Osaako joku kertoa, miten saan Mini Maglite lamppuni taas toimimaan. Jouduin purkamaan lampun osiin, koska patterit olivat vuotaneet rungon sisään. Kokosin lampun uudelleen kasaan, mutta se ei kuitenkaan suostu palamaan. Kokelin vaihtaa lamppuun myös uuden polttimon ja patterit.
Voiko polttimon kiinnitykappale rikkoutua irroitettaessa? Kiinnityskappaletta runkoon ei saisi irrottaa, koska siinä lukee DO NOT REMOVE.
Ihmettelen mikä tässä kahden osan kappaleessa voi rikkoutua, koska ne ovat vain kahdella nastalla kiinnitetty toisiinsa.
Onko kasaamisessa jokin niksi, mitä en ymmärrä???
Mini Maglite korjaaminen
20
7106
Vastaukset
- mitannut,
että lamppu on ehjä ja pattereissa virtaa? Montaa mahdollisuutta ei enää ole, paitsi korjaajassa itsessään.
- tekeekö
pohjajousi kontaktin koteloon ja patterin miinuspäähän?
- Tumpeloko
että pohjajousi on kontaktissa patterin miinuspäähän sekä polttimo yhteydessä pienellä metallikielekkeellä patterin pluspäähän.
Alkaa jo epäilyttämään, voiko näiden polttimon kiinnityskappaleiden sisällä olla jokin avattaessa hajoava sisäinen ja näkymättömissä oleva osa????
Purin toisesta ehjästä lampusta osat myös erilleen ja yritin vaihtaa nämä 'rikkinäiseen' lamppuuni. Tämäkään ei tuntunut auttavan. NYT MINULLA ON PERKELE KAKSI TOIMIMATONTA MAGLITEA!!!
En saa noista kumpaakaan palamaan. Miten ihmeessä kaksi osaa voi saada kiinni toisiinsa niin monella eri tavalla, että en tajua mikä kokoonpanossa menee aina vikaan, eikä lamppu pala!!!!! - Lampetti
Tumpeloko kirjoitti:
että pohjajousi on kontaktissa patterin miinuspäähän sekä polttimo yhteydessä pienellä metallikielekkeellä patterin pluspäähän.
Alkaa jo epäilyttämään, voiko näiden polttimon kiinnityskappaleiden sisällä olla jokin avattaessa hajoava sisäinen ja näkymättömissä oleva osa????
Purin toisesta ehjästä lampusta osat myös erilleen ja yritin vaihtaa nämä 'rikkinäiseen' lamppuuni. Tämäkään ei tuntunut auttavan. NYT MINULLA ON PERKELE KAKSI TOIMIMATONTA MAGLITEA!!!
En saa noista kumpaakaan palamaan. Miten ihmeessä kaksi osaa voi saada kiinni toisiinsa niin monella eri tavalla, että en tajua mikä kokoonpanossa menee aina vikaan, eikä lamppu pala!!!!!Pura lampun runko erilleen ja vetele muutaman kerran teräsvillatuppo putkesta läpi. Jos patterit ovat päässeet vuotamaan, saattaa sisäpinta olla oksidoitunut. Alumiinioksidi on hyvä eriste. Itselläni on samanlaisessa lampussa ollut vastaavia ongelmia vaikka patterit eivät olekaan vuotaneet.
- piru!
Tumpeloko kirjoitti:
En saa noista kumpaakaan palamaan. Miten ihmeessä kaksi osaa voi saada kiinni toisiinsa niin monella eri tavalla, että en tajua mikä kokoonpanossa menee aina vikaan, eikä lamppu pala!!!!!Kokeiles vielä irrallisilla johdonpätkillä patterin ja polttimon yhteistyösopimus keskenään.
- Tumpeloko
piru! kirjoitti:
Kokeiles vielä irrallisilla johdonpätkillä patterin ja polttimon yhteistyösopimus keskenään.
kokeilin irtojohdolla palaako polttimo ja yllätys yllätys eipä palanut. Luultavasti vielä ennen purkamista ehjä ollut polttimo taitaa olla sittenkin palanut...
Täytyy vielä hankkia lisää uusia polttimoita ja testata homma sillä! - xxxzxz
Tumpeloko kirjoitti:
kokeilin irtojohdolla palaako polttimo ja yllätys yllätys eipä palanut. Luultavasti vielä ennen purkamista ehjä ollut polttimo taitaa olla sittenkin palanut...
Täytyy vielä hankkia lisää uusia polttimoita ja testata homma sillä!Osta vielä yksi lamppu lisää,ja ota siitä osia.
- 5ey5ey5e
Voi herranen aika. Mitä ihmeen järkeä on vaivata itseään ja monia muita tuollaisen yksinkertaisen laitteen huoltamisen kanssa? Taskulampun toimiminen vaatii sen, että paristot ja polttimo ovat kunnossa, ja yhteys niiden välillä toimii. Jos ei itse pysty suoriutumaan noin yksinkertaisista perus-sähköasioista, niin miksi niillä pitää vaivata lukuisia tätä palstaa lukevia muita ihmisiä?
Tietenkin alat nyt purnaamaan, että miksi täällä ei muka saisi esittää kysymyksiä, mutta minä vastaan, että eihän esim. päivähoitolastenkaan kuulu mennä kyselemään seksuaalisuhteiden ongelmista aikuisten palstoille, eikös vaan? Jos et siis ymmärrä sähkötekniikasta kerta kaikkiaan yhtään mitään, niin pysyisit poissa sitä käsitteleviltä palstoilta, ja veisit taskulamppusi korjattavaksi jollekin alan asiantuntijalle. Tai ehkä vielä mieluummin ostaisit uuden taskulampun.- ...kuitenkin...
muistettaisiin se pieni asia, että tämä palsta on avoin kaikille, toki aiheeseen liittyen.
On täysin itsestäsi kiinni, otatko osaa keskusteluun.
Jos "noobien" kysymykset alkaa tökkiä, voit vapaasti siirtyä jollekin muulle palstalle.
Ei näitä pakko ole lueskella. - Tumpeloko
...kuitenkin... kirjoitti:
muistettaisiin se pieni asia, että tämä palsta on avoin kaikille, toki aiheeseen liittyen.
On täysin itsestäsi kiinni, otatko osaa keskusteluun.
Jos "noobien" kysymykset alkaa tökkiä, voit vapaasti siirtyä jollekin muulle palstalle.
Ei näitä pakko ole lueskella.tuo taskulamppu dilemma varmaan oli, mutta juuri sen vuoksi asia minua jäi vaivaamaankin!
Vahingosta viisastuneena ostin 10 uutta varalamppua ja varmaan niistä jokin ainakin toimii!!!
En tiedä olisko sitten sattumaa, mutta ei itselle ainakaan heti tullut mieleen, että polttimo voisi rikkoutua lamppua purkaessa, koska molemmat lamput paloivat vielä ennen niiden purkamista.
Sitten en tiedä mikä voisi olla parempi foorumi esittää näitä tyhmiä kysymyksiä kuin kyseinen keskustelupalsta. Palstahan tuntuu olevan täynnä sähkö ja elektroniikan insinöörejä, jotka tietävät kaiken alasta. Mikäli joku osaa ja haluaa vastata kysymykseeni olen siitä suuresti kiitollinen :)
Ei näitä tyhmiä kysymyksiäni ole pakko kenenkää lukea saati niihin vastata, jos se itsestä siltä tuntuu!!!! - Niinpänii
No ei kannata provosoitua. Kysy vaan jos on kysyttävää. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä vastauksia. Juuri silloin kannattaa kysyä jos jokin yleisesti ihan simppelinä pidetty tehtävä osoittautuu oletettua haastavammaksi askareeksi :)
- Tumpeloko
ongelma viimein!
Sain Vandernetilta (Magliten huolto) tiedon, että polttimon kiinnityskappale (part. no. 108-211) saa kontaktin lampun runkoon pienen metallisen kielekkeen valityksellä.
Olin lamppua purkaessa huomaamattani pudottanut tämän kielekkeen lattialle, josta toinen etsimisen jälkeen löytyikin! Kieleke putoaa helposti kiinnityskappaleesta, koska se on toisella puolella kappaletta, kuin puolen kieleke.
Vandernetilta lupasivat vielä ilmaiseksi lähettävän minulle pari kiinnityskappaletta postissa :)
Eivät ne mitään maksa.. - Pura&kokoa
Itse olen oppinut etsimään yleensä kuvat, ohjeet tms. ENNEN työhön ryhtymistä. Tuolla linkissä näyttäisi olevan melko hyvät ohjeet vastaisen varalle...
http://www.maglite.com/pdf/CustServ/AA_AAA_switch_repair_8_0410222004127282.pdf- Tumpeloko
mutta insinöörihän purkaa ensin ja jos osia jää yli tai sitten puuttumaan vasta sitten aletaan etsimään ohjekirjaa!!!!
Onneksi netistä saa melkein kaiken tiedon, kun vaan viitsii haeskella!!! - Tumpeloko
mutta insinöörihän purkaa ensin ja jos osia jää yli tai sitten puuttumaan vasta sitten aletaan etsimään ohjekirjaa!!!!
Onneksi netistä saa melkein kaiken tiedon, kun vaan viitsii haeskella!!! - Xerto
Tumpeloko kirjoitti:
Onneksi netistä saa melkein kaiken tiedon, kun vaan viitsii haeskella!!!Mistä sais Tampereelta lamppuun jossa 2 kpl c pattereita katkaisijan päälle kumisuojan ja kuinka se vaihdetaan
- Ikuinen takuu
Noissa on ikuinen takuu. Joskus honkkareissa kiertää korjaaja joka laittaa lampun veloituksetta kuntoon. Ei ehkä kuitenkaan korvaa tuollaista...
- Sesiitä
Hehheh, niinhän sitä luulis. Oli kuulema liian vanha lamppu kun vaadin takuukorjausta.
Riitti minulle tuollaiset huijarit. - osta2maksa3
Ikuinen tarkoittaa alle 2 vuotta.
- Opiksi
Ikuinen takuu tarkoittaa sitä, että takuu kestää niin kauan kuin laitekin. Eli takuu loppuu laitteen rikkoutuessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835