raskaus ja kondylooma

tietoa vailla

Mulla todettiin neuvolan lääkärin tarkastuksessa kondylooma syyliä..

Sanoivat ettei niille rumille syylille voi mitään tehdä raskauden aikana, onko näin?

Ja kondoomia pitää käyttää koko loppu raskaus ja yleensäkin siihen asti että syylät on hoidettu..
Onko siinä mitään järkeä? ..Kun kerran ollaan pitkän aikaa jo ilman kondoomia touhuttu ja syyliä on ollut (en vain ymmärtänyt niden olevan kondyloomaa)..

8

1960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla

oli myös raskauden aikana noita kondyloomasyyliä.Minullekkin sanottiin tosiaan,että koska olen raskaana ei asialle silloin tehdä mitään.Koska nuo syylät voivat jossakin vaiheessa itsekseen kadota,niin nyt synnytyksen jälkeen minun pitää vain seurata tilannetta ja jos ihomuutoksia,eli syyliä on vielä muutamia kuukausia niin on hyvä mennä niitä näyttämään,koska sitten niitä voidaan hoitaa,kun lapsi jo syntynyt. Niihinhän voi saada paikallisia lääkkeitä/voiteita sekä laserhoidolla voidaan syylät poistaa,tosin kondyloomasyylät ovat aika herkkiä uusimaan,yleensä paras keino onkin vain aika. En tiedä auttoiko tämä mitään,kunhan nyt kerroin omista kokemuksista kun samaa on tässä ollut.

• kondomin

käyttöä! Itse olen kanssa saanut tartunnan ja suurin huoleni olikin sen jälkeen etten vain tartuta puolisoani. Siis sain kondylooman vähän ennen kuin meidän seurustelu alkoi...en syrjähypystä. Teillä on ollut hyvä tuuri jos puolisoosi ei ole tarttunut tai sitten se on hänellä piilevänä. Kannattaa passittaa hänet tarkastukseen. En ole kyllä varma siitä voiko miehillä huomata tartuntaa ilman ulkoisia syyliä, naisillahan sen voi todeta myös solumuutoksista. Se mitä nyt yritän sanoa niin on se, että turhaan ei kannata miestäkin tartuttaa jos hänelle kondylooma ei ole vielä tarttunut. Itse hoidin kutiavia syyliä (ennen raskautta) ensin penslaamalla Condyline-liuoksella (inhottavaa ja kivuliasta), se ei auttanut, joten sain Aldara-merkkisen voidekuurin...sillä lähti ja takasin ei ole tullut..vielä. Neuvolassa käskivät seurailla, koska raskaus saattaa taas laukaista syylät. Niitä ei kuitenkaan voida hoitaa kun vasta synnytyksen jälkeen.

• tietoa vailla

Eikö ole aika epätodennäköistä ettei hän sitä olisi jo tässä vuosien varrella saanut? Näkyviä oireita tosin ei ole kuin minulla..

yhdessä on pitkään oltu eikä minun puolella ainakaan ole syrjähypyn mahdollisuutta.

• 24+0
        tietoa vailla kirjoitti:

Eikö ole aika epätodennäköistä ettei hän sitä olisi jo tässä vuosien varrella saanut? Näkyviä oireita tosin ei ole kuin minulla..

yhdessä on pitkään oltu eikä minun puolella ainakaan ole syrjähypyn mahdollisuutta.

Kävin äitiyspoliklinikalla kondylooman puitteissa joskus viikoilla 14. Kysyin lääkäriltä kondomin käytöstä ja hän sanoi (hieman naurahtaen), että kondomi on aivan turha, koska pitkässä suhteessa mies on jo varmasti saanut tartunnan. Ja miehillähän kondylooman voi todeta ainoastaan ulkoisista merkeistä eli mitään "testiä" ei ole olemassa. Nyt olen itse viikoilla 24 ja syylät ovat hävinneet itsestään lähes kokonaan. Kolme kuukautta lasketun ajan jälkeen on kuitenkin varattuna kontrolliaika äitiyspoliklinikalle ja silloin arvioidaan mahdollinen hoidontarve. Niin ja itsellä kondylooma siis puhkesi ensimmäisen kerran juuri raskauden aikana. Aina ennen papat olleet puhtaita.

• hänelläkin se on!
        tietoa vailla kirjoitti:

Luulen, että tuolla minunkin siipalla se on, vaikka kovasti yritettiin varoa. Niinpä kuitenkin kävi, että pikkuisemme sai alkunsa vielä kun hoitoni oli kesken :) niin miksipä ei tautikin olisi samassa livahtanut häneen. Hänelläkään ei tosin ole ulkoisia merkkejä. Kondylooma saattaa joillakin puhjeta melkein heti tartunnasta, toisilla vuosien päästä (niin kuin luultavasti kohdallasi) ja joillakin se on piilevänä koko lopun elämää. Inhottava tauti, mutta ei se menoa hidasta :)

• kondy
        hänelläkin se on! kirjoitti:

Luulen, että tuolla minunkin siipalla se on, vaikka kovasti yritettiin varoa. Niinpä kuitenkin kävi, että pikkuisemme sai alkunsa vielä kun hoitoni oli kesken :) niin miksipä ei tautikin olisi samassa livahtanut häneen. Hänelläkään ei tosin ole ulkoisia merkkejä. Kondylooma saattaa joillakin puhjeta melkein heti tartunnasta, toisilla vuosien päästä (niin kuin luultavasti kohdallasi) ja joillakin se on piilevänä koko lopun elämää. Inhottava tauti, mutta ei se menoa hidasta :)

lääkäri sanoi että kondylooma voi tarttua vaikka kortsua käyttäisikin. Sitä virusta saattaa nimittäin olla kiveksissäkin.

• tillin tallin
        kondy kirjoitti:

lääkäri sanoi että kondylooma voi tarttua vaikka kortsua käyttäisikin. Sitä virusta saattaa nimittäin olla kiveksissäkin.

Siis mun miehellä on todettu kondylooma muutama vuosi sitten. Itseasiassa meidän seurustelu aikana. Ajattelin tuolloin, että se on varmaan multa peräisin, mutta mulla ei ikinä ole oireita näkynyt.

Vielä nytkin, vaikka ilman kortsua on hoideltu hommia 5v en ole saanut tartuntaa. MUTTA! Nythän on niin, että moiset oireet voivat tulla monen vuoden päästäkin. Siksi olen vähän epäilevä, kun lääkäri ja terkkari sanoivat, etten ole saanut tartuntaa, kun papakin on aina ollut puhdas..

• Anonyymi
        tillin tallin kirjoitti:

Siis mun miehellä on todettu kondylooma muutama vuosi sitten. Itseasiassa meidän seurustelu aikana. Ajattelin tuolloin, että se on varmaan multa peräisin, mutta mulla ei ikinä ole oireita näkynyt.

Vielä nytkin, vaikka ilman kortsua on hoideltu hommia 5v en ole saanut tartuntaa. MUTTA! Nythän on niin, että moiset oireet voivat tulla monen vuoden päästäkin. Siksi olen vähän epäilevä, kun lääkäri ja terkkari sanoivat, etten ole saanut tartuntaa, kun papakin on aina ollut puhdas..

Saahan niitä tauteja kun vieraissa käydään,ihan paska puhetta jos joku puhkeaaettei olis ollu muiden kanssa,ei ne taudit ilmasta värkkeihin eikä vehkeisiin lennä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      30
      4277
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      30
      2217
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1750
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1608
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      83
      1446
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      139
      1296
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1096
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1004
    9. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      984
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      971
    Aihe