Moikka.
Asensin mandrivan kakkos levylle. Ykkös levyllä on ubuntu.
Käynnistyslataaja ei tunnistanut automaattisesta ubuntua. Voisko siihen mandrivan käynnistyslataajaan lisätä ubuntun ja mitkä muut asetukset avat?
Kiitos neuvoista..Tapi.
Eka
3
380
Vastaukset
- Faari..
.. jopa Suomex,tuostakin Grub asiasta, ja näemmä paljon muusta tänään, en itse olekaan käynyt vuosiin Tapsan sivuja tutkimassa? (muita kiireitä kun on ollut.)
http://linux.ilmainen.net/#grub-muokkaus
Niin tuonne se uusi lisätään Mandrivassa, jonka voi tehdä jo kun asentaa tuon Mandrivan , YHTEENVEDOSSA voi käynnistyksen valita joko lilo tai Grub, ja siinä voit lisätä niin Windowsia kuin toisia Linux-distroja (siis olemassa olevia kovolle jo asennettuja):O
Sen voit suoritta Mandriva Linuxissa Ohjauskeskuksessa > Käynnistys > Määritä miten järjestelmä käynnistyy > Käynnistyslataajaan valitse Grub with graphical menu (jos ei halua tekstinä)
Eli siellä lisää uusi Linux ja se Ubuntun polku tuohon uuteen käynnistys valikkoon, en sitten tiedä mikä on sinun Ubuntun osoite? sen kyllä joudut ihan itse selvitään, mut jos on master kovolla tuo Ubuntu niin alku on ainakin jotain tällaista:( /dev/hda/ ?)
Tämä esim: on minun Debianin käynnistys, joka on Mandrivan GRUB.sa
title: Joku-Linux
Root: (hd0,? )
Kernel: /vmlinuz root=/dev/hda ? ro
Siinä Lisää: olen kirjoittanut: (hd1.?) /boot/vmlinuz root=/dev/hda ? ro
Ja kait se osoite menee tähän tyyliin: /dev/ide/host0/bus0/target/lun0/disc
Kyllä vaan toimii, kumma juttu. ;)- Faari..
voit hakea Mandrivalla jos olet antanut oikeudet Ubuntuun.
- Mandrivan..
lilon grub:iin ja kopion sinne tiedot ubuntun grub:ista, näin se toimii, niin kauan kun Ubuntu alkaa päivittelemään kerneliä, se on vaatinut Mandrivan grub:in uudelleen asennuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651453Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia110900- 58751
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47744- 57720
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39697Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan71671Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606026669Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41657Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli67650