lämminvesivaraaja

Olleri

Asensimme taloomme käytetyn (käytöstä otetun) lämminvesivaraajan. Merkki olleri vm.-88, 50l. Ongelmana on, että säiliöön ei tule tarpeeksi vettä. Pystyykö säiliöstä poistamaan "ilmaa" veden pinnan nostattamiseksi? Mitään ns. ruuvia emme ole löytäneet säiliöstä...

5

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asennettu

      niin ei voi olla tyhjä millään konstilla.

    • Maallikko-

      Vesivaraajassahan kylmä vesi tulee alas ja lämmin vesi otetaan ylhäältä. Eli hanasta laskemalla säiliössä oleva ilma tulee hanan kautta ulos. Jos säiliöön jää ilmaa, niin voi olla että se uloslähtevä putki on katekennut, eikä lämmintä vettä siis oteta yläosasta.

    • Juuri tätä varten on Internet. Google.fi: lämminvesivaarjan tilavuus/hae.

      • jotkutoppivat

        Hienoa, että olet oppinut käyttämään googlea ja pystyt nyt neuvomaan 10v vanhoja viestejä


    • Anonyymi

      Voi olla,että säiliön muovipinnotteet on irronneet.Muovi paska on tukkinut koko pohjan.
      Olleri oli susi syntyessään.
      Pinnoite koveni ja tippui säleinä varaajan pohjalle.
      lvi alan yrittäjänä pääsin toteamaan sen kongreettisesti.
      varaajat tulivat markkinoille 80 luvun alkupuolella.
      olin Huberin myymälässä tuote-esittely tilaisuudessa.
      firman myyntitykit kyllä osasivat asiansa.
      Nähtyäni varaajan,esitin heti näkemykseni asiasta.
      jouduin perustelemaan sanomaani.

      1 pinnotteen ja metallin lämpölaajenemis kerroin on erilaiset.
      2 varaajan sisällä alaosaan tulee kylmävesi. Yläosassa on kuumavesi.
      lämpötila erot on jopa 80 astetta.
      tapahtuu voimakasta materiaalin elämistä.
      kävimme melkokiivasta keskustelua.
      siellä arvottiin 30 l varaaja. arpaonni suosi minua.
      Itse tein päätöksen.yhtään varaajaa en myy.
      asennan kyllä jos asias ostaa itse.
      vajaa kolmevuotta meni kun asiakas soitti ,varaajasta tulee mustaa vettä.
      kävin poistamassa varaajan.Otin vastuksen irti.
      säiliön sisällä oli vaaleaa moskaa.
      säiliön pelti näkyi paljaana.
      vein varaajan Huberille nähtäväksi. näkivät mitä olin tarkoittanut.
      sitten vein sen K-Rautaan.Keskohan se oli.
      hekin moivät halpaa Olleria.
      sanoin teidän kannattaa jättää tämä tuote pois myynnistä.
      alussa vakuutukset korvasivat. jossain vaiheessa vakuutusyhtiöt totesivat laatuvirheeksi.
      jossain vaiheessa firma ajettiin konkurssiin.
      muutaman vuoden perätä Oulusta tuli mainokset uutuus tuotteesta.
      Sama paska uudessa paketissa.
      Laitan vielä nimeni.tarina totta on. Mauri Pesonen eläkeläinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe