Onko kenelläkään kokemusta osastosta 88 OYS:ssa? Olen sinne jonottamassa paikkaa, ensin tutkimuksiin ja sitten todennäköisesti hoitoon. Kyseessä on siis suljettu osasto, jossa hoidetaan aikuisiän anorektikoita.
Kaikki kokemukset joita on, kertokaa.
Osasto 88, Oulu
16
7940
Vastaukset
- on.
Töissä siellä.
Ei kannata turhaan jännittää. Henkilökunta on mukava ja ilmapiiri osastolla on hyvä. Jokainen potilas huomioidaan yksilönä ja tiedot eivät leviä ulkopuolisille.
Tervetuloa!- Johanna^
Onko osastolla pelkästään anorektikkoja, vai "muitakin" potilaita, esim. bulimikkoja, masentuneita yms?
Ahdistaa kamalasti ajatuskin osastosta. En tunne kuuluvani sinne, koska en ole tarpeeksi laiha. Hävettää vain mennä johonkin anaosastolle, koska en ole anan mitoissa. - vai i
Johanna^ kirjoitti:
Onko osastolla pelkästään anorektikkoja, vai "muitakin" potilaita, esim. bulimikkoja, masentuneita yms?
Ahdistaa kamalasti ajatuskin osastosta. En tunne kuuluvani sinne, koska en ole tarpeeksi laiha. Hävettää vain mennä johonkin anaosastolle, koska en ole anan mitoissa.että et ole anan mitoissa ? vaan missä, tai siis mitkä sun mitat on sit? mut eihä ne pelkästää siitä painosta sinne laitakkaa,, jos päässä on vähä asiat vinksallaan, niin sillon kans
- Johanna^
vai i kirjoitti:
että et ole anan mitoissa ? vaan missä, tai siis mitkä sun mitat on sit? mut eihä ne pelkästää siitä painosta sinne laitakkaa,, jos päässä on vähä asiat vinksallaan, niin sillon kans
En ole anan mitoissa, olen 158/45-46, joten täysin normi/ylipainoinen.
Siksi tässä kauhulla odottelenkin, milloin postilaatikkoon kolahtaa kirje osastolta ja milloin mun laihdutusoperaatio on ohi.
Ehkä kuulostaa sairaalta, mutta nyt mulla on tavallaan "lupa" laihduttaa. - Anonyymi
Nyt kyllä hoitsu puhuu muunneltua totuutta tiedon leviämisestä. Minulla on täysin toisenöainen kokemus!
- _ötökkä_
Nyt en täysin ymmärtänyt... Jos et ole alaikäinen, etkä mielestäsi anorektinen/muuta vastaavaa, miksi olet menossa suljetulle osastolle, jossa hoidetaan aikuisiän anorektikoita?
Oletko siis itse ilmoittanut haluavasi mennä sinne, vai miksi he olisivat sinua postitse sinne kutsumassa??- Johanna^
En ole alaikäinen. Olen 19, eli kyllä, aikuisten suljetulle menossa.
Kärsin erilaisista mielenterveysongelmista, mm. masennus ja syömishäiriö. Myönnän sen, että kärsin syömishäiriöstä, mutta en ole anorektinen omasta mielestäni. Lääkärit ovat muuta mieltä.
Itse vähän vihjailin tarvitsevani tiiviimpää apua, koska ahdistus, tuska ja itseviha sekä suicidaalisuus on niin voimakasta ja akuuttia, etten pärjää pelkällä avolla.
Ymmärsitkö? - !!!!
Johanna^ kirjoitti:
En ole alaikäinen. Olen 19, eli kyllä, aikuisten suljetulle menossa.
Kärsin erilaisista mielenterveysongelmista, mm. masennus ja syömishäiriö. Myönnän sen, että kärsin syömishäiriöstä, mutta en ole anorektinen omasta mielestäni. Lääkärit ovat muuta mieltä.
Itse vähän vihjailin tarvitsevani tiiviimpää apua, koska ahdistus, tuska ja itseviha sekä suicidaalisuus on niin voimakasta ja akuuttia, etten pärjää pelkällä avolla.
Ymmärsitkö?Kirjoitat, että "Itse vähän vihjailin tarvitsevani tiiviimpää apua, koska ahdistus, tuska ja itseviha sekä suicidaalisuus on niin voimakasta ja akuuttia, etten pärjää pelkällä avolla " ja sitten kuitenkin odotat kauhulla, että sulle tulee kutsu osastolle. Vähän ristiriitaista! Eikä sitten pitäisi olla iloinen, kun lopultakin osastolle pääset, kun sinne itse tahdot?
- rck
!!!! kirjoitti:
Kirjoitat, että "Itse vähän vihjailin tarvitsevani tiiviimpää apua, koska ahdistus, tuska ja itseviha sekä suicidaalisuus on niin voimakasta ja akuuttia, etten pärjää pelkällä avolla " ja sitten kuitenkin odotat kauhulla, että sulle tulee kutsu osastolle. Vähän ristiriitaista! Eikä sitten pitäisi olla iloinen, kun lopultakin osastolle pääset, kun sinne itse tahdot?
Tiedän kyllä mitä aloittaja tarkottaa. On ihan mahdollista samaan aikaan toivoa saavansa apua ja tavallaan pelätä sitä että "joku puuttuu syömiseen".
- Johanna^
rck kirjoitti:
Tiedän kyllä mitä aloittaja tarkottaa. On ihan mahdollista samaan aikaan toivoa saavansa apua ja tavallaan pelätä sitä että "joku puuttuu syömiseen".
Noin se menee. Sitä odottaa puoliksi helpottuneena ja puoliksi ahdistuneena, milloin tulee kutsu osastolle. Siellä saa apua ja helpotusta ahdistukseen, mutta se ahdistaa kun joku puuttuu syömiseen ja omakehittämäänsä päivärytmiin ja rutiiniin.
- ex os88 vanki
Johanna^ kirjoitti:
Noin se menee. Sitä odottaa puoliksi helpottuneena ja puoliksi ahdistuneena, milloin tulee kutsu osastolle. Siellä saa apua ja helpotusta ahdistukseen, mutta se ahdistaa kun joku puuttuu syömiseen ja omakehittämäänsä päivärytmiin ja rutiiniin.
Ylimieliset lääkärit ja leuhkat hoitajat, jotka odotavat potilailta jatkuva kehumista...
Samanlainen hullujenhuone kuin muutkin psykiatriset osastot, tuolla laitostut nopeasti ja ongelmat vain pahenevat kun palaan kotiin.
Suosittelen avohoitoa kaikille, joilla vielä vähänkään älyä päässä :) - ahdistaa1
ex os88 vanki kirjoitti:
Ylimieliset lääkärit ja leuhkat hoitajat, jotka odotavat potilailta jatkuva kehumista...
Samanlainen hullujenhuone kuin muutkin psykiatriset osastot, tuolla laitostut nopeasti ja ongelmat vain pahenevat kun palaan kotiin.
Suosittelen avohoitoa kaikille, joilla vielä vähänkään älyä päässä :)Minkälaista menoa/oloa on sitten avo-osastolla 88 / OYS (Aikuispsykiatria)
Saako kulkea vapaasti.
Minkälaisia potilaita ko. osastolla on. Entä hoitajat.
Olen itse mahdollisesti menossa yl.ahd.häir.takia sinne. - Anonyymi
Provoilee ilmeisesti, kun ei muutakaan ajankulua näytä olevan. Asiallisuus totaalisti pihalla .tälläiset jutut vaurioittaa tositarpeeseen olevia .
- Hala.metoja
Mullllon sohva osastolta 88 isä ei aikanaa aikonu tulla pois jos ei saa sitä vihriää nahkasohvaa ottaa mukaan... Osaston lääkitys aikalailla ihmisen tekkeee huluksi ..5aikka saa ainaki näkkeen näkyjä
- Anonyymi
Toivottavasti seuranta ottaa pois tällaiset ketjut, ei siinä pahemmasti oteta huomioon. Ihmisiä joita on todellisia vaikeuksia näiden asioitten kanssa .
Annetaan väärää kuvaa vakavista asioista kaiken mailman sepustuksilla, hieman enemmän luulisi ihmisen tietävän
- Anonyymi
Meidän perheestä kaikki olleet suljetulla. Onkohan tämä geeneissä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5810187Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174261Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r323536Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht1052881Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4352152Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142140Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2501577FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01371Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu751198Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101145