Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Urheiluhierojakoulutus?

Koulutukseen aikova

Hei!

Olen suunnittellut hakevani urheiluhierojakoulutukseen. Kertokaa omia kokemuksianne koulutuspaikoista. Netissä kurssin hintoja katsoessa huomaa erittäin suuren hintahaitarin.. halvin kurssi on 1200 euron paikkeille kun taas kallein pyörii jo 5400 eurossa. Kummassakin sama koulutus, miksi hinnat vaihtelevat? Kertokaa minulle siis kokemuksia koulutuspaikastanne, opetuksen tasosta jne.

Vastauksista enemmän kuin kiitollinen :)

45

11966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      Itse valmistuin Kaustisilta v.02. Ei ole urheiluhierojakoulu mutta koulutus oli ainakin silloin aika monipuolista,itse olin opetukseen tyytyväinen, opettaja oli Urheiluhier/fysterap ja tietääkseni vieläkin sama. Ja ei ole paha hinta, Katso KeK.n kotisivu ja lue lisää.

    • eroista

      luulisin että hintaerot johtuvat siitä että toiset koulut ovat valtion tukemia ja toiset eivät. eli valtion tukemat ovat halvempia, mutta niissä pänttäät kaiken hierontaan liittyvän lisäksi myös pakollisia aineita, eli äidinkiletä, matikkaa ja kaiketi englantia ja ruotsia, ehkä jotain muutakin.

      • koulutettu urheiluhieroja

        Valmistuin uh:ksi kesällä 06. Opiskelin Tampereella eräässä yksityisessä koulussa. Nuo hinnat kyllä vaihtelee kovinkin paljon, mutta ota selvää tarkkaan mihin pistät rahasi... Itse en ole tyytyväinen koulutukseen jonka sain:( Käytäntöä pitää koulussa olla paljon, sen ymmärrän koska käytäntöhän se opettaa. Mutta sitä en ymmärrä kun teoriaa oli niin vähän. Minusta liian vähän. Ja olisin halunnut saada vastinetta rahoilleni, esim. tuon teoriankin suhteen jos sanotaan että teoriaa on maanantaisin klo 8-16 niin sillon todella haluan saada opetusta siihen aikaan kun siitä kerran maksan,en klo 8-12 opettajan laiskuuden vuoksi.Että hohhoijaa... Ja vielä haluan sanoa, että luokaltamme(17oppilasta) lähes jokainen oli tyytymätön tähän kouluun. Kun mainostettiin että laadukasta opetusta niin sitä se ei todellakaan ollut. Tässä pieni varoitus:) Niin tykkään kyllä muuten hierojan hommista tosi paljon! Voit kysyä lisää mutta en tiedä onko oikein paljastaa koulun nimeä täällä...


      • sulle
        koulutettu urheiluhieroja kirjoitti:

        Valmistuin uh:ksi kesällä 06. Opiskelin Tampereella eräässä yksityisessä koulussa. Nuo hinnat kyllä vaihtelee kovinkin paljon, mutta ota selvää tarkkaan mihin pistät rahasi... Itse en ole tyytyväinen koulutukseen jonka sain:( Käytäntöä pitää koulussa olla paljon, sen ymmärrän koska käytäntöhän se opettaa. Mutta sitä en ymmärrä kun teoriaa oli niin vähän. Minusta liian vähän. Ja olisin halunnut saada vastinetta rahoilleni, esim. tuon teoriankin suhteen jos sanotaan että teoriaa on maanantaisin klo 8-16 niin sillon todella haluan saada opetusta siihen aikaan kun siitä kerran maksan,en klo 8-12 opettajan laiskuuden vuoksi.Että hohhoijaa... Ja vielä haluan sanoa, että luokaltamme(17oppilasta) lähes jokainen oli tyytymätön tähän kouluun. Kun mainostettiin että laadukasta opetusta niin sitä se ei todellakaan ollut. Tässä pieni varoitus:) Niin tykkään kyllä muuten hierojan hommista tosi paljon! Voit kysyä lisää mutta en tiedä onko oikein paljastaa koulun nimeä täällä...

        vastauksestasi! Mahdollisesti saan paikan kyllä selville vihjeidesi perusteella, jonne ei kannata suunnistaa:) Mutta laittelen sähköpostiosoitteen tähän tulemaan tarvittaessa jos herää kysyttävää, jos se on sinulle ok?


      • ottaa
        koulutettu urheiluhieroja kirjoitti:

        Valmistuin uh:ksi kesällä 06. Opiskelin Tampereella eräässä yksityisessä koulussa. Nuo hinnat kyllä vaihtelee kovinkin paljon, mutta ota selvää tarkkaan mihin pistät rahasi... Itse en ole tyytyväinen koulutukseen jonka sain:( Käytäntöä pitää koulussa olla paljon, sen ymmärrän koska käytäntöhän se opettaa. Mutta sitä en ymmärrä kun teoriaa oli niin vähän. Minusta liian vähän. Ja olisin halunnut saada vastinetta rahoilleni, esim. tuon teoriankin suhteen jos sanotaan että teoriaa on maanantaisin klo 8-16 niin sillon todella haluan saada opetusta siihen aikaan kun siitä kerran maksan,en klo 8-12 opettajan laiskuuden vuoksi.Että hohhoijaa... Ja vielä haluan sanoa, että luokaltamme(17oppilasta) lähes jokainen oli tyytymätön tähän kouluun. Kun mainostettiin että laadukasta opetusta niin sitä se ei todellakaan ollut. Tässä pieni varoitus:) Niin tykkään kyllä muuten hierojan hommista tosi paljon! Voit kysyä lisää mutta en tiedä onko oikein paljastaa koulun nimeä täällä...

        minuun yhteyden sähköpostin välityksellä. Haluan "pelata varman päälle", ja saada nimen selville. Surffailin äskön tre:en hierojakouluja, mutta en perehdy niistä mihinkään ennen kokemuksesi kuulemista. Kiitän sua etukäteen! [email protected]


      • koulusta
        koulutettu urheiluhieroja kirjoitti:

        Valmistuin uh:ksi kesällä 06. Opiskelin Tampereella eräässä yksityisessä koulussa. Nuo hinnat kyllä vaihtelee kovinkin paljon, mutta ota selvää tarkkaan mihin pistät rahasi... Itse en ole tyytyväinen koulutukseen jonka sain:( Käytäntöä pitää koulussa olla paljon, sen ymmärrän koska käytäntöhän se opettaa. Mutta sitä en ymmärrä kun teoriaa oli niin vähän. Minusta liian vähän. Ja olisin halunnut saada vastinetta rahoilleni, esim. tuon teoriankin suhteen jos sanotaan että teoriaa on maanantaisin klo 8-16 niin sillon todella haluan saada opetusta siihen aikaan kun siitä kerran maksan,en klo 8-12 opettajan laiskuuden vuoksi.Että hohhoijaa... Ja vielä haluan sanoa, että luokaltamme(17oppilasta) lähes jokainen oli tyytymätön tähän kouluun. Kun mainostettiin että laadukasta opetusta niin sitä se ei todellakaan ollut. Tässä pieni varoitus:) Niin tykkään kyllä muuten hierojan hommista tosi paljon! Voit kysyä lisää mutta en tiedä onko oikein paljastaa koulun nimeä täällä...

        Oletettavasti olen itse saanut oppini aikaisemmin samasta koulusta ja meidän ryhmästämme suurin osa on ollut erittäin tyytyväisiä kouluun. Ihmettelen miksi ko.koulun taso on päässyt laskemaan.


      • ottaisitko
        koulusta kirjoitti:

        Oletettavasti olen itse saanut oppini aikaisemmin samasta koulusta ja meidän ryhmästämme suurin osa on ollut erittäin tyytyväisiä kouluun. Ihmettelen miksi ko.koulun taso on päässyt laskemaan.

        sinäkin minuun yhteiden sähköpostitse. Haluan nimittäin kuulla kokemuksia koulutuksesta. Ja toivon saavani selville tuon koulun johon ei jonkun kokemuksian puolesta kuulema kannata suunnistaa. Olisi kiva tietää missä itse koulun kävit. Sähköposti löytyy ylemmästä viestistä! :)


      • wbt
        ottaisitko kirjoitti:

        sinäkin minuun yhteiden sähköpostitse. Haluan nimittäin kuulla kokemuksia koulutuksesta. Ja toivon saavani selville tuon koulun johon ei jonkun kokemuksian puolesta kuulema kannata suunnistaa. Olisi kiva tietää missä itse koulun kävit. Sähköposti löytyy ylemmästä viestistä! :)

        Ilmoitathan mulle myös ko. koulun nimen. Tsrkoitus olisi tänä vuonna mennä kouluun ja haluan pelata varman päälle... Kiitti! [email protected]


      • tiutiu
        koulutettu urheiluhieroja kirjoitti:

        Valmistuin uh:ksi kesällä 06. Opiskelin Tampereella eräässä yksityisessä koulussa. Nuo hinnat kyllä vaihtelee kovinkin paljon, mutta ota selvää tarkkaan mihin pistät rahasi... Itse en ole tyytyväinen koulutukseen jonka sain:( Käytäntöä pitää koulussa olla paljon, sen ymmärrän koska käytäntöhän se opettaa. Mutta sitä en ymmärrä kun teoriaa oli niin vähän. Minusta liian vähän. Ja olisin halunnut saada vastinetta rahoilleni, esim. tuon teoriankin suhteen jos sanotaan että teoriaa on maanantaisin klo 8-16 niin sillon todella haluan saada opetusta siihen aikaan kun siitä kerran maksan,en klo 8-12 opettajan laiskuuden vuoksi.Että hohhoijaa... Ja vielä haluan sanoa, että luokaltamme(17oppilasta) lähes jokainen oli tyytymätön tähän kouluun. Kun mainostettiin että laadukasta opetusta niin sitä se ei todellakaan ollut. Tässä pieni varoitus:) Niin tykkään kyllä muuten hierojan hommista tosi paljon! Voit kysyä lisää mutta en tiedä onko oikein paljastaa koulun nimeä täällä...

        Moi! suunnitelmissa olisi urheiluhierojakoulu tampereella..yksityinen tämäkin, niin haluaisin tietää mistä koulusta sulla on huonoja kokemuksia? jos vaikka ottaisin sähköpostitse yhteyttä?:)


      • Puolueetonta tietoa
        tiutiu kirjoitti:

        Moi! suunnitelmissa olisi urheiluhierojakoulu tampereella..yksityinen tämäkin, niin haluaisin tietää mistä koulusta sulla on huonoja kokemuksia? jos vaikka ottaisin sähköpostitse yhteyttä?:)

        Hei

        Kannattaa soittaa Hierojien tutkintotoimikuntaan, joista saa puolueetonta selvitystä kuinka hyvällä prosentilla eri suomalaisista hierojakoulutuksista valmistutaan.

        Esim:
        Kraft Timo, puheenjohtaja
        015-571 4032


      • minäkin:D
        koulutettu urheiluhieroja kirjoitti:

        Valmistuin uh:ksi kesällä 06. Opiskelin Tampereella eräässä yksityisessä koulussa. Nuo hinnat kyllä vaihtelee kovinkin paljon, mutta ota selvää tarkkaan mihin pistät rahasi... Itse en ole tyytyväinen koulutukseen jonka sain:( Käytäntöä pitää koulussa olla paljon, sen ymmärrän koska käytäntöhän se opettaa. Mutta sitä en ymmärrä kun teoriaa oli niin vähän. Minusta liian vähän. Ja olisin halunnut saada vastinetta rahoilleni, esim. tuon teoriankin suhteen jos sanotaan että teoriaa on maanantaisin klo 8-16 niin sillon todella haluan saada opetusta siihen aikaan kun siitä kerran maksan,en klo 8-12 opettajan laiskuuden vuoksi.Että hohhoijaa... Ja vielä haluan sanoa, että luokaltamme(17oppilasta) lähes jokainen oli tyytymätön tähän kouluun. Kun mainostettiin että laadukasta opetusta niin sitä se ei todellakaan ollut. Tässä pieni varoitus:) Niin tykkään kyllä muuten hierojan hommista tosi paljon! Voit kysyä lisää mutta en tiedä onko oikein paljastaa koulun nimeä täällä...

        tampereella on joku koulu mihin sisältyy ehkä ennglannin reissu, koulu on kans.välinen. oliko teillä...?` aattelin pitää välivuoden opiskelusta, ja vois olla fiksua tehdä jotain (siis opiskella(: ), mut mua just pelottaa et se on klo8-16 onko kesälomaakaan. en tiiä jaksanko lukion pänttäämisen jälkeen heti:? onko se rankkaa tai muuten raskasta


      • kyllästynyt---
        koulutettu urheiluhieroja kirjoitti:

        Valmistuin uh:ksi kesällä 06. Opiskelin Tampereella eräässä yksityisessä koulussa. Nuo hinnat kyllä vaihtelee kovinkin paljon, mutta ota selvää tarkkaan mihin pistät rahasi... Itse en ole tyytyväinen koulutukseen jonka sain:( Käytäntöä pitää koulussa olla paljon, sen ymmärrän koska käytäntöhän se opettaa. Mutta sitä en ymmärrä kun teoriaa oli niin vähän. Minusta liian vähän. Ja olisin halunnut saada vastinetta rahoilleni, esim. tuon teoriankin suhteen jos sanotaan että teoriaa on maanantaisin klo 8-16 niin sillon todella haluan saada opetusta siihen aikaan kun siitä kerran maksan,en klo 8-12 opettajan laiskuuden vuoksi.Että hohhoijaa... Ja vielä haluan sanoa, että luokaltamme(17oppilasta) lähes jokainen oli tyytymätön tähän kouluun. Kun mainostettiin että laadukasta opetusta niin sitä se ei todellakaan ollut. Tässä pieni varoitus:) Niin tykkään kyllä muuten hierojan hommista tosi paljon! Voit kysyä lisää mutta en tiedä onko oikein paljastaa koulun nimeä täällä...

        todellakin sen koulun nimen voi kertoo.. onko järkee vuodattaa ja varoitella kun ei tiedä että mistä koulusta varottelet.... itse opiskelen tällä hetkellä tampereen urheiluhierojakoulussa fuengirolassa eikä täälläkään oikein saa rahoilleen vastinetta. koulun rehtorin kanssa on saanu jokainen kurssilainen tapella ja jos nyt ei ihan konkreettisesti niin jokainen on siitä jotain pahaa sanonu ja että ei jaksa.... ihan uskomatonta ollut tämä toiminta. ja me ollaan oltu testiryhmä eikä tiedetty siitä ennen ku kouluun tultiin.. mun mielestä se on ihan helvetin syvältä että me maksetaan ittemme kipeeks ja sitten meitä testataan uusilla hienoilla jutuilla.. ei siinä ole mitään järkeä.. ja kun kerta urheiluhierojakoulussa ollaan niin olis kiva ku sais vähän enemmän sitä urheiluhieronta opetusta.. esim että millasia otteita käytetään milläkin harjoituskaudella ja muutenkin hierontojen erot näillä ko. kausilla.


      • TyytyväinenHieroja
        kyllästynyt--- kirjoitti:

        todellakin sen koulun nimen voi kertoo.. onko järkee vuodattaa ja varoitella kun ei tiedä että mistä koulusta varottelet.... itse opiskelen tällä hetkellä tampereen urheiluhierojakoulussa fuengirolassa eikä täälläkään oikein saa rahoilleen vastinetta. koulun rehtorin kanssa on saanu jokainen kurssilainen tapella ja jos nyt ei ihan konkreettisesti niin jokainen on siitä jotain pahaa sanonu ja että ei jaksa.... ihan uskomatonta ollut tämä toiminta. ja me ollaan oltu testiryhmä eikä tiedetty siitä ennen ku kouluun tultiin.. mun mielestä se on ihan helvetin syvältä että me maksetaan ittemme kipeeks ja sitten meitä testataan uusilla hienoilla jutuilla.. ei siinä ole mitään järkeä.. ja kun kerta urheiluhierojakoulussa ollaan niin olis kiva ku sais vähän enemmän sitä urheiluhieronta opetusta.. esim että millasia otteita käytetään milläkin harjoituskaudella ja muutenkin hierontojen erot näillä ko. kausilla.

        Itse oon valmistunut Tampereen Urheiluhierojakoulusta ja noh... hyvät ja huonot puolet on olemassa kyllä, mutta itse olin pääosin TODELLA tyytyväinen.. Rankan kouluvuoden jälkeen kyllä ymmärtää miksi kaikki painostus ym. koulun suunnalta, kaikki on osoittautunut hyödylliseksi. Suosittelen lämpivästi! Tästä koulusta valmistuu rautaisia ammattilaisia, mutta opiskelu on RANKKAA. Jos motivaatio on kohillaan, kaiken pitäis sujua! Tsemppiä opintoihin! :)


      • kyllästynyt---
        TyytyväinenHieroja kirjoitti:

        Itse oon valmistunut Tampereen Urheiluhierojakoulusta ja noh... hyvät ja huonot puolet on olemassa kyllä, mutta itse olin pääosin TODELLA tyytyväinen.. Rankan kouluvuoden jälkeen kyllä ymmärtää miksi kaikki painostus ym. koulun suunnalta, kaikki on osoittautunut hyödylliseksi. Suosittelen lämpivästi! Tästä koulusta valmistuu rautaisia ammattilaisia, mutta opiskelu on RANKKAA. Jos motivaatio on kohillaan, kaiken pitäis sujua! Tsemppiä opintoihin! :)

        no varmaan tampereella saa hyvää opetusta.. mutta funegirolassa ei... :( ja se onkin syvältä. Niin paljon pitää tehdä itse töitä.. Koulutuksessa olis paljon parantamisen varaa.. Ja vierunmäellä vastaava koulutus on paljon paljon halvempi!! Kannattaa ehkä suuntautua sinne päin... Ko. koulua minä en ainakaan suosittele kenellekään...
        Ja tietty se kauneus on katsojan silmässä.. Ja joka ikinen asia riippuu vähän mistä sattuu...


      • Benaja
        TyytyväinenHieroja kirjoitti:

        Itse oon valmistunut Tampereen Urheiluhierojakoulusta ja noh... hyvät ja huonot puolet on olemassa kyllä, mutta itse olin pääosin TODELLA tyytyväinen.. Rankan kouluvuoden jälkeen kyllä ymmärtää miksi kaikki painostus ym. koulun suunnalta, kaikki on osoittautunut hyödylliseksi. Suosittelen lämpivästi! Tästä koulusta valmistuu rautaisia ammattilaisia, mutta opiskelu on RANKKAA. Jos motivaatio on kohillaan, kaiken pitäis sujua! Tsemppiä opintoihin! :)

        Itse valmistuin Kuopion hierojakoulusta koulutetuksi hierojaksi tässä taannoin. Koulu oli yksityinen ja opiskelu maksoi siellä 2500euroa. Nyt kun olen perustanut yrityksen minulla ei käy ollenkaan asiakkaita ja olen ihan liemessä hieronta-alan yritykseni kanssa. Tosin minulla ei ole sillä tavalla hätää että en ole investoinut mihinkään laitteisiin tai yleensäkkään minulla ei ole mitään yrityslainoja tms... Kuopiossa hierojat eivät saa starttirahaa ja tarjontaa alalla on enemmän kuin kysyntää. Jos sinä joka luet tätä artikkelia aiot aloittaa opinnot Kuopion hierojakoulussa ja maksaa 2500euroa mieti kaksi kertaa haluatko siitä toimeentulosi vai haluatko hieroa harrastus mielessä jos mielenkiintosi on ensimmäinen sanon suoraan ettei kannata ainakaan Kuopiossa aloittaa hierojaksi. Jos mielenkiintosi hieroa on jälkimmäinen niin silloin voit aloittaa opinnot joka tapauksessa. Olen jututtanut muitakin vasta valmistuneita hierojia Kuopiossa ja heilläkin tilanne on sama. Heillä ei tahdo käydä asiakkaita.


      • kyllästynyt---
        Benaja kirjoitti:

        Itse valmistuin Kuopion hierojakoulusta koulutetuksi hierojaksi tässä taannoin. Koulu oli yksityinen ja opiskelu maksoi siellä 2500euroa. Nyt kun olen perustanut yrityksen minulla ei käy ollenkaan asiakkaita ja olen ihan liemessä hieronta-alan yritykseni kanssa. Tosin minulla ei ole sillä tavalla hätää että en ole investoinut mihinkään laitteisiin tai yleensäkkään minulla ei ole mitään yrityslainoja tms... Kuopiossa hierojat eivät saa starttirahaa ja tarjontaa alalla on enemmän kuin kysyntää. Jos sinä joka luet tätä artikkelia aiot aloittaa opinnot Kuopion hierojakoulussa ja maksaa 2500euroa mieti kaksi kertaa haluatko siitä toimeentulosi vai haluatko hieroa harrastus mielessä jos mielenkiintosi on ensimmäinen sanon suoraan ettei kannata ainakaan Kuopiossa aloittaa hierojaksi. Jos mielenkiintosi hieroa on jälkimmäinen niin silloin voit aloittaa opinnot joka tapauksessa. Olen jututtanut muitakin vasta valmistuneita hierojia Kuopiossa ja heilläkin tilanne on sama. Heillä ei tahdo käydä asiakkaita.

        Miten tuo firman perustaminen Kuopioon liittyi asiaan mitenkään?! Voihan sen koulun käydä siellä mutta firmaa ei ole pakko perustaa juuri kyseiseen kaupunkiin. Itse olen Tampereen urheiluhierojakoulussa enkä todellakaan aio perustaa firmaa Tampereelle.. Se ei ole sidoksissa yhtään siihen missä opiskelee..


      • Jari Huovila
        kyllästynyt--- kirjoitti:

        Miten tuo firman perustaminen Kuopioon liittyi asiaan mitenkään?! Voihan sen koulun käydä siellä mutta firmaa ei ole pakko perustaa juuri kyseiseen kaupunkiin. Itse olen Tampereen urheiluhierojakoulussa enkä todellakaan aio perustaa firmaa Tampereelle.. Se ei ole sidoksissa yhtään siihen missä opiskelee..

        Toimin Tampereen Urheiluhierojakoulun vastaavana opettajana Espanjan Fuengirolassa. Olen kouluttanut useissa oppilaitoksissa, arvioinut hierojien tutkintoja 15 v eri puolilla Suomea ja ulkomaillakin, tehnyt paljon yhteistyötä urheilijoiden ja heidän taustajoukkojen kanssa.
        Juuri Portugalista leiriltä palannut opiskelijamme sai huippupalautteet kädentaidoistaan maajoukkueurheiljoilta. Täällä hän on taidot oppinut. Omasta asenteesta aika pitkälle tietojen ja taitojen karttuminen on kiinni ihan niinkuin minkä tahansa asian opiskelussa.
        Helppoa on ymmärtää sekin että nimimerkki kyllästyneellä on virta loppunut. Tekemistä on koulussa paljon ja hieronta on fyysistä työtä, ei aina kamalan sporttista todellisessakaan työelämässä. Pettymystä saattaa tulla jos hierojan työ ei ollut sitä mitä odotti. Oman elämän suunta saattaa sekin olla hakusessa ja silloin taloudellinen panostus voi tuntua kalliilta.
        Tapanani on kysyä päivitäin kuulumisia opiskelijoilta, ottaa palautetta vastaan ja ottaa käyttöön uusia hyviä ideoita. Näin tiedän myös kouluttajakollegojeni täällä tekevän.


      • Oppilas 09-10
        Jari Huovila kirjoitti:

        Toimin Tampereen Urheiluhierojakoulun vastaavana opettajana Espanjan Fuengirolassa. Olen kouluttanut useissa oppilaitoksissa, arvioinut hierojien tutkintoja 15 v eri puolilla Suomea ja ulkomaillakin, tehnyt paljon yhteistyötä urheilijoiden ja heidän taustajoukkojen kanssa.
        Juuri Portugalista leiriltä palannut opiskelijamme sai huippupalautteet kädentaidoistaan maajoukkueurheiljoilta. Täällä hän on taidot oppinut. Omasta asenteesta aika pitkälle tietojen ja taitojen karttuminen on kiinni ihan niinkuin minkä tahansa asian opiskelussa.
        Helppoa on ymmärtää sekin että nimimerkki kyllästyneellä on virta loppunut. Tekemistä on koulussa paljon ja hieronta on fyysistä työtä, ei aina kamalan sporttista todellisessakaan työelämässä. Pettymystä saattaa tulla jos hierojan työ ei ollut sitä mitä odotti. Oman elämän suunta saattaa sekin olla hakusessa ja silloin taloudellinen panostus voi tuntua kalliilta.
        Tapanani on kysyä päivitäin kuulumisia opiskelijoilta, ottaa palautetta vastaan ja ottaa käyttöön uusia hyviä ideoita. Näin tiedän myös kouluttajakollegojeni täällä tekevän.

        Koulu alkaa olla lopuillaan täällä espanjassa. Puolet tutkinnosta takana onnistuneesti ihan näillä meidän opettajien opeilla. Meillä on ollut isoin ryhmä koskaan joka on varmasti päässyt vaikuttamaan opetuksen laatuun lähinnä siinä että yksilöllinen opetusaika on kortilla.

        Urheilijoita täällä ei ole ollut ihan niin paljon kuin odotin, mutta kyllä sen työn oppii "normaali" ihmistenkin kanssa. ei niitä urheilijoita sitten työelämässäkään ole pilvin pimein.

        Jotain kehitettävää löytyy ja opettajat ovat erittäin halukkaita kehittämään koulutusta kullekkin ryhmälle parhaaksi, valitettavasti aina joukkoon mahtuu joku tyytymätön.

        Koulu maksaa minkä maksaa ja sen jokainen tietää alusta alkaen, mutta täältä saadulla tietotaidolla sen rahan tienaa hyvinkin takaisin ja lisäksi saa rutkasti elämänkokemusta.

        Kiitos Opeille sateisen paisteisesta vuodesta.


      • somebody123
        Oppilas 09-10 kirjoitti:

        Koulu alkaa olla lopuillaan täällä espanjassa. Puolet tutkinnosta takana onnistuneesti ihan näillä meidän opettajien opeilla. Meillä on ollut isoin ryhmä koskaan joka on varmasti päässyt vaikuttamaan opetuksen laatuun lähinnä siinä että yksilöllinen opetusaika on kortilla.

        Urheilijoita täällä ei ole ollut ihan niin paljon kuin odotin, mutta kyllä sen työn oppii "normaali" ihmistenkin kanssa. ei niitä urheilijoita sitten työelämässäkään ole pilvin pimein.

        Jotain kehitettävää löytyy ja opettajat ovat erittäin halukkaita kehittämään koulutusta kullekkin ryhmälle parhaaksi, valitettavasti aina joukkoon mahtuu joku tyytymätön.

        Koulu maksaa minkä maksaa ja sen jokainen tietää alusta alkaen, mutta täältä saadulla tietotaidolla sen rahan tienaa hyvinkin takaisin ja lisäksi saa rutkasti elämänkokemusta.

        Kiitos Opeille sateisen paisteisesta vuodesta.

        Olis toki ollu kiva jos ois oppinu enemmänkin kuin mitä tutkinnossa vaadittiin.


    • hepuli2

      Minut on valittu urheiluhierontakouluun Tampereelle, joka alkaa ensi syksynä. Kysyisinkin , miksi se koulu pitää maksaa etukäteen ja kuinka paljon muita kustannuksia tulee muuta kuin kirjakustannukset? Olen nyt kahden vaiheilla , koska jotenkin tuntuu omituiselta maksaa vaikkei vielä ole edes alkanut.
      Vastauksia please!!

      • Pallosalama

        On vähän outoa tuo, että pitää etukäteen maksaa. Suoraan sanottuna, juttu haiskahtaa.


    • Hierojaopiskelija23

      Luulisin että koulu varmistaa tällä tavalla että jokainen joka ilmoittautuu kurssille maksaa myös sen. Jos joku keskeyttää, ei saada hänen tilalleen enää uutta opiskelijaa ja saadaa yksi kurssimaksu vähemmän. Rahallahan nämä yksityiset hierojakoulut pyörii. Omassa koulussa pitu kurssimaksu maksaa n. 3kk sisällä kun koulutus oli alkanut. Tampereen hierojakoulu kuitenkin tietääkseni hyvä, joten kannattaa vaan soitella koululle ja kysellä maksuista jos arveluttaa.

    • ana671

      Mielenkiintoista keskustelua Hierojakouluista. Itse kouluttauduin kuopion hierojakoulussa hierojaksi ja rahoilleni en saanut vastinetta. Olin aikuisopiskelija ja tietysti kiinnosti koulutussuunnitelma. Koulu yritti päästä niin vähällä teoriaopinnoilla kuin mahdollista. Vaatimalla sai koulutussuunnitelman mukaisen opetuksen, joka vieläkin jäi paitsi. Paperit sain kuopiosta, mutta muualla olen käynyt kurssittamassa itseäni.Koululla oli pikateoriaopinnot 2-3kk ja sen jälkeen jouduttiin tekemään asiakashierontoja, josta koulu repi itselleen tulot. Asiakkaita oli päivät täynnä ja koulutusta ei enää siinä vaiheessa tullut. Miettikää minne menette ja vaatikaa opetusta.

    • Cerpien kylässä

      Espoon hierojakoulu (sama omistaja) aivan sama meininki. Aivan käsittämättömän surkeaa opetusta jota toteuttavat edellisvuonna valmistuneet oppilaat "opettajina"!

      Omistaja ei ole itse Valviran rekisterissä.

      Myös meillä jäi opetus ilmeisen luvatta oppikirjoista otettujen kopioiden jakamiseen . Tärkeintä oli työnteko ja tässäkin seuranta ja opetus/oppiminen oli täysin sivuseikka. Vain asiakasvirta ratkaisi.

      Ei kannata missään nimessä mennä kyseiseen paikkaan opiskelemaan.

    • 10v kokemuksella

      Oulun aikuiskoulutuskeskus on hyvä opinahjo hierojaksi aikovalle. Jos hierojaksi aikoo, on tottakai opittava hieromaan ja sitä ei kyllä opi kirjoista eikä luennoilla. Pakko tehdä itse ihan omin kätösin. Ja se, että koulu saa näistä asiakkaista rahaa käyttöönsä on aivan hyvä, sillä ainakaan Oulussa opiskelu on juuri siksi edullista, että asiakkaiden rahat menevät koulun käyttöön.
      Siellä valmistuu koulutetuksi hierojaksi, mikäli läpäisee kaikki näyttökokeet. Urheiluhierojaksi ei suoraan valmistu sieltä, mutta sitä en pidä vikana, sillä tähän asti kaikki urheiluhierojat yhtä lukuunottamatta ovat taitamattomia lihastern ja nivelten raastajia, jotka pelkällä voimalla runnovat ihmistä tajuamatta anatomiasta, fusiologiasta ja kinesiologiasta tuon taivaallista.
      Nuo koulut, jotka ei saa valtionapua, yrittävät tottakai rahastaa sieltä, missä löysää rahaa on. Miten niillä muuten olis mahdollista edes pyörittää kurssejaan. mutta on se kieltämättä törkeää, että oppilas maksaa itsensä kipeäksi ja sittenkin vielä käytetään lähes koko opiskeluaika asiakkaiden hierontaan ilman teoriaopiskelua.
      itse olen tyytyväinen oulun kouluun. perusopintojen jälkeen voi sitten kouluttautua lisää, mikä onkin aivan välttämätöntä, sillä yhden vuoden aikana ei millään ehdi omaksua kuin perustaidot. mutta siitä on hyvä ponnistaa.

    • Hämmentynyt1234

      Itse olen hakemassa urheiluhierojakouluun ja täytyy sanoa että näitä lukiessa jää aika paska maku suuhun. Olen juuri siinä vaiheilla että maksaisin "kurssin varmistamis maksua". En oikein tiedä enää.

      Itse en hae koulutukseen siksi että tekisin siitä ammattia, vaan siksi että se mahdollistaisia paremmin mahdollisuuteni päästä opiskelemaan ammattikorkeaaan. Onko kellään kokemusta kyseenlaisesta?

      • gwrtyeruy

        Hämmentynyt1234 kirjoitti 2013: "Olen juuri siinä vaiheilla että maksaisin "kurssin varmistamis maksua."

        Eivät sitten opettaneet yhdys sanoja?


      • Pallosalama

        Siellä, missä minä olin hierojakoulussa, ei tarvinnut maksaa etukäteen. Kerran kuussa tuli vajaan neljänsadan euron lasku.


    • Cerpien kylässä

      Ota selvää koulusta ja ennenkaikkea siitä, että opettajien taustat ovat kunnossa. Jos opettajat eivät ole toimineet itse hierojan ammatissa pidemmän aikaa, kuinka voidaan heidän olettaa tietävän mitä ammatilta vaaditaan?

      Kannattaa myös käydä paikanpäällä tutustumassa kouluun ja varmistua, että koululla on myös asialliset opetustilat. Jakkaralla teoriatunnit istuen plintti pöytänä ei vastaa kunnollista tuolia ja pöytää.

      Vertaa työharjoitteluksi nimitettyä hierontaa joka ainakin näillä edellämainituilla kouluilla on pelkkää ilmaistyötä ilman kunnollista ohjausta. Vaaditut tuntimäärät vaihtelevat reippaasti.
      '
      Omasta ryhmästäni ensimmäisen näytön suoritti eräs etäryhmän oppilas hierottuaan kaikenkaikkiaan 6 tuntia.

      Näytöt pääsee lähes kuka tahansa läpi, sillä meidänkin porukasta osa kävi teoriatunneilla 1/3 koko ajasta. Täytyy olla täysi tollo jos nihin johdatteleviin kysymyksiin ei osaa vastata.

    • Urheiluhieroja95

      Olen itse valmistunut urheiluhierojakoulusta vuonna -95 (ISLO). Valmistumiseni jälkeen hierojakoulutus kuten muutkin ammatilliset koulutukset muuttuivat. Tuli näyttökokeet. Yksityisiä hierojakouluja alkoi tulla nopeaan tahtiin kuin sieniä sateella. Tänä päivänä vuosittain valmistuu noin 900 hierojaa. Yksityisiä kouluja vastaan sinällään minulla ei ole mitään mutta nykyjärjestelmä lähinnä varmistaa, että valmistuva aines on enimmäkseen ammattitaidotonta. Joukossa silloin tällöin joku valopilkku, joista vuosien uurastuksella, lisää opiskelulla kehittyy hyviä hierojia.

      Järjestelmä on allekirjoittaneen mielestä täysi susi. Oppilaitosluvat saa ihan liian helpolla ja koulujen vetäjille ei ole sen ihmeempiä kelpoisuusrajoja. Tosin mitäpä voi odottaa maassa jossa koulutettu hieroja ammattinimike on suojattu mutta hieroja nimikettä ja muita ammattinimikkeestä tehtyjä väännöksiä saa käyttää mielin määrin, eikä kukaan niitä valvo. Vain koulutettu hierojat kuuluvat Valviran valvonnan alaisuuteen. Tosin se valvonta ei ole kuin näennäistä.

      Olen itse käynyt hieronnassa 13 vuotiaasta urheilijanuorukaisesta saakka. Nyt olen 39. Hieronta-alan surkea tila, johon suurin yksittäinen syy on epäonnistunut koulutusjärjestelmä, tulee jatkuvasti eteen omassa työssä. Vähän väliä vastaanotolle tulee ihmisiä, jotka ovat joutuneet eriasteisten hoitovirheiden ja muuten luokattoman huonon hieronnan uhreiksi. Ihmiset hakevat hieronnasta apua liikuntaelimistön vaivoihin ja kipuihin. Hyvällä hieronnalla ja muulla manuaalisella käsittelyllä voi auttaa ihmisiä todella paljon. Ikävä fakta vaan on, että kun haastatellaan 1000 ihmistä jotka ovat käyneet hierojilla hakemassa apua, on vajaa kymmenen heistä kokenut saavansa minkään valtakunnan apua ongelmiinsa saatika merkittävää apua. Tämä on todella harmi kaikille hieronnasta apua hakeville ja häpeäpilkku alalle.

      Itse tekisin hierontakoulutukseen täysremontin ja ottaisin mallia Uudesta Seelannista jossa hierojakoulutus on korkeakoulutasoinen ja kestää neljä vuotta. Siellä myös tehdään hyvin aktiivisesti tutkimustyötä.

    • koulutettu hieroja 2

      Urheiluhieroja95, oletko ite käynyt Uudessa Seelannissa vai mistä tuo tietosi on? Kiinnostaaa kyllä kovasti. siinä olen kanssasi samaa mieltä, että aika vähillä tiedoilla nykyään hierojat valmistuvat. paljon jää vuoden aikana iteopiskelun varaan ja joka asiaa ei edes tentitä. Urheiluhierojista ei ole kokemusta sen eenmpää, kuin että itse oln kerran ollut erään sellaisen "pahoinpitelemänä" ja asiakkaat on toisinaan olleet jossakin vastaavassa käsittelyssä. Hyvä hieronta ei ole sama kuin murskavoitto asiakkaan kipeistä lihaksista. sehän on pahoinpitelyä, josta voisi tehdä jopa valituksen. Monet vain luulee, että hieronnan kuuluu olla tuskallista, vaikka parhaan tuloksen saa "houkuttelemalla" lihakset rentoutumaan.
      Toisaalta Vaikka kuinka tutkii ja lueskelee kirjoja, hierontaa ei opi muutoin kuin oikean ihmiskropan kautta. Tottakai on tärkeää, että ihmisen anatomia, fysiologia ja kinesiologia käydään tarpeeksi kattavasti läpi opiskelun aikana. Hyvä hieroja tarvitsee myös kiinnostuksen alaan ja kiinostuksen ihmisten auttamiseen. Euron kuvat silmissä on ihan turha lähteä tälle alalle.

      • samatkokemukset

        Olin tuolla yliopiston läheisessä hierojakoulussa asiakkaana ja pyysin nuorta miestä kokoajan hieromaan hieman vähemmällä voimalla. Hän väitti vaan kipukynnykseni olevan niin matala. Sattui, en rentoutunut, vaan alaselkää hierottaessa olin kuin kaarella jännityksestä ja kivusta. Uikutin.

        Seuraavana päivänä koko alaselkäni oli täynnä kymmenien senttien alueelta suuria mustelmia ja pöyristyneet työkaverini pakottivat minut lähtemään kesken työpäivän näyttämään näitä pahoinpitelyn jälkiä koulun "rehtorille." Olin soittanut ensin puhelimitse, ja hän kyllä kuunteli asiallisesti, mutta totesi, ettei kukaan muu ole aiemmin valittanut ko. hierojasta ja työnsä jäljestä. (ihan vinkkinä hei kaikille yrittäjille..suurin osa suomalaisista jättää vaan koskaan enää palaamasta ja kirjoittelee palstoille ja antaa puskaradion laulaa. Se, ettei negatiivista palautetta ole tullut, ei tarkoita, etteikö negatiivisia kokemuksia olisi ollut)


    • Urheiluhieroja95

      En ole itse Uudessa Seelannissa käynyt, mutta tietoahan löytyy hakemalla ja lähipiirisssä on koulutettu hieroja joka on siellä työskennellyt useamman vuoden.

      Kokemuksesta voin sanoa, että toki se käytännön tekeminen on tärkeää, mutta ei voi ollaa koskaan liian hyvät tiedot kehon toiminnoista ja hyvä on muistaa aina että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus.

      Aivan kuten Koulutettu hieroja 2 kuvasi edellä, ikävän monen koulutetun hierojan ja urheiluhierojan käsittely muistuttaa lähinnä pahoinpitelyä, jolla ei ole hoitamisen kanssa mitään tekemistä. Hyvä hieroja, osteopaatti tai muu manuaalisia hoitoja tekevä ei koskaan väkisin runttaa ongelmia päin. Väkisin runttaamisella hoidettavan keho ja myös mieli pistää vastaan. Hyvää tekniikkaa, ongelmien selvittämistä; mikä, miksi, miten, miten vaikuttaa ja mitä minä voin hoitajana tehdä vai voinko tehdä? Näitä kannattaa esittää joka asiakkaan kohdalla.

      Todella tärkeää on, että on aidosti valtava kiinnostus ihmisten hyvinvointiin, auttamiseen ja hoitamiseen sekä kehon ja mielen toimintaan.

      Hyvä koulutettu hieroja voi tienata yksin tai hyvässä tiimissä tehdessä kohtuullisen hyvän tienestin. Tulevaisuudessa tälläkin alalla on enemmän yrityksiä joissa työskentelee iso määrä hoitotyötätekeviä. Jos paikka on hyvin organisoitu, on sellainen unelmapaikka myös koulutetulle hierojalle.

    • Et sillein

      Hieronta tapahtuu aina asiakkaan ehdolla kukaan hieroja ei varmasti runttaa. loppuvapautuksen joku hieroja rytkäyttää aivan reilusti toiset painavat kevyemmin. Kumpikin tapa käy itselleni paremmin reilu painaminen hieronnan lopuksi.

    • karpaasi

      Hei onko täällä paljon niitä ketkä ovat olleet fuengirolassa hieroja koulussa? Olisin kiinnostunut lähtemään sinne opiskelemaan ja olen jo hakupaperin laittanut menemään. Saa nyt nähdä pääsenkö kouluun. Kertokaas kokemuksia, millainen vuosi oli ja millaista etenkin espanjassa asuminen oli?

    • Vieras00001

      Mo Karpaasi!

      Lyhyesti ja ytimekkäästi vuosi oli elämäni paras! Lähtisin koska tahansa uudestaan. Nauti siitä, että sulla kokemus on vasta edessäpäin ;)

      Kävin siis koulua lukuvuoden 2013-2014 Suomen urheiluhierojaopistossa.

      Asuminen oli helppoa ja halpaa. Koulun läheisyydessä on runsaasti vuokra-asuntoja ja vierestä löytyy myös pari lähikauppaa, kuntosali, ruokapaikkoja... Vuokranantajia löytyy niin suomalaisista kuin paikallisistakin. Paikalliset vuokraavat luonnollisesti hieman edullisemmilla hinnoilla.

      Jos mahdollista, kannattaa käydä tutustumassa kaikessa rauhassa asuntoihin ja kiinnittää huomiota etenkin siihen, että aurinko paistaa päivällä sisälle etenkin talvella. Varjoinen asunto on talvella kylmä ja kostea. Asunnot ovat siis siinä mielessä aivan erilaisia kuin Suomessa!

      Toivottavasti pääsit kouluun ja oikein kokemuksen täyteistä lukuvuotta!

    • kaveruksetmolemmis

      Ainakaan ei Tampereen urheiluhierojakouluun kannata mennä, eikä Pirkanamaan hierojakouluun. Molemmissa yötä myöhään hierotaan ja työtunteja todella enemmän kuin mitä sivuilla sanotaan.

    • Caroluss

      Olen käynnyt todella monella urheiluhierojalla. Yksikään ei vielä ole osannut hoitaa. t. anatomia opettaja.

    • Andrei70

      Suosittelen näitä mitkä ovat järjestäneet pitkään ko. koulutusta. Näitä uusia yksityisiä hierontakouluja syntyy lisää joka puolelle, niissä tahtovat opettaa edelliseltä kurssilta valmistuneet hierojat kun eihän omistaja kerkii joka paikkaan opettamaan...pisnes, pisnes. Taitaa jossain olla niin että yhtään opettajaa ei ole koko koulussa. Ihmettelen kyllä että kuka vaan voi tommoisen koulun laittaa pystyyn. Itse valmistuin islolta(Joensuusta)1999, suosittelen. Vaimoni kävi Vuokatissa samoin suosittelee sitä. Kaveri valmistui Lahden hierojakoulusta, ei todellakaan suositellut.

    • Kaikkeeihmetellen

      Koulussa oli vaihtelevaa opetuksen taso välillä oko välillä ei. Illat ei niin kiva hieroo kiekkolijoita. Eikö niillä kiekkojoukkueilla ja muilla urheilujoukkueilla ole varaa palkata hierojaa? Menee hierojilta urheiluhierojahommat sivusuun! Vieläkö asiakkaita kuvataan asiakaspalvelussa niiden tietämättä? Se on valvontaa, jossa kuvat tallentuu...Itse jatkoin muuta alaa.

      • oonhantuotanäty

        jaahas että kuvataan...missä näin?


      • Pallosalama
        oonhantuotanäty kirjoitti:

        jaahas että kuvataan...missä näin?

        Sehän on salakatselua ja kiellettyä.


      • Pallosalama
        Pallosalama kirjoitti:

        Sehän on salakatselua ja kiellettyä.

        Eikä sitä millään valvonnalla voi selittää.


    • Anonyymi

      Millainen tilanne Tampereella tällä hetkellä? Missä kouluissa on asialleen omistautuneet opettajat ja missä saa ohjausta hierontatekniikoihin myös pitkin matkaa, ei vain ekojen viikkojen ajan? Eli että valtava harjoitusmäärä tuo perusvarmuuden lisäksi myös uutta...varmistetaan oikeat suunnat ja suuntaamiset jne. Olen jo tenhyt kuumakivihierontoja jne, mutta haluaisin opiskella "oikeaksi hierojaksi." Suosittele tamperelaista koulua, missä tämä toteutetaan laadukkaasti.

    • Anonyymi

      Itse valmistuin Tampereen urheiluhieroja koulusta 2015 varttuneemmalla iällä jossa sain toteutettua oman nuoruuden "unelman",Motivaationi oli kohdallaan kun olin ns.alan vaihtaja.Pidin opetuksesta ja otin kyllä kaiken mahdollisen tiedon opetuksesta ja opettajista jotta voisin olla hyvä hieroja ja olin.Hierottiin paljon enkä kyllä siitä ole pahoillani..silloinpahan näin onko minusta alalle!10 kk meni äkkiä.Nyt muulla alalla koronan takia!Hieronnassa käyn satunnaisesti mutta kyllä vaillinaista tekemistä on monella..tämä oli kommentti minun saamastani opetuksesta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe