Coton de Tulear

Minna76

Kysymys ko rodusta....Lähteekö Cotonista paljon karvaa? Olemme harkinneet cotonin ottamista, mutta tämä asia mietityttää. Toiset sanoo että lähtee ja toiset taas että ei. Mitenkä on cotonin omistajat?

7

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistajana

      Meidän pojalta ei lähde niin että tippuisi ympäriinsä, toisin kuin esim. meidän noutajista, mutta harjatessa kyllä. Sehän riippuu kaiketi siitä ,kuinka cotoniaan hoitaa. Jos päätätte pennun hankkia, kasvattaja varmaan osaa kertoa lisää.

      • saanaska

        Itselläni on reilun vuoden ikäine cotton neiti.
        Aivan mahtava rotu!! Todella seurallinen, leikkisä, tulee toimeen lasten, aikuisten kuin muidenkin eläinten kanssa. Itselläni lisäksi 2-vuotias tyttökissa, joka oli talossa enennen kuin cotton saapui taloon. leikkivät ja nukkuvat yhdessä!! ei tarvitse siis potea huonoa omaatuntoa kun päivisin töissä...
        Karvaa meidän neidistä ei juuri lähde-kissasta vaikka lyhytkarvainen lähtee enemmän ja nyt vajaa kolme viikkoa sitten kävin meidän neidin trimmauttamaan, eli turkki nyt tosi lyhyt...kasvaa tottakai ja meinaan jatkossakin trimmata kerran pari vuodessa helpottaa turkin hoitoa.Se nimittäin täytyy pitkänä ollessa harjat päivittäin ettei tule takkuja.
        neitimme tykkää tosi paljon vedestä eli jos likaantuu on kiltisti lavuaartissa kun pestään kokonaan tai vain pylly(jää takamukseen toisinaan kikkareita).Cottonit sopivat myös jos on koirille allerginen!!


    • cotton

      itelläni on 2 v cotton ja olen pitänyt karvan pitkänä .joka päivä saa harjata että se pysyy hyvänä ja selvänä..karvaa ei lähe kuin harjatessa ..ihana rotu !!

    • Ei karvoja kotiin..

      Meillä on kaksi vuotias cottoni ja karvaa ei lähde kuin harjatessa. Turkki on pidetty suht lyhyenä koko ajan, jotta hoitaminen olisi helpompaa... Olen ollut erittäin tyytyväinen rotuvalintaan (harkitsin paljon muita vaihtoehtoja).. Cottonini on varsinainen temppuilija ja aina valmis seikkailuihin.

    • bichon-

      Ei lähde, tai ainakaan paljoo!

    • Ellu*

      Meillä on cotoni, eikä siitä lähde ollenkaan karvaa. Meidän koiran kasvattajalla oli allergiaa, astmaa ja ei hänellä ollut kymmenien cotoneiden kanssa mitään ongelmaa.

    • KaljuCoton

      9- vuotiaamme tiputtaa karvoistaan noin puolet kevään juoksun jälkeen. Yhtenä kesänä oli molemmat kyljet lähes karvattomia. Ihokin muuttuu vaaleanpunaisesta tummaksi. Syksyllä kasvaa taas, mutta tiputtaa hieman syksyn juoksun jälkeen. Pian kuitenkin karva kasvaa valtavan tuuheaksi ja on parhaimmillaan vuodenvaihteessa. Koiraamme ei siis ole leikattu, se voisi auttaa karvanlähtöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe