Ratsumestarin kennelin koirat, ovatko kaikki yhtä arkoja, kun tunnen useita ja harmaita, arkoja, pelkopurijoita ?! Vai, onko kaikkien omistajien hihnan päässä vikaa ?
RATSUMESTARIN KENNEL ?
31
7611
Vastaukset
- booM
Valheellisten huhujen levittäminen netin välityksellä, on rangaistava teko.
Edellisen kirjoitus liippaa jo hyvin läheltä tällaista.- sakuli
OLEN ITSE JA MONET MUUT JA NAAPURIT OLLEET SEURAAMASSA ASIOITA OMIN SILMIN ! Vai valheelliset ja huhut ?! Olen 50 naisihminen PK-seudulta, enkä lapsi. Koiraharrastaja koko ikäni.
Eräs juoppo emäntä kehuu sakuaan, kun käy ranteeseen kiinni ja humalassa juutaa ja kiljuu! Saku on hermoheikko jo pentuna 8 vkoa vanhana ei päästänyt ketään vierasta luo, istua jökötti säkä pystyssä ja murahtelia ! Painautui isäntäänsä kiinni. Ei ihan tervetta, vai ?! Onko sakuilla tavallista huonompi kuulo kuin muilla roduilla ? Minun sakuni kuulee ihan jopa kuiskauksenkin - joskus olisikin kuiskausta hyvä käyttää ihan opetus- ja kontaktimielessä, eiköstä vain. - no ny selkis
sakuli kirjoitti:
OLEN ITSE JA MONET MUUT JA NAAPURIT OLLEET SEURAAMASSA ASIOITA OMIN SILMIN ! Vai valheelliset ja huhut ?! Olen 50 naisihminen PK-seudulta, enkä lapsi. Koiraharrastaja koko ikäni.
Eräs juoppo emäntä kehuu sakuaan, kun käy ranteeseen kiinni ja humalassa juutaa ja kiljuu! Saku on hermoheikko jo pentuna 8 vkoa vanhana ei päästänyt ketään vierasta luo, istua jökötti säkä pystyssä ja murahtelia ! Painautui isäntäänsä kiinni. Ei ihan tervetta, vai ?! Onko sakuilla tavallista huonompi kuulo kuin muilla roduilla ? Minun sakuni kuulee ihan jopa kuiskauksenkin - joskus olisikin kuiskausta hyvä käyttää ihan opetus- ja kontaktimielessä, eiköstä vain.Ai, kyseessä ei ollutkaan kateus, vaan vanhan akan vaihdevuosiongelmat... Kiristääkö kuuppaa? Pysy sitten poissa netistä.
Niin, missä ne arat pelkopurijat ovat? Kerrot esimerkissäsi "juopon akan" asenneongelmista - missäs sitten ovat ne muut harmaat "pelkopurijat"?
Luulisi "koko iän" koiria harrastaneen ymmärtävän asioista vähän paremmin, mutta valitettavasti tasan eivät käy onnenlahjat älyn suhteen.
Jos aidosti tietäisit edes jotain koirista, pitäisit lonksuvan turpasi kiinni ja säälisit koiran kohtaloa. Sillä tuskin on mitään tekemistä kasvattajan jalostuslinjojen tai kasvattien kanssa. Valitettavasti kasvattajiltakin puuttuvat kristallipallot ja ennustajantaidot pentujen ostajien suhteen. - oli vastuuntuntoinen
sakuli kirjoitti:
Eräs juoppo emäntä kehuu sakuaan, kun käy ranteeseen kiinni ja humalassa juutaa ja kiljuu! Saku on hermoheikko jo pentuna 8 vkoa vanhana ei päästänyt ketään vierasta luo, istua jökötti säkä pystyssä ja murahtelia ! Painautui isäntäänsä kiinni. Ei ihan tervetta, vai ?! Onko sakuilla tavallista huonompi kuulo kuin muilla roduilla ? Minun sakuni kuulee ihan jopa kuiskauksenkin - joskus olisikin kuiskausta hyvä käyttää ihan opetus- ja kontaktimielessä, eiköstä vain.ja ilmoitti kasvattajalle?!
- ihan jetsulleen
sakuli kirjoitti:
Eräs juoppo emäntä kehuu sakuaan, kun käy ranteeseen kiinni ja humalassa juutaa ja kiljuu! Saku on hermoheikko jo pentuna 8 vkoa vanhana ei päästänyt ketään vierasta luo, istua jökötti säkä pystyssä ja murahtelia ! Painautui isäntäänsä kiinni. Ei ihan tervetta, vai ?! Onko sakuilla tavallista huonompi kuulo kuin muilla roduilla ? Minun sakuni kuulee ihan jopa kuiskauksenkin - joskus olisikin kuiskausta hyvä käyttää ihan opetus- ja kontaktimielessä, eiköstä vain.siirryit sitte tänne . HEH HEH HEH
- lcköas
Eiköhän tästä ole jo ollut juttua vanhassa topicissa, kaivele sieltä jos kiinnostaa. Mutta ainakaan itse en ole törmännyt vielä yhteenkään kennelin koirista, joka olisi varsinainen pelkopurija. Muutaman tiedän, joita ei kannata lähteä kovasti haastamaa. ;)
- niin monta
tiedät, niin sittenhän sulla ei varmaan ole ongelmaa nimetä pentuetta ja ohjaajaa? Huhuh, en tiedä mikä koiraihmisiä nykyään vaiva, onko kyseesä kateus vai mikä, mutta tälläinen on jo naurettavaa. Kunnianloukkaussyytteiten rajoja hipoen pitää mollata ihmisiä nimimerkin takaa netissä. Eikö ole rohkettua kirjoittaa omalla nimellä jos ei ole kuin pahaa sanottavaa? Jos aloittajalla on kysyttävää ratsumestarin koirista tai kommentoitavaa niistä näinkin kovaan sävyyn, niin ole hyvä ja soita suoraan kasvattajalle. Tälläisestä ei ole mitään hyötyä kenelekkään! Rakentavaa kritiikkiä tottakai saa ja pitää antaa, mutta tuollainen on naurettavaa. Anteeksi vaan.
Jos on tarpeeksi pokkaa lausua muita loukkaavia mielipiteitä, niin yhtä paljon pitäsi sitten olla pokkaa tehdä se omalla nimellä.Tämä ei koske vain em.keskustelua, vaan yleensäkin tätä palstaa. - m-li
Kateus on sitten ihmeellinen sairaus. Säälittävintä se on tässä muodossa, kun kenellekään ei jää epäselväksi, miksi jotakuta panetellaan noin. Huti meni siinä mielessä, että jokainen ko. kennelin koiria tunteva tietää ne viettikestäviksi, varmoiksi, teräviksi.
- kertoisitko
miksi joku olisi kateellinen tuolle kasvattajalle,kun nuo tulokset eivät ainakaan ole se syy.
Etpä ole täällä puhunut nlylinjaisten kasvattajien kohdalla noin,vaan tainnut myötäillä ja olla haukkujien kanssa samaa mieltä. - huhhuh sentäs
kertoisitko kirjoitti:
miksi joku olisi kateellinen tuolle kasvattajalle,kun nuo tulokset eivät ainakaan ole se syy.
Etpä ole täällä puhunut nlylinjaisten kasvattajien kohdalla noin,vaan tainnut myötäillä ja olla haukkujien kanssa samaa mieltä.Jos m-li ei ole samaa mieltä nly-linjasta tai siitä, pitääkö sitä edes olla, eikö ole vain parempi, että hän ei asiaan kommentoi? pitäisikö kaikkien olla haastamassa riitaa koko ajan, koska riitahan siitä tulee jos joku on erimieltä jostain. Ja siinä oli ihan oikeassa, että kateudesta nämä jutut on lähtöisin.
- m-li
kertoisitko kirjoitti:
Etpä ole täällä puhunut nlylinjaisten kasvattajien kohdalla noin,vaan tainnut myötäillä ja olla haukkujien kanssa samaa mieltä.Kun mitä ilmeisemmin olet tämän viestiketjun aloittanut, niin kerro mikä sinua sapettaa, jos se ei kateutta ole? Kaverin liian hyvä koira? Onma koira, joka on parempi kuin perässä vedettävä ohjaajansa? Yleinen katkeruus, kun muut menestyvät ja sinä et?
Mitä tulee nly-linjaisten kasvattajien parjaamiseen, en ole siihen osallistunut. En ole sen paremmin puolustellutkaan, johtuen siitä, että en ko. kasvattajista mitään tiedä. Mielummin en huutele sellaisista asioista, joista minä en mitään tiedä. Sama ei näköjään päde kaikkiin.
- vikaa
No meil on ainakin hihnan kaksjalkasessa päässä vikaa. RM- koirasta on perkules vaikka mihin, mutta kun ohjaaja on kädetön lahna, niin on, ohjaaja etenee hitaasti, vaikka hyvässä opissa onkin.
Kyl toi koira varmaan itsekin tuloksia tekisi, mutta kun sellaiseen ei vielä mahiksia ole, niin pakko vaan ohjaajan yrittää porskuttaa jarruna perässä...
Sääli, ettei "Nimettömälle" itselleen ole sattunut hyvää koiraa tai mahdollisuuksia meriitintekoon (sitä sanotaan kateudeksi), mutta luulisi, että silti noin ameebamaiselle tasolle ei alennuttaisi muiden tekemisten arvostelussa.
Mutta minkäs teet, koiraharrastajia on paitsi kädettömiä, myös älyllisesti köyhiä ja heikolla lääkityksellä olevia.
Hoida, Nimetön, itsesi kuntoon, ja käy sitten kyselemässä Valkamalta pentua. Kyllä sinäkin *ehkä* vielä oman RM:laisen saat, niin ei tarvitse muiden koiria kadehtia.- sakuli
Eikö löydy muuta kommenttia kuin KATEUS. Sehän onkin hyvä kommentti moneen asiaan. Itselläni kyllä olleet sakut tervepäisiä ja lapsirakkaita, avoimia ja varmoja koiria. Ihan jopa kaulutuskentällä käyty ja TOIMITTUKKIN.
- juupa juu
sakuli kirjoitti:
Eikö löydy muuta kommenttia kuin KATEUS. Sehän onkin hyvä kommentti moneen asiaan. Itselläni kyllä olleet sakut tervepäisiä ja lapsirakkaita, avoimia ja varmoja koiria. Ihan jopa kaulutuskentällä käyty ja TOIMITTUKKIN.
"Eräs juoppo emäntä kehuu sakuaan, kun käy ranteeseen kiinni ja humalassa juutaa ja kiljuu! Saku on hermoheikko jo pentuna 8 vkoa vanhana ei päästänyt ketään vierasta luo, istua jökötti säkä pystyssä ja murahtelia ! Painautui isäntäänsä kiinni. Ei ihan tervetta, vai ?!"
Sää et varmaan ookaan se juoppo emäntä, josta pentu ei saa mitään tukea. ;) - -.,-.,-.,-.,-.,-,.-.,
sakuli kirjoitti:
Kukapa normaalin itsetunnon ja älyn omaava kirjoittelisi moisia kirjoituksia nettiin, ellei hänellä olisi jotain vahvoja vaikuttimia asioihin.
Koska tässä(kin) tapauksessa kritiikki kohdistuu lähinnä kasvattajaan ja hänen koiramateriaaliinsa, on varsin luonnollista miettiä syiksi kateutta, katkeruutta tai jotain muuta vastaavaa.
Kateus on suomalaisten perisynti, ja ainakin RM-koiria seuranneena en ihmettele asiaa yhtään. Kateusmotiivilla on RM-koirista aiemminkin pahaa puhuttu, varsinkin niistä, jotka näkyvät harrastajapiireissä paljon, ja jotka on luokiteltu erittäin hyviksi koiriksi.
Ihan sama, mitkä ne vaikuttimet siellä kirjoittelujen takana ovat - yhtä älyvapaata touhua tuollainen joka tapauksessa on. - pois
sakuli kirjoitti:
Onko Samilla tullut SARANA kun olet jotain ehdotellut, eli ei ole varmasti kateutta vaan KATKERUUTTA.
pvc - tämä olevinaan
sakuli kirjoitti:
jokin provo?? Mitä jos aloittaja ensin opettelisi kirjoittamaan sitten vasta puuttuisi näihin koira juttuihin. Sitähän ei kyllä voi tietää minkälaisia koiria tulee "kaulutuskentillä" me koiraharrastajat kun yleinsä käymme koulutuskentillä ;)
- MISTÄ IHMEESTÄ?
-.,-.,-.,-.,-.,-,.-., kirjoitti:
Kukapa normaalin itsetunnon ja älyn omaava kirjoittelisi moisia kirjoituksia nettiin, ellei hänellä olisi jotain vahvoja vaikuttimia asioihin.
Koska tässä(kin) tapauksessa kritiikki kohdistuu lähinnä kasvattajaan ja hänen koiramateriaaliinsa, on varsin luonnollista miettiä syiksi kateutta, katkeruutta tai jotain muuta vastaavaa.
Kateus on suomalaisten perisynti, ja ainakin RM-koiria seuranneena en ihmettele asiaa yhtään. Kateusmotiivilla on RM-koirista aiemminkin pahaa puhuttu, varsinkin niistä, jotka näkyvät harrastajapiireissä paljon, ja jotka on luokiteltu erittäin hyviksi koiriksi.
Ihan sama, mitkä ne vaikuttimet siellä kirjoittelujen takana ovat - yhtä älyvapaata touhua tuollainen joka tapauksessa on.Tuloksia ei juurikaan ole ja kasvatus perustuu osto koiriin...?Sehän se on kasvatusta kun lyö yhteen kaksi koiraa.Tuloksia ei kasvateilta eikä närtuilta kehuttavammin löydy.Mille ollaan kateita?BH ja nly 0 tuloksesta,syy 0 nly tulokseen joko täysin epärodunomainen rakenne tai luonne....kateus.juupa juu!?
- tosi asiantuntija
MISTÄ IHMEESTÄ? kirjoitti:
Tuloksia ei juurikaan ole ja kasvatus perustuu osto koiriin...?Sehän se on kasvatusta kun lyö yhteen kaksi koiraa.Tuloksia ei kasvateilta eikä närtuilta kehuttavammin löydy.Mille ollaan kateita?BH ja nly 0 tuloksesta,syy 0 nly tulokseen joko täysin epärodunomainen rakenne tai luonne....kateus.juupa juu!?
Jostainhan se on narttulinjaa lähdettävä rakentamaan, ja Samilla sellainen näyttää alkavan muodostua, jos periyttäjänä seuraava sukupolvi on yhtä hyvää kuin edellinen.
Heh, puhut itsesi kyllä melkoisesti pussiin - et ole harrastaja etkä tiedä ko. koirista mitään. Jos olisit nähnyt RM:laisia virkakoiria ja harrastuskoiria, jotka ovat vielä nuoria, et ilkeäisi päätäsi aukoa... ;-)
Kumpi sitten on pahempi, aukoa päätä kateudesta tai katkeruudesta, tai louskuttaa tietämättä asioista yhtään mitään - idiootin touhua anyway. - Hyvä huudella
MISTÄ IHMEESTÄ? kirjoitti:
Tuloksia ei juurikaan ole ja kasvatus perustuu osto koiriin...?Sehän se on kasvatusta kun lyö yhteen kaksi koiraa.Tuloksia ei kasvateilta eikä närtuilta kehuttavammin löydy.Mille ollaan kateita?BH ja nly 0 tuloksesta,syy 0 nly tulokseen joko täysin epärodunomainen rakenne tai luonne....kateus.juupa juu!?
Et osaa lukea edes tilastoja? Aika moinen ongelma sinulla.
Kasvattaja on kasvattanut ensimmäisen _oman_ pentueensa vuonna 2001. On normaali-ihmisen ymmärrettävää, että pelkästään tilastoihin mollaamisensa perustavat eivät ymmärrä, että kaikki koirat eivät näy _suomalaisissa_ tietokannoissa tuloksineen, eivät myöskään Suomessa olevat virkakoirat. Ja niiden treenejä kaltaisesi harvoin näkevät - minä kyllä olen nähnyt.
Jos huomaat, kasvattajan pentueista suurin osa on erittäin nuoria - missä välissä siis niille olisi ylipäänsä ehtinyt muodostua tuloksia? Käyttöpuolella kun harvoin tehdään "jotain vähän siihen suuntaan" -tuloksia, vaan rakennetaan koiraa ihan aktiivisesti ja tietoisesti. Lisäksi jos yhtään linjoja tunnet, tietänet, että kasvattajan muutama linja perustuu varsin hitaasti kypsyviin koiriin, mikä ei ole millään lailla huono asia.
Kasvattajan sivuilla on videoita kasvateista - näyttääkö huonoilta? Ei todellakaan, jos osaat millään lailla asiaa arvioida.
Mistä ihmeestä kasvattaja repäisee omat jalostuslinjansa, jos ei käytä muualta hankittua materiaalia? Jostain kasvattajan kuin kasvattajan on aloitettava... Kun tuntee suvut kuten Valkama tuntee, ei ole mitään estettä sille, että hankkii narttuja, jotka on hyviksi todettuja, ja pyrkii saamaan niistä mieleisensä asiat jalostustoimintaan.
En tiedä, mistä tilastosta jonkun näyttelyn nollatulos on repäisty, mutta lienee ymmärrettävää, että käyttökoiraihmiset eivät ole erityisen kiinnostuneita siitä, mitä jostain kennelliiton kehänkiertosysteemistä jaellaan. Ei näitä koiria sertien takia kasvatella.
Ihmiset ovat ihan oikeasti säälittäviä - rohkeuden huipulla arvostelemassa yksittäisten kasvattajien toimintaa netissä nimimerkin takana. Ja lisäksi ymmärtämättä asioista yhtään mitään.
Olen nähnyt RM-koiria melkoisen otoksen, enkä ole nähnyt yhtään, joka olisi ollut ominaisuuksiltaan erityisen heikko, tai jonka perusteella voisi kasvattajan valintoja kritisoida. Olen vakuuttunut, että kasvattaja tietää, mitä tekee - kasvattaa käyttökoiria käyttökoiraharrastajien tarpeeseen.
Tosin yhdelläkään nettikitisijällä tuskin mitään erityisiä sen suuntaisia tarpeita tai ymmärrystä onkaan, joten ehkä kannattaa sinunkin pysyä ihan hiljaa.
Jokaisella kasvattajalla on joskus koiria, jotka eivät ole ihan kymppejä, mutta se kuuluu asiaan. Sellaisia tosin harrastajat eivät käsiinsä välttämättä halua. Ja sellaista taas eivät kaltaisesi maallikot ymmärrä, mutta jätettäköön kitinäsi omaan arvoonsa - luokattomaan ja älyvapaaseen toimintaan. - voi teidän kanssanne
Näitä Ratsumestarin kenneliä herjaavia keskusteluja on aina yhtä viihtyisää lukea..Ottaen huomioon,että Sami on,toisin kuin suurin osa suojeluharrastajista, aina ystävällinen ja valmis auttamaan,jaksaa kärsivällisesti neuvoa kokemattomampaakin. Ratsumestarin koiria olen nähnyt treenaamassa useampiakin, ja kaikki ne ovat olleet poikkeuksetta hyviä tai ainakin keskitasoisia.Yhtään huonoa yksilöä ei ole vielä eteen tullut. Pakko mainita,että tämän lisäksi Sami on myöskin fiksu,hauska ja hyvännäköinen.Suojeluharrastajat kun yleisesti ottaen ovat suurin osa sellaisia apukoulun käyneitä mottipäitä ja lisäksi vielä rumia ja ilkeämielisiä .Petrasta en myöskään voi sanoa moitteen sanaa,mukava ja älykäs ihminen.
- mummu vaan
Miten voit tuolla tavalla kirjoittaa tänne ja loukata kasvattajaa?
Jos olet sattunut tapaamaan yhden tai kaksi koiraa, älä yleistä. Itselläni on jo vuodesta -81 ollut sekä harmaita että normaalivärisiä sakuja, eikä luonteissa ole mitään eroja. Eritteletkö ihmisetkin värin mukaan?
Kasvattajana voin kertoa, että hyvä kasvattaja myy aina pennun rohkeana ja reippaana, eläinlääkärin tarkastamana yms. Omat kasvattini ainakin ovat onneksi hyvissä ja osaavissa käsissä, ovat avoimia, hyväntahtoisia ja luoksepäästäviä, eivätkä missään tapauksessa arkoja. Väriltäänkin puolet harmaita ja puolet mustaruskeita.
Sinunlaisellesi henkilölle en kyllä koiraa myisi mistään hinnasta. Suosittelen sinulle "tapakasvatusta". - noita-akka06
..on sieltä tullut koiranetin mukaan musta-ruskeita ja mustiakin, ei siis pelkkiä harmaita. Heh heh. Ja muuten ihan terveiltäkin näyttivät a-pentuetta lukuunottamatta. Muuten komppailen edelleisiä kirjoittajia. Harmittavaa että pitää netissä purkaa pahaa mieltään (onko ilmassa kateutta, vai lieneekö kirjoittelija joku joka ei ole mahtunut treeniryhmään,kasvattajalta pakit saanut katkera tyttönen tai muuta henk.koht. kaunaa omaava henkilö?), sekä yhden tai kahden koiran otoksella tuomita koko kasvatustyö. Jos aloittaja osaisi keskustella faktoin ja kertoa tarkemmin mistä koirista on kysymys (jätetään nyt ohjaajat ulos tästä keskustelusta, koska henkilökohtaisuuksiin ei todellakaan ole tarvetta mennä), voitaisiin asioista todella puhua ja koirien ominaisuuksia vertailla. Mutta tälläisellä huutelulla ei saa kuin pahaa mieltä aikaan ja ihmisten angstit nousemaan.
- !!!
lapselliselta asiantuntijalta.
- noita-akka06
!!! kirjoitti:
lapselliselta asiantuntijalta.
..sukkiisi sekoa. Se alkuhan oli vain kevennykseksi tarkoitettu vitsi. :)
- voi sua exsa....!!!!!! Heh ...
Palstan vaihto herjoineen. Et opi et. Kieltäytyikö kasvattaja myymästä koiraa asiantuntijalle? Buhahaa
***LOL**** Osuva nikki sulla. - keksintö
voi sua exsa....!!!!!! Heh ... kirjoitti:
Palstan vaihto herjoineen. Et opi et. Kieltäytyikö kasvattaja myymästä koiraa asiantuntijalle? Buhahaa
***LOL**** Osuva nikki sulla.taas keksineet hauskan vitsin. Pojilla on kiva tapa alkaa keskenään herjaamaan jotakin kaveruksistaan, ja nauraa sitten kakkasesti, kun ihmiset pillastuu.
Tämä on taas tavallisten palstalaisten uunotusta.. Älkää nyt menkö helppoon ; ))) - noita-akka06
voi sua exsa....!!!!!! Heh ... kirjoitti:
***LOL**** Osuva nikki sulla.nyt en ihan tajunnut? en tietääkseni ole herjannut ketään? siitä ollaan samaa mieltä, että nikki sopii mulle kuin nenä päähän. ;) Itse olen tykännyt kovasti ko. kennelin koirista joita olen nähnyt enkä kai ole astunut nly-ihmisetenkään varpaille? olen suurimmaksi osaksi harmiton!
Nyt tuntuu pahasti siltä, että on vaan sattunut vaikea koira väärään paikkaan. Ei kai se todista koiraa heikkohermoiseksi tai kasvattajaa huonoksi? pennusta kun on niin paha sanoa kun se on 8 vkoa, että tuleeko se sittenkin mahdollisesti olemaan puolustuspuolen peli joka vaatisi kokeneen ja varman ohjaajan.
BTW, Eikös pelkopurija pure siis, kun sillä ei ole mahdollisuutta perääntyä ja se tuntee olonsa uhatuksi? onko näin käynyt tässäkin tilanteessa, vai onko koira vaan päässyt perheen pääksi, ja päättää nyt itse, koska se kokee tarpeelliseksi puolustaa itseään ja ohjaajaansa? sehän taas ei sitten minusta kertoisi koiran huonoudesta, vaan päinvastoin dominanssista ja hyvistä hermoista. Mutta, koska en voi tietää mitä todella on tapahtunut tai millainen koira on kyseessä, jää tämäkin arvailuksi.
- video
käykäähän kattoo koira harrastusta parhaimmillaan osoitteesta www.mohnwiese.de ja nauttikaa
- dellu
mäkin tahtoisin RM-koirien nimiä tietää,jotka on pelkopurijoita yms...
Tuttujakin lukeutuu RM-piiriin,enkä ole tavannut agressioita tai pelkopuremista,en arkuutta enkä mitään muutakaan negatiivista.
Kusee aloittaja omaan linssiin aika lailla näillä puheilla.
Mut sehän on kyttääjän tehtävä hah!!! x) - ei terve
Näitä Ratsumestarin kenneliä herjaavia keskusteluja on aina yhtä viihtyisää lukea..Ottaen huomioon,että Sami on,toisin kuin suurin osa suojeluharrastajista, aina ystävällinen ja valmis auttamaan,jaksaa kärsivällisesti neuvoa kokemattomampaakin. Ratsumestarin koiria olen nähnyt treenaamassa useampiakin, ja kaikki ne ovat olleet poikkeuksetta hyviä tai ainakin keskitasoisia.Yhtään huonoa yksilöä ei ole vielä eteen tullut. Pakko mainita,että tämän lisäksi Sami on myöskin fiksu,hauska ja hyvännäköinen.Suojeluharrastajat kun yleisesti ottaen ovat suurin osa sellaisia apukoulun käyneitä mottipäitä ja lisäksi vielä rumia ja ilkeämielisiä .Petrasta en myöskään voi sanoa moitteen sanaa,mukava ja älykäs ihminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie3476446Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta734206Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom433574Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole953484Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava1333481Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut2453413Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll773049Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1032739Abdullah iski Citycenterin vessassa
Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html2142443Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a102309