Osasto 88, Oulu

Johanna^

Onko kenelläkään kokemusta osastosta 88 OYS:ssa? Olen sinne jonottamassa paikkaa, ensin tutkimuksiin ja sitten todennäköisesti hoitoon. Kyseessä on siis suljettu osasto, jossa hoidetaan aikuisiän anorektikoita.
Kaikki kokemukset joita on, kertokaa.

12

6985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.

      Töissä siellä.
      Ei kannata turhaan jännittää. Henkilökunta on mukava ja ilmapiiri osastolla on hyvä. Jokainen potilas huomioidaan yksilönä ja tiedot eivät leviä ulkopuolisille.
      Tervetuloa!

      • Johanna^

        Onko osastolla pelkästään anorektikkoja, vai "muitakin" potilaita, esim. bulimikkoja, masentuneita yms?
        Ahdistaa kamalasti ajatuskin osastosta. En tunne kuuluvani sinne, koska en ole tarpeeksi laiha. Hävettää vain mennä johonkin anaosastolle, koska en ole anan mitoissa.


      • vai i
        Johanna^ kirjoitti:

        Onko osastolla pelkästään anorektikkoja, vai "muitakin" potilaita, esim. bulimikkoja, masentuneita yms?
        Ahdistaa kamalasti ajatuskin osastosta. En tunne kuuluvani sinne, koska en ole tarpeeksi laiha. Hävettää vain mennä johonkin anaosastolle, koska en ole anan mitoissa.

        että et ole anan mitoissa ? vaan missä, tai siis mitkä sun mitat on sit? mut eihä ne pelkästää siitä painosta sinne laitakkaa,, jos päässä on vähä asiat vinksallaan, niin sillon kans


      • Johanna^
        vai i kirjoitti:

        että et ole anan mitoissa ? vaan missä, tai siis mitkä sun mitat on sit? mut eihä ne pelkästää siitä painosta sinne laitakkaa,, jos päässä on vähä asiat vinksallaan, niin sillon kans

        En ole anan mitoissa, olen 158/45-46, joten täysin normi/ylipainoinen.
        Siksi tässä kauhulla odottelenkin, milloin postilaatikkoon kolahtaa kirje osastolta ja milloin mun laihdutusoperaatio on ohi.
        Ehkä kuulostaa sairaalta, mutta nyt mulla on tavallaan "lupa" laihduttaa.


    • _ötökkä_

      Nyt en täysin ymmärtänyt... Jos et ole alaikäinen, etkä mielestäsi anorektinen/muuta vastaavaa, miksi olet menossa suljetulle osastolle, jossa hoidetaan aikuisiän anorektikoita?

      Oletko siis itse ilmoittanut haluavasi mennä sinne, vai miksi he olisivat sinua postitse sinne kutsumassa??

      • Johanna^

        En ole alaikäinen. Olen 19, eli kyllä, aikuisten suljetulle menossa.
        Kärsin erilaisista mielenterveysongelmista, mm. masennus ja syömishäiriö. Myönnän sen, että kärsin syömishäiriöstä, mutta en ole anorektinen omasta mielestäni. Lääkärit ovat muuta mieltä.

        Itse vähän vihjailin tarvitsevani tiiviimpää apua, koska ahdistus, tuska ja itseviha sekä suicidaalisuus on niin voimakasta ja akuuttia, etten pärjää pelkällä avolla.
        Ymmärsitkö?


      • !!!!
        Johanna^ kirjoitti:

        En ole alaikäinen. Olen 19, eli kyllä, aikuisten suljetulle menossa.
        Kärsin erilaisista mielenterveysongelmista, mm. masennus ja syömishäiriö. Myönnän sen, että kärsin syömishäiriöstä, mutta en ole anorektinen omasta mielestäni. Lääkärit ovat muuta mieltä.

        Itse vähän vihjailin tarvitsevani tiiviimpää apua, koska ahdistus, tuska ja itseviha sekä suicidaalisuus on niin voimakasta ja akuuttia, etten pärjää pelkällä avolla.
        Ymmärsitkö?

        Kirjoitat, että "Itse vähän vihjailin tarvitsevani tiiviimpää apua, koska ahdistus, tuska ja itseviha sekä suicidaalisuus on niin voimakasta ja akuuttia, etten pärjää pelkällä avolla " ja sitten kuitenkin odotat kauhulla, että sulle tulee kutsu osastolle. Vähän ristiriitaista! Eikä sitten pitäisi olla iloinen, kun lopultakin osastolle pääset, kun sinne itse tahdot?


      • rck
        !!!! kirjoitti:

        Kirjoitat, että "Itse vähän vihjailin tarvitsevani tiiviimpää apua, koska ahdistus, tuska ja itseviha sekä suicidaalisuus on niin voimakasta ja akuuttia, etten pärjää pelkällä avolla " ja sitten kuitenkin odotat kauhulla, että sulle tulee kutsu osastolle. Vähän ristiriitaista! Eikä sitten pitäisi olla iloinen, kun lopultakin osastolle pääset, kun sinne itse tahdot?

        Tiedän kyllä mitä aloittaja tarkottaa. On ihan mahdollista samaan aikaan toivoa saavansa apua ja tavallaan pelätä sitä että "joku puuttuu syömiseen".


      • Johanna^
        rck kirjoitti:

        Tiedän kyllä mitä aloittaja tarkottaa. On ihan mahdollista samaan aikaan toivoa saavansa apua ja tavallaan pelätä sitä että "joku puuttuu syömiseen".

        Noin se menee. Sitä odottaa puoliksi helpottuneena ja puoliksi ahdistuneena, milloin tulee kutsu osastolle. Siellä saa apua ja helpotusta ahdistukseen, mutta se ahdistaa kun joku puuttuu syömiseen ja omakehittämäänsä päivärytmiin ja rutiiniin.


      • ex os88 vanki
        Johanna^ kirjoitti:

        Noin se menee. Sitä odottaa puoliksi helpottuneena ja puoliksi ahdistuneena, milloin tulee kutsu osastolle. Siellä saa apua ja helpotusta ahdistukseen, mutta se ahdistaa kun joku puuttuu syömiseen ja omakehittämäänsä päivärytmiin ja rutiiniin.

        Ylimieliset lääkärit ja leuhkat hoitajat, jotka odotavat potilailta jatkuva kehumista...
        Samanlainen hullujenhuone kuin muutkin psykiatriset osastot, tuolla laitostut nopeasti ja ongelmat vain pahenevat kun palaan kotiin.
        Suosittelen avohoitoa kaikille, joilla vielä vähänkään älyä päässä :)


      • ahdistaa1
        ex os88 vanki kirjoitti:

        Ylimieliset lääkärit ja leuhkat hoitajat, jotka odotavat potilailta jatkuva kehumista...
        Samanlainen hullujenhuone kuin muutkin psykiatriset osastot, tuolla laitostut nopeasti ja ongelmat vain pahenevat kun palaan kotiin.
        Suosittelen avohoitoa kaikille, joilla vielä vähänkään älyä päässä :)

        Minkälaista menoa/oloa on sitten avo-osastolla 88 / OYS (Aikuispsykiatria)
        Saako kulkea vapaasti.
        Minkälaisia potilaita ko. osastolla on. Entä hoitajat.
        Olen itse mahdollisesti menossa yl.ahd.häir.takia sinne.


    • Hala.metoja

      Mullllon sohva osastolta 88 isä ei aikanaa aikonu tulla pois jos ei saa sitä vihriää nahkasohvaa ottaa mukaan... Osaston lääkitys aikalailla ihmisen tekkeee huluksi ..5aikka saa ainaki näkkeen näkyjä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe