Jos saan perinnön lapsettomalta siskoltani, voinko siirtää sen suoraan itseni ohi omille lapsilleni? Olen kuullut, että vanhemmilta saatu perintö voidaan hyppäyttää yhden sukuploven yli, mutta onko näin kaikissa perinnöissä?
perinnön siirtäminen
6
617
Vastaukset
- kokemusta on
Luovut perinnöstä kirjallisella luopumisilmoituksella sisaresi kuoleman jälkeen, etkä ryhdy perintöön. Perunkirjoituksessa voit olla läsnä. Luovut vain perillisillesi, etkä mainitse nimeltä lapsiasi. Lasten nimet tulevat perukirjaan oikeudenomistajiksi luopumisesi jälkeen. Tämä säästää yhden veroportaan verot ja on ns. perintöverosuunnittelua.
- puss70
haluaisin tietää voinko siirtää oman perintöni siskolleni
- NUUPIJU
vain silloin, jos siskosi on ainoa perillisesi.
eli sinulla ei saa olla lapsia eikä muita sisaruksia
ja sinun tai siskosi täytyy olla perinnönjättäjän rintaperillinen.
perinnöstä siis voi luopua tehokkaasti vain ehdoitta,
eli et saa määrätä kelle perintö menee, vaan se käsitellään
automaallisesti siten kuin sinä olisit kuollut.
- Kepu pettää aina
Varokaa kun luovutte perinnöstä. Jos kyse on metsästä, pellosta tai maatilan rakennuksista niin PK 25 luku tulee ainakin maaseutukaupungeissa käyttöön ja alkuperäinen tarkoitus ei toteudu. Moni asianajaja unohtaa tämän kohdan neuvoessaan perinnöstä luopumista, joko tahallaan tai vahingossa.
- puss70
meinaan että kun minulla on ulosotossa velkoja ulkomaalla että sisko ottaa rahat vain tilapäisesti ja antaa ne minulle sitten
- Ttppii
No tuota kutsutaan petokseksi ja se on rangaistavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192725Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151129Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121- 401035
- 61021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47914
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123883Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837