Ajelin tuossa edellisessä työpaikassa scania 143-500:lla ja mietin että onko muilla samoja kokemuksia ko.autosta.Eli:auto tuli taloon uutena vuonna 1991(taisi olla ensimmäisten 500 joukossa suomessa) autolla ajettiin n.4 ensimmäistä vuotta turvetta ja sen jälkeen muutettiin rahtiautoksi.Autoon laitettiin ennen rahtiautoksi muuttamista uudet alapään laakerit,turbo ja suuttimet.Kun vaihdoin työpaikkaa vuonna 2002 oli autolla tuolloin ajettu n.1,9 miljoonaa kilometriä,autoon oli rahtiauto aikana laitettu kyllä kaikkea muuta mutta ei itse moottoria ja autolla ajettin lähtöni jälkeen vielä vajaat 2 vuotta,eikä autoon tehty koneeseen remonttia ennen kuin auto vaihdettiin uuteen volvoon(oli halpa).En tiedä tarkkaan paljonko autolla oli ajettu vaihtoon mennessä mutta epäilisin että n.2,1-2,2 miljoonaa.Onko muilla ollut tekniikaaltaan yhtä kestäviä scanioita tai muita merkkejä ajossa?tuntuu että uusien autojen kestävyys ei ole ihan tätä luokkaa.
Scania 143-500
8
5100
Vastaukset
- Bulkajo
Meillä on ollut 420 volvoja säiliöautoina ja ovat menneet vaihtoon 1,3 milj.km - 1,8 milj.km välillä. Ainoastaan turboja on hajonnut. Moottoreissa ei ole muuten ollut hämminkiä. Yhteensä näitä on ollut 7.
- Muista
Meillä on vähän huonompia kokemuksia viime aikoina Scanioista. V8 koneisten alakertoja on laakeroitu säännöllisesti ja pari konetta on tullut 100 000 km kohdalla öljysyöpöiksi. Ja 124/470 moottorit ovat olleet auki järjestään alle 750 000 kilometrissä.
- hyvinkin
Muista kirjoitti:
Meillä on vähän huonompia kokemuksia viime aikoina Scanioista. V8 koneisten alakertoja on laakeroitu säännöllisesti ja pari konetta on tullut 100 000 km kohdalla öljysyöpöiksi. Ja 124/470 moottorit ovat olleet auki järjestään alle 750 000 kilometrissä.
on scania tuon matkan kulkenut.Tuossa scanialla
oli remontissa juuri tuon verran ajettu.
Korjaamopäällikön mukaan siihen laitetaan uudet
sisäkalut,oli kuulema jokin katkennut..venttiili?
Mutta sora/puu ajoissa ei päästä edes miljoonaan. - Ja halutuimpia
hyvinkin kirjoitti:
Mutta sora/puu ajoissa ei päästä edes miljoonaan.Käytettyinä.
- täytyy ja pitää
Ja halutuimpia kirjoitti:
Käytettyinä.
olla kunnossa,tai suhteet pankkiin hyvät,jos
menee ostaan vanhan 143/144 scanian.Tai sitten
pihanperällä vanhaa vara-osa scaniaa odottamassa.
Scaniallahan on moduulirakenne,sopii alustan
osat 110 scaniasta lähtien jopa R:ärrään. - pääsee
hyvinkin kirjoitti:
Mutta sora/puu ajoissa ei päästä edes miljoonaan.puunajossakin miljoonaan, sehän riippuu ajomatkasta.Esim 300kn sivu niin pääsee helposti; Kajaanin takaa pietarsaareen.
- wabis
Itse ajoin samanlaisella menopelillä. Ei ikinä mitään ongelmia. Tuli taloon käytettynä 800000km ajettuna ja meni vaihdossa 1400000km ajettuna. Sutkutus vain suuttimilta kuului kun satsia lisäsit. Meni ihan minne vain kuljettaja halusi mennä. Ei tunnu 4 sarjan 144/164 yhtään niin vetäviltä vaikka paperilla voittaakin 143:sen.
- .............
mulla o ollu 2 143 400 ja 420 toisella ajettiin ennen vaihtoo 1,7mil ja toisella 1,8 mil koneille ei tarvinna tehä mitään ja molemmat ovat vieläkin tien päällä nyt on 4sarjalainen ja ei oo muutaku onkelmia ollu jo uutuudesta asti.. ois kannattana 143 laittaa kone ja ei tarviis korjaamon koriistena pitää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1736391- 1471764
- 1131548
- 511290
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46972Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢34915Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98884Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5829Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan231785- 41779