tyroksiini

ja Somac

Kuinka pitkä väli pitää pitää, että Somac ei haittaa tyroksiinia, vai haittaako se. Kun on närästystä joskus. Entä muita happolääkkeitä, miten niitä voi käyttää, esim. Rennie, Gaviscon?

6

2074

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Lääkäri määräsi mulle niin että somac klo 5 aamulla (sehän pitää kuitenkin ottaa vähintään tunti ennen aamupalaa tai ei vaikuta!) ja vasta klo 7 sitten tyroksiini. Rennietä ei missään nimessä 3-4 tuntiin tyroksiinin jälkeen koska estää sen imeytymisen, se kun on kalkkia.

Pyydä nexiumia, sen kanssa ei tarvitse kikkailla kuten somacin kanssa, sen voi ottaa milloin vain ja ruoan kanssa ei oo niin tarkkaa. Ja somac sisältää haitallisempia aineita mm. natriumlauryylisulfaattia. Somac on ihan kamalaa! Aiheuttaa mulle kamalia vatsaoireita muutenkin eikä auta.

Toivottavasti närästyksesi syy selvitetään? Ei kai alkanut samaan aikaan kun aloitit tyroksiinit?

Kukaan ei voi syödä happolääkkeitä koko ikäänsä, syy närästykseen siis selvitettävä... ja hoidettava.

• ja Somac

Vuosi sitten helikobakteeri häädettiin. Nexium ei auttanut mulla vaan pahensi. On aika hyvä pitkiä aikoja. Joskus pitää vähän varoa ja käyttää jotain apuja. Nyt en tiedä tekeekö tyroksiini vai virukset refluksin tapaista ja ruokatorven "turvotusta", johon pillerit ym. jää.

• ja Somac
        ja Somac kirjoitti:

Vuosi sitten helikobakteeri häädettiin. Nexium ei auttanut mulla vaan pahensi. On aika hyvä pitkiä aikoja. Joskus pitää vähän varoa ja käyttää jotain apuja. Nyt en tiedä tekeekö tyroksiini vai virukset refluksin tapaista ja ruokatorven "turvotusta", johon pillerit ym. jää.

Kun tabut tuntuvat jäävän ruokatorveen (en tiedä jäävätkö oikeasti), niin miten voisin ottaa ne? Vettä tulee juoduksi vähän liikaakin niiden kanssa, mutta se ei vie tunnetta pois. Viime aikoina olen ottanut vähän jotakin syötävää samalla, esim. keksiä. Voisiko ne ottaa maidottoman aamupuuron kanssa? Miksi se ruoka haittaa imeytymistä? Eikö ole hyvä, jos ne imeytyvät tasaisemmin eikä yhtäkkiä? Kai sieltä suolesta muutkin aineet aikanaan imeytyvät.

• ........
        ja Somac kirjoitti:

Kun tabut tuntuvat jäävän ruokatorveen (en tiedä jäävätkö oikeasti), niin miten voisin ottaa ne? Vettä tulee juoduksi vähän liikaakin niiden kanssa, mutta se ei vie tunnetta pois. Viime aikoina olen ottanut vähän jotakin syötävää samalla, esim. keksiä. Voisiko ne ottaa maidottoman aamupuuron kanssa? Miksi se ruoka haittaa imeytymistä? Eikö ole hyvä, jos ne imeytyvät tasaisemmin eikä yhtäkkiä? Kai sieltä suolesta muutkin aineet aikanaan imeytyvät.

Somac ei toimi ohutsuolessa minne se joutuu ruuan kanssa. Siksi se pitää ottaa tyhjään vastaan... että vaikuttaa vatsassa.

• ja Somac
        ........ kirjoitti:

Somac ei toimi ohutsuolessa minne se joutuu ruuan kanssa. Siksi se pitää ottaa tyhjään vastaan... että vaikuttaa vatsassa.

Somacia tarviin harvemmin. Eikö tyroksiinia voi ottaa puuron kanssa, etteivät jää ruokatorveen? Jossakin palstalla joku sanoi imeyttävänsä ne kielen alla.

• kilppariton

minulla tyroksiini sulaa jo suussa . ei jää kurkkuun kiinni. vettä päälle. muut isommat lääkkeet otan jonkun paksumman kanssa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      63
      8847
    2. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      154
      5534
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      127
      4986
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      9
      3851
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3460
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      53
      3359
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      36
      2711
    8. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2661
    9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      39
      2603
    10. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      24
      1727
    Aihe