattaa nimittäin olla kiveksissäkin.

        Siis mun miehellä on todettu kondylooma muutama vuosi sitten. Itseasiassa meidän seurustelu aikana. Ajattelin tuolloin, että se on varmaan multa peräisin, mutta mulla ei ikinä ole oireita näkynyt.

        Vielä nytkin, vaikka ilman kortsua on hoideltu hommia 5v en ole saanut tartuntaa. MUTTA! Nythän on niin, että moiset oireet voivat tulla monen vuoden päästäkin. Siksi olen vähän epäilevä, kun lääkäri ja terkkari sanoivat, etten ole saanut tartuntaa, kun papakin on aina ollut puhdas..


      • Anonyymi
        tillin tallin kirjoitti:

        Siis mun miehellä on todettu kondylooma muutama vuosi sitten. Itseasiassa meidän seurustelu aikana. Ajattelin tuolloin, että se on varmaan multa peräisin, mutta mulla ei ikinä ole oireita näkynyt.

        Vielä nytkin, vaikka ilman kortsua on hoideltu hommia 5v en ole saanut tartuntaa. MUTTA! Nythän on niin, että moiset oireet voivat tulla monen vuoden päästäkin. Siksi olen vähän epäilevä, kun lääkäri ja terkkari sanoivat, etten ole saanut tartuntaa, kun papakin on aina ollut puhdas..

        Saahan niitä tauteja kun vieraissa käydään,ihan paska puhetta jos joku puhkeaaettei olis ollu muiden kanssa,ei ne taudit ilmasta värkkeihin eikä vehkeisiin lennä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      183
      1321
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      79
      1062
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      869
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      845
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      767
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      695
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      603
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      587
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe