Edelleen kastroinnista...?

Stregoica

Aiheesta on jo muutama keskustelu, mutta tässäpä vielä lisää :)
Eli siis. Itselläni on ollut kaneja n. 10-vuotiaasta asti, tällä hetkellä 2 pelastettua tyttöpupua, 1 vastaavanlainen uros ja 10-vuotias kanivaari viimeisimpänä tulokkaana n. 1 vuoden ikäinen belgianjättiuros.
Aikaisemmat pupuni ovat olleet tallissa/ulkona, ja tämä viikko sitten sosialisoitu belgi on minulla sisällä, ensimmäinen sisäkanini siis. Harkitsen tässä että josko leikkauttaisin äijän, mutta minua huolettaa mahd. persoonan/vireystason muutos..? Onko muilla kokemuksia?
Ekat pari päivää meni 'normaalisti', sittemmin jättipupu on ruvennut papanoimaan häkkinsä ulkopuolelle, varsinkin kosiskelemaan innostuessaan (ilmiselvä fetissi paljaisiin jalkoihin). Lisäksi välillä haiskahtaa siihen malliin, että on saattanut ruikkia merkkaillakseen, vaikka ei kuulemma ole sitä edellisellä omistajalla tehnyt. Voiko esim. tuohon papanoiden viljelemiseen vaikuttaa leikkauttamalla?
Lisäksi minua huolettaa kanin seuraelämä, se joutuu n. kerran kuussa olemaan viikonlopun yksin, joten olisi hienoa jos sille voisi hommata tyttökanelin kaveriksi. Onko leikatulla poikakanilla vielä 'haluja'..? Jos kaverin hommaa, niin säilyykö kiinnostus ihmisiin siitä huolimatta? Jätti tulee jalkoihin kerjäämään silittelyä, ja olisi surku jos se loppuisi.
Olen kiitollinen kaikille vastaajille, jotka viitsivät vaivautua!

5

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hermanni75
      • Stregoica

        Vieläkin kyllä vähän huolettaa että tuleeko jättipupustani laiska/haluton/apaattinen leikkauksen jälkeen.. =/ Enimmäkseen se muutenkin makoilee, silloin viitsii vähän pörpöttää kun 'muutkin ihmiset' liikkuu ja puuhastelee. Nytkin oli niin iloinen kun tulin kotiin että viskeli niskojaan ja takapäätään kuin nuori varsa.. Mutta muuten siis kanelin mahaa ja lattiaa on varsin vaikea erottaa toisistaan. Auttaisko kaverin hommaaminen siihen, että sais pupuun leikkauksesta huolimatta lisää eloa?


      • suski87
        Stregoica kirjoitti:

        Vieläkin kyllä vähän huolettaa että tuleeko jättipupustani laiska/haluton/apaattinen leikkauksen jälkeen.. =/ Enimmäkseen se muutenkin makoilee, silloin viitsii vähän pörpöttää kun 'muutkin ihmiset' liikkuu ja puuhastelee. Nytkin oli niin iloinen kun tulin kotiin että viskeli niskojaan ja takapäätään kuin nuori varsa.. Mutta muuten siis kanelin mahaa ja lattiaa on varsin vaikea erottaa toisistaan. Auttaisko kaverin hommaaminen siihen, että sais pupuun leikkauksesta huolimatta lisää eloa?

        "Auttaisko kaverin hommaaminen siihen, että sais pupuun leikkauksesta huolimatta lisää eloa?"

        Etenkin tuosta päättelisin että kyllä:

        "Enimmäkseen se muutenkin makoilee, silloin viitsii vähän pörpöttää kun 'muutkin ihmiset' liikkuu ja puuhastelee."

        Kani selvästi kaipaa kaveria jonka kanssa touhuilla, eikä yksin niin jaksa/viitsi. Kaverin kanssa touhustelu todennäköisesti siis innostaisi sitä liikkumaan ja touhuamaan enemmän. Ja kyllä tuo meidän poitsu ainakin jaksaa touhuilla ja temperamenttiäkin tarvittaessa löytyy, vaikka ikää on nyt 2v 8kk ja kani leikattiin sen ollessa vuoden vanha. Etenkin nyt kun laumaan tuli kolmas kani lisää ja arvojärjestys vaikuttaisi olevan vielä vähän hakusessa.


      • Stregoica
        suski87 kirjoitti:

        "Auttaisko kaverin hommaaminen siihen, että sais pupuun leikkauksesta huolimatta lisää eloa?"

        Etenkin tuosta päättelisin että kyllä:

        "Enimmäkseen se muutenkin makoilee, silloin viitsii vähän pörpöttää kun 'muutkin ihmiset' liikkuu ja puuhastelee."

        Kani selvästi kaipaa kaveria jonka kanssa touhuilla, eikä yksin niin jaksa/viitsi. Kaverin kanssa touhustelu todennäköisesti siis innostaisi sitä liikkumaan ja touhuamaan enemmän. Ja kyllä tuo meidän poitsu ainakin jaksaa touhuilla ja temperamenttiäkin tarvittaessa löytyy, vaikka ikää on nyt 2v 8kk ja kani leikattiin sen ollessa vuoden vanha. Etenkin nyt kun laumaan tuli kolmas kani lisää ja arvojärjestys vaikuttaisi olevan vielä vähän hakusessa.

        tämä auttoikin jo paljon..! Nyt sitten eläinlääkäriltä leikkausaikaa kyselemään. Muchos kiitoksia :)


    • Risteytyspoju Igor oli erittäin ihmisläheinen ennen seuralaisen tuloa. Nyt sillä on 2 naarasta (ranskanluppa ja rex) seurana, eikä enää kaipaa ihmistä muuta kuin muonitusmielessä. Toki antaa silittää ja pitää sylissä, mutta ei enää kulje ihmisten perässä kuten ennen. Kani on kanille paras kaveri, näin se vain on :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe